Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
gettiz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: To Loka 29, 2009 1:32 pm
Paikkakunta: Under the sea

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja gettiz »

huolestunut äiti kirjoitti:Ja kyllä, kyllä se äiti voi väsyä ja masentua, tiedän sen 3 lapsen äitinä, mies yrittäjänä paljon poissa kotoa mutta IKINÄ, EI IKINÄ tullut edes mieleen tehdä lapsilleen pahaa. No, okei annoin joskus tukkapöllyä ja arestiinkin laitoin, silloin siinä ei vielä ollut mitään väärää. Kun oikein vtutti ja väsytti niin minä lähdin ulos purkamaan paineita ja hengittelemään ja kohta taas jaksettiin sitä elämää.
Jos tämä sinun "masennuksesi" on mennyt ohi ulkoilulla ja hengittelyllä, se ei ole masennusta nähnytkään. Todellinen masennus ei parane ulkoilulla tai itseään niskasta ottamisella. Itse olen masennusjaksoja sairastanut vuodesta 2001, ollut myös pienen lapsen kotiäitinä ja väsynyt, enkä silti ole ajanut bussin keulaan. En tosin tiedä Rautavaaran äidin diagnooseista, enkä sillä tiedolla mitään teekään.
Kyä näi o!

Hellapoliisi
Olivia Benson
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 6:24 pm

Re: Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Viesti Kirjoittaja Hellapoliisi »

seppoilmari kirjoitti:
Destiny kirjoitti: Miehen käytös,haistatteluineen, viittaa siihen, että liitto oli todella lopussaan ja mies täysin kyllästynyt naiseen.
Ja nainen mieheen ja miehen käytökseen.
Älkäämme nyt unohtakaa sitä että tässä rysäyksessä meni kahden isän lapset. Ehkäpä oli sitten äidin mielestä täydellinen kosto näille lasten isille?
Hys hys!

gettiz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: To Loka 29, 2009 1:32 pm
Paikkakunta: Under the sea

Re: Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Viesti Kirjoittaja gettiz »

pikas.so kirjoitti:Tämän tapahtuman ruotiminen on hyvin jännitteinen, koska tulee ottaa huomioon myös tapahtumissa mukana olleet ja he, joita asia koskee välillisesti ja läheisesti.

Narsistien uhreja ja narsisteja löytyy, sitä en todellakaan lähde kumoamaan, mutta selitykseksi tekoihin, joihin ei tämä äiti pääse vastaamaan, on perustelematon ja yhtäkuin lakaistaisiin asia pois päiväjärjestyksestä.
Eikös kaikissa tapauksissa pitäisi niitä omaisia ajatella? Ei tämä minusta siinä eroa muista mitenkään.

Narskuasiasta olen täysin samaa mieltä! Puuttuu enää ne "näin kuvan, näyttikin murhaajalta"-mutut.
Kyä näi o!

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17031
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Back to work:

Rautavaaran turman bussikuski palasi töihin

- Ei siitä kolarista varmaan koskaan irti pääse, kuljettaja pohtii.
– Kyllä siitä kaikenlaisia ajatuksia pyörii edelleen mielessä, sanoo bussinkuljettaja Rautavaaran turmasta.

59-vuotias kuopiolainen bussinkuljettaja joutui järkyttävään kolariin, kun henkilöauto ajoi suoraan bussia päin Rautavaaralla viime lokakuussa.

Henkilöautoa kuljettanut nainen ja hänen kolme alle kouluikäistä lastaan saivat törmäyksessä surmansa.

Poliisitutkimusten mukaan nainen ajoi bussia päin tahallaan. Linja-autossa oli naisen avomies, jonka kanssa hän oli riidellyt vain hetkeä ennen törmäystä.

Bussinkuljettaja sanoo, että neljän ihmisen hengen vaatinut turma "käypi mielessä" edelleen vähän väliä.
- Ei siitä varmaan koskaan irti pääse eikä se mielestä häivy, mutta ei se ainakaan vielä ole uniin tullut. Ei minun ole tarvinnut öitäni sen takia valvoa. Siellä kävi, miten kävi, eikä sille mitään voinut, hän pohtii.

Ei pelkoa

Bussinkuljettaja palasi töihin sairausloman jälkeen vuodenvaihteessa. Häneltä murtui muun muassa kolme kylkiluuta turmassa.

Kuljettaja sanoo palanneensa bussin rattiin rauhallisin mielin. Mitään henkistä kynnystä hän ei tuntenut, kun ensimmäistä kertaa turman jälkeen linja-autolla liikenteeseen lähti.
- Ei minulle siitä mitään pelkoa tai kammoa jäänyt, joskin vähän mietin, miten kaikki sujuu. Siinä se on kuitenkin mennyt kuin aikaisemminkin, ainakin tähän asti.

Sen sijaan Rautavaaralla, jossa kolari sattui, hän ei ole vielä ajanut.
- Eivät ole merkanneet minua sille reitille. Olen ajatellut, milloin laittavat sinne, että voisin vähän jälkiä katsoa.

Hän ei ole myöskään vapaa-ajallaan käynyt turmapaikalla.
- Kyllä se varmasti monenlaisia ajatuksia palauttaisi mieleen, kun siitä paikasta ohi ajaisi.

Kuljettaja arvelee, että häntä on haluttu suojella eikä häntä sen tähden ole turmareitille laitettu.
- Ei sen reitin ajaminen minua kuitenkaan haittaisi enkä kieltäytyisi sitä ajamasta. Lähden sinne, minne listalla on merkitty.

Turhia riskejä
- Ei liikenteessä pidä vaarantaa muiden henkeä, hän sanoo.

Kuljettaja on muutenkin huolissaan suomalaisesta liikennekulttuurista.
- Kiireiset kuljettajat ottavat suuria riskejä, kun ohittavat paikoissa, joissa näkyväisyys on huono. Olen turman jälkeenkin joutunut tilanteisiin, joissa on pitänyt jarruttaa nopeasti ja voimakkaasti onnettomuuden välttämiseksi, kuljettaja sanoo.


Iltalehti
Torstai 7.5.2015 klo 11.05
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

EnkelienLapsi
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Loka 27, 2014 9:25 pm

Re: Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Viesti Kirjoittaja EnkelienLapsi »

Hyvä, että kuski on pystynyt palaamaan töihin ja jatkaa elämää eteenpäin. Mitäpä sitä muutakaan... Mutta silti hyvä homma, turvallista ajoa täst' edes!

PS. Kiitos tiedosta Doctorille, itseltä olisi mennyt muuten ohi.
Elämässä se on yleensä pikemmin "sekä... että" kuin "joko... tai"

URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11301
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Viesti Kirjoittaja URSA »

Tämä surmaajanainen on varmasti innoittanut ainakin tämän kolarin henkilöauton kuljettajaa;
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 82#p690382

Avatar
Hovimestari
Martin Beck
Viestit: 754
Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm

Re: Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

URSA kirjoitti:Tämä surmaajanainen on varmasti innoittanut ainakin tämän kolarin henkilöauton kuljettajaa;
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 82#p690382
Tätä murhamammaahan ymmärrettiin ja hyssyteltiin viime syksynä niin pitkälle, että olin jo silloin ihan varma että copycatteja tulee vielä lähitulevaisuudessa. Onhan se helpompaa, kun tietää että omatunto on ainakin osittain puhdistettu jo valmiiksi.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush

KZA
Remington Steele
Viestit: 248
Liittynyt: Ti Touko 12, 2015 8:33 pm
Paikkakunta: Kehä 3 ulkopuolella

Re: Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Viesti Kirjoittaja KZA »

Siis herranjestas...
Meinaatteko että ilman Rautavaaran turmaa kukaan ei tajuis aatella et hei, linja-autoki on iso auto, kyllä senki keulaan ajamalla kuolee...? :roll:
Alkaa mennä jo vähän samaks ku Tesoman juttu et kaikki mitä Tampereella tapahtuu, liittyy Tesomaan... :roll:
Suattaaha se olla mut suattaa olla olemattakii...

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17031
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Autoliiton Moottori-lehden nrossa 10/2015 oli tästä onnettomuudesta tutkijalautakunnan uutisia:

Tahallaan linja-auton eteen

Nainen, 33, ajoi illalla Ford Focuksella maaseudun kantatietä noin 110-130 km/h nopeudella, kyydissään tytöt 6 ja 2 sekä poika 1. Vastakkaisesta suunnasta lähestyi miehen, 59, ajama linja-auto noin 89 km/h, kyydissään 14 matkustajaa. Henkilöauton kuljettaja ohjasi auton tahallisesti linja-auton eteen. Linja-auton kuljettaja jarrutti, mutta ei ehtinyt väistää ja ajoneuvot törmäsivät. Kaikki henkilöautossa olleet kuolivat, linja-auton kuljettaja sekä osa matkustajista käyttivät turvavyötä. Turvavyön käyttö esti linja-auton kuljettajan vakavamman loukkaantumisen.

Tapahtumahetkellä oli pilvistä ja lämpötila noin +4 astetta. Tien ajourat olivat paljaat ja vetiset. Tien reunassa ja keskellä oli sulavaa jääpolannetta. Nopeusrajoitus oli 100 km/h.

Tlk: Henkilöauton kuljettaja oli kiihtyneessä ja aggressiivisessa mielentilassa. Kuljettaja käytti suurta nopeutta lähestyessään linja-autoa.
Suositukset: Helposti saatavilla olevaa apua kriisitilanteisiin on lisättävä. Tiedotusta ja valistusta siitä, että kiihtyneessä mielentilassa olevaa henkilöä ei saa päästää ajoneuvon kuljettajaksi. Ajoneuvoihin nopeusrajoituksen mukaan säätyvä nopeudenrajoitin sekä törmäystutka ja yhteentörmäyksen estojärjestelmä. Keskikaiteiden rakentaminen. Linja-autoihin turvavyön käyttämättömyyden ilmaisin istuinkohtaisesti. Matkustajille valistusta turvavyön käytön merkityksestä. Linja-autoihin alleajosuoja pakolliseksi. Linja-autot on varustettava kolmipiste-turvavöillä.


DL:n suositukset: seurustelusuhde, avoliitto ja avioliitto mustasukkaisen henkilön kanssa olisi kriminalisoitava, lasten tekoon vaadittava äidiltä mtt:ssä puhtaat paperit, autoihin asennettava kiihtynyttä mielentilaa ilmaiseva tunnistin
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Viesti Kirjoittaja skoone »

Doctor Lecter kirjoitti:Autoliiton Moottori-lehden nrossa 10/2015 oli tästä onnettomuudesta tutkijalautakunnan uutisia:

Tahallaan linja-auton eteen

Nainen, 33, ajoi illalla Ford Focuksella maaseudun kantatietä noin 110-130 km/h nopeudella, kyydissään tytöt 6 ja 2 sekä poika 1. Vastakkaisesta suunnasta lähestyi miehen, 59, ajama linja-auto noin 89 km/h, kyydissään 14 matkustajaa. Henkilöauton kuljettaja ohjasi auton tahallisesti linja-auton eteen. Linja-auton kuljettaja jarrutti, mutta ei ehtinyt väistää ja ajoneuvot törmäsivät. Kaikki henkilöautossa olleet kuolivat, linja-auton kuljettaja sekä osa matkustajista käyttivät turvavyötä. Turvavyön käyttö esti linja-auton kuljettajan vakavamman loukkaantumisen.

Tapahtumahetkellä oli pilvistä ja lämpötila noin +4 astetta. Tien ajourat olivat paljaat ja vetiset. Tien reunassa ja keskellä oli sulavaa jääpolannetta. Nopeusrajoitus oli 100 km/h.

Tlk: Henkilöauton kuljettaja oli kiihtyneessä ja aggressiivisessa mielentilassa. Kuljettaja käytti suurta nopeutta lähestyessään linja-autoa.
Suositukset: Helposti saatavilla olevaa apua kriisitilanteisiin on lisättävä. Tiedotusta ja valistusta siitä, että kiihtyneessä mielentilassa olevaa henkilöä ei saa päästää ajoneuvon kuljettajaksi. Ajoneuvoihin nopeusrajoituksen mukaan säätyvä nopeudenrajoitin sekä törmäystutka ja yhteentörmäyksen estojärjestelmä. Keskikaiteiden rakentaminen. Linja-autoihin turvavyön käyttämättömyyden ilmaisin istuinkohtaisesti. Matkustajille valistusta turvavyön käytön merkityksestä. Linja-autoihin alleajosuoja pakolliseksi. Linja-autot on varustettava kolmipiste-turvavöillä.


DL:n suositukset: seurustelusuhde, avoliitto ja avioliitto mustasukkaisen henkilön kanssa olisi kriminalisoitava, lasten tekoon vaadittava äidiltä mtt:ssä puhtaat paperit, autoihin asennettava kiihtynyttä mielentilaa ilmaiseva tunnistin

Ihan vaan kokemuksia Ford Fokuksella ajosta ja sen kiihtyvyydestä.. Vuoktasin viime kesänä tuliterän Ford Focuksen ja minua kiusasi se, että tuota autoa oli tosi vaikea kiihdyttää tuohon 100 km/ tunnissa nopeuteen. Olin tottunut isompiin ja nopeasti kiihtyviin autoihin, niin tämän auton kanssa oli tosi vaikeaa liikenteessä. Se oli myös erittäin "tuulenarka", eli tuulisella säällä oli vaikeuksia pysyä omalla kaistallaan. En todellakaan olisi uskaltanut tuollaisella autoa lähteä vetiselle tielle ajamaan.

Ts sanoen, olen edelleen sitä mieltä, että "perhesurmaaja" tämän onnettomuuden kohdalla on vähän liioteltu nimitys :mrgreen:
Muista lähdekritiikki!

WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1781
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

skoone kirjoitti: Ihan vaan kokemuksia Ford Fokuksella ajosta ja sen kiihtyvyydestä.. Vuoktasin viime kesänä tuliterän Ford Focuksen ja minua kiusasi se, että tuota autoa oli tosi vaikea kiihdyttää tuohon 100 km/ tunnissa nopeuteen. Olin tottunut isompiin ja nopeasti kiihtyviin autoihin, niin tämän auton kanssa oli tosi vaikeaa liikenteessä. Se oli myös erittäin "tuulenarka", eli tuulisella säällä oli vaikeuksia pysyä omalla kaistallaan. En todellakaan olisi uskaltanut tuollaisella autoa lähteä vetiselle tielle ajamaan.

Ts sanoen, olen edelleen sitä mieltä, että "perhesurmaaja" tämän onnettomuuden kohdalla on vähän liioteltu nimitys :mrgreen:
Eli, kun sinä et saa Fokusta kiihtymään, niin tässä tapauksessa bussikuski oli syypää siihen, että äiti ajoi lapsineen bussin alle? Tulkitsinko oikein?

peteme
Neuvoja-Jack
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 7:10 pm

Re: Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Viesti Kirjoittaja peteme »

WalkingDisaster kirjoitti:
skoone kirjoitti: Ihan vaan kokemuksia Ford Fokuksella ajosta ja sen kiihtyvyydestä.. Vuoktasin viime kesänä tuliterän Ford Focuksen ja minua kiusasi se, että tuota autoa oli tosi vaikea kiihdyttää tuohon 100 km/ tunnissa nopeuteen. Olin tottunut isompiin ja nopeasti kiihtyviin autoihin, niin tämän auton kanssa oli tosi vaikeaa liikenteessä. Se oli myös erittäin "tuulenarka", eli tuulisella säällä oli vaikeuksia pysyä omalla kaistallaan. En todellakaan olisi uskaltanut tuollaisella autoa lähteä vetiselle tielle ajamaan.

Ts sanoen, olen edelleen sitä mieltä, että "perhesurmaaja" tämän onnettomuuden kohdalla on vähän liioteltu nimitys :mrgreen:
Eli, kun sinä et saa Fokusta kiihtymään, niin tässä tapauksessa bussikuski oli syypää siihen, että äiti ajoi lapsineen bussin alle? Tulkitsinko oikein?
Useissa autotesteissä nimen omaan on kehuttu Focuksen ajettavuutta ja ohjausta joten täytyy ihmetellä myös kuinka huonoja ne muut ovat olleet tämän jälkeen tai sitten on todella maksettuja testejä tehty.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/ford-fo ... ot-osa-210

Nikolajevits
Neuvoja-Jack
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 3:14 am

Re: Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Viesti Kirjoittaja Nikolajevits »

Koska Murhaaja on Nainen, niin hössössöö hössössöö? Uhreina alle kouluikäisiä lapsia, työtehtävissä oleva bussikuski ja sivullisina matkustajat mukaanlukien tekijän puoliso. Motiivi mustasukkaisuus ja kosto.

Kun piakkoin synnytys onnistuu jo keinokohdussa ja voidaan toteuttaa kahden miehen ihonpalasesta, nähdään miten feministit sitten suhtautuvat menetettyyn rooliinsa, josta niin tunteikkaasti haluttiin päästä eroon.

