Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
jeejeeskif
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: To Loka 30, 2014 3:26 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja jeejeeskif »

jmit kirjoitti:"Tarkoittanet valtionsyyttäjää? Missä joku heistä on asiaa kommentoinut? Saisinko myös sen ratkaisun numeron johon aiemmin viittasit?"

Tarkoitan valtakunnansyyttäjää. Syyttäjälaitosta johtaa ylimpänä syyttäjänä valtakunnansyyttäjä.

Meillä on pilvin pimein juttuja, joissa äiti on ottanut pienen lapsen hengiltä, eikä ole tutkittu tai syytetty murhana. Ei tähän minkään keisin diaarinumeroa sitä asiaa varmistamaan tