18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

marina kirjoitti:hienoa olla vatipää,...kirjauduin tänne tänään kun pari vuotta olin seurannut,ihan siksi että ensi tieto ja kaikkien sivujen etsiminen kussakin tapauksessa helpottuu,en ikipäivänä kuvitellut että oma näkökanta tai ajatukset olisivat pannassa,...hui ja hai,....jätän tämän tähän,....ajatukseni pysyy ja on,en kumarra enkä pyllistä,...mielipiteeni on ja siihen on rankka tausta,...tajusin vaan sen että täällä on aina se yksi ja ainoa syyllinen,laput silmillä,....ihan oikeasti,rikokset ei mene niin,tausta ,historia,lähipiiri,kaikki vaikuttaa,...ei vaan se yksi tuikkaus,....teille kahdelle ,se joka nimitteli minua vatipääksi,käy kirjastossa tai lue muuten vaan ja katso kuinka paljon esim tyttöystävät ovat aiheuttaneet murhia ympäri maailman ja sama sinulle what the hell you are,elämä ei ole yksinkertaista,jos haluatte aidosti oikeasti keskustella murhasivuilla niin käykää myös tutustumassa aiheeseen,mm,siellä kirjastossa jos tuo mielipiteiden kirjo ja ajatukset jää siihen yhteen pistoon,ihmismieli ei ole suljettu kirja se on avoin ja tuhatpäinen kirjastossa
Ei kai täällä kukaan kiistä sitä etteikö henkirikoksiinkin (niinkuin oikeastaan kaikkeen ihmisen tekemiseen) vaikuta taustalla monet asiat, vastuu tekemisistään on täysivaltaisella ihmisellä kuitenkin ihan yksin eikä omia tekoja vaan voi laittaa muiden syyksi. Ei voi tappaa koska toinen ärsytti tai koska ketutti kun muija petti tai nalkutti. Nuo ei ole syitä vaan tekosyitä ja selityksiä omalle toiminnalle joka oli väärin.

Tämä on julkinen keskustelupalsta ja olisi hyvä miettiä miten laajasti tekijän/uhrin lähipiiriä on tarpeen tuoda avoimeen keskusteluun. Jokainen voi itsekseen katsella niitä kuvia ja tehdä omia johtopäätöksiä mutta arvostelu ja syyllistäminen on turhaa. Ja minusta se nimenomaan on syyllistämistä kun aletaan suoraan toteamaan että kuvat ja suru vaikuttavat huomionhakuisilta ja epäaidoilta. Läheisten suru ei kuulu meille eikä kellään ole velvollisuutta surra avoimesti.
Tirpiz
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 9:26 am

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Tirpiz »

Joillakin ihmisillä ei ole tajua siitä, mikä on oikein ja mikä on väärin. Itse olisin toiminut asiassa ihan toisin, ns. Petettynä olisin ottanut koko asiasta pesäeron ja saattanut lähteä toisiin maisemiin hetkeksi, asian hautominen on synkistänyt tämän tekijän. Ennen vanhaan, kun olin nuori meillä oli sanaton sopimus, ettei kaverin entisiin kosketa saatikka sitten pettämisjuttuja, nuoruus ja aikuistuminen on rankkaa. Todennäköisesti Ville ja tyttö olivat juuri ne oikeat toisilleen, mutta heitä varjosti tytön ed.suhde. Olisi kannattanut lähteä lomalle yhdessä kauemmaksi tms. Että pöly olisi lasketunut ed.suhteesta. Mietin vain, mitkä ovat tekijän taustat, onko joutunut kokemaan lapsuudessa asioita, joita ei ollut vielä käsitellyt, suhde vanhempiinsa jne.
mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja mielikki »

On kyllä aikamoista vatipää kirjoittelua jos epäilee toisen surua epäaidoksi,sitä kun ei voi kukaan toinen tietää mitä tuskaa joku kanta sisällään.
Eikä suru aina näy päällepäin.Ei sydämmen tuska tunnu muille asti.Tämmöinen väite on siis julkeaa ja kertoo enempi arvostelijan luonteesta kuin arvostelun kohteesta.
JulleXT
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 97
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:58 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja JulleXT »

Nyt on kyllä Marinalla jääny lääkkeet aamulla ottamatta. En voi edes uskoa mitä kirjoitat. Pakko olla joku ratas pois paikoiltaan.

Jokainen on vastuussa omista tekemisistään eikä niitä auta sysätä kenenkään kontolle. Toivon edelleen että tapaus menee murhana käsittelyyn ja tuomiona elinkautinen.
Kettu K.
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Marras 01, 2013 9:45 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Kettu K. »

Tämä narina-marina on saletisti sukua tälle mädälle ihmisen näköiselle irvikuvalle, kuka ei pystynyt käsittelemään/hallitsemaan tunteitaan. Jotkut on vain tehty huonommista osista, varsinkin ilmeisesti tuolta idästä päin olevat. Säälittävä poikaressu mikä yritti tehdä vaikutuksen Bemarilla ja muulla kuralla.

Tämän tytön syyllistäminen on täysin turhaa. Tuskin on yllyttänyt näitä kahta toisiinsa törmäämään.

Tähän ikään mennessä olen vastaavia tunteita ja tilanteita kokenut. Niistä on selvitty tähän mennessä aina puhumalla. Varsinkin kun ei jätetä MITÄÄN hampaankoloon.

Eiköhän tämä valkovenäläisen anaali-yhdynnän lopputulos pääse aika vähällä tässä. Tuskin on mitään entistä tilillä. Jos rahaa pitäisi lyödä kiinni niin murha-syyte ei tule menemään läpi tässä. Toki tämä on vain veikkaus, on paljon mitä kyybelit tietää ja me ei. Veikkaan että viikolla tulee uutta tietoa kunhan tutkinta etenee. :?:
Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Valko-venäläisen lehmän anaaliyhdynnän lopputulos. Olisi naurattanut jos toi lehmä-sana olisi jäänyt pois. Ei tämän tekijän äitiä auta nimitellä yhtään. Ei se Villeä tappanut eikä ole syyllinen siihen että se on (oletetun) syyllisen äiti. En todellakaan tiedä onko oletetun syyllisen kotiolot vaikuttaneet mitenkään tähän tekoon mutta ei ne käsittääkseni ainakaan suoraan syyllisiä ole.

Mun kavereiden kanssa oli nuoruudessa myös sovittu että kenenkään eksiin tai ihastuksiin mutta ei kai sillekään mitään voi jos jotkut toisiinsa rakastuu. Lahtaaminen tuollaisen takia ei ole normaalia.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Kettu K.
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Marras 01, 2013 9:45 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Kettu K. »

Crishelle kirjoitti:Valko-venäläisen lehmän anaaliyhdynnän lopputulos. Olisi naurattanut jos toi lehmä-sana olisi jäänyt pois. Ei tämän tekijän äitiä auta nimitellä yhtään. Ei se Villeä tappanut eikä ole syyllinen siihen että se on (oletetun) syyllisen äiti. En todellakaan tiedä onko oletetun syyllisen kotiolot vaikuttaneet mitenkään tähän tekoon mutta ei ne käsittääkseni ainakaan suoraan syyllisiä ole.
Eiköhän nimimerkki Kakkosurpo käyttänyt vain hänen verbaalista kykyään sanoa asiat niin kuin ne on. Mitä tosta nyt loukkaantumaan, tuskin äiti nyt ylpeä on pojastaan. Isähahmo tältä selkeesti on puuttunutkin, jos jotain pitäisi veikata.

Tämä on internet ja täälä voi louskuttaa leukojaan kuinka paljon vain kunhan mennään ns. lain puitteissa.

Jostain tämäkin kyseinen suolatikku babyboy on geeninsä saanut. Tää jätkä tulee hajoamaan posessa. :twisted:
Evil Lindros
Hetty Wainthropp
Viestit: 478
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2013 1:45 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Evil Lindros »

No ihme, että ollaan taas päästy siihen vaiheeseen, että naiset on syyssä. En sano, etteivät voisi olla. Onhan näitäkin tapauksia, joissa nainen kannustaa miestä tappamaan, mutta kun eihän tässä edes vielä tiedetä mikä on totuus, niin on aika härskiä alkaa syyttelemään.
Yleisvalvoja
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 4:59 pm
Paikkakunta: Lintukylä

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Yleisvalvoja »

Mun kaveripiirissä oli kyllä vähän erikoinen tapa kierrättää tyttöystäviä, vaihto lennossa, pienet pettämisetkin unohdettiin. Vähän aikaa saatettiin mököttää, ja sitten sovittiin jutut ja jatkettiin elämää.
Ketään ei sentään tapettu, tai edes lyöty nokkaan. Turha murehtia mokomista, uutta kumppania tulee ja mene, ei iso juttu. Ja kaverille kans :wink:
syytön mä siihen oon...
Tirpiz
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 9:26 am

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Tirpiz »

Yleisvalvojan porukan tapa toimia ja mennä aikoinaan kuulosta erittäin normaalilta. Ei siinä mitään miekkatappeluita ja surmaamisia tarvitse järjestää, jos seurustelukumppanit vaihtuu nuoruudessa. On tässä Kotkan tapauksessa nyt ollut muutakin, ei ole normaalia alkaa kaveria tappamaan herrajumala! Miten nää nuoret luottaa edes joihinkin ihmisiin, jotka käyttätyvät noin eriskummallisilla tavoilla hoitaa asioita, puuttuuko itsesuojeluvaisto, vai mikä nyt on ?
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Nuusku-nella kirjoitti: "Ei voi tappaa koska toinen ärsytti tai koska ketutti kun muija petti tai nalkutti. Nuo ei ole syitä vaan tekosyitä ja selityksiä omalle toiminnalle joka oli väärin."

Loistavasti sanottu! Ja noin toimivalla ihmisellä joku vaan sattuu joskus kohdalle. Jos ei olisi ollut nyt Ville, ehkä joku muu ensi viikolla tai ensi vuonna... Näitä aikapommeja tuntuu posahtelevan aika tiheäänkin, kuka mistäkin syystä. Pitäisiköhän yleiseen opetussuunnitelmaan sisällyttää jotain vihanhallintaa, kun tuntuu niin herkässä tuo tappoliipaisin olevan nykyään... Eipä sekään tietysti mielenvikaisuutta poista :roll:
Tarkastaja
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 5:07 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja »

Mitenköhän on uhri päätynyt tuonne löytöpaikalle. Liekö tekijä surmannut auton luona tiellä ja sitten raahannut pojan petikköön. Joku puhui jostain raahausjäljistä, mene ja tiedä.
Surullinen tapaus. Ajatukset ovat perheen ja läheisten puolella. Nuorimies pääsee haudanlepoon.
Sooni
Armas Tammelin
Viestit: 72
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 5:41 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Sooni »

Eipä ole hetkeen kiinnostanut kirjottaa mitään, mutta nyt kiinnostaa... ensinnäkin toi tilanne, että kävi itselle juuri silleen pari talvee sitten et oma nainen suuteli naaman edessä humalassa parasta ystävääni tai päinvastoin... kuinka vaan. Kyllähän siinä pimeni, mutta en edes lyönyt tönäsin vaan kaverin pois siitä ja poistuin paikalta ja nainen tuli mun seurassa vielä kotiin.

Ei käynyt kyllä mielessäkään jutella kaverin kanssa asiasta tai vielä vähemmän viedä sitä autolla jonnekkin sivukahdulle vaikka he keskenään rupesivatkin seurustelemaan tämän jälkeen?

Pakko sanoa, että nykyään naiset ovat saaneet enemmän valtaa johtuu meistä urpoista miehistä, jotka päästi yhteiskunnan näinkin (paskaan) jamaan. (anteeksi kiroiluni)

Sitten itse asiaan. Mielestäni kaikki kastaa vain itse ja täysin itse vastuun omista teoistaan. Mustasukkaisuus, Narsismi tai tässä tapauksessa todennäköisesti idioottimaisuus ei ikinä ole ratkaisu mihinkään. Oli syy mikä tahansa tai tapahtunu mitä tahansa mikään ei oikeuta tappamaan toista ihmistä.

Suomen lainsäädäntö on päin persettä kahdessa asiassa. Raiskaus/Murha tuomioissa. Toivottavasti muutoksia tulee ja oikeudessa jollakin on edes se yksi inkkari vielä kanootissa, että saadaan kunnon tuomiot tälläsissä tapauksissa.

Rip. Ville... harmi, että yksi nuori kuoli jälleen turhaan :?
Kettu K.
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Marras 01, 2013 9:45 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Kettu K. »

Olihan tossa osa Sooni asiaa...

Mutta. -> Noin eivät toimi kaikki ihmiset. On ihmisiä jotka loukkaantuu erittäin syvällisesti jos heitä on kohdeltu kaltoin. Oma tarinasi oli tavallaan hieno, mutta näkisin että aika moni toimisi toisin, ja en nyt tarkoita tässä tapauksessa tapahtunutta lahtausta. Kyllä tälläiset asiat pitää selvittää, edelleen perinpohjaisesti jotta ei jää mitään jäljelle.

Viestisi on ristiriidassa jotenkin. Sulle on ok, mitä sulle tapahtui...? Samaan aikaan olet paasaamassa miten naiset ovat saaneet ylilyöntiaseman. Eli silti toi tapaus jätti muistoja, toivottavasti ei arpia. Jos veikkaisin niin tapahtuma liittyi siihen että se ei ollut ns. tuntematon, vaan sun määrittelemä paras ystävä. Mun määrityksen mukaan paras ystävä ei tee noin todellakaan. Olet erehtynyt pahasti, toki ihminen ei tunteilleen mitään voi. Silti.

Summa summarum. Ihmisiä on erilaisia ja toiset on hieman kehittymättömiä käsittelemään vihan tunteita. Geenit ja perimä määrittää tuon. Siitä joutuvat maksamaan "kaikki" valitettavasti. Tämäkin täysin turha nuoren miehen kuolema osoitti sen.
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

siis hetkinen sanoi putkinen, eli nyt on paljon "tietoa" täälläkin sivustolla eri nickien kertomana, mutta otetaampas tähän kyssäri faktoista, eli olenko ymmärtänyt asian tolan oikein:

Uhri = Ville
Uhrin tyttöystävä/naisystävä = neiti A

Tekijä = herra X
Tekijän tyttöystävä/naisystävä = neiti B

Ja sitten siihen pohdintaan:

herra X on seurustellut aikaisemmin Villen nykyisen, eli neiti A:n kanssa. Nykyään herra X seurustelee neiti B:n kanssa.

Ville on pettänyt neiti B:n kanssa neiti A:ta, ja samalla siis neiti B on pettänyt herra X:ää.

herra X on saanut tietää, että Ville ja neiti B on ollut tekemisissä, tästä herra X hermostunut.


eli onko tämä nyt se kuvio, jonka olen yhdistellyt näistä eri palstoilla olevista tiedonmurusista, vai onko tämä ihan jotain muuta?
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"
Vastaa Viestiin