25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
THG
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Su Joulu 09, 2012 2:01 pm

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja THG »

katjuska82 kirjoitti:Te ihmettelette kuinka mä tälläisessä tilanteessa voin tulla tänne lätisemään jos oon kuka oon,miettikääpä mitä te tekisitte jos menettäisitte teille rakkaan ja läheisen ihmisen ja kaikki mitä luette lehdistä ja netistä on täyttä paskaa jolla vaan koitetaankin tehdä teosta hyväksytympää???

Mimmoisia ihmisiä te olette? Täydellisiä kaikesta päätelleen,teette aina kaiken oikein...

Onneksi on niitä jotka tietävät mimmoinen uhri oikeasti oli eikä edes tarvitse miettiä noita teidän paskanpuhumisia ja tarinoita.
Läheisen ja rakkaan menettämisen jälkeen harvalle tulee mieleen mennä nettipalstalle. Jos et tajua sitä, en voi auttaa.

Jos lehdet kirjoittaa paskaa, koetko että MIFOon kirjoittamalla lehtijutut oikeistaan? Ei kovinkaan moni Iltalehteä yms. lukeva käy MIFOssa. Jos lehtijuttuja haluat oikaista ja olet siinä asemassa missä olet, niin voisit kyllä tehdä muuta kuin kirjoitella MIFOon. Esimerkki: Onko Jenna Lepomäen porukoita näkynyt täällä tai ask.fm:stä vastailemassa Lilolle?

Millaisia ihmisiä me ollaan? Spekuloivia ja uteliaita.
Mutta jos ja kun angstaat ja kiukuttelet, ja hoet sitä, että ei me tiedetä mitään ja jatkakaa vaan paskanjauhamista yms. niin ymmärrät varmaan, ettei tällä paljoa kenenkään nimeä puhdistella. Sitähän tänne tulit tekemään?

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Laajasalossa on todellakin tapahtunut viimeisen 25 vuoden aikana useampia henkirikoksia, kaikkia emme tiedäkään välttämättä.
Kuitenkin pitää muistaa että nuo tapahtumat eivät suoraan kerro sitä että Laajasalo olisi sen rauhattomampi lähiö kuin esimerkiksi Vuosaari.

Uhrin avovaimon julkinen arvostelu on mielestäni todella törkeää, jokainen voi miettiä itsensä hänen asemaansa, me emme tiedä parisuhteen taustoja joten mielestäni nämä sädekehä pään päällä olevat keskustelijat voisivat keskittyä siihen omaan täydelliseen elämäänsä, tuollainen uhrin avovaimon haukkuminen tuntuu todella pahalta näin sivustakin seuraten.
On syytä muistaa, että huumeidenkäyttäjä tai alkoholistikin on jonkun poika, mahdollisesti puoliso, isä, äiti, lapsenlapsi, veli, sisar, ystävä...

Mielestäni on jokaisen oma asia kenen kanssa kukin seurustelee! Tuskin kukaan on alkanut tieten tahtoen narkomaanin kanssa seurustelemaan, asioilla kun on aina se kaksi puolta(!), vielä kun nämä elämässään menestyjätkin, todennäköisesti tynnyrissä kasvaneet sen tajuaisivat joskus, no tuskin tajuavat, toivoahan aina voi.

Uhrilla ja tekijällä oli kuitenkin koko elämänsä aikana vain ja ainoastaan tuo yksi huumausainerikostuomio, ennen tai jälkeen sen heitä ei ole rikoksesta epäilty tai tuomittu, Väärälä tietysti eri asia nyt kun murhasta todennäköisesti tulee kakkua ja aika reilusti.
Uhri sai 11 kuukautta ehdollista vankeutta kahdesta tavallisesta huumausainerikoksesta ja Joonas Väärälä puolestaan 1 v 2 kk ehdollista yhdestä tavallisesta huumausainerikoksesta ja yhdestä törkeästä huumausainerikoksesta, tuomiosta ei valitettu hoviin.
Rikosrekisterissä ei tosin näy mahdolliset sakoilla sovitetut rikokset.

katjuska82, laitoin sinulle yv:tä.

-VF-
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 11:45 pm

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja -VF- »

Voi nyyh. Itketään nyt yhdessä ja muistellaan tätä yhteiskunnan tukipilaria joka joutui ammutuksi narkkikaverinsa toimesta. Ja on varmasti ollut ihana perhe-elämä tällä nistillä ja hänen vaimollaan. Itketään sitäkin.

Kyseessä oli kuitenkin nistien välinen kahakka. Pääasia on, että siinä kuoli ainoastaan joku narkki eikä mikään kunnon kansalainen. Ja toinen narkki lähtee siitä lusimaan pitkäksi aikaa, mikä on myös yhteiskunnalle oikein hyvä asia.

tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Olis tuon nistin pitäminen vapailla markkinoilla tullut yhteiskunnalle halvemmaksi kuin maksaa seuraavat 12+ vuotta tiilenpäitä.
Oletuksena tietysti ettei olisi sotkenut enään muita kuvioihin ja käyttänyt aineita vain itsekseen.

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Miltä sinusta -VF- tuntuisi lukea omaisena tuollaisia kirjoituksia läheisestäsi, joka on vaikkapa "vain" alkoholisoitunut? Ilmeisesti (kuten yleensäkin tunnekylmät ihmiset) hylkäisit omaisesi.. no, se ei minulle kuulu, mutta ei mielestäni ole -VF-:n asia myöskään arvostella tässä tapauksessa uhria kun tuskin tiedät edes hänen nimeään.
Olet kuitenkin täällä yhtenä "kovista jätkistä" haukkumassa henkirikoksen uhrin avopuolisoa. Avopuolisoa ei kuitenkaan epäillä mistään rikoksesta.

Tuon kaltainen kertoo ihmisestä paljonkin.
Joskus voi miettiä sitäkin, kannattaako sitä lähetä-nappulaa aina painaa varsinkin kun mielipiteesi on harvinaisen selvä, väitän ettet sinäkään ihmisenä mikään täydellinen ole vaikka olisitkin kuinka rehellinen nykyinen tai entinen veronmaksaja, synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Uhri nyt ei kuitenkaan ollut mikään väkivaltarikollinen eikä murhamies, jos olisi, niin silloin tuonkaltaiset katkerat kirjoitukset olisivat ymmärrettäviä ja jopa hyväksyttäviä.

THG
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Su Joulu 09, 2012 2:01 pm

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja THG »

matlockb kirjoitti:Miltä sinusta -VF- tuntuisi lukea omaisena tuollaisia kirjoituksia läheisestäsi, joka on vaikkapa "vain" alkoholisoitunut?

Uhri nyt ei kuitenkaan ollut mikään väkivaltarikollinen eikä murhamies, jos olisi, niin silloin tuonkaltaiset katkerat kirjoitukset olisivat ymmärrettäviä ja jopa hyväksyttäviä.
Nyt ihan oikeesti joku järki näihin juttuihin?
Kuka tulee lukemaan jostain palstalta, missä nimettömät trollit ja asialliset matlockit voi sanoa ihan mitä vaan, siitä rakkaimmasta joka on juuri poistunut? Ei mielestäni kukaan jolla leikkaa ihan täysillä. Itse kyllä vetäytyisin peiton alle jos joku perheenjäsenistäni kuolisi ja te kaikki olisitte samaa harmaata mustaa massaa ainakin muutaman kuukauden. Ei vittu paljoa Facebookit ja muu netti kiinnostaisi. MUTTA kukin tavallaan, ei siinä.

Matlokki :D:D Tuliko pillun perässä vai mikä on?

Ja sitten tämä viimeinen rivi. Eli murhaajasta saa puhua miten sattuu ja nyt herra on luonut rajat sille, kenestä saa puhua epäkunnioittavasti?

Itse en välitä siitä, että joku myy huumeita. Whatever. Tunnen paljon ihmisiä jotka osa-aikaisesti säätää piriä, essoja ja lähes kaikki ainakin räplää budin kanssa, en tuomitse. En tuomitse myöskään kapitalistisia yritysjohtajia tai poliitikkoja, koska "that's the game".
Same shit here. Joten mikä vittu sulla on ongelmana kun tuut päättämään miten muiden pitäisi kirjottaa? Sun teksti saa painoarvoa vasta silloin, kun katjuskan henkilöllisyys on varmistettu.

Naurettavaa Matlockki, naurettavaa. Enkä mieti ennenkö painan lähetä, koska olen keskenkasvuinen kusipää enkä hieno mies, kuten sinä.

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Kirjoituksestasi, THG, jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä. On täysin oma mielipiteeni kenestä saa puhua epäkunnioittavasti ja jokaisen oma asia, en minä ole mikään siihen rajoja asettelemaan, jokainen vastaa itse kirjoituksistaan.

Kuitenkin tuntuu todella epäasialliselta haukkua uhrin avopuolisoa, en tiedä miten sinä toimit kun mikäli menehtyy tai surmataan, esimerkiksi Bulevardin perhesurmassa uhrin isä oli tietokoneella jo samaan aikaan kun poliisit toivat suruviestiä ja sitä paheksuttiin laajasti.

THG
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Su Joulu 09, 2012 2:01 pm

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja THG »

matlockb kirjoitti:^Kirjoituksestasi, THG, jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä. On täysin oma mielipiteeni kenestä saa puhua epäkunnioittavasti ja jokaisen oma asia, en minä ole mikään siihen rajoja asettelemaan, jokainen vastaa itse kirjoituksistaan.

Kuitenkin tuntuu todella epäasialliselta haukkua uhrin avopuolisoa, en tiedä miten sinä toimit kun mikäli menehtyy tai surmataan, esimerkiksi Bulevardin perhesurmassa uhrin isä oli tietokoneella jo samaan aikaan kun poliisit toivat suruviestiä ja sitä paheksuttiin laajasti.
Tietysti se on oma mielipiteesi, mutta kai ymmärrät mitä tarkoitan sillä, että pari viestiä on niin täynnä rakkautta kaikkia uhreja ja narkkareita ja muita, siis aivan kaikkia tapaukSIIN (ei siis vain tähän) liittyviä osapuolia, joka on täysin totta, en ole erimieltä.
MUTTA sitten lopussa sanot, ihan btw, että jos kyseessä olisi murhaaja "voisin antaa sinun puhua näin, olisi ehkä jopa oikein että tekisit niin" -näin luen tuon lopun ja jos et ymmärrä mitä ajan takaa, voin tuoda lisää esimerkkejä tähän keskusteluun. Mutta sehän menee jo OT:ksi.


Onko sinulla jotain faktaa siitä, että katjuska on edes Helsingistä?
Ps. Olin vahingossa kirjoittamassa Bulevardin surmasta niin, että tekijä olisi koneella. En tunne/muista tapausta, niin en sano mitään muuta, kuin että kukin tyylillään, niinkuin aikaisemmin sanoin.

katjuska82
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: La Huhti 26, 2014 3:29 pm

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja katjuska82 »

ihan oikeesti te ootte aivan sairasta sakkia...

mä en voi kaivautua vaan peiton alle ja jäädä sinne mulla on ihan oikeesti tässä nyt kuitenkin nää lapset joitten takia mun pitää pysyä vahvana ja koittaa pyörittää arkea vaikka se vaikeaa onkin.. mä olen tässä perheessä nyt se ainut aikuinen ja vaikka mulla kuinka paha olla on ja ikävä ja vaikka mitä muita tuntemuksia niin mun vaan on pakko jaksaa eteenpäin ja auttaa noita pieniä ihmisiä niitten elämän saamisessa tasapainoon..

ihan tarkoituksella olen jättänyt täällä käymisen vähemmälle kun te täydelliset täällä toitotatte kuinka tiedätte kaiken ja mimmoista elämää me elettiin.. ja ihan vaan siitä tiedätte kaiken tän että on yksi ainut tuomio uhrilla niin eihän semmonen nyt voi olla sopiva enää mihinkään.

roopertti
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Syys 24, 2013 11:22 pm

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja roopertti »

Höm, on nyt kukakin kuka hyvänsä niin eiköhän moisen jälkeen ole omaisten/läheisten parempi vaan suosiolla olla lukematta näitä anonyymejä nettifoorumeita, joissa kuka vaan voi suoltaa mitä tahansa ilman filttereitä.

THG
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Su Joulu 09, 2012 2:01 pm

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja THG »

katjuska82 kirjoitti:ihan oikeesti te ootte aivan sairasta sakkia...

mä en voi kaivautua vaan peiton alle ja jäädä sinne mulla on ihan oikeesti tässä nyt kuitenkin nää lapset joitten takia mun pitää pysyä vahvana ja koittaa pyörittää arkea
Oon sairas kun sanoin, että itse vetäytyisin peiton alle mutta kukin tekee miten tykkää? Nojoo, eikai siinä. :D
Omasta puolestani voin sanoa, että mulle on ihan sama kuka vetää ja mitä. Vähemmän tunnen ihmisiä jotka ei ole kokeillut (laittomia) päihteitä, joten eipä paljoa paina mun mielipiteeseen vaikka olisi saanut 50 tuomiota. Tosin toi loppu nyt ei varmaan (täysin) mulle ollutkaan, mutta silti.

