60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
zalando
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: To Marras 15, 2012 11:43 am

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja zalando »

Asianajajan murhassa epäillään törkeää ryöstöä
7.12.2012 11:30
Kymenlaakson käräjäoikeudessa esitetään tänään vangittavaksi miestä epäiltynä Kotkan Marinmäessä 15. marraskuuta tapahtuneesta henkirikoksesta.

Miestä epäillään murhasta, törkeästä vapaudenriistosta ja törkeästä ryöstöstä.

Teon motiivia ei ole kerrottu julkisuuteen.
http://www.kymensanomat.fi/Online/2012/ ... 14776578/4

No niin, mun aavistus osui oikeaan.. aiemmin ketjussa siis kirjoittelin, että arvelen sen olevan pieleen mennyt ryöstö jenkkileffojen tyyliin ja taisin osua lähelle... niin siis minä ja jokunen muukin tietty..

muoks. otin hymiöt pois kun ne ei jotekin sopinut tähän.. taitaa olla nuorella miehellä lama iskeny firman konkkaan ja sitten kaikki jotekin kaatunu päälle josta seurausta tämä kamala henkirikos :?
Viimeksi muokannut zalando, Pe Joulu 07, 2012 1:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilina
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Marras 27, 2012 10:09 am

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Ilina »

Mä en voi käsittää et tän teon motiivi olis ollut raha. Ja noinkin pieni summa kun 12000. Eilisis linnan juhlis hehkutettiin miten suomi tarvii nuoria yrittäjiä. Jotenkin tragikoomista.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17095
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Iltalehdessä oli (sattumalta?) aikas korni mainos aa:n murhauutisen yhteydessä. Ja muutes poistui pirun äkkiä - onneksi sain tuon printscreenillä pelastettua jälkipolville:

Kuva
Viimeksi muokannut Doctor Lecter, Pe Joulu 07, 2012 2:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
jerkku
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: To Elo 25, 2011 12:10 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja jerkku »

Joku kokoomusnuori vois tulla, vaikka tähän ketjuun, esitelmöimään moniulotteisia ja -säikeisiä näkemyksiään paremmasta aineksesta. (Persujaki yritetään loata joka käänteessä, niin oikeuden ja kohtuuden nimissä)
Kainonsorttinen
Frank Drebin
Viestit: 383
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:22 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

Ilina kirjoitti:Mä en voi käsittää et tän teon motiivi olis ollut raha. Ja noinkin pieni summa kun 12000. Eilisis linnan juhlis hehkutettiin miten suomi tarvii nuoria yrittäjiä. Jotenkin tragikoomista.

Kaveri on 23-vee ja velkavankeudessa tuon summan kanssa useita vuosia. Ei ostella osamaksulla autoja, matkoja, puhelimia yms., mitä muut bling bling -elämää viettävät kaverit vielä voivat tehdä. Semmoista se on.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Nythän on tuo huoli pois. Ilmainen ylläpito moneksi vuodeksi. :?
Madame*Fate
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2011 1:06 am

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Madame*Fate »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012120 ... 3_uu.shtml

Ja juttu jatkoksi

Nuori mies vangittiin asianajajan surmasta

Perjantai 7.12.2012 klo 12.56 (päivitetty klo 13.44)

Kymenlaakson käräjäoikeus on vanginnut 23-vuotiaan miehen epäiltynä marraskuussa tapahtuneesta asianajajan surmasta.
Murhan lisäksi nuorta miestä epäillään törkeästä vapaudenriistosta ja törkästä ryöstöstä.

Kotkan murhatutkinnassa pidätys

Kotkan murhassa "elämälle vieraita piirteitä"

Kotkalaista vuonna 1988 syntynyttä miestä epäillään asianajajan surmasta. Hänet vangittiin tänään epäiltynä murhasta, törkeästä vapaudenriistosta ja törkeästä ryöstöstä.

- Selkeyttää tutkintaa, kun on epäilty, joka on vangittuna, rikoskomisario Kimmo Huhta-aho sanoo.

Poliisin mukaan ei ole kuitenkaan vielä varmaa, tekikö mies teot yksin vai oliko hänellä rikoskumppaneita. Teon motiivi on myös yhä epäselvä.

60-vuotias asianajaja surmattiin marraskuun puolivälissä kotonaan Kotkan Marinmäessä. Poliisin mukaan teko oli julma ja poikkeuksellinen.

- Ajatellaan sitten suomalaista väkivaltarikollisuutta yleisesti tai suomalaista mentaliteettia, niin sitäkin taustaa vasten tässä on elämälle vieraita piirteitä ja juttu on tekotavallisesti poikkeuksellinen, Huhta-aho kertoi Iltalehdelle marraskussa.

Asiassa on nostettava syyte 9. huhtikuuta mennessä.
Uhri, 60-vuotias asianajaja, löytyi kuolleena kodistaan Kotkasta 15. marraskuuta.

IL-STT
kapteeni
Frank Drebin
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 7:13 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja kapteeni »

Kainonsorttinen kirjoitti:Kaveri on 23-vee ja velkavankeudessa tuon summan kanssa useita vuosia. Ei ostella osamaksulla autoja, matkoja, puhelimia yms., mitä muut bling bling -elämää viettävät kaverit vielä voivat tehdä. Semmoista se on.
Jos kyseessä on oy-muotoinen firma, ei omistaja missään velkavankeudessa ole. Ei omistaja vastaa veroveloista omalla omaisuudellaan eikä saa maksuhäiriömerkintää, ellei ole firman vastuuhenkilönä syyllistynyt väärinkäytökseen. Pelkkä konkka ei sitä ole. Näinhän nää aina menee, että kun rahat loppuu, niin ensin jätetään huolehtimatta veroista, jotta luotto säilyy tärkeämpiin suuntiin: saa ostettua laskulle, pankki antaa luottoa jne.
Madame*Fate
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2011 1:06 am

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Madame*Fate »

Jospa tuolla "suomalaiseen mentaliteettiin sopimattomalla" tarkoitettiinkin juuri sitä, että tekijä on nuori eikä hänellä ole mainittavaa rikostaustaa ja silti tekee raa'an ja suunnitellun murhan, jossa on elämälle vieraita piirteitä? Eikös nämä nuorten tunteenpurkauksissa tehdyt murhat/tapot ole juuri niitä, että tapetaan äkkiä (mahdollisesti päihteiden vaikutuksen alaisena) ja that's it?

