25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
j.jokunen
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Syys 05, 2012 2:53 am

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja j.jokunen »

basseri kirjoitti:Puhun nyt sen verta uhrin puolesta että hyvästä perheestä hän oli kotoisin. Tavallisesta sellaisesta. Ei perheolot häntä tuolle tielle vienyt jossa kävi miten kävi.
Jep, kuten sanottua. Sitä voi olla millaisesta perheestä tahansa niin voi joutua/hankkiutua huonoon seuraan. Jos tiedät/tunsit uhria paremmin niin voinet valoittaa enemmän siitä miten hän sitten joutui tai hankkiutui tuolle tielle?

Mikä muuten lasketaan tässäkin tapauksessa OT.ksi? Mielestäni on täysin sallittua keskustella siitä mikä ajaa ihmisen tuohon tilanteeseen. Muutenhan tää on melko selvitetty tapaus. Narkki ampui narkin väitetyn huumevelan takia. Jäi kiinni ja tuomiota odotellaan.

Ja sitten se OT:
Ei tietenkään ihminen suunnittele alkavansa narkkariksi, mutta tietoisesti sitä kamaa aletaan vetämään. Alkaa se sitten mistä romusta tahansa niin tietoisesti siitä haetaan nautintoa ja siinä vaiheessa on jo valittu se oma tie. Meillä oli junnuina sellainen sopimus että kaverit jotka alkoivat käyttää romua ei ollut enää kavereita. Tietoisesti jätettiin se paskasakki taaksemme. Muutamat frendit katos sille tielle, mutta ite ovat tiensä valinneet.
Peetuli
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: To Syys 25, 2008 8:28 am

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja Peetuli »

j.jokunen kirjoitti:
Ja sitten se OT:
Ei tietenkään ihminen suunnittele alkavansa narkkariksi, mutta tietoisesti sitä kamaa aletaan vetämään. Alkaa se sitten mistä romusta tahansa niin tietoisesti siitä haetaan nautintoa ja siinä vaiheessa on jo valittu se oma tie. Meillä oli junnuina sellainen sopimus että kaverit jotka alkoivat käyttää romua ei ollut enää kavereita. Tietoisesti jätettiin se paskasakki taaksemme. Muutamat frendit katos sille tielle, mutta ite ovat tiensä valinneet.
Tää viestiketju hiukan karkaa aiheesta, mutta nyt alkaa tulla sellaista tuubaa että ei rajaa :).

Meillä oli junnuina sellainen sopimus että kaveria ei jätetä. Tietoisesti yritettiin repiä se paskasakki takaisin elämään. Muutamat frendit katos sille tielle, suurin osa on kuitenkin ihan mallikelpoisia kansalaisia ja veronmaksajia.

Mut olisko tää sitä nykyistä minä, minä ja minä -ajattelua...
vankikarkuri
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: To Marras 14, 2013 3:47 pm

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja vankikarkuri »

tötterö kirjoitti:Ei voi kuin hämmästellä katjuskan vahvuutta. Tulla tänne kertomaan tarinaansa vain parin päivän kuluttua rakkaansa listimisestä.
Lisäksi lastenkin järkytys taakkana..

Toivon että loppuelosi toisi positiivista elämääsi.

Siunausta <3
Ei kait kukaan todella usko että katjuska nimimerkki on kuka väittää olevansa, en millään usko että kukaan tulisi tuossa tilanteessa johonki nettipalstalla kirjottamaan, kaikenlaisia trolleja sitä on nettipalstalla pullollaan
basseri
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Su Huhti 27, 2014 11:14 am

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja basseri »

Kyllähän minä hänet tiesin ja tunsin. Tosi en kylläkään moneen vuoteen hänestä kuullut mitään kunnes siten tämä sattui.Silloin tunsin hänet kovana automiehenä ja muutenkin sellaisena rempseänä lapin miehenä joka ei sylkeny pulloon. Sitten alkon sijasta tuli kukka ja piri mukaan kuvioihin... näköjään juorujen perusteella subukin vielä edellä mainittujen lisäksi. Hänenki tapauksessa tais olla niin että kun isot pojat käytti ja isot pojat kerto kuinka helposti sitä rahaa millon mistäkin saa niin sinetöi hänen kohtalonsa. Vähän sekavaa tämä minun tarinointi mutta koittakaa ymmärtää :D sen minä sanon että ei tämä keissi tähän jää vaan saattaa taustalta paljastua yhtäsuntoista....
johnny rebel

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja johnny rebel »

basseri kirjoitti:Kyllähän minä hänet tiesin ja tunsin. Tosi en kylläkään moneen vuoteen hänestä kuullut mitään kunnes siten tämä sattui.Silloin tunsin hänet kovana automiehenä ja muutenkin sellaisena rempseänä lapin miehenä joka ei sylkeny pulloon. Sitten alkon sijasta tuli kukka ja piri mukaan kuvioihin... näköjään juorujen perusteella subukin vielä edellä mainittujen lisäksi. Hänenki tapauksessa tais olla niin että kun isot pojat käytti ja isot pojat kerto kuinka helposti sitä rahaa millon mistäkin saa niin sinetöi hänen kohtalonsa. Vähän sekavaa tämä minun tarinointi mutta koittakaa ymmärtää :D sen minä sanon että ei tämä keissi tähän jää vaan saattaa taustalta paljastua yhtäsuntoista....
Aikamoista puuta heinää mitä nyt uhrin tiedän. Olen leikkinyt vuosikymmeniä huumeiden kanssa. (Erossa nyt)
Ei pidä paikkaansa oikestaan mikään noista sinun väittämistäsi. Mihin perustat tarinasi? Jos olet ollut ala-asteella hänen kanssaan niin en kyllä ymmärrä miksi työnnät tuollaista paskaa ulos? "Tiesin ja tunsin" on aika ero!
basseri
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Su Huhti 27, 2014 11:14 am

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja basseri »

Niin voihan se olla että paskaa puhun. Kuten sanoin että muutamia vuosia sitten viimeksi hänen kanssa olin kuulolla...
Hattivatti
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: La Huhti 26, 2014 10:14 pm

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja Hattivatti »

basseri kirjoitti:Niin voihan se olla että paskaa puhun. Kuten sanoin että muutamia vuosia sitten viimeksi hänen kanssa olin kuulolla...
Niin valitettavaa kuin onkin, niin varsin samantyylistä muistikuvaa on minullakin tästä hermannista jo sangen nuoresta asti, kuin mitä tästä edellä kirjoitit.
Avatar
Kaizer Sose
Jane Marple
Viestit: 1007
Liittynyt: To Elo 11, 2011 12:05 am

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Kukkaa,piriä ja jälkkäriksi subua. Jos ei perse kestä niin revetköön sano yksikin jannu joka ei ollut pedari;) Monta kommenttia turhaa länkytystä mutta missä ne todelliset syyt miksi joku ampuu kaveriansa päähän ja tietää jäävänsä kiinni;)
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.
katjuska82
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: La Huhti 26, 2014 3:29 pm

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja katjuska82 »

Te ihmettelette kuinka mä tälläisessä tilanteessa voin tulla tänne lätisemään jos oon kuka oon,miettikääpä mitä te tekisitte jos menettäisitte teille rakkaan ja läheisen ihmisen ja kaikki mitä luette lehdistä ja netistä on täyttä paskaa jolla vaan koitetaankin tehdä teosta hyväksytympää???

Kaikilla meillä on historiamme ja jotkut tekevät vääriä valintoja elämässään,mutta eikö koskaan voi ihminen muuttua ja tajuta että elämässä on jotain parempaakin??

Te ootte päättänyt että uhri oli nisti ja ihan pohja sakkaa, jopa olette näin oikeuttanut teon..

Mimmoisia ihmisiä te olette? Täydellisiä kaikesta päätelleen,teette aina kaiken oikein...

Se että uhrilla oli tuommoinen historia ei tosiaan tarkoita että olisimme elänyt semmoista elämää...

Tässä on kyse murhasta ja murha on aina väärin,niin moni ihminen joka uhrille on läheinen jää kärsimään,ikävöimään ja tuntemaan niin suurta surua ettei sille ole mittakaavaa.

Onneksi on niitä jotka tietävät mimmoinen uhri oikeasti oli eikä edes tarvitse miettiä noita teidän paskanpuhumisia ja tarinoita.

Olettehan tekin tosi hienoja ihmisiä,oikeuttatte tässä koko ajan jutuillanne murhaa... Miettikääpä hiukan
kaljaloota
Theo Kojak
Viestit: 1158
Liittynyt: To Syys 13, 2012 5:34 pm
Paikkakunta: si lähikauppa

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Sama ampuja-tyyppi on tullunna ennenkin vastaan nettikanavia selatessa, en kyllä muista enään, että missä ja millaisessa yhteydessä :D
rahima
Hetty Wainthropp
Viestit: 475
Liittynyt: Ti Marras 08, 2011 7:37 pm

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja rahima »

Murha tai toisen tappaminen(sota,kuolemantuomio jne..) ei ole koskaan oikein. Kyse on ihmisoikeudesta, joka kuuluu kaikille ihan siitä riippumatta, mitä tämä uhri on tehnyt elämänsä aikana.Tämä on minun vakaumus.
Nyt on puhuttu siitä, mikä aiheuttaa uhriutumisen. Tässä tapauksessa se on joutuminen/hakeutuminen huumepiireihin. Omilla valinnoilla voi vaikuttaa ainakin jossain määrin kohtaloonsa.Toisaalta uhriakaan ei saa syyllistää. Olikohan se Gautama Buddha, joka sanoi:" Mitä ihmettä hän olisi voinut tehdä, hänhän oli vain oma itsensä" Niin oli kuten me muutkin.
johnny rebel

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja johnny rebel »

rahima kirjoitti:Murha tai toisen tappaminen(sota,kuolemantuomio jne..) ei ole koskaan oikein. Kyse on ihmisoikeudesta, joka kuuluu kaikille ihan siitä riippumatta, mitä tämä uhri on tehnyt elämänsä aikana.Tämä on minun vakaumus.
Nyt on puhuttu siitä, mikä aiheuttaa uhriutumisen. Tässä tapauksessa se on joutuminen/hakeutuminen huumepiireihin. Omilla valinnoilla voi vaikuttaa ainakin jossain määrin kohtaloonsa.Toisaalta uhriakaan ei saa syyllistää. Olikohan se Gautama Buddha, joka sanoi:" Mitä ihmettä hän olisi voinut tehdä, hänhän oli vain oma itsensä" Niin oli kuten me muutkin.
Ja sinulla on sitä faktaa että kuuluiko huume piireihin niin missä?

Lainaus toisesta :
Kaikilla meillä on historiamme ja jotkut tekevät vääriä valintoja elämässään,mutta eikö koskaan voi ihminen muuttua ja tajuta että elämässä on jotain parempaakin??
Jotenkin puollan tätä asiaa. Puollan täysin. Tunnen uhrin. Ampuja lähinnä kiinnostaa, ei sano nimi yhtään mitään. Kertokaa ihmiset hyvät enemmän ampujasta? En ole kuullut mitään ja ei moni muukaan "kaveri" ole koskaan kuullut.
rahima
Hetty Wainthropp
Viestit: 475
Liittynyt: Ti Marras 08, 2011 7:37 pm

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja rahima »