Ja jos olet kuka väität olevasi, niin kannattaakin pysyä poissa täältä ja hoitaa sitä arkea. Tuskin se, että tartut noin tarkasti siihen mitä muut tekisi ja kommentoit sitä parantaa oloasi, kunhan vaan ruokit täällä näitä "jeesustelijoita".

Ja tötterön kanssa voidaan kyllä puhua empatiasta. Mitä mieltä olet kolmannesta maailmasta? Voit jatkaa keskustelua halutessasi yv:llä tai ihan missä vaan täällä, vaikka menisi OT:ksi, vastaan kyllä. Tekopyhä.. :D

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Eikö sinulle THG, mikään riitä, jaksat erittäin aktiivisesti arvostella uhria ja hänen avopuolisoaan heitä tuntematta, sinä se katkerana jaksat täällä mistään mitään tietämättömänä jauhaa täyttä p***aa, sen koet oikeudeksesi.

Tajuatko että saatat mennä (olet jo mennyt, toivo että uhrin omaiset eivät tee asiasta poliisijuttua) jossain kohtaa liian pitkälle ja silloin syyllistyt kunnianloukkaukseen uhria tai hänen avopuolisoaan kohtaan, todellakin, myös kuolleen kunniaa voi loukata, mikäli väität asioita jotka eivät pidä paikkaansa ja rikoksen tunnusmerkistö täyttyy hyvinkin helposti.
Luulet ja kuvittelet varmasti olevasi hieno ihminen kun voit täällä anonyyminä haukkua uhria, uhrin avopuolisoa ja muita keskustelijoita, mutta oletko sitä? Mieti hetki kaikessa rauhassa... omana mielipiteenä sanon ettet ole yhtään sen parempi tai huonompi kuin me muutkaan.

Mikäli sinun on noin paha olla elämässäsi, THG, on sinun syytä hakeutua psykiatrin vastaanotolle, tämä ystävällisenä neuvona.

THG
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Su Joulu 09, 2012 2:01 pm

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja THG »

:DD
Vai että rikosilmoitus, eikai sentään? Harmi jos jää tekemättä, olisi kiva kuulla mitä siinä kävisi ja saisi ainakin tietää kuka tämä katjuska on.
matlokki kirjoitti: jaksat erittäin aktiivisesti arvostella uhria ja hänen avopuolisoaan heitä tuntematta, sinä se katkerana jaksat täällä mistään mitään tietämättömänä jauhaa täyttä p***aa
Niin siis mitä? Missä kohtaa vai tuleeko tässä nyt kuuluisa Error eikä enää löydy näitä viestejä? Vittu herää nyt ja lue uudestaan, mulle on ihan sama vetikö uhri tai tekijä kamaa, uskon että ainakin toinen veti :D Ja mulle on ihan sama onko joku ollut jollekkin velkaa, ei nämä asiat muuta mun mielipidettä ko. jutusta mihinkään.
jossain kohtaa liian pitkälle ja silloin syyllistyt kunnianloukkaukseen uhria tai hänen avopuolisoaan kohtaan
Niinkö, missä? Kun spekuloin mahdollisuutta siitä, että uhri oli yhteyksissä huumeisiin? HMMMM... Täällä jeesustelijat tuomitsee ne spekuloijat jotka ei julkisesti itke uhrin perään, vittu hereille nyt.
Luulet ja kuvittelet varmasti olevasi hieno ihminen kun voit täällä anonyyminä haukkua uhria, uhrin avopuolisoa ja muita keskustelijoita, mutta oletko sitä? Mieti hetki kaikessa rauhassa... omana mielipiteenä sanon ettet ole yhtään sen parempi tai huonompi kuin me muutkaan
Mistä sait sellaisen käsityksen, että pidän itseäni parempana? Siitä kun kerroin tuntevani paljon huumeiden käyttäjiä ja ihmisiä enemmän joilla on yhteyksiä niihin kuin niitä kenellä ei ole? Näinkö ne "wannabe paremmat" itsestään puhuu?

Vuonna 2012 avasin ketjun, jossa käsiteltiin tuttuni tapausta (uhri sekä tekijä tuttuja) enkä koe tuntevani sen suurempia tunteita tästä tai siitä tapauksesta ja voin puhua molemmista täysin tunteettomasti ja spekuloiden, se ei ilmeisesti ole kaikille yhtä helppoa ja täällä selvästi kukkahattutädit itkevät viestien välissä vaikka ei ole koskaan yhtään kanssakirjoittajaa nähnytkään?