Mä en nyt pääse yli näistä erikoisista kommenteista!! :lol: Ja kyllä poliisit nauraa partaansa kun on annettu näin erikoinen lausunto ja saatu minfo siitä sekaisin....
Kainonsorttinen
Frank Drebin
Viestit: 383
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:22 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

kapteeni kirjoitti: Jos kyseessä on oy-muotoinen firma, ei omistaja missään velkavankeudessa ole.
Kyseessä on yksityinen elinkeinonharjoittaja, eli toiminimi. Eli poitsu vastaa veloista omalla omaisuudellaan.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

No Huh!
Olen kyllä hämmentynyt. Mä olen kuvitellut, että me eletään sellaisessa lintukodossa, jossa oma koti on turvallinen ja pyhä paikka.
Toki ymmärrän, että on piirejä, joissa tuo ei päde, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen tavallisten, kunnollisten ja nuhteettomien perusihmisten elämässä. Että kukaan ei rynni sisään, ryöstä ja tapa.

Meillä on aina ovet ei-lukittuina, kun ollaan kotona. En tiedä onko jatkossa.
(....Tosin en ole rikas, eli periaatteessa kenenkään en usko kuvittelevan, että meillä olisi mitään ryöstettävää, kun edes kalenterimyyjille, muille kaupustelijoille ja keräilijöille ei käteistä melkein koskaan ole...)

Pahoittelen, että kohdistin epäilyni viattomaan uhriin. Mulla on vakava ulvila-syndrooma.

Voiko joku kuvitella ryöstävänsä ja tappavansa ''naapurinsa'', maksavansa sen jälkeen velkansa ja selviävänsä kaikesta noin vain jäämättä kiinni?
Todellinen motiivi olisi mukava kuulla. Oliko uhrin yrityksellä jotain tekoa surmaajan ongelmien kanssa?
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Tuo törkeä ryöstöhän ei mitenkään välttämättä tarkoita, että motiivi on se ryöstäminen. ihan hyvin voi olla niinkin, että motiivi on joku muu - esimerkiksi bisneksiin liittyvä kosto - ja murhan jälkeen on tilaisuuden sattuessa otettu mukaan jotain arvokasta, kuten kelloa tai kännykkää.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Ryöstöhän se sitten vaikutti olevankin. Tosin aika poikkeuksellinen sellainen.

Kohta varmaan saamme tietää paljonkin lisää tästä. Mitä noihin konkurssi- jne. spekulaatioihin tulee, olen aikasemminkin aiheesta kirjoittanut ja ihmetellyt, kuinka juuri tilanne ennen luhistumista tekee yrittäjän monesti suorastaan hulluksi. On valvottua yötä ja mitä lie mielialalääkettä ja päätä sekoittavaa monesti, mutta ilmankin tuntuu saavan nupin sekaisin. Mieleen tulee heti mm. kultasurmajuttu ja mr Tani. Tai joku Zorromurha Tampereelta, Varpan surma pelivelkakierteessä olevalta jne.

Tunnen monta konkurssin tehnyttä ja ovat kertoneet kuinka tilanne ennen kaiken luhistumista ja sen hyväksymistä on kaikkein vaikein. Asia tuntuu käsittämättömän suurelta nöyryytykseltä muiden edessä ja sitä välttääkseen on valmis tekemään juuri mitä tahansa. Joskus nuo rajatkin saattavat hämärtyä sellaisiksi, että vuosikausia myöhemmin ajattelee olleensa "hullu" tuolloin.

Tiedä sitä onko tässä tapauksessa sitten kyse jostain vastaavasta. Eniten tällä hetkellä kiinnostaa tietää niinkin makaabereista asioista kuin surmassa käytetyistä aseista ja tapahtumaketjusta koko kaameudessaan.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Mä luulen, että olet niin oikeassa.
Pelkkä valvominen sekoittaa ihmisen pään jo aika hyvin ilman mitään lisästimulanttejakin. Ja ymmärrettävästi tuollainen tilanne on sellainen, jossa uni ei oikein silmään tule, kun ratkaisua koittaa kaikin keinoin keksiä.

Kaiken kaikkiaan aika surullinen juttu. Mielellään minäkin kyllä kuulen todellisen motiivin ja hepun kertomukset muutenkin.
Sen verran karmea teko, notta joutaa selitteleemään!
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
Kaizer Sose
Jane Marple
Viestit: 1007
Liittynyt: To Elo 11, 2011 12:05 am

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Perkl! Mihin mun aikaisempi kommentti on hävinnyt!? Iskikö joku sensuurisantra. Kyllä nyt pidätetyllä ja surmatulla jotain yhteisiä juitsuja on menneisyydessä. Eikö surmattu toiminut asianajo toimintaansa liittyen lähinnä kiinteistö ym maakaupan parissa ja syytetyn firma liippaa samaa alaa ja jollei muuta niin tosiaan surmatun tyttären poikaystävä on nyt pidätetyn naamakirja kaveri.
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.
Vastaa Viestiin