60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Savolax
Nikke Knakkertton
Viestit: 188
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2012 10:45 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Savolax »

billy-kid kirjoitti:Samankylän miehiä tekijä J.S on nimen tiedän mutta en uskalla sitä tänne laittaa ja motiivia en tiedä. Töissä käyvä hemmo ei narkkari. Ei olleet työkaverit huomanneet mitään erikoista kaverissa vaikka pikkujouluissa viimeeksi höpöttäneet tapahtuneesta, aika kylmähermonen heppu.
Eli tiedät tyypin ja et voi kertoa...
Juu näitä on "kuultu" ennenkin...

jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Justina kirjoitti:Tyypillä on pakko olla ollut apuri/autokuski. Teko on taatusti hyvin suunniteltu etukäteen.
Tohon autokuskiteoriaan vaan liittyy eräs heikkous ja se on teon ajallisen keston pituus. Odottiko se autokuski kaikki ne tunnit jossain X paikassa, autossa istuen, koska hänen torbeedokaverinsa tulee takaisin. Paskat housuissa ja kylmä rinki perseen alla mahdollisten poliisien paikalletuloa peläten siellä odotti. Yleensä, jos on ollut kuski mukana, se on sitten ollut nopea keikka. Tuo teon ajallinen kesto on ammattimaisuutta ja, kaveri mukana periaatteella, hyvin suunnitellun keikan teoriaa vastaan ja pahasti.

Olisiko tekijä ollut niin hullu että olisi päästänyt autokuskin välillä käymään muualla ja soittanut sitten hakeen kun työ on valmis ?
Ei.
Jos olisi soittanut, niin näin monen pidätyspäivän aikana tyypin teletiedot olisi jo ehditty tsekata tekopäivältä, ja mahdollinen hakusoitto ja sitä kautta kaverin olemassaolo olisi paljastunut. Heppu ois joutunut kovasti selitteleen kelle soitti aikana, jolloin oli meneillään raaka väkivaltarikos, ja sen puhelun paikkansapitävyys olisi kyllä tutkittu. Se, että poliisi edelleen puhuu yhdestä tekijästä, tukee olettamustani että e.m. seikat on tsekattu negatiivisin tuloksin.

Olisko heppu ollut niin hullu, että olis sopinut kiinteän ajan haulle ?
Ei.
Jos homma olisi kussut kintuille, niin heppu olisi mahdollisesti verisissä (tekotapatietojen perusteella tekijän on täytynyt olla yhtä yltä päältä veressä kuin ulvilan huppiksen ensitietojen mukaan väitettiin olleen) kamppeissa joutunut odottaan hakijaa kenties vailla mahdollisuutta peseytyä. Yksikin silmäpari väärässä paikassa väärään aikaan niin heppu ois ollut kiinni jo heti.

Jos joku apuri on ollut nin se on sitten joku vasten tahtoaan teon jälkeen siihen rooliin joutunut esim vaatteiden pesua etc peittelyjuttua.

nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

billy-kid kirjoitti:Samankylän miehiä tekijä J.S on nimen tiedän mutta en uskalla sitä tänne laittaa ja motiivia en tiedä. Töissä käyvä hemmo ei narkkari. Ei olleet työkaverit huomanneet mitään erikoista kaverissa vaikka pikkujouluissa viimeeksi höpöttäneet tapahtuneesta, aika kylmähermonen heppu.
Perustuuko tieto muuhunkin kun suomi24:n? Kyllähän noi nimikirjaimet sitten jotain kertoo jos ne nuo ovat, yhdistellen eilisiin juttuihin kymenlaaksonkadulla tehtyyn kiinniottoon.. Vaikka edelleen sitten ihmettelen tiedotusta että tekijä oli pojalle tuntematon?

Toki nuo nimikirjaimet voi olla vaan sattumaakin. Onhan S:llä alkavia sukunimiä paljonkin.

NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Ainakin se nimi minkä minä olen kuullut niin sukunimi ei ole sama kuin urhilla.

Helinä79
Lauri Hanhivaara
Viestit: 135
Liittynyt: Pe Marras 30, 2012 3:32 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Mua kiinnostaa se, miten poliisi on tähän epäiltyyn päätynyt. Onkohan hän kuulunut alusta asti epäiltyihin ja nyt vasta saatu riittävästi todisteita. Jos ei aikasempaa rikostaustaa juuri löydy, niin tuskin on sormenjälkiin tai DNA:han perustunut. Vai onko epäilys syyllisyydestä herännyt uhrin lähipiiriä kuullessa.

Todella ylpeä voidaan jälleen olla Suomen poliisista. Vaikka mokia lähivuosina on käynyt, niin tällainen palauttaa uskoa. Suomessa kuitenkin suurin osa tällaisista rikoksista selviää. Jos ajatellaan vaikka Italiaa, niin kyllä Suomen poliisia on kiittäminen. Tämä hehkutus kumpuaa osittain myös Itsenäisyyspäivän fiiliksistä. Hyvää Itsenäisyyspäivää myös murha.infolaisille.
The trust of the innocent is the liar's most useful tool.
-Stephen King-

nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

NeitiEtsivä kirjoitti:Ainakin se nimi minkä minä olen kuullut niin sukunimi ei ole sama kuin urhilla.
Ok. Onko kuitenkin nuo samat nimikirjaimet, J.S?

NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

nuusku-nella kirjoitti:
NeitiEtsivä kirjoitti:Ainakin se nimi minkä minä olen kuullut niin sukunimi ei ole sama kuin urhilla.
Ok. Onko kuitenkin nuo samat nimikirjaimet, J.S?
On juu.

Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Mistä tämä ajatus autokuskista on ylipäänsä lähtöisin? jotkut jopa väittävät, että sellainen on pakosti ollut olemassa. Mitä sellaisia tietoja julkisuudessa on ollut, että selittämiseen tarvittaisiin autokuski?

Kun te menette jonkun luo vieraisille (ilman murha-aikeita) niin mitä teette? Laitatte auton parkkiin vierailun ajaksi ja ajatte itse sillä pois. En näe mitään etua mitä murhaaja saisi siitä että autokuski odottelee häntä teon aikana.

Toki rikoskumppaneita voi muuten olla olemassa, mahdollisesti jopa tulleet taloon sisään, mutta autokuskiksi heitä ei tarvita.

Madame*Fate
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2011 1:06 am

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Madame*Fate »

En usko, että oletettu kuski olisi odotellut kaveriaan teon aikana jossain pimeellä parkkiksella. Kuskin osallisuus asiaan voi kuitenkin olla tekijän tekopaikalle tuonti. Poliisihan kyseli vihjeitä vaan tekijän oletetulta poistumisreitiltä.

Edit. Itseasiassa onkin aika erikoista, miksi poliisi ei ole kysellyt tekijän tuntomerkkeihin sopivan miehen liikkeitä tekoa edeltävältä ajalta? Se mielestäni tukee tuota kuskin osuutta aika hyvin.

nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

NeitiEtsivä kirjoitti:
nuusku-nella kirjoitti:
NeitiEtsivä kirjoitti:Ainakin se nimi minkä minä olen kuullut niin sukunimi ei ole sama kuin urhilla.
Ok. Onko kuitenkin nuo samat nimikirjaimet, J.S?
On juu.
Selvä juttu, kiitos. Suuntaan siis spekulointejani johonkin toiseen suuntaan. Pitkä katuhan se kymenlaaksonkatu on ja yhdessä talossa monen monta asuntoa. Jos sitä pidätettyä nyt sieltä on edes haettu..

NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Minäpä laitoin hakuun tuon nimen mistä olen kuullut ja toisen kadun kun kuulin et eräässä talossa oli poliisit käynyt niin Yritystele tarjoaa vaan hakua nimellä Jari Sakari Skyttä. :shock: Nyt oon ihan ymmälläni.

Wares
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:01 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Wares »

Mä putosin kanssa kelkasta kun syyllisestä vihjataan j.s ja s.j ja suomi24:ssä vihjataan "ripaan". Voisko joku selventää mitkä on oikeat nimmarit ja miten liittyy uhriin, jos siis liittyy..

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Eiköhän se poliisi rymynnyt siellä metsässä koirineen siksi, että surmaaja on paennut/poistunut jalan metsän kautta.
Nuotio & Äreät Tiput

NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Wares kirjoitti:Mä putosin kanssa kelkasta kun syyllisestä vihjataan j.s ja s.j ja suomi24:ssä vihjataan "ripaan". Voisko joku selventää mitkä on oikeat nimmarit ja miten liittyy uhriin, jos siis liittyy..
Samaa miettinyt et mitähän hittoa kun noin monia nimikirjaimia tarjotaan. Joku varmaan googletellut Skytän nimeä ja Kymenlaaksonkatua ja sieltä toi "Ripa" varmaan sit keksitty kun sellaisen osoite löytyy sieltä. Mut eri asia onko tämä edes mitään sukua sille. Kuulostais vaan nimi ainakin siltä ettei olis 25-vuotiaan nimi, mutta onhan ne muutkin "Ripat" joskus nuoria ollut. :)

jerkku
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: To Elo 25, 2011 12:10 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja jerkku »

NeitiEtsivä kirjoitti:
nuusku-nella kirjoitti:
NeitiEtsivä kirjoitti:Ainakin se nimi minkä minä olen kuullut niin sukunimi ei ole sama kuin urhilla.
Ok. Onko kuitenkin nuo samat nimikirjaimet, J.S?
On juu.
Soundaako tekijän sukunimi kuitenki vähän samantyylisesti kuin uhrinkin?

Vastaa Viestiin