8-vuotiaan Eerikan murha, Helsinki 2012

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Helsinki: 8- vuotias tyttö löytyi kuolleena -kaksi pidätetty

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Osku kirjoitti:Kovasti tulee tosta äidin haastattelusta mieleen et taitaa olla ollut valvottu tapaaminen ja kovastihan nuo ex-puolisot tykkää tilaisuuden tullen uusia mollata ja taivastella. En usko että tää bio-äiti on mikään kovin kummoinen ollut kun lapsi muuttanut pois sen luota ja nyttemin ilmeisesti toinenkin muksu pois otettu. Voihan huoli toki aitoakin olla, mutta mutta....
No mitä sitten vaikka tapaaminen olisi ollut valvottu? Eihän tuo äiti ole missään itseään vuoden vanhempana mainostanutkaan ja koko ajan on ollut selvää että sielläkään ei ole olleet asiat kunnossa. Äiti kuitenkin on tehnyt sen oikean teon (vapaaehtoisesti tai ei) eli hyväksynyt ettei voi tarjota lapselle tämän tarvitsevaa turvaa, antanut lapsen asua muualla ja tyytyä tapaamisiin. Ja eiköhän tuo nyt ole aika selvää että äidin huoli on ollut aiheellista, ei vain vanhan puolison mustasukkaisuutta ja tarvetta mollata "uutta äitiä".

Kainonsorttinen
Frank Drebin
Viestit: 383
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:22 pm

Re: Helsinki: 8- vuotias tyttö löytyi kuolleena -kaksi pidätetty

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

Luin eilen äidin haastattelun Iltalehdestä, ja jäi jotenkin hassu tunne. Äiti kertoi omasta tyttärestään kuin kuka tahansa naapurin mummo ("Oli aina niin nauravainen lapsi, ei olisi satuttanut kärpästäkään..." jne.) Jotenkin sitä kuvittelisi, että oman pienen lapsen kuollessa äkillisesti en ihan ekan viikon aikana antaisi haastatteluja kenellekään. Ihan kuin äiti ei olisi välittänyt tai ollut niin kiintynyt lapseensa.

HerloCCi Solmunen
Theo Kojak
Viestit: 1137
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 12:37 pm

Re: Helsinki: 8- vuotias tyttö löytyi kuolleena -kaksi pidätetty

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Rouva Piilopoliisi kirjoitti:
HerloCCi Solmunen kirjoitti:Julietilla hyviä ja asiallisia huomioita.
Itse myös katson monesti lapsen ja vanhemman välistä kemiaa ja vuorovaikutusta.
Se, että vanhempi voi esim.suuttua lapselle huonosta käytöksestä ja olla vihainen on normaalia. Mutta sitä on hankala salata jos vanhempi suhtautuu lapseen vihamielisesti, välinpitämätyömästi tai halveksuen.

Olimpa tässä kerran kassajonossa ja n. 2v. tyttö äitinsä kanssa oli kassalla. Lapselta ihan normaalia ikäsiistään säätöä sinä oli. Ei mitään kiukuttelua tms. Mutta äiti oli ihan hiilenä. Ja katsoi lastaan niin halveksuen ja huokailu ääneen kuinka hirveä lapsi hänellä on.
Kovakouraisesti laittoi istumaan takaisin kärryyn.

Jotenkin itselle jäi fiilis että jos noin julkisella paikalla niin mitenkähän sit kotona ku kukaan ei näe.
Säälitti tuo pieni tyttö.
Tämä oli OT mutta sivuaa aihetta..
Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten ehkä kuitenkaan ulkopuolisen ei kannattaisi ryhtyä sosiaalipoliisiksi julkisilla paikoilla. :roll:

Sinä olet ulkopuolisena näkemässä yhden hetken ja yhden tilanteen. Ja sen pohjalta teet päätelmäsi johtopäätöksesi jopa kodin seinien sisäpuolelle saakka.

