Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa - Espoo 3.2.2013

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Mat-Lock
Jack Bauer
Viestit: 909
Liittynyt: La Syys 20, 2008 11:15 am

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

sonniman kirjoitti:Voi ne olla niitä nelikymppisiäkin aivan hyvin. Jyväskylän nuorisoasunnoissa voi asua yli nelikymppisetkin jos sattuvat olemaan puheenjohtajan tuttuja :mrgreen:
Hesarin mukaan olivat nuoria.
Beetu
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Loka 07, 2011 4:47 pm

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja Beetu »

Miespuolinen uhri on alkuvuodesta täyttänyt 22 v.
Kat_Revolver
Harjunpää
Viestit: 321
Liittynyt: Su Joulu 02, 2012 11:32 pm

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja Kat_Revolver »

Voi vähän omatunto soimata, jos tosiaan kuuli metelin ja jatkoi tyytyväisenä uniaan. Itse ainakin syyllistäisin itseäni. Enkä tarkoita, että jokaisesta pienestä hälinästä pitäisi poliiseja soitella, mutta kun kuuluu "hakkauksen ääniä ja lopeta-huutoja" niin kyllä pitäisi jo hälytyskellojen soida.
Muovipussi päähän ja ruumis suohon.
seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Kat_Revolver kirjoitti:Voi vähän omatunto soimata, jos tosiaan kuuli metelin ja jatkoi tyytyväisenä uniaan. Itse ainakin syyllistäisin itseäni. Enkä tarkoita, että jokaisesta pienestä hälinästä pitäisi poliiseja soitella, mutta kun kuuluu "hakkauksen ääniä ja lopeta-huutoja" niin kyllä pitäisi jo hälytyskellojen soida.

Mistä sen tietää millaista elämää tuolla on vietetty ns. arkena ja monestikko on jo soittanut ja monestikko se poliisi on tullut alle 5 tunnin tilannetta rauhoittelemaan.

Edit: ei ole tarkoitus leimata tai syytellä uhreja häiriköiksi millään tavalla, joskus poliisi saapuu ja joskus ei vaikka olisi soitettukkin, pahoitteluni ja anteeksipyyntöni.
eyes
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2009 12:15 am

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja eyes »

Täytyy kommentoida hieman tätä poliisin naapuriin soittamista.

Itse olen tähän asti aina ajatellut, että jos mun naapurissa tapeltaisiin ja kuuluis lyömisen ääniä tms., soittaisin heti poliisin ja olen saattanut juuri tämän tapaisen uutisen luettuani paheksua ja todeta, että "kyllä minä ainakin olisin...". Nyttemmin olen joutunut toteamaan, että se kynnys poliisin kutsumiseen paikalle onkin minulla yllättävän suuri.

Muutama kuukausi sitten naapuriini muutti nuoripari, joka on muutostaan lähtien tapellut tasaiseen tahtiin 1-2 kertaa viikossa. Tappelun äänet kuuluvat asuntooni sen verran hyvin, että herään niihin joka kerta (ne tapahtuvat aina öisin). Siellä lentää tavaraa/huonekaluja seinään kovalla kolinalla ja huutoa kuuluu. Muutama viikko sitten satuin kuulemaan, kun pariskunnan mies huusi "Älä lyö mua! Sä löit mua jo aikaisemminkin". Viime viikolla sieltä kuului tappelun yhteydessä ääni, joka kuulosti siltä, että joku (ihminen) olisi heitetty lattialle. Täytyy sanoa, että näistäkin huolimatta omalla kohdallani se kynnys soittaa poliisit on ollut tosiaan yllättävän iso, enkä ole sitä vielä tähän mennessä tehnyt.

Tähän soittamisen vaikeuteen on vaikuttanut aika monikin asia. Aina sitä jotenkin ajattelee, että jos poliisille tuleekin turha käynti sinne ja sen jälkeen minusta ajatellaan, että soittelen tällaisesta turhan päiten. Mietin myös sitä, että jos naapurit saavatkin tietää, että se olen ollut juuri minä joka ne poliisit soitti. Ja usein myös tulen ajattelleeksi, että kun ne tappelevat niin usein, niin eihän sinne aina voi poliisia alkaa soittamaan. Täytyy omaksi häpeäkseni myöntää, että myös se on vaikuttanut asiaan, että lyöjä onkin se nainen.

Tämän Espoon tapauksen (ja naapuri-uutisoinnin) jälkeen olen pohtinut tätä asiaa nyt lisää ja tullut siihen tulokseen, että seuraavan kerran kun asunnosta kuuluu jotain ihmisen vahingoittamiseen liittyvää, soitan ne poliisit. Kävi miten kävi. Eipähän tarvitsisi sitten ainakaan itseään syyttä asiasta, jos jotain tämän tapaista siellä sattuisi.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja joey »

eyes, tuon poliisille soittamisen kanssa kannattaa muistaa, ettei sinun tehtäväsi ole arvioida poliisin tarvetta tai sitä, syyllistytäänkö seinän toisella puolella kenties jonkinlaisiin rikoksiin ja onko joku oikeasti vaarassa vai ei. Sen arvion tekevät siihen koulutetut henkilöt eli hätäkeskus ja poliisi. Kannattaa hyvillä mielin luovuttaa vastuu siitä päätöksestä heille, niin ei tarvitse jälkeenpäin miettiä, olisiko jotain voinut tehdä toisin.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

kallesanteri kirjoitti:Ilmeisesti älämölökämppä kyseessä. Eli taas on saatu sosiaalista rahaa ja suunniteltu la-illan puuhia = pää täyteen päihteitä. Vapaa-ajan viettämistä kamujen kesken joista vain yksi jäi henkiin. Ihminen ei opi kuin kantapään kautta ja joskus vastauksena on kuolema.
Sinäpä sen sanoit lyhyesti ja ytimekkäästi. Asiaa tuli. Naapurit varmaan jo niin meteliin tottuneet, etteivät ymmärtäneet, että nyt olikin hätä.
Ikävää silti, että tuollaista tapahtuu.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
McMorokolli
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 1:58 am

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja McMorokolli »

Mä en kyllä kuuntelisi jotain vitun älämölöä naapurina, soittaisin poliisit jo oman rauhani vuoksi ja olen soittanutkin. Mitä noihin taloihin tulee, niin niissä asuu juuri tuota väkeä, jotka olisi pitänyt tappaa jo sinne kohtuun. Vittu saisivat laittaa jonnekkin korpeen nuo nuorisäätiön asunnot, siellä voisivat vetää päihteitä keskenään ja mellastaa,eivätkä olisi normaalien ihmisten arkea häiritsemässä.
massarati
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Su Tammi 15, 2012 1:20 am

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja massarati »

Kieltämättä omakin soittokynnys on kova. Ennen seinän takana asui yh-äiti, joka huusi lapsilleen melkein joka ikinen päivä. Ihan sieluun sattui. Onneksi muuttivat pois. Nyt kahden kämpän takana asuu pariskunta, jossa muori usein heittää humalaisen miehensä käytävään nukkumaan riitelyn päätteeksi, ja yläpuolella asuu nuorempi pariskunta, jossa riidellään/biletetään harva se päivä. Eläköön naapurit. 8) Sitä minä vaan, että valitettavasti em. kaltaiseen tilanteeseen turtuu, ja älämölöä kuullessa ajattelee vaan että "Nyt ne taas..."
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Tosiaan hieman OT:tä mutta tuosta poliisien soittamisesta; eipä itsekään kovin herkästi tule soiteltua kun näissä kerrostaloissa tahtoo sitä meteliä kuulua vähän jatkuvasti niin siihen tavallaan tottuu. Yhden kerran soitin kun naapurin ukko oli hakannut naisystäväänsä ja naisystävä tuli keskellä yötä kotioveani potkimaan niin siinä tilanteessa ne poliisit oli jo käytännössä pakkokin soittaa ja ukko lähti raudoissa putkaan. Tosin kyseinen pariskunta (molemmat työttömiä, pahasti alkoholisoituneita ja poliisin vanhoja tuttuja) aiheuttaa jatkuvalla syötöllä häiriötä ja ukko uhkailee naapureita joten nämäkin seikat nostaa kynnystä poliiseja soitella jos keskenään tappelevat. Toiset naapurit taas riitelevät ja paiskovat kamojaan lähes joka viikonloppu, tosin riita yleensä loppuu yöksi ja alkaa sitten heti aamutuimaan 7-9 välillä kun ovat ilmeisesti saaneet aamukahvit särpittyä. Näiden naapureiden kohdalla en kylläkään ole mitään väkivaltaan liittyvää kuullut.
Mutta otsikon aiheeseen; Hesarissa yksi naapuri kertoi että ainakin surmatulla, 1991 syntyneellä nuorella miehellä oli alkoholiongelma ja ilmeisesti muitakin ongelmia.
Viimeksi muokannut matlockb, Ma Helmi 04, 2013 10:14 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kallesanteri
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 5:11 pm

