Tuuli Ikonen, 15v. surma, Tampere 10.11.1995

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

^ jep jep
I am an African!
Sami

Viesti Kirjoittaja Sami »

Pistetään 10 isoo skiniä raiskaan tän ja sit hengiltä, olis jopa oikea rangaistus
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Tää tapaus on jääny mieleen harmillisista syistä vaikka olin aikas nuori kun tää sattui. Perhetuttujen lapsi oli, perheellä oli aika kovat ajat :S
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5188
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Sami kirjoitti:Pistetään 10 isoo skiniä raiskaan tän ja sit hengiltä, olis jopa oikea rangaistus
Tässä vähän OT, mutta olen luullut että skinit eivät koske toisiin miehiin seksuaalisesti, vaan inhoavat jotenkin homoja... :shock:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^Totta, mutta pinnan alla kuohuu mm. Nazien homorituaalit ja toki myös Kylmän rinkin homonatsit antaa muuta ymmärtää, tietysti myös kuvat skinien bileistä mitä oon nähny niin yleensä siellä on suhteessa 50:1 tyttöjä niin voishan noista vähän muuta ajatella..

:lol:
PanCamO
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2007 1:55 am
Paikkakunta: sitä ei moni tiedä..

Viesti Kirjoittaja PanCamO »

onneks et mulle tehny mitää muuta.. kieltämättä pieksit mut :wink:
petetty, lyöty ja päähän potkittu.
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Viesti Kirjoittaja lost »

Oli onni onnettomuudessa, että tuo autoilija osui paikalle. Ilman häntä tämä murhaaja saattaisi olla edelleen vapaana ja Tuuli Ikonen saattaisi olla kadonneiden listalla, kuten Raisa Räisänen. Olisi vain tullut hieman aikaisemmin niin olisi tyttö saatu vielä pelastettua :cry:
Fiona
Alibin satunnaislukija
Viestit: 67
Liittynyt: La Heinä 28, 2007 3:37 pm

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Tämä tapaus järkytti aikoinaan, koska olin melkein saman ikäinen tuolloin. Muistan myös sen, että tosiaan aiheutti pientä rotumellakkaa täällä Tampereella päin...Muistaakseni tuo tekijä oli Hervannan ammattioppilaitoksessa opiskelemassa tuohon aikaan.
surffailija
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 1:22 pm

Tuuli Ikonen

Viesti Kirjoittaja surffailija »

Jep, Hervannan ammattioppilaitoksella opiskeli, kuin myös allekirjoittanut, tuttu tyyppi ulkonäöltä.
Musta Nuoli
Frank Drebin
Viestit: 387
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 1:17 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Musta Nuoli »

Olisiko mahdollista saada tarkkoja lähteitä Husseinin teoille, sekä aiemmalle raiskaukselle että Tuuli Ikosen murhalle?

Suomenkielinen wikipedia-artikkeli
(http://fi.wikipedia.org/wiki/Abdigadir_Osman_Hussein)
oli nimittäin taannoin poistouhan alaisena, ja tekstistä poistettiin mm. tuo 13-vuotiaan raiskaus sillä perusteella, että "siitä ei löytynyt netistä lähteitä" - tämä siis tarkoittaa tietyille wiki-ihmisille, että tekoa ei ole tapahtunutkaan, ja sen voi poistaa lähteettömänä. Ovat syntyneet niin myöhään, etteivät edes varmaan itse tajua, ettei Husseinin tekojen aikaan netti ollut mikään jokapäiväinen työkalu.

Kävin itse jonkinmoista kädenvääntöä wikipedian poistoäänestyksessä Hussein-artikkelin faktojen säilyttämiseksi, ja lisäsin viimeksi lähteeksi Pentti Eerikäisen tekstin, jota tamänkin ketjun alussa siteerattiin. Oletettavasti teksti on SE!-lehdestä, mutta jos tuohon saisi tarkan lehden numeron sekä sivunumerot, niin silloin yksikään wikipedian poistaja ei voisi takertua muotoseikkoihin. Muussa tapauksessa Hussein-artikkeli (kuten muutkin rikollisartikkelit) on alituisen poistouhan alaisena.

P.S.: Kuten arvata saattaa, artikkelista käydyssä keskustelussa nostettiin esiin rasistikortti, eli jonkun mielestä ulkomaalaissyntyisen tekemistä murhista kertominen on rasistista. Sellaista se on...
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17110
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Toivottavasti ruoska ainakin lukee tämän: Luulen, että tämä on paras topic keskustella näistä rasismiin liittyvistä rikoksista. Itse en ole rasisti vaan realisti. Ruoska on mitä luultavammin suvaitsevampi kuin minä. Miksi ylipäätään kaikkea pitäisi niin helvetisti suvaita? Tämä rasisimi keskustelu käytiin muutes alunperin jollain muulla topicilla...

Tuuli Ikosen tapaus olkoot hyvänä esimerkkinä. Meillä Suomessa on omasta takaa hörhöjä, varkaita, narkkareita, murhaajia, raiskaajia yms. epäainesta enkä koe, että on kenellekään eduksi niiden kulkeutuminen tänne jostain muualta entisten lisäksi.

En tuntenut Tuulia enkä tunne tätä hänen murhaajaansa Osman Husseinia. Kuitenkin minusta olisi parempi se vaihtoehto, että Tuuli eläisi ja Osman asuisi edelleen lehmänlantamajassaan Somaliassa. Onko tälläinen Osmanin tekemä rikos ruoskan mielestä sellainen mistä ei saisi puhua johtuen tekijän ihonväristä? Paljonko Suomi on hyötynyt Osman Husseinin elämisestä Suomessa? Miksi mm. somaleihin pitäisi suhtautua kuin joihinkin yli-ihmisiin ettei vain saisi rasistin leimaa? Miksi heidän vaikeuksista täällä puhutaan siten kuin ne kaikki olisivat valtaväestöstä johtuvia? Miksi meidän pitäisi ymmärtää ja suvaita heidän uskontoonsa kuuluvia rituaaleja, mm. tyttöjen ympärileikkauksia.

On helppoa olla jälkiviisas ja todeta, että Osman olisin pitänyt palauttaa jo sen ensimmäisen raiskauksen jälkeen takaisin Somaliaan. Näin todellakin olisi pitänyt tehdä. Tuuli eläisi vielä, vai oliko hänen elämänsä ihonväristään johtuen jotenkin vähäisempää kuin Osman Husseinin. Oliko niin tähdellisen tarpeellista, että Osman jäi Suomeen, kun hänellä -ihannevävyllä oli täällä vaimo ja lapset. Lapset eittämättä tarvitsevat isää, mutta eivät sellaista isää, joka vaanii pusikoissa teinityttöjä ja haluaa nöyryyttää, raiskata ja murhata heidät.

:arrow: Jos tämä suoltamani teksti on jonkun mielestä rasismia, niin katso peiliin ja näet sädekehän pääsi päällä. Sinä, ah, niin suvaitsevainen.

Miksi minun pitäisi suvaita ja ymmärtää kaikkea? Osman Husseinia myös. Niinkö?
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Hyvä!
I am an African!
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

tohtorimieheltä varsin väkevä puheenvuoro, johon yhdyn. miksi pitäisi maahanmuuttajalta ymmärtää tällaista, kun ei suomalaiseltakaan siedetä?
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Kalessin kirjoitti:tohtorimieheltä varsin väkevä puheenvuoro, johon yhdyn. miksi pitäisi maahanmuuttajalta ymmärtää tällaista, kun ei suomalaiseltakaan siedetä?
Mitä helvettiä, väittääkö joku oikeasti niin, että maahanmuuttajilta ymmärretään tällaista? Ei ainakaan Suomen laki ymmärrä ja hyvä niin. Maahanmuuttajien pitäisi oppia, että maassa maan tavalla ja valtaväestöön pitäisi sopeutua, eikä tulla tänne omia sairaita mieltymyksiään toteuttamaan.
ruoska
Lauri Hanhivaara
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 5:10 pm

Viesti Kirjoittaja ruoska »

Doctor Lecter kirjoitti:Onko tälläinen Osmanin tekemä rikos ruoskan mielestä sellainen mistä ei saisi puhua johtuen tekijän ihonväristä?
Mitä merkitystä sillä ihonvärillä on?
Murhaaja on murhaaja.
Vastaa Viestiin