8-vuotiaan Eerikan murha, Helsinki 2012

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6550
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja awa »

Eerika Tarkin isä oli/ja on älyllilesti vähäosainen (toki oma dg). Se olisi pitänyt tyhmimmänkin lastensuojelun ammattilaisen todeta HETI.
Insane Poetry
Lauri Hanhivaara
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:35 am
Paikkakunta: Babylonia

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja Insane Poetry »

Narsistinvihaaja kirjoitti:
kakkosurpo kirjoitti:Tämä mieheksi väitetty saasta ei ainakaan tule nauttimaan tulevista vuosista kovinkaan paljon.
Vaikka on liskolla niin kokoajan joutuu sielläkin olemaan silmät selässä, voi muuten selästä löytyä silmän reiät. Vankila viranomaisille tällaisilla paskoilla on tietenkin työllistävä vaikutus, koska sitä on hyysättävä pesulle, pihalle, muutenkin vahdittava tehostetusti ettei sille mitään yllättävää tapahdu. Jospa menisi vaikkapa 20 vuotta näin. Joku vitun vatipää täällä varmaan alkaa kirjoittamaan kuinka tätä paskaa nyt henkisesti kaltoin kohdellaan, kuinka toiset vangit eivät jaa ymmärrystä paskaa kohtaan.
Hei tee sinä ymmärrystä antava teko ja ala paskalle kirjekaveriksi. Osoitteeksi riittää: Paskakasa, Vantaan vankila. Ne tietää heti ketä lähestyt ymmärrystä huokuvalla kirjeelläsi.
Hienosti kirjoitettu! Kyllä nää jossain vaiheessa saa vielä vankilassa vielä "isän kädestä".
Minua lohduttaa se,että lapsenmurhaaja on jopa vankilassa alinta kastia.
Tavallaan JOILLAIN ihmisillä on onneksi vielä oikeudentaju:)
Olen erittäin samaa mieltä vaikka en varsinaisesti väkivaltaa enkä kuolemantuomiota kannata. On siinä vaan vähän eroa kun joku lähtee mukaan johonkin, joutuu kännitappeluun jne ja sitten sattuu ku sattuu, mutta että kiduttaa lapsen kuoliaaksi?!?
awa kirjoitti:Eerika Tarkin isä oli/ja on älyllilesti vähäosainen (toki oma dg). Se olisi pitänyt tyhmimmänkin lastensuojelun ammattilaisen todeta HETI.
Ajattelin ihan samaa heti kun näin ton äijän kuvan. Ämmä näyttää selvästi olleen se dominoiva osapuoli joka ei toki mitenkään poista ton ns. isän vastuuta.
Fall of Babylon
reimareipas
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Su Maalis 10, 2013 11:28 pm

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja reimareipas »

Indrid Cold kirjoitti:
Narsistinvihaaja kirjoitti:Me ihmiset valittiin Eerika.
Eerika on kuollut.
Jälleen kerran hyvä pointti.

On kuitenkin hyvä muistaa, että täällä kirjoittelevat ovat ns. äänekäs vähemmistö. Ja täältä saa tukea omille mielipiteille ja voi tuntea itsensä "ihmiseksi". Mitenkään tätä foorumia väheksymättä; vielä pahempiakin on. Onneksi keskustelupalstat ei anna kattavaa kuvaa kansalaisista, eipä näillä aikaansa vietä ne, joilla on oikeasti jotain tärkeää tekemistä.
Tyhmyys ja hulluus ovat siinä samanlaisia että kummallakin on oma logiikkansa.
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1923
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja jmit »

Minä olen ainakin pyytänyt sinulta jmit lausuntoa häpeä-kasvatuksesta,en analyysia Tarkin äidistä.(Kysyin oletko kuullut häpeä-kasvatuksesta ja mitä siitä tiedät,ottaen huomioon sen että alkuketjussa,kerroit olevasi melkein valmis psykologi).
Nyt sekoitat minut johonkin toiseen. Olen esittänyt olevani kokenut valelääkäri.

Tutkimustietoa minulla on toki myös tästä aihepiiristä ja psykologiasta. :)

Yksi harvoista arvostamistani kotimaisista tutkijoista on Lea Pulkkinen. Lean mukaan kolme tärkeintä asiaa lapsen kasvussa ovat:

1. Väkivallaton kasvuympäristö
2. Vanhempien hyvä keskinäinen suhde
3. Päihteetön kasvuympäristö

Kääntäen tästä voidaan johtaa se mikä sitten on huono kasvuympäristö. Eerikalta puuttuivat kasvustaan kaikki kolme tärkeintä elementtiä. Toukon kasvatuksesta en tiedä mitään faktaa, mutta jos tulosten perusteella pitää arvioida, niin sama koskee myös Toukoa.

Ikävä sanoa, mutta jos Eerika olisi selvinnyt hengissä, niin aikuisena hän olisi todennäköisesti muodossa tai toisessa jatkanut samaa kierrettä eteenpäin. Varmaa tämä ei tietenkään ole, mutta yleensä nämä menevät ylisukupolvisissa kierteissä.

Eli tekijä on yleensä myös uhri. Tämä ei kuitenkaan saa vaikuttaa teon rangaistavuuteen.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

reimareipas kirjoitti:
Indrid Cold kirjoitti:
Narsistinvihaaja kirjoitti:Me ihmiset valittiin Eerika.
Eerika on kuollut.
Jälleen kerran hyvä pointti.

On kuitenkin hyvä muistaa, että täällä kirjoittelevat ovat ns. äänekäs vähemmistö. Ja täältä saa tukea omille mielipiteille ja voi tuntea itsensä "ihmiseksi". Mitenkään tätä foorumia väheksymättä; vielä pahempiakin on. Onneksi keskustelupalstat ei anna kattavaa kuvaa kansalaisista, eipä näillä aikaansa vietä ne, joilla on oikeasti jotain tärkeää tekemistä.
Ja tulihan se sieltä, äänekäs vähemmistö? Ei, te kaksi taidatte olla narsisteja vailla vertaa, aivan omassa kastissa.
Ja vatipää teki uskomattoman huomion: Eerika on kuollut!!!!! Selkeää älyllistä toimintaa tai kaverit on kertoneet. Epäilen jälkimmäistä.
Ja heti vastaava älyn jättiläinen tekee uskomattoman teon tuomalla asiasisältöä ketjuun: Jälleen kerran hyvä pointti.
Siis oikeesti, mistä noita luojan virheitä tänne sikiää???
Eikö niillä ole "tärkeää tekemistä"? No ei noiden aivoilla kovin monimutkaisia asiota voi tehdä.
Tämä mieheksi väitetty paskakasa joutuu todennäköisesti kierrätykseen linnasta linnaan koska sellei voivat varmistaa ettei Vantaan liskolle ole tullut sellaista vankia jolla olisi aikomus kurmuttaa tätä läjää. Mutta joskus osuu sellaiseen vankilaan missä liskolla on jo joku valmiina.
Ei vaan ole mahdollista että tuomionsa voisi kokoajan vältellä toisia vankeja, muuten kuin olemalla 24/7 lukkojen takana. Ja sehän on mahdotonta, koska silloin rikottaisiin paskakasan ihmisoikeuksia,(siis niitä mitä Eerikalle eivät suoneet), ja siitäpä riemu nousisi.
Ja epäilen ettei se toinen paskakasa naisten puolella tule välttymään pikku fyysisiltä kontakteilta sekään.
Vangit jakaa ruuat, voi paskakasat saada erikoisannoksia, niin ennen tehtiin paskoille.
Voi leipäkin nähdä persvaon ennekuin löytää tiensä jonkun suuhun, ei kulu niin paljon voita kun on valmiiksi päällystetty. Ja mitäpä sitten jos jakajalla tulee kusihätä kesken kierroksen? Onhan siinä puurokippo johon voi hädän päästää, ennen tarjoilua. Kyllä siellä on todella paljon mahdollisuuksia muutenkin tehdä olo epämiellyttäväksi jos ei iholle pääse.
Kyllä, toivon aivan ehdottomasti kaikkea pahaa näille paskoille, kuten myös heidän puolustelijoille. Ja oikein helvetin pahaa.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak
Viestit: 1137
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 12:37 pm

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Niin kauan kun ei ole selvillä onko Tarkin äidillä ollut sormensa tässä casessa Eerikaa vastaan ei voida tästä murhasta syyttää kuin Toukoa ja hänen naisystäväänsä.
He ovat teon tehneet ja toivottavasti saavat osansa mukaan.
Heille voi mielestäni toivottaa mitä lystää, mutta muita heidän läheisiään on ihan turha vetää tähän juttuun näillä tiedoilla.