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja kallesanteri »

joey kirjoitti:Nuo eivät ole mitä tahansa nuorisokämppiä, vaan surullisenkuuluisan Nuorisosäätiön asuntoja, joissa ikä- ja tulorajoituksia vanhemmat voisivat asua siinä tapauksessa, että olisivat muuttaneet asuntoon ennen rajojen ylittämistä. Mutta nuo ovat niin uusia taloja, ettei se ainakaan iän puolesta ole mahdollista.

Pahoittelen saivartelua.

Ja mitä tuohon hyvillä unenlahjoilla siunattuun naapurin naiseen tulee, minusta poliisit kannattaisi soittaa paikalle joka ikinen kerta kun naapurissa metelöidään kohtuuttomasti. Jos ei turvallisuussyistä niin vaikka sitten sen takia, että ne kirjatut yhteydenotot voivat olla kullanarvoisia sitten, kun asukkaalle jossain vaiheessa aletaan puuhaamaan häätöä.
Ei nyt suoranaisesti tähän caseen vaan yleisellä tasolla: nythän tyyppi(t) sai lopullisen "häädön". Se on niin, että kun tyyppi saadaan häädettyä ei ongelma poistu keskuudestamme, se vain vaihtaa paikkaa. Mä sain häädettyä talostamme yhden narkkarin. Nyt toi narkki häiritsee jossakin toisten elämää, ellei ole jo manalassa.
Joo, oikeen tuntuu joo, kyllä, hjyvää on.
aripertti
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Loka 09, 2012 1:52 pm

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja aripertti »

Ei nyt oikeastaan mitenkään liity tähän, mutta eikös tuolla samalla alueella sijaitse ne talot, missä kuvattiin taannoin Ylellä esitettyä Kimmo-sarjaa. Ja nimenomaan se talo, missä asui se hienostopariskunta.
tohis
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2012 9:30 am

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja tohis »

joey kirjoitti:eyes, tuon poliisille soittamisen kanssa kannattaa muistaa, ettei sinun tehtäväsi ole arvioida poliisin tarvetta tai sitä, syyllistytäänkö seinän toisella puolella kenties jonkinlaisiin rikoksiin ja onko joku oikeasti vaarassa vai ei. Sen arvion tekevät siihen koulutetut henkilöt eli hätäkeskus ja poliisi. Kannattaa hyvillä mielin luovuttaa vastuu siitä päätöksestä heille, niin ei tarvitse jälkeenpäin miettiä, olisiko jotain voinut tehdä toisin.
Itse Espoon Suvelassa asuessani soittelin aluksi poliisin paikalle, kun naapuriin muuttanut pariskunta veti toisiaan urakalla käkättimeen viikonloppuisin ja välillä viikollakin, mutta kun meno jatkui samanlaisena jatkossa kuitenkin, niin totuin siihen meteliin ja mäiskinnän ääniin ja jätin poliisille soittelemiset, kuten muutkin naapurit olivat tehneet. Sen jälkeen olen pyrkinyt valitsemaan asumisalueeni hieman tarkemmin ja syynännyt naapuritkin tarkkaan ja olen onnistunut välttämään rauhattomat asuinalueet.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Poliisin eristysnauhat ovat edelleen paikalla ja veriroiskeita on edelleen ulkomaton lisäksi myös ulko-ovessa joka mielestäni viittaa melko raakaan tekotapaan (ilmeisesti terä-asetta ei ole säästelty). Tapahtumista muistuttaa myös puolitangossa oleva lippu: http://aijaa.com/jx35xl
justme_
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Su Helmi 03, 2013 5:40 pm

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja justme_ »

Eilen oli kynttilöitä kertyny oven eteen. Nelosen videosta mulle selvis ketä tää miespuolinen uhri on, tiesin, mutta en tuntenu. Tuli ihailtua sen sulosinta koiranpentua just noin reilu viikko sitten : o mut elämä on, jokanen valitsee itte elämäntyylinsä.. aina se vaa ei oo se paras mahdollinen.
Vastaa Viestiin