Murhaajan facebook-sivu poistettu. Eiköhän tuo ole huumekuriiri, joka käyttää itse ja myy osan huumeista.Subuja on kuskannut Kemijärvelle. Huumeita on kuskattu Kemijärvelle jo 15 vuoden ajan ellei pitempäänkin. Aina vain nuoremmat polvet ottavat homman hoitaakseen. Asia on Kemijärvellä yleisessä tiedossa. Sille asialle ei vain voi mitään. Parempiosaiset eivät sekaannu tällaisiin asioihin ei edes työnsä puolesta.
morbidelli
Agentti Scully
Viestit: 684
Liittynyt: To Loka 01, 2009 1:34 pm

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja morbidelli »

katjuska82 kirjoitti:Te ihmettelette kuinka mä tälläisessä tilanteessa voin tulla tänne lätisemään jos oon kuka oon,miettikääpä mitä te tekisitte jos menettäisitte teille rakkaan ja läheisen ihmisen ja kaikki mitä luette lehdistä ja netistä on täyttä paskaa jolla vaan koitetaankin tehdä teosta hyväksytympää???

Kaikilla meillä on historiamme ja jotkut tekevät vääriä valintoja elämässään,mutta eikö koskaan voi ihminen muuttua ja tajuta että elämässä on jotain parempaakin??

Te ootte päättänyt että uhri oli nisti ja ihan pohja sakkaa, jopa olette näin oikeuttanut teon..

Mimmoisia ihmisiä te olette? Täydellisiä kaikesta päätelleen,teette aina kaiken oikein...

Se että uhrilla oli tuommoinen historia ei tosiaan tarkoita että olisimme elänyt semmoista elämää...

Tässä on kyse murhasta ja murha on aina väärin,niin moni ihminen joka uhrille on läheinen jää kärsimään,ikävöimään ja tuntemaan niin suurta surua ettei sille ole mittakaavaa.

Onneksi on niitä jotka tietävät mimmoinen uhri oikeasti oli eikä edes tarvitse miettiä noita teidän paskanpuhumisia ja tarinoita.

Olettehan tekin tosi hienoja ihmisiä,oikeuttatte tässä koko ajan jutuillanne murhaa... Miettikääpä hiukan
Ei kannata, katjuska. Et voi/halua kertoa faktoja, joten tottakai täällä käydään keskustelua vain tiedossa olevasta historiasta. Tietenkin lukisimme mielellään että uhri olisi esim. tehnyt parannuksen, alkanut harjoittaa hyväntekeväisyyttä, kävi päivätöissä kirkossa ja iltaisin kävi auttamassa mökinmummoja halonhakkuussa. Meitä ei erityisesti kiinnosta uhrin tylsä yksityiselämä vaan keskustelua herättää epäselvä yhteiskunnallinen asema ja valtavirrasta poikkeavia piirteitä sisältävä ammatillinen toiminta.

Ei täällä monikaan oikeuta jutuillaan murhaa, enemmänkin on tämä palsta niitä ihmisiä täynnä joiden mielestä murhaaminen on väärin, ja väärin on myös muu rikollinen toiminta.
johnny rebel

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja johnny rebel »

rahima kirjoitti:Murhaajan facebook-sivu poistettu. Eiköhän tuo ole huumekuriiri, joka käyttää itse ja myy osan huumeista.Subuja on kuskannut Kemijärvelle. Huumeita on kuskattu Kemijärvelle jo 15 vuoden ajan ellei pitempäänkin. Aina vain nuoremmat polvet ottavat homman hoitaakseen. Asia on Kemijärvellä yleisessä tiedossa. Sille asialle ei vain voi mitään. Parempiosaiset eivät sekaannu tällaisiin asioihin ei edes työnsä puolesta.
Jokainen sun viestis on tollasta! Ei pidä paikkaansa! Eiköhän..? Jos sulla ei faktaa nii pitääks väkisi purkautua täällä. Jos olisi kuriiri niin aika varmasti tietäisin.

Mene asiaan jos kerran on tietoa? Ylimääräinen haahuilu on ihan turhaa nyt.
Vastaa Viestiin