Olen sattumoisin työskennellyt erään naisen kanssa kenen lapsi on päätynyt aika karmeaan tekoon. (Tekoa on käsitelty täälläkin).
Olen tullut seuraavaan lopputulemaan ajatuksissani. On vanhempia ketkä ovat kykenemättömiä kasvatusvastuuseen ja valitettavasti jälkikasvusta ei ole odotettavissa kovin kaksisia kansalaisia.
Mutta on paljon ns.normaaleja vanhempia kenen lapsesta ikinä koskaan voisi kuvitella tulevan tappajaa.
Kun lapsi on täysi-ikäinen hän vastaa itse tekemisistään ja olivat vanhemmat sitten tehneet kaiken parhaalla mahdollisella tavalla niin silti lapsi saattaa päätyä johonkin käsittämättömään tekoon. Elämä ei ole aivan yksinkertaista.

Tämä ei missään nimessä ole mikään puolustus puheenvuoro kenellekkään. ( ja ehdot ekassa lauseessa muistaakseni)
Mutta josko nämä kiihkeimmät ruoskanheiluttajat täällä saisivat lapsensa ensin aikuisiksi ja katsoisivat mitä niistä tulee ja tulisivat sitten esittämään kattavan analyysinsä. Vai oletteko älynneet olla lisääntymättä?

Summa summarum. Vaikka tekisit kaiken parhaan taitosi mukaan vanhempana.. lapsesi voi siltk valita elämässään paljon väärin.
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
Narsistinvihaaja
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 11:24 am

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja Narsistinvihaaja »

Pahoittelen,jmit,olen siis sekoittanut sinut johonkin toiseen.
Mutta kirjoituksesi ja näkökantasi ovat mielenkiintoisia.
Tutkinpa aihetta itse lisää..

Mitä siis tiedetään sitten tästä Laamasen lapsuudesta?
Ei ole osunut yhtään silmiin mikään tieto.
Trust no one....
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Moni on miettinyt kuka vastasi viimekädessä siitä, että tyttöä ei huostaanotettu tai ilmoituksista huolimatta päätettiin odotella ja katsella vielä.
Tytön työryhmän johtaja on Seija Marin (löytyy myös yhteyksiä tarkin sukuun).
Juttu on niin pitkä, että laitan vain linkin.
http://blogit.mtv3.fi/epikriisi/2012/09 ... ensuojelu/
sieltä yhden kommentti pisti silmään
samojen sossujen uhri sanoo:
9.10.2012 klo 21:04

Kimille tiedoksi:
Sama Seija Marin on kirjannut minun ja hänen yhteisneuvotteluaa vuodesta 2007 asti. Hän yritti kyllä välissä urputtaa, ettei minulla ole oikeuksia saada mitään kirjauksia neuvottelusta, jossa minä olin ainoana ei viranomaisena läsnä. Paikalla oli myös Bettina von Kraemer ja sosiaaliviraston lakimies Karri Välimäki. Nyt viimeinen tieto yli vuoden vanha, silloin minulle kerrottiin suullisesti, että minä saan sen kirjauksen kunhan joku muistaa mitä ko neuvotttelussa sovittiin.
Tarjosin ystävällisesti heille omaa nauhoitustnai ko neuvottelusta ja sen jälkeen Marin totesi (ei kovin helpottuneena), että minullahan on jo se tieto, joten ei sitä tarvitse enää kirjallisena minulle toimittaa.
Jos lapseni joskus saavat tiedonsaatioikeuden omiin papereihinsa on varmaan hedelmällistä vertailla nauhoitusta ja kirjausta, jos kirjaus joskus vielä löytyy….
Vanheneeko viranomaisen tekemä kirjaus petos joksus?
Lisäksi mielenkiintoista muuta lastensuojelun kehittämisestä, alhaalla tämän Seijan vastuu
http://www.socca.fi/kehittaminen/lasten ... llinen_tyo
Parasta jutussa on
-Visiomme on, että Myllypuron-Vartiokylän
lastensuojelun avohuollon suunnitelmalli-
nen työ on lakisääteistä, lapsikeskeistä ja
laadukasta.
Haluamme, että tiimimme
asiakkaat saavat oikeaa palvelua oikeaan
aikaan, ja että heille luvatut asiat tehdään
ilman tarpeetonta viivytystä.

Kuvankin löytää helposti, mutta en sitä nyt tänne laita
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Keijo Vaan
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2013 8:28 pm

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja Keijo Vaan »

Mitähän tälläkin viestillä yritetään sanoa. Todella sekavaan blogiin linkki jossa ei ole mitään muuta kuin kirjoittajan MUTUa. Pidät ilmeisesti 100% totuutena kun joku nimettömänä itkee netissä että sossu kohteli väärin. Varmaan joo... Tämähän olikin todella luotettava lähde :lol:

Onko sulla esittää mitään faktaa näille väitteillesi. Näin tää sun viesti on pelkkää provoilua. Sama kun olisi kiva tietää mikäköhän on tämä väittämäsi yhteys Tarkin sukuun ja mistä olet sellaista tietoa saanut?
Tiesitkö että edes toinen saman alueen sosiaalityöntekijä ei saa tutkia toisen asiakkaiden tietoja, mikäli oma työtehtävä ei sitä edellytä. On aika järjetöntä ylipäätään olettaa että asiat siirtyisivät näin ollen myöskään yli kuntarajojen vaikka mikä olisi... Suomessa kun nyt sattuu olemaan niin hyvä yksityisyydensuoja.
Se joka vanhoja muistelee, sitä tikulla laitetaan silmään sitten. Ja sitä tikkua muistellaan sitten vanhana. (R.Repomies)
mummo59
Remington Steele
Viestit: 202
Liittynyt: To Loka 04, 2012 10:38 am

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja mummo59 »

Tytön työryhmän johtaja on Seija Marin (löytyy myös yhteyksiä tarkin sukuun).
Jos tällainen yhteys on, ilmoittaisin siitä syyttäjälle sähköpostilla. Uskon (koska on pakko uskoa) että poliisi kyllä tutkii kaikki yhteydet, mutta kuitenkin.
Tiesitkö että edes toinen saman alueen sosiaalityöntekijä ei saa tutkia toisen asiakkaiden tietoja, mikäli oma työtehtävä ei sitä edellytä.
Kyseessä ei välttämättä ole, että on suoraan tai epäsuorasti käsketty olla puuttumatta, vaan ihan tietoisuus Eerikan taustasta on voinut vaikuttaa käsittelyyn, vienyt objektiivisuuden.
Sellainenkin tulee selvittää eikö totta? Sitä kautta voidaan löytää ratkaisuja ettei tulevaisuudessa näin kävisi.

Se on nyt tullut selväksi, että lastensuojeluviranomaisilta puuttuu kyky työskennellä objektiivisesti, ottavat puolia.
Kuten Eerikan äidille sanottiin, mene hoitoon, kun äiti - aivan aiheesta - oli huolissaan tyttärestään.

Kun työskennellään lasten kanssa erityisesti tulee suhtautua kaikkiin ilmoituksiin objektiivisesti ja huolella. Lapset eivät pysty itseään puolustamaan.
örkki
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 10:59 am

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja örkki »

Olisikohan Eerikan isän käytös tyttöä kohtaan ollut niin julmaa, jos tuota pahaa äitipuolta ei olisi ollut. Olihan Tarkki sentään saanut "lääkärin" tyttöystäväkseen. Jospa Tarkki pelkäsi, että hänet jätetään, jos hän ei tee niinkuin tuo "lääkäri" myös tekee.
Millainen ihminen on tytön oma äiti, tuskin häntäkään jalustalle nostetaan. Viina on ollut tärkeämpää, kuin oma pieni lapsi.
No nythän tällä Tarkilla ja Sirpalla on sitten yhteinen lapsi, missä vauva lienee. Aika iäkäs oli Tarkin tyttöystävä synnyttäessään 48 vuotias. Saavatko sitten koskaan tavata tätä lasta.
Keijo Vaan
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2013 8:28 pm

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja Keijo Vaan »

Poliisi on nyt asiat tutkinut...Ei ollut mitään yhteyksiä löytynyt. Tämä on luettavissa tuolta vauva lehden palstalta eli faktaa...

http://www.vauva.fi/keskustelu/3416919/ ... situtkinta
Se joka vanhoja muistelee, sitä tikulla laitetaan silmään sitten. Ja sitä tikkua muistellaan sitten vanhana. (R.Repomies)
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja CSI »

Mat-Lock kirjoitti:Tota, ootko nyt ihan varma, että Eerika itse olisi halunnut isälleen jonkun äärimmäisen julman rangaistuksen?

Voithan käydä kysymymässä asiaa Eerikalta. LOL.

Kyllä se pitäis syyksi riittää, että minä ja miljoona muuta halutaan Toukolle surkea loppuelämä.

Keijo: vastasin sulle kakkeliin.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja CSI »

jmit kirjoitti:CSI,

Kirjoitit Tarkin äidistä: "Valitettavasti ei ole tehnyt mitään juridisesti moitittavaa"

Mistä sinä voit tuon tietää? Mitä Tarkille on tapahtunut lapsuudessa? Miten muita lapsia on kohdeltu? Miten on virkansa hoitanut?
Konteksti oli tosin kyllä vain tämä keissi. Oletin kaikkien fiksujen ymmärtävän sen sanomattakin.

En tosiaan tiedä vaikka olis pankin ryöstänyt nuoruudessaan, mutta se ei juuri nyt kauheasti kiinnosta.

Psykopatia on kait ainakin osittain geeni-lähtöistä eli periytyvää. Sitä kautta voit tehdä johtopäätöksiäsi Touko Tarkin sukulinjasta.

PS. Eiköhän se Ingrid Coldin empatiakyky ole samaa luokkaa kuin Eerikan Toukolle palauttaneiden sossutätien "empatiakyky" itkevän 8-vuotiaan kanssa.

"Seuraillaan tilannetta (koska se pentu vihdoin kuolee)"
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Outo Enkeli
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 12:21 pm

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja Outo Enkeli »

Tässä ketjussa on tosi hyviä mielipiteitä ja kannanottoja. Etenkin mummo59, CSI ja kakkosurpo ovat antaneet loistavaa kritiikkiä. Olen heidän kanssaan paljosta samaa mieltä. Kakkosurpo ansaitsee erikosmaininnan hyvistä ja iskevistä kommenteistaan. Itse olen hänen kanssaan samoilla linjoilla useista asioista, niitä sen enemmän nyt erittelemättä.

Minä saan aina hyvän mielen, kun Tarkki ja Laamanen saavat turpaansa vankilassa ja silloin heideän mieleensä tulee syy miksi... he tappoivat lapsen! Jokainen isku, potku, tönäisy tai vaikkapa herja muistuttaa aina heitä teoistaan. Ja muistuttaa heitä pitää, jotta he kärsisivät mahd. paljon. Kai olen julma tai jotain, mutta nyt ajattelen niin, enkä sille mitään voi.

Se ei vaan mene minun järkeen. En voi mitenkään sitä hyväksyä. Ehkä olen liian jyrkkä, mutta isänä minä ajattelen niin, sekä muidenkin murhaajien(lapsienkin) keskuudessa aikoinaan olleena mikään aiemmista kohtaamistani tapauksista, ei ole ollut näin julma. Tuntuu etteivät he edes osaa katua tekoaan. Se vasta on mielestäni sairasta ja julmaa. Saan tuntea näin. Jokainen saa tuntea tuntea niinkuin haluaa. Ei tunteilleen voi mitään. Tunteitaan voi hallita, mutta ei kahlita.
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
Vastaa Viestiin