Useamman entisen pikkulapsen vanhempana voin kertoa, että 99% tapauksista kuvaamasi tilanne lapsen kanssa ei ole alkanut siinä kassajonossa, vaan sitä on jatkunut esim. jo koko iltapäivä. Siis sitä, että lapsi uhmaa ja säätää. Todennäköisesti tästä säätämisestä on tehty sopimus ja esim. puhuttu, että kauppaan ei mennä, ellei säätäminen lopu. Jossain vaiheessa kun säätäminen kaikesta huolimatta jatkuu, tulee jo hieman huokailtuakin ihan julkisella paikalla ja aivan piittaamatta siitä, että jonossa on AINA vähintään yksi, joka tietää paremmin. :roll:

Olen ollut itse useampaan kertaan tuollainen huokaileva äiti kassajonossa ja se hauska puoli tässä vanhemmuudessa on, että yleensä siitä kassajonosta voi jopa omin korvin kuulla kahta vastakkaista näkemystä: toiset ovat sitä mieltä, että aivan lepsu vanhempi kun ei tartu kersan temppuiluun muuta kuin huokailemalla ("tuolleen niistä just kasvaa kriminaaleja kun kaikki annetaan periksi!") tai sitten näitä "voi kauheaa - normaalin lapsen säätöä kassajonossa ja heti äiti suuttuu!" -jeesustelijoita.
Kai minutkin on sitten leimattu jo vähintäänkin lapsen pieksäjäksi.

Kuitenkaan kukaan jonottajista ei tiedä sen tilanteen alkujuurta eikä kestoa - paitsi se huokaileva äiti.

Vaikka toisinaan asioihin puuttuminen on hieno homma, niin oikeastaan olisi parempi, ettei puututtaisi sitäkään vähää, kun tulkinnat kaikenmaailman kassajonovanhempienkin ilmeistä ovat tätä tasoa. :roll:
Et ihan ymmärtänyt mitä ajoin takaa.
Sun mielestä on normaalia käsitellä lasta kovakouraisesti julkisilla paikoilla
Olen nähnyt kyseisen äidin useamman kuin kerran ja hän on aina samanlainen.

Itselläni on lapsia myös erityislapsi ja väitän, että aika monta ns. normaalia tilannetta olen nähnyt.

Koulutus on myös sellaiselta puolelta että ei tarvitse ihan perstuntumalta kommentteja viljellä.
Mutta ei siitä sen enempää. Tästä on turha kinata oliko tilanne normaali vai ei koska sinä tilannetta näkemättä tiedät että se oli normaalia vääntöä jota on jatkunut 99% todennäköisyydellä jo aamupäivästä lähtien.
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)

Rouva Piilopoliisi
Remington Steele
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 10:51 am

Re: Helsinki: 8- vuotias tyttö löytyi kuolleena -kaksi pidätetty

Viesti Kirjoittaja Rouva Piilopoliisi »

HerloCCi Solmunen kirjoitti:Et ihan ymmärtänyt mitä ajoin takaa.
Sun mielestä on normaalia käsitellä lasta kovakouraisesti julkisilla paikoilla
Olen nähnyt kyseisen äidin useamman kuin kerran ja hän on aina samanlainen.
En niin ihan ymmärtänyt mitä ajoit takaa. Tarina kun paraneekin viesti viestiltä. Nyt oletkin tiennyt tämän äidin jopa aiemmin ja olet ammattilainen vuorovaikutussuhteiden tulkitsijana jne.

Et sitten sossuun soittanut?

ulrikeM
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: La Marras 29, 2008 3:59 pm

Re: Helsinki: 8- vuotias tyttö löytyi kuolleena -kaksi pidätetty

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

Osku kirjoitti:Kovasti tulee tosta äidin haastattelusta mieleen et taitaa olla ollut valvottu tapaaminen ja kovastihan nuo ex-puolisot tykkää tilaisuuden tullen uusia mollata ja taivastella. En usko että tää bio-äiti on mikään kovin kummoinen ollut kun lapsi muuttanut pois sen luota ja nyttemin ilmeisesti toinenkin muksu pois otettu. Voihan huoli toki aitoakin olla, mutta mutta....
Kummallista. Mikä metakka siitä olisikaan syntynyt, jos "ei mikään kummoinen" bio-äiti olisi kynsin hampain pitänyt huoltajuudesta kiinni. Minusta äiti on siinä vaiheessa ajatellut lapsensa parasta, kun huomaa ettei hänestä ole huoltajaksi ja luovuttaa lapsen isälle (josta nyt ei sitten ilmeisesti hänestäkään ollut) sen tehtävän.