Ja seivästäjälle, hahah vai että Siru83 joka taitaa olla kaikkia huumeita vastaan? No eikai siinä. Sirpan kanssa yhteistä on foliohattu, mutta Sirpan hattu on vitusti syvemmällä.

Vetäkäähän vähän happea, tää ketju on ihan samanlainen kuin kaikki muutkin vaikka yksi kirjoittelijoista sanoo olevansa uhrin puoliso.

-VF-
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 11:45 pm

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja -VF- »

matlockb kirjoitti:Miltä sinusta -VF- tuntuisi lukea omaisena tuollaisia kirjoituksia läheisestäsi, joka on vaikkapa "vain" alkoholisoitunut? Ilmeisesti (kuten yleensäkin tunnekylmät ihmiset) hylkäisit omaisesi.. no, se ei minulle kuulu, mutta ei mielestäni ole -VF-:n asia myöskään arvostella tässä tapauksessa uhria kun tuskin tiedät edes hänen nimeään.
Olet kuitenkin täällä yhtenä "kovista jätkistä" haukkumassa henkirikoksen uhrin avopuolisoa. Avopuolisoa ei kuitenkaan epäillä mistään rikoksesta.
Mä en valitse puolisokseni huumeita kauppaavaa narkomaania, joten tässä ketjussa käsiteltävä tapahtuma ei voisi ikinä koskettaa minua. Avopuolise ei myöskään ole omainen, joiten avopuolison voi kuka tahansa valita jos ei halua kantaa sitä riskiä, että joku narkkipaska ampuu toisen narkkipaskan päiväkodin läheisyydessä.
matlockb kirjoitti: Tuon kaltainen kertoo ihmisestä paljonkin.
Joskus voi miettiä sitäkin, kannattaako sitä lähetä-nappulaa aina painaa varsinkin kun mielipiteesi on harvinaisen selvä, väitän ettet sinäkään ihmisenä mikään täydellinen ole vaikka olisitkin kuinka rehellinen nykyinen tai entinen veronmaksaja, synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.
Ja minua ei myöskään kiinnosta kovinkaan paljoa mitä joku minusta ajattelee. Vielä vähemmän jonkun nimettömän nettikirjoittelijan mielipiteet hetkauttavat minua. Suosittelen samaa asennoitumista myös kaikille niille, jotka suuresti loukkaantuvat siitä, että pidän tämän tapauksen uhria ja tekijää narkkipaskoina joiden elämä ei merkitse minulle mitään. En myöskään pidä juuri minään sellaista naista joka ottaa avopuolisokseen huumeita myyvän narkkarin ja altistaa omat lapsensa sellaiseen maailmaan.
matlockb kirjoitti:Uhri nyt ei kuitenkaan ollut mikään väkivaltarikollinen eikä murhamies, jos olisi, niin silloin tuonkaltaiset katkerat kirjoitukset olisivat ymmärrettäviä ja jopa hyväksyttäviä.
Katkeruudesta tässä ei todellakaan ole kyse. Sillä ei ole mitään väliä oliko uhri väkivaltarikollinen tai murhamies. Uhri oli nisti joka myi aineita, eli sellaista ihmissaastaa jota yhteiskunta ei tule kaipaamaan. Aina tietysti niillekin löytyy perään itkijöitä, mutta sillä ei nyt ole niin väliä. Ainoa huono puoli on se, että ampuja jäi henkiin ja päätyy yhteiskunnan taakaksi sitä kautta.

Ja viimeisenä. Jos ei halua lukea mitään pahaa tapetusta narkkaripoikaystävästään, niin silloin ei kannata tulla nettiin kirjoittelemaan tai lukemaan asiaa käsitteleviä viestejä.

ofoni
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: Ti Marras 12, 2013 3:45 am

Re: 25v. mies ammuttiin autosta, Laajasalo 23.4.2014

Viesti Kirjoittaja ofoni »

THG kirjoitti:Siitä kun kerroin tuntevani paljon huumeiden käyttäjiä ja ihmisiä enemmän joilla on yhteyksiä niihin kuin niitä kenellä ei ole?
Ei normikansalaisen tuttavapiirin kuulu huumeiden käyttäjiä, eli olet itse valkoista roskaväkeä, muiden kirjoittelujesi perusteella vielä punikki. Sinun tapauksessasi siis pata kattilaa soimaa.

Vastaa Viestiin