Hyssyttely, kieltäminen ja sensurointi loppuu siihen paikkaan, kuten naisen ylivoima sekä hyväksikäyttö huoltajuuskiistoissakin
Totuus on jossain kaurapuuron ja lusikan välissä

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Viesti Kirjoittaja skoone »

WalkingDisaster kirjoitti: Eli, kun sinä et saa Fokusta kiihtymään, niin tässä tapauksessa bussikuski oli syypää siihen, että äiti ajoi lapsineen bussin alle? Tulkitsinko oikein?
Onpa outoa ajatuksenjuoksua sinulla. Miten ihmeessä bussikuski tähän asiaan liittyy?

Minä kun arvostelin Ford Fokuksen kiihtyvyyttä ja en ajo-ominaisuuksia.Tuonnempana joku viittasi Tuulilasin testituloksiin ko automerkin ajo-ominaisuuksista.

Siis nais(!!)kuskilla oli käytössään jokin vanhempi FF (kuin minun vuoden 2015 mallia käyttämä) ja luulisi, että auton aika "pieni" moottori ja korin tuulelle alttius (ja eräiden ruotsalaisten testitulosten mukaan ko autolla ei nimenomaan suositeltu ajaa vetisellä teillä, koska auto lähtee helposti liukuun silloin pois kaistaltaan).

Naisen (!) tuohtunut ja epätoivoinen mieliala ja auton sisällä ehkä itkevät lapset saattoivat myös edesauttaa väärälle kaistalle joutumista. Minun mielestäni kukaan ei voi varmuudella sanoa tekikö nainen tuon tahallaan vai ei. Bussikuskia en ole missään vaiheessa syyttänyt. Miksihän sinulle tulee tuollainen mieleesi.
Muista lähdekritiikki!

Avatar
Tackleberry
Adrian Monk
Viestit: 2733
Liittynyt: La Touko 02, 2015 1:53 am

Re: Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Viesti Kirjoittaja Tackleberry »

skoone kirjoitti:
WalkingDisaster kirjoitti: Eli, kun sinä et saa Fokusta kiihtymään, niin tässä tapauksessa bussikuski oli syypää siihen, että äiti ajoi lapsineen bussin alle? Tulkitsinko oikein?
Onpa outoa ajatuksenjuoksua sinulla. Miten ihmeessä bussikuski tähän asiaan liittyy?

Minä kun arvostelin Ford Fokuksen kiihtyvyyttä ja en ajo-ominaisuuksia.Tuonnempana joku viittasi Tuulilasin testituloksiin ko automerkin ajo-ominaisuuksista.

Siis nais(!!)kuskilla oli käytössään jokin vanhempi FF (kuin minun vuoden 2015 mallia käyttämä) ja luulisi, että auton aika "pieni" moottori ja korin tuulelle alttius (ja eräiden ruotsalaisten testitulosten mukaan ko autolla ei nimenomaan suositeltu ajaa vetisellä teillä, koska auto lähtee helposti liukuun silloin pois kaistaltaan).

Naisen (!) tuohtunut ja epätoivoinen mieliala ja auton sisällä ehkä itkevät lapset saattoivat myös edesauttaa väärälle kaistalle joutumista. Minun mielestäni kukaan ei voi varmuudella sanoa tekikö nainen tuon tahallaan vai ei. Bussikuskia en ole missään vaiheessa syyttänyt. Miksihän sinulle tulee tuollainen mieleesi.
Voi nyt helvetti.

Nainen lähti ajamaan samaan suuntaan kuin bussi, sitten kääntyi ja kiihdytti hurjaa vauhtia suoraan sen bussin nokkaan, jonka sisällä hänen riitakumppaninsa sattui olemaan. Varmaan lohdutti takapenkin itkeviä lapsia, herpaantui ja vahingossa sattui, juu. :roll:
Sverdlov kirjoitti:Katsoin juuri Trumpin puheen.Sangen viileästi suhtautui voittoon kaiken sen paskan jälkeen mitä on niskaan kaadettu.Nyt sitten tälläkin areenalla hiljenee
sikakoira kirjoitti:..ei jää epäselväksi tuleeko Trump viemään rökäle voiton jälleen kerran. Kyllä tulee ja helposti

Vastaa Viestiin