On olemassa paljon ihmisiä, joista ei ole haastavaan vanhemmuuden tehtävään. Osa tajuaa sen tarpeeksi ajoissa ja valitsee sillä perusteella vapaaehtoisen lapsettomuuden, osa tajuaa sen vasta lapsen syntymän jälkeen ja loput ei koskaan. Ja kuka oikeastaan voi määritellä hyvän vanhemmuuden? Jotkut itseään huonoiksi vanhemmiksi epäilevät ovat monesti vain liian vaativia itseään kohtaan. Tai liian herkkiä kaiken maailman "kassajonoarvostelijoille". Sama pätee toisinpäin, osa äideistä ja isistä näkee itsensä niin valioina, että on varaa arvostella muita vanhempia.

Meillä on Suomessa ryhmittymiä, jotka eivät hyväksy aborttia. On aivan järkyttävää etteivät jotkut (perussuomalaiset ja KD:t?) hyväksy edes raiskatun naisen aborttia. Saati sitten sellaisen naisen, joka kertoo syyksi kykenemättömyyden/haluttomuuden vanhemmaksi. Kuka sellaisista pakosta synnyttäneiden lapsista pitää huolen? Miksi aina pitää synnyttää "omia" jälkeläisiä, kun maailma on täynnä hylättyjä tai vailla huoltajaa olevia lapsia?
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.

ulrikeM
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: La Marras 29, 2008 3:59 pm

Re: Helsinki: 8- vuotias tyttö löytyi kuolleena -kaksi pidätetty

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

Kainonsorttinen kirjoitti:Luin eilen äidin haastattelun Iltalehdestä, ja jäi jotenkin hassu tunne. Äiti kertoi omasta tyttärestään kuin kuka tahansa naapurin mummo ("Oli aina niin nauravainen lapsi, ei olisi satuttanut kärpästäkään..." jne.) Jotenkin sitä kuvittelisi, että oman pienen lapsen kuollessa äkillisesti en ihan ekan viikon aikana antaisi haastatteluja kenellekään. Ihan kuin äiti ei olisi välittänyt tai ollut niin kiintynyt lapseensa.
Hassu tunne jää myös tästä kommentistasi. Jeesustelua ja kaksinaismoralismia. Syyllinen on löydyttävä, vaikka sitten jonkun roskalehden jutun perusteella.

Median tehtävänä on luoda kiinnostavia tarinoita, koska se myy. Median lukijan tehtävänä on olla kriittinen, koska hän ostaa.
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.

ulrikeM
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: La Marras 29, 2008 3:59 pm

Re: Helsinki: 8- vuotias tyttö löytyi kuolleena -kaksi pidätetty

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

HerloCCi Solmunen kirjoitti:
Rouva Piilopoliisi kirjoitti:
HerloCCi Solmunen kirjoitti:Julietilla hyviä ja asiallisia huomioita.
Itse myös katson monesti lapsen ja vanhemman välistä kemiaa ja vuorovaikutusta.
Se, että vanhempi voi esim.suuttua lapselle huonosta käytöksestä ja olla vihainen on normaalia. Mutta sitä on hankala salata jos vanhempi suhtautuu lapseen vihamielisesti, välinpitämätyömästi tai halveksuen.

Olimpa tässä kerran kassajonossa ja n. 2v. tyttö äitinsä kanssa oli kassalla. Lapselta ihan normaalia ikäsiistään säätöä sinä oli. Ei mitään kiukuttelua tms. Mutta äiti oli ihan hiilenä. Ja katsoi lastaan niin halveksuen ja huokailu ääneen kuinka hirveä lapsi hänellä on.
Kovakouraisesti laittoi istumaan takaisin kärryyn.

Jotenkin itselle jäi fiilis että jos noin julkisella paikalla niin mitenkähän sit kotona ku kukaan ei näe.
Säälitti tuo pieni tyttö.
Tämä oli OT mutta sivuaa aihetta..
Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten ehkä kuitenkaan ulkopuolisen ei kannattaisi ryhtyä sosiaalipoliisiksi julkisilla paikoilla. :roll:

Sinä olet ulkopuolisena näkemässä yhden hetken ja yhden tilanteen. Ja sen pohjalta teet päätelmäsi johtopäätöksesi jopa kodin seinien sisäpuolelle saakka.

Useamman entisen pikkulapsen vanhempana voin kertoa, että 99% tapauksista kuvaamasi tilanne lapsen kanssa ei ole alkanut siinä kassajonossa, vaan sitä on jatkunut esim. jo koko iltapäivä. Siis sitä, että lapsi uhmaa ja säätää. Todennäköisesti tästä säätämisestä on tehty sopimus ja esim. puhuttu, että kauppaan ei mennä, ellei säätäminen lopu. Jossain vaiheessa kun säätäminen kaikesta huolimatta jatkuu, tulee jo hieman huokailtuakin ihan julkisella paikalla ja aivan piittaamatta siitä, että jonossa on AINA vähintään yksi, joka tietää paremmin. :roll:

Olen ollut itse useampaan kertaan tuollainen huokaileva äiti kassajonossa ja se hauska puoli tässä vanhemmuudessa on, että yleensä siitä kassajonosta voi jopa omin korvin kuulla kahta vastakkaista näkemystä: toiset ovat sitä mieltä, että aivan lepsu vanhempi kun ei tartu kersan temppuiluun muuta kuin huokailemalla ("tuolleen niistä just kasvaa kriminaaleja kun kaikki annetaan periksi!") tai sitten näitä "voi kauheaa - normaalin lapsen säätöä kassajonossa ja heti äiti suuttuu!" -jeesustelijoita.
Kai minutkin on sitten leimattu jo vähintäänkin lapsen pieksäjäksi.

Kuitenkaan kukaan jonottajista ei tiedä sen tilanteen alkujuurta eikä kestoa - paitsi se huokaileva äiti.

Vaikka toisinaan asioihin puuttuminen on hieno homma, niin oikeastaan olisi parempi, ettei puututtaisi sitäkään vähää, kun tulkinnat kaikenmaailman kassajonovanhempienkin ilmeistä ovat tätä tasoa. :roll:
Et ihan ymmärtänyt mitä ajoin takaa.
Sun mielestä on normaalia käsitellä lasta kovakouraisesti julkisilla paikoilla
Olen nähnyt kyseisen äidin useamman kuin kerran ja hän on aina samanlainen.

Itselläni on lapsia myös erityislapsi ja väitän, että aika monta ns. normaalia tilannetta olen nähnyt.

Koulutus on myös sellaiselta puolelta että ei tarvitse ihan perstuntumalta kommentteja viljellä.
Mutta ei siitä sen enempää. Tästä on turha kinata oliko tilanne normaali vai ei koska sinä tilannetta näkemättä tiedät että se oli normaalia vääntöä jota on jatkunut 99% todennäköisyydellä jo aamupäivästä lähtien.
Yksi kysymys herää kerta toisensa jälkeen. Jos te jeesustelijat ja arvostelijat olette aidosti huolissanne muidenkin kuin "omien" lapsienne hyvinvoinnista, niin miksi te ette tee asialle mitään? Esim. tässä tapauksessa kysyitkö Herlocci äidiltä, että voisinko auttaa sen sijaan, että nyrpistelet nenääsi ja tulet tänne kertomaan näkemästäsi? Mitä tämä juoruaminen auttaa yhtään tätä(kään) lasta, josta olet niin huolissasi? Vai oletko sittenkään?
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.

otusolio
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2011 12:38 pm

Re: Helsinki: 8- vuotias tyttö löytyi kuolleena -kaksi pidätetty

Viesti Kirjoittaja otusolio »

Jos te jeesustelijat ja arvostelijat olette aidosti huolissanne muidenkin kuin "omien" lapsienne hyvinvoinnista, niin miksi te ette tee asialle mitään? Esim. tässä tapauksessa kysyitkö Herlocci äidiltä, että voisinko auttaa sen sijaan, että nyrpistelet nenääsi ja tulet tänne kertomaan näkemästäsi? Mitä tämä juoruaminen auttaa yhtään tätä(kään) lasta, josta olet niin huolissasi? Vai oletko sittenkään?
Mä niin komppaan tätä..

HerloCCi Solmunen
Theo Kojak
Viestit: 1137
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 12:37 pm

Re: Helsinki: 8- vuotias tyttö löytyi kuolleena -kaksi pidätetty

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

otusolio kirjoitti:
Jos te jeesustelijat ja arvostelijat olette aidosti huolissanne muidenkin kuin "omien" lapsienne hyvinvoinnista, niin miksi te ette tee asialle mitään? Esim. tässä tapauksessa kysyitkö Herlocci äidiltä, että voisinko auttaa sen sijaan, että nyrpistelet nenääsi ja tulet tänne kertomaan näkemästäsi? Mitä tämä juoruaminen auttaa yhtään tätä(kään) lasta, josta olet niin huolissasi? Vai oletko sittenkään?
Mä niin komppaan tätä..
Mitäs tämä kaikki juoruaminen otsikon lastakaan auttaa enää??!

Täytyykin ensi kerralla kun/jos näen äidin mennä muiden asiakkaiden kuullen kyselemään tarvitseeko hän vanhemmuuteensa apua. Ai niin ja kysyä nimeä, ja tuumata että jos ei apu kelpaa niin voin tehdä lastensuojeluilmoituksen.
Ihan tosipuheella olisin hyvin suurella todennäköisyydellä ot yhteydessä esim.neuvolaan jos tietäisin kys.henkilöllisyyden.
Mutta eipä siinä.


Nenää tässä ei ole kukaan nyrpistellyt asian suhteen. Ei kannata kiihtyä. Jeesustelunkin jätän ihan mielelläni muille.

Rouva piilopoliisille: osuiko joku pahaan paikkaan vai mistä lähti noin katkuinen kommentointi? Siitäkö että joku uskalsi olla vähän eri mieltä. Jatkan Lautamiehissä jos tarve vaatii. Mene sinä huilaamaan takaisin Aihe vapaalle.
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)

Kainonsorttinen
Frank Drebin
Viestit: 383
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:22 pm

Re: Helsinki: 8- vuotias tyttö löytyi kuolleena -kaksi pidätetty

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

ulrikeM kirjoitti: Hassu tunne jää myös tästä kommentistasi. Jeesustelua ja kaksinaismoralismia. Syyllinen on löydyttävä, vaikka sitten jonkun roskalehden jutun perusteella.

Median tehtävänä on luoda kiinnostavia tarinoita, koska se myy. Median lukijan tehtävänä on olla kriittinen, koska hän ostaa.
Öhöh, mä olen ehkä jotenkin erityisen sydämetön tai jotain, mutta oikeastaan täysin ventovieraan pikkulapsen kohtalo liikuttaa mua oikeastaan todella vähän. Oli vain hassua, koska juttua esiteltiin mediassa jonain traagisena perhesurmana, vaikka (ilmeisesti) todellisuudessa äiti ei ollut kykeneväinen äidiksi (eikä tuon Iltiksen jutun perusteella loppujen lopuksi edes niin kiinnostunut lapsensa kohtalosta) ja isä oli tuomittu pedofiili(?). Jotenkin sitä kuvittelee, että "normaalitilanteessa" ei kuolleen lapsen vanhemmalta voi saada haastattelua viikon sisällä (itse asiassa ihmettelen, että iltapäivälehti on edes kehdannut kysyä).

Mä olen aina luullut, että median tehtävänä on välittää tietoa ihmisille. Olen ilmeisesti ollut väärässä.

elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Helsinki: 8- vuotias tyttö löytyi kuolleena -kaksi pidätetty

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Se on vaan niin väärin, että tällaiset ihmiset saavat lapsia ja sitten lapsia oikeasti haluavat eivät niitä välttämättä saa. Täytyy vaan toivoa, ettei tyttö ole sentään koko elinaikansa joutunut kärsimään. Sosiaalitoimi on kyllä todella pahasti hakoteilla.

Tuo mitä täällä aikaisemmin kirjoitettiin kassajonossa huokailevista äideistä on niin totta. Kukaan ulkopuolinen ei pelkästään kassajonossa nähdystä tilanteesta pysty päättelemään mitään. Äiti saattaa tilanteessa vaikka olla ihan rättiväsynyt koko päivän kestäneeseen kiukutteluun. Ei me äiditkään aina mitään täydellisiä olla.

örkki
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 10:59 am

Re: Helsinki: 8- vuotias tyttö löytyi kuolleena -kaksi pidätetty

Viesti Kirjoittaja örkki »

Miten äiti voi antaa lapsen lapsen isälle, jonka on syyllistynyt seksuaalirikokseen. Äiti ei ole sydämestään voinut rakastaa lastaan, jos niin helposti luopuu lapsestaan.
Muuta vaihtoehtoa ei ole, kuin äiti on kokenut lapsen olevan hänen itsensä menojen esteenä. Laitanpa sanat lopuksi tähän sanat kappaleesta:
MUA KUULE ÄITI
"Oi äiti voitko hetkisen, sä viettää kanssain leikkien?" Näin pyytää lapsi äidiltään,
on katse kirkas silmissään.
"Voi kulta varmaan tiedät sen,mun täytyy mennä ehdi en!".
Pois kääntyy lapsi murheissaan, vain pieni nalle seuranaan
Niin yksin lapsi huoneessaan, vain nalle on häll seuranaan;
Mua kuule nalle-ystäväin, sä oothan aina lähelläin.
Mä toivon, että äiti vois,mut äiti on niin paljon pois.
Mun äiti kaikkein tärkein on, oon ilman häntä onneton.
Mut kerran lapsi sairastuu ja vieras hoitaa, kukas muu,
Ei ehdi äiti kiireiltään, ei lasta pientä hellimään.
Kun sitten koittaa päivä uus, on ympärillä hiljaisuus.
Nyt nalle yksin olla saa, on lapsi mennyt rajan taa.
Nyt vasta äiti huomaa sen, pois kääntää päänsä itkien.
Mut saada ei voi takaisin, pois on pois kaikkein kallehin.

elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Helsinki: 8- vuotias tyttö löytyi kuolleena -kaksi pidätetty

Viesti Kirjoittaja elli72 »

örkki kirjoitti:Miten äiti voi antaa lapsen lapsen isälle, jonka on syyllistynyt seksuaalirikokseen. Äiti ei ole sydämestään voinut rakastaa lastaan, jos niin helposti luopuu lapsestaan.
Muuta vaihtoehtoa ei ole, kuin äiti on kokenut lapsen olevan hänen itsensä menojen esteenä. Laitanpa sanat lopuksi tähän sanat kappaleesta:
MUA KUULE ÄITI
"Oi äiti voitko hetkisen, sä viettää kanssain leikkien?" Näin pyytää lapsi äidiltään,
on katse kirkas silmissään.
"Voi kulta varmaan tiedät sen,mun täytyy mennä ehdi en!".
Pois kääntyy lapsi murheissaan, vain pieni nalle seuranaan
Niin yksin lapsi huoneessaan, vain nalle on häll seuranaan;
Mua kuule nalle-ystäväin, sä oothan aina lähelläin.
Mä toivon, että äiti vois,mut äiti on niin paljon pois.
Mun äiti kaikkein tärkein on, oon ilman häntä onneton.
Mut kerran lapsi sairastuu ja vieras hoitaa, kukas muu,
Ei ehdi äiti kiireiltään, ei lasta pientä hellimään.
Kun sitten koittaa päivä uus, on ympärillä hiljaisuus.
Nyt nalle yksin olla saa, on lapsi mennyt rajan taa.
Nyt vasta äiti huomaa sen, pois kääntää päänsä itkien.
Mut saada ei voi takaisin, pois on pois kaikkein kallehin.

Äidillä ei välttämättä ole ollut muuta mahdollisuutta. Jos äiti kerran ei ole ollut mitään vuoden Äiti materiaalia hänkään, on hän kuitenkin saattanut ajatella isän olevan parempi vaihtoehto kuin lastenkoti. Mutta miten sosiaalitoimi on tähän suostunut, sitä en pysty tajuamaan. Miten sosiaalitoimi on voinut suostua antamaan lapsen tuollaisen rikosrekisterin omaavalle henkilölle. Ja jos sosiaalitoimisto on tehnyt tarkastuksia, niin miten ne tarkastukset ovat voineet mennä läpi. Siteet silmilläkö siellä kodissa ollaan käyty.

ulrikeM
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: La Marras 29, 2008 3:59 pm

Re: Helsinki: 8- vuotias tyttö löytyi kuolleena -kaksi pidätetty

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

HerloCCi Solmunen kirjoitti:Täytyykin ensi kerralla kun/jos näen äidin mennä muiden asiakkaiden kuullen kyselemään tarvitseeko hän vanhemmuuteensa apua. Ai niin ja kysyä nimeä, ja tuumata että jos ei apu kelpaa niin voin tehdä lastensuojeluilmoituksen.
Ihan tosipuheella olisin hyvin suurella todennäköisyydellä ot yhteydessä esim.neuvolaan jos tietäisin kys.henkilöllisyyden.
Mutta eipä siinä.
Ihanko *ittuillaksesi kysyisit äidiltä muiden kuullen vointia? Ok.
Ihan tosipuheella kysy itseltäsi mikä saa sinut juoruamaan mielestäsi huonosti käyttäytyvästä äidistä? Jos sinua todella kiinnostaa lapsen hyvinvointi, toimi sen mukaisesti.
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.

ulrikeM
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: La Marras 29, 2008 3:59 pm

Re: Helsinki: 8- vuotias tyttö löytyi kuolleena -kaksi pidätetty

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

Kainonsorttinen kirjoitti:
ulrikeM kirjoitti: Hassu tunne jää myös tästä kommentistasi. Jeesustelua ja kaksinaismoralismia. Syyllinen on löydyttävä, vaikka sitten jonkun roskalehden jutun perusteella.

Median tehtävänä on luoda kiinnostavia tarinoita, koska se myy. Median lukijan tehtävänä on olla kriittinen, koska hän ostaa.
Öhöh, mä olen ehkä jotenkin erityisen sydämetön tai jotain, mutta oikeastaan täysin ventovieraan pikkulapsen kohtalo liikuttaa mua oikeastaan todella vähän. Oli vain hassua, koska juttua esiteltiin mediassa jonain traagisena perhesurmana, vaikka (ilmeisesti) todellisuudessa äiti ei ollut kykeneväinen äidiksi (eikä tuon Iltiksen jutun perusteella loppujen lopuksi edes niin kiinnostunut lapsensa kohtalosta) ja isä oli tuomittu pedofiili(?). Jotenkin sitä kuvittelee, että "normaalitilanteessa" ei kuolleen lapsen vanhemmalta voi saada haastattelua viikon sisällä (itse asiassa ihmettelen, että iltapäivälehti on edes kehdannut kysyä).
Mikä sinut saa kiinnostumaan tästä aiheesta? Lapsen kohtalo ei liikuta, entä äidin, isän tai äitipuolen?

Toistan. Median tehtävänä on luoda kiinnostavia tarinoita, koska se myy. = Media luo kiinnostavia tarinoita, koska ne myyvät. Sinäkin kiinnostuit "traagisesta perhesurmasta". Ip-lehti kysyy äidiltä haastattelua, koska tietää sen myyvän. Ei siinä ole mistään kehtaamisesta kyse.
Kainonsorttinen kirjoitti: Mä olen aina luullut, että median tehtävänä on välittää tietoa ihmisille. Olen ilmeisesti ollut väärässä.
Riippuu mediasta. Jos haluat nimenomaan tiedonvälitystä, katso YLEn kanavia ja lue STT:n uutisia. Tosin niitäkin pitää lukea kriittisenä. Moni media on voittoa tavoitteleva yritys ja silloin tehdään sellaisia juttuja mitkä myyvät. Tiedon jakelulla ei nykypäivänä rahaa tehdä.
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.

Vastaa Viestiin