Hyvinkään ammuskelu 2012: 2 kuoli 7 loukkaantui

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hyvinkään keskustassa ammuskeltiin - ainakin yksi kuollut?

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Heinäsirkka kirjoitti:Kolme asetta. Katolta yksi ja kaksi pidätyspaikalta, joka tässä:
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... muskelijan
Se piekkari eli pienoiskivääri 22 kaliperiä oli se katolta löytynyt.. KAKSI asetta siis..
Life. It´s just fucking thing after nother...
Rampo Edogawa
Poliisikoira Rex
Viestit: 265
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 4:51 pm

Re: Hyvinkään keskustassa ammuskeltiin - ainakin yksi kuollut?

Viesti Kirjoittaja Rampo Edogawa »

tj_eme kirjoitti:Tuohon aikaan yöllä on Hyvinkäällä ollut vähintäänkin hämärää, koska sadealue pohjoisesta oli tulossa päälle ja muutenkin tekoaika oli lähellä keskiyön hetkeä. Huono ammunta voi johtua siis pimeydestäkin. Onkohan kiikaritähtäin ollut valoavahvistavaa mallia. Piekkari lienee ollut sotilasreplika pitkine lippaineen ja tähtäimineen. Sotilasreplika taisi olla tekijäkin maastopuvussaan.
Kai siellä katuvalot palaa? En tunne kyseistä ravintolaa ja aluetta, mutta yleensä vielä nuo ravintoloiden edustat on valaistu vielä erikseen omilla spoteilla. Ei varmaan ihan pilkkopimeää, joten en usko mihinkään valovahvistimiin.

Itse en kyllä sanoisi tuollaisen uhrimäärän jälkeen tätä "huonoksi" ampumiseksi. Kuullostaa aika karulta edes arvioida ampumisen onnistumista. Mutta tämä minun mielipiteeni.
Nimeni on Veijonen, mutta herralla on tapana sanoa minua Batleriksi
metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 536
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Re: Hyvinkään keskustassa ammuskeltiin - ainakin yksi kuollut?

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Mahdatko TJ-eme tuntea yhtään metsästäjää?
Minä tunnen ja valtaosalla pyssyt ovat lukituissa kaapeissa ,joitten avainten sijainnin yleensä tietävät kaikki perheenjäsenet ihan jo esim tulipaloa ajatellen.
Kyllä minusta on aika yksisilmäistä alkaa syytellä sukulaisia jos esim paranoidiseen skitsofreniaan sairastunut lapsi on varastanut aseet muun perheen ollessa esim töissä kun ei sitä asekaappia kuitenkaan joka päivä inventoida...
Jo Enon rekkakolari osoitti miten tämän päivän maailman oikeudentaju on vääristynyt kun kusipää ajoi kännissä rekan alle ja kuski saa kt-syytteet pienestä ylinopeudesta...

Tunnustetaan vaan reilusti ,että tämä päättäjiemme jenkkilän ihannointi yhdessä valtion kululeikkausten kanssa alkaa kantaa karvaita hedelmiä , kun apua tarvitseva ei sitä saa...
brann
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Helmi 16, 2010 3:00 pm

Re: Hyvinkään keskustassa ammuskeltiin - ainakin yksi kuollut?

Viesti Kirjoittaja brann »

Vähän ohi menee, mutta mulle tulee vahvasti mieleen "Poikani Kevin". (Varokaa juonipaljastuksia.) Eikös siinä poika ammu ylhäältäpäin koulutovereitaan? Itse olen lukenut kirjan, mutta leffa on vielä näkemättä. Sehän on tässä kuukausi sitten tullut ensi-iltaan.
Enkä siis meinaa, että sillä välttämättä on mitään tekemistä tämän asian kanssa, mutta mieleen juolahti kumminkin.

En myöskään vetäisi kovin nopeita johtopäätöksiä motiivista (mustasukkaisuutta ainakin tarjottu) pelkästään sen takia, että nuori nainen kuoli ensimmäisenä. Häntä ei silti välttämättä ammuttu ensimmäisenä. Enkä pitäisi tyyppiä suoralta käsin tottumattomana ampujana, vaikka kuolonuhreja ei tällä hetkellä ole (onneksi) kahta enempää. Itse ajattelen niin, että niin monta uhria kuin mahdollista, oli ampujan tavoitteena. Säntäileviin ihmisiin nyt vaan ei aina osu niin tarkasti.
metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 536
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Re: Hyvinkään keskustassa ammuskeltiin - ainakin yksi kuollut?

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Voisiko nopea jäljille pääsy selittyä esim aseisiin kaiverretetuilla tunnisteilla?
Zara
Sabrina Duncan
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Elo 08, 2011 11:15 pm

Re: Hyvinkään keskustassa ammuskeltiin - ainakin yksi kuollut?

Viesti Kirjoittaja Zara »

JOS 1. uhri on siis tuo Aamupostin jutussa oleva tyttö, niin hän oli valmistumassa ensi kuussa lähihoitajaksi. Onhan se aika hurjaa ajatella, että juuri samana aamuna kun lehdessä ilmestyy hymyilevästä tytöstä kuva ja juttua hänestä, hän päätyy nettilehdissä toisenlaisiin uutisiin :|

Ikien puolesta tulee väkisin mieleen, että kyseessä ei ole ihan mikään random-teko, vaan että tyttö olisi ollut ensisijainen uhri. Ampumapaikkakin viittaisi siihen, että on ajan kanssa ollut kytiksellä, milloin tyttö tulee ulos ravintolasta.

Tuosta Poikani Kevin-leffasta, että siinä Kevin suunnitellusti jousella ampuu koulutovereitaan liikuntasalissa, mutta siinä ei ollut mitään mustasukkaisuusjuttuja taustalla.
" Toto, I've got a feeling, we're not in Kansas anymore.."
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hyvinkään keskustassa ammuskeltiin - ainakin yksi kuollut?

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

metallikukko kirjoitti:Mahdatko TJ-eme tuntea yhtään metsästäjää?
Minä tunnen ja valtaosalla pyssyt ovat lukituissa kaapeissa ,joitten avainten sijainnin yleensä tietävät kaikki perheenjäsenet ihan jo esim tulipaloa ajatellen.
Kyllä minusta on aika yksisilmäistä alkaa syytellä sukulaisia jos esim paranoidiseen skitsofreniaan sairastunut lapsi on varastanut aseet muun perheen ollessa esim töissä kun ei sitä asekaappia kuitenkaan joka päivä inventoida...
Jo Enon rekkakolari osoitti miten tämän päivän maailman oikeudentaju on vääristynyt kun kusipää ajoi kännissä rekan alle ja kuski saa kt-syytteet pienestä ylinopeudesta...

Tunnustetaan vaan reilusti ,että tämä päättäjiemme jenkkilän ihannointi yhdessä valtion kululeikkausten kanssa alkaa kantaa karvaita hedelmiä , kun apua tarvitseva ei sitä saa...
Sen verran sanon vaan että tuskin kukaan alkaa pelastaa aseita ensimmäisenä tulipalon syttyessä tai jos niin on ni suosittelen opettelee uudestaan sitä turvallisuus opasta. Mutta tosiaan kyse ei ole mistään 8v lapsesta vaan täysi ikäisestä nuoresta miehestä joka varmasti on nähnyt sukulaisilla missä niitä avaimia säilytetään. Silloin kaapin avaus ei oo mikään iso homma. Ja oli kyse luvallisista tai luvattomista ni aseita suomessa saa aina jos vaan haluaa.
Life. It´s just fucking thing after nother...
sneijder
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 6:15 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Hyvinkään keskustassa ammuskeltiin - ainakin yksi kuollut?

Viesti Kirjoittaja sneijder »

jenni82 kirjoitti:
Heinäsirkka kirjoitti:Kolme asetta. Katolta yksi ja kaksi pidätyspaikalta, joka tässä:
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... muskelijan
Se piekkari eli pienoiskivääri 22 kaliperiä oli se katolta löytynyt.. KAKSI asetta siis..
Haastattelija puhui mtv3 klo 14 suorassa nettilähetyksessä kolmesta aseesta.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3851
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Hyvinkään keskustassa ammuskeltiin - ainakin yksi kuollut?

Viesti Kirjoittaja Luupää »

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... man-paljon
Poliisi: Uhrit satunnaisia, tarkoitus tappaa mahdollisimman paljon

Keski-Uudenmaan poliisi kertoo MTV3 Uutisille, että tällä tietoa ampujan uhrit olivat satunnaisia ja hänen oli tarkoitus tappaa mahdollisimman monta ihmistä.

Ylikomisario Timo Leppälä Keski-Uudenmaan poliisilaitokselta sanoo, että tämän hetkisten tietojen mukaan kyseessä oli valitettava yksittäistapaus, jossa tekijä valitsi uhrinsa satunnaisesti.

– Motiivista ei ole mitään tietoa.

Keski-Uudenmaan poliisilaitos ja keskusrikospoliisi jatkavat tiiviisti ammuskelun selvittämistä.

Ylikomisario Leppälä varmisti myös, että haavoittunut, kriittisessä tilassa oleva poliisi on työharjoittelija. Hän toimi kuitenkin täsmälleen samoin valtuuksin kuin muut poliisit, eikä haavoittumista olisi voitu estää.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hyvinkään keskustassa ammuskeltiin - ainakin yksi kuollut?

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

sneijder kirjoitti:
jenni82 kirjoitti:
Heinäsirkka kirjoitti:Kolme asetta. Katolta yksi ja kaksi pidätyspaikalta, joka tässä:
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... muskelijan
Se piekkari eli pienoiskivääri 22 kaliperiä oli se katolta löytynyt.. KAKSI asetta siis..
Haastattelija puhui mtv3 klo 14 suorassa nettilähetyksessä kolmesta aseesta.
Kyllä, perun puheeni. Ilmeisesti ampujalla ollut tosiaan kaksi 22 piekkaria ja yksi 308 kivääri. On tosiaan nuorukainen järeästi varustautunut. En jaksa uskoa että mustasukkaisuuden takia alkaa raahaamaan kolema isoa asetta vain yhden ihmisen takia.
Life. It´s just fucking thing after nother...
ulrikeM
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: La Marras 29, 2008 3:59 pm

Re: Hyvinkään keskustassa ammuskeltiin - ainakin yksi kuollut?

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

107 kirjoitti:
107 kirjoitti:Kilpailuyhteiskunta sai taas uhrinsa. Tällä kertaa Hyvinkäällä.
Vanhemmat tekee lapsia mutta eivät ehdi ja jaksa kasvattamaan. Yhteiskunta ei kykene auttamaan. Yhteisöllisyys on kuollut.

Sitä saa mitä tilaa. Pitää alkaa katsomaan peiliin.
90-luvulta alkaen siirrettiin sosiaalijärjestelmän toimintaa yhä enempi valtiolta kuntien vastuulle ja samalla tehtiin virheitä. Keskityttiin enempi jäkihoitoon kuin ennaltaehkäisevään työhön. Ja nyt sitä saa tehdä, saadaan jälkihoitaa ja kunnolla ja nähdä kilpailuyhteiskunnan varjopuolia. Onko tämä kaikki keskittynyt hyvinvointi sen arvoista? Yhteiskuntamme on sairas.

Itse olen ajatellut ryhtyä vapaaehtoistyöhön esim. tekniikkakerhon vetämistä omalla paikkakunnalla jonne lapset ja nuoret voi tulla tekemään jotain kehittävää.
Vielä tähän liittyen. Kyllä pääsee raavaalta mieheltäkin parku:
Toinen uhreista ilmeisesti: http://fi.wikipedia.org/wiki/Topi_Koistinen

Ja syvä viha ampujaa kohtaan. Viha lopulta kohdistuu koko yhteiskuntaan.
Harrastustoimintamahdollisuuksia pitää saada lapsille ja nuorille lisää...ja paljon.

Koittakaa ihmiset pärjätä, perkele sentään. Aletaan suomalaiset jo pikku hiljaa vetämään yhtä köyttä.
Ei ku minä minä minä. Yksilöllisyys ennen kaikkea. Antakaa mun tehdä mitä mä haluan, sillä minä olen tämän ajan tärkein henkilö.

"Minä olen tämän ajan tärkein henkilö

Ame­rik­ka­lai­set ja brit­ti­läi­set va­sem­mis­to­in­tel­lek­tuel­lien suo­si­mat leh­det ovat vii­mei­sen vuo­den ol­leet täyn­nä To­ny Jud­tin muis­to­kir­joi­tuk­sia.

Tä­mä brit­ti­läi­nen aa­te­his­to­rioit­si­ja kuo­li vii­me vuon­na vai­keaan sai­rau­teen mut­ta eh­ti en­nen si­tä jul­kais­ta sar­jan es­sei­tä, jois­sa hän yrit­ti ym­mär­tää, mi­kä oi­kein me­ni pie­leen län­si­mai­ses­sa hy­vin­voin­tia­jat­te­lus­sa.

Jud­tin pe­rus­tee­si oli, et­tä kun so­dat käy­nyt su­ku­pol­vi op­pi jär­kyt­tä­vien ko­ke­mus­ten­sa pe­rus­teel­la yh­teis­vas­tuun mer­ki­tyk­sen, si­tä seu­ran­neet su­ku­pol­vet ovat omas­sa elä­mäs­sään ka­dot­ta­neet hy­vin­voin­ti­val­tion ideaan si­säl­ty­neen koh­ta­lon­yh­tey­den ym­mär­ryk­sen. Yh­teis­vas­tuun ti­lal­le on kas­va­nut yk­si­lön oi­keus to­teut­taa it­seään.

Mi­nä­kes­kei­syy­den vah­vis­tu­mi­nen on näi­vet­tä­nyt yh­teis­vas­tuun aja­tuk­sen.

Sa­man ha­vain­non, täl­le ajal­le omi­nai­sen it­sek­kyy­den, te­ke­vät myös Ti­mo Hän­ni­käi­nen ja Tom­mi Me­lan­der "es­seis­ti­ses­sä pamf­le­tis­saan" Li­be­ra­lis­min pe­tos (W­SOY 2012).

Hei­dän maa­li­tau­lu­jaan ovat yh­tä lail­la yri­tys­joh­ta­jien ja uus­oi­keis­ton ah­neus, net­ti­su­ku­pol­ven "­mä ha­luun ja sik­si mun kuu­luu saa­da" -a­sen­ne ja vih­reään ideo­lo­giaan van­no­vien var­muus.

Kir­joit­ta­jat et­si­vät pa­luu­ta ai­toon li­be­ra­lis­miin, jos­sa tun­nus­te­taan se­kä yk­si­lön oi­keu­det et­tä yh­tei­sön aset­ta­mat vel­vol­li­suu­det, niin pe­rin­teet kuin uto­piat.

Kir­joit­ta­jia kau­his­tut­taa tä­mä "­post­po­liit­ti­nen" ai­ka, jos­sa "ar­vot kor­vau­tu­vat ra­hal­la ja aat­teet li­fes­ty­lel­lä".

Kuin ai­neis­to­na Hän­ni­käi­sen ja Me­lan­de­rin kir­jaan Huf­vuds­tadsb­la­det jul­kai­si äi­tien­päi­vän al­la Ruot­sin ym­pä­ris­tö­puo­lueen en­ti­sen joh­ta­jan, ruot­sa­lai­sit­tain "ää­ni­tor­ven" Ma­ria Wet­terst­ran­din ko­lum­nin.

Wet­terst­rand viet­tää ny­kyään suu­ren osan ajas­taan Tu­rus­sa, ja hän on häm­men­ty­nyt esi­mer­kik­si sii­tä, et­tä lauan­tai­sin kel­lo 18:n jäl­keen ta­val­li­set kau­pat ovat Tu­rus­sa kiin­ni.

Wet­terst­rand ker­too ah­dis­tuk­sen het­kis­tään erää­nä lauan­tai-il­ta­na, kun hä­nen kän­nyk­kän­sä akus­ta al­koi huo­les­tut­ta­vas­ti hu­ve­ta vir­ta, ei­kä hän ol­lut muis­ta­nut ot­taa la­tu­ria mat­kaan. Kel­lo oli il­lal­la yli kuu­den, ei­kä uut­ta la­tu­ria enää saa­nut mis­tään.

To­ki seu­raa­va­na päi­vä­nä kau­pat kyl­lä au­keai­si­vat puo­lel­ta päi­vin, mut­ta nyt oli­kin lauan­tai-il­ta, ja Wet­terst­rand tun­si avut­to­muut­ta. Hä­nen ko­ti­kun­nas­saan Ruot­sin Es­kils­tu­nas­sa kau­pat oli­si­vat au­ki lauan­tai­na­kin lä­hel­le kes­kiyö­tä.

"En ole eri­tyi­sen ihas­tu­nut ym­pä­ri­vuo­ro­kau­ti­seen kau­pan­käyn­tiin, mut­ta se an­taa suu­ren va­pau­den, kun voi teh­dä os­tok­sen­sa juu­ri sil­loin, kun sii­hen on ai­kaa. Mi­kä voi ai­van hy­vin ol­la juu­ri lauan­tai-il­ta­na", Wet­terst­rand kir­joit­ti.

Wet­terst­ran­din kir­joi­tus vah­vis­taa ha­vain­toa mi­nän yli­val­las­ta.

Jo­pa vih­rei­den kes­kei­nen vai­kut­ta­ja, jon­ka edus­ta­man po­liit­ti­sen liik­keen ydin­sa­no­ma on huo­li kes­tä­väs­tä ke­hi­tyk­ses­tä, tun­tee, et­tä hä­nel­lä on ol­ta­va oi­keus tyy­dyt­tää hen­ki­lö­koh­tai­nen ku­lu­tus­tar­peen­sa he­ti, kun se il­me­nee.

Tä­män tar­peen al­le jää ylei­sem­pi ky­sy­mys jat­ku­van ku­lut­ta­mi­sen vai­ku­tuk­sis­ta ym­pä­ris­töön.

Wet­terst­rand ei esi­tä ky­sy­mys­tä ku­lu­tus­kult­tuu­rin vai­ku­tuk­sis­ta yh­teis­kun­taan tai ih­mis­kä­si­tyk­seen. Ei ku­lut­ta­mi­sen kult­tuu­rin var­jo­puo­lis­ta, ei työn­te­ki­jöi­den oi­keuk­sis­ta tai va­paan au­ki­olon vai­ku­tuk­sis­ta kau­pan kil­pai­luun.

Sa­man teks­tin oli­si hy­vin voi­nut kir­joit­taa tä­män ajan uus­li­be­raa­li ta­lousp­ro­fes­so­ri.

Sa­maan mi­nä­kes­kei­seen ajat­te­lu­ta­paan kuu­luu, et­tä pa­hek­su­taan hii­li­ja­lan­jäl­keä mut­ta tar­tu­taan su­rut­ta hal­pa­len­to­yh­tiöi­den tar­jous­len­toi­hin.

Kun so­siaa­li­ses­sa me­dias­sa päi­vi­tel­lään maail­man pa­huut­ta, kes­kus­te­luun nou­se­vat ani har­voin poh­dis­ke­lut sii­tä, mis­sä olois­sa nä­mä mi­nun yh­tey­den­pi­to­vä­li­nee­ni on val­mis­tet­tu ja mi­tä it­se olen val­mis mui­den työs­tä mak­sa­maan.

Run­sas viik­ko Wet­terst­ran­din ko­lum­nin jul­kai­se­mi­sen jäl­keen oli he­la­tors­tai, ar­ki­va­paa kes­kel­lä viik­koa.

Ar­ki­va­pai­den ai­heut­ta­mas­ta rie­sas­ta va­lit­ti puo­les­taan oi­kean lai­dan mi­nä-ak­ti­vis­ti, lii­ke­mies Kyös­ti Kak­ko­nen, jo­ka kat­soo, et­tä hil­jai­set päi­vät mak­sa­vat lii­kaa.

Luul­ta­vas­ti on niin, et­tä het­ken hil­jen­ty­mi­ses­tä suo­ri­tus­ky­kym­me vain pa­ra­nee. Ja eh­kä myös ky­kym­me kan­taa vas­tuu­ta muus­ta yh­tei­sös­tä tai omis­ta va­lin­nois­tam­me."

Antti Blåfield, HS 25.5.2012
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/Min%C3 ... 7825829888#
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.
ulrikeM
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: La Marras 29, 2008 3:59 pm

Re: Hyvinkään keskustassa ammuskeltiin - ainakin yksi kuollut?

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

seppoilmari kirjoitti:
107 kirjoitti: Aletaan suomalaiset jo pikku hiljaa vetämään yhtä köyttä.

Valitettavasti tämä on jo myöhäistä.
Luovutit sitten ennen kuin ehdit mitään edes tehdä.
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Hyvinkään keskustassa ammuskeltiin - ainakin yksi kuollut?

Viesti Kirjoittaja joey »

Pakko jatkaa tuosta joukkomurhaajien syyntakeettomuudesta vielä tämän verran:

Mielestäni Åkerlund ja Pasanen eivät kuulu esim. koulusurmaajien tai tämän tekijän kanssa samaan lokeroon. Ensinnäkin Åkerlund ja Pasanen olivat molemmat humalassa, eivätkä ampuneet täysin sivullisia ihmisiä, vaan henkilöitä, joihin olivat jonkinlaisessa kontaktissa: Pasanen piiritystilanteessa, Åkerlund mitättömän kinastelun päätteeksi.

Muranen taas tappoi ensin itselleen tutut naapurinsa ja lähti sen jälkeen aseineen sekoilemaan ympäriinsä, tappaen lopulta kolmannen uhrinsa. Muranen tuomittiin alentuneesti syyntakeellisena, eli täyttä ymmärrystä vailla. Kuopion toriampuja tuomittiin syyntakeettomana. Sillanpää tuomittiin syyntakeettomana. Kouluampujien mielentilaa on tietysti mahdotonta arvioida näin jälkeenpäin, mutta heidänkin vinttiensä hämärtymisestä on kuitenkin viitteitä, etenkin Auvisen kohdalla. Samaan yhteyteen voisi tietysti niputtaa myös sellaisia surmaajia, jotka ovat tappaneet "vain" yhden, mutta kuitenkin itselleen ventovieraan, sivullisen ihmisen. Heidätkin on lähettetty pääasiassa hoitoon.

Tällä otannalla olen siis edelleen sitä mieltä, että on jopa todennäköisintä, ettei tämäkään poika ole ollut täydessä ymmärryksessä. Luulen myös, että tuo uhrien ja tekijän ikä on sikäli sattuma, että pojan tuskin on ollut tarkoitus tappaa nimenomaan näitä kahta nyt kuollutta ihmistä. Hän on saattanut tietää tai tuntea uhrinsa, mutta he ovat osuneet kuitenkin sattumalta tähtäimeen. Tätä tukee mielestäni sekin, että tuosta sekavasta lehdissä uutisoidusta todistajanlausunnosta on pääteltävissä, ettei kuollutta naista ammuttu ensin.

Olen ulrikeM:n kanssa täysin samaa mieltä.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Hyvinkään keskustassa ammuskeltiin - ainakin yksi kuollut?

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Kai ne pyssyt olisi syytä lukita jonkinlaisiin yhteisvarastoihin, jonne ei olisi asiaa kenellään yksityisesti. Sieltä sitten harrastusvälineet haettaisiin ja ohjatusti metsästettäisiin tai tarkkuusammuttaisiin. Eli olisi vastuuhenkilö, jonka takana torrakot olisvat. Lisäksi tulisi osoittaa tavoitteellista etenemistä harrastuksessa, jotta saisi yleensä ollenkaan omin päin tulittaa.

Monen muunkin lajin välineitä säilytetään halleissa ja muissa lajin harjoittamiseen tarkoitetussa tiloissa. Minusta kotona säilyttäminen mahdollistaa suhteellisen helpon käsiksi pääsyn asiaankuulumattomille vieraille tai tutuille.
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Re: Hyvinkään keskustassa ammuskeltiin - ainakin yksi kuollut?

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Oliko kyseessä jokin kouluun liittyvä, tekijä myös Hyriasta?
There are no crimes behind enemy lines
Vastaa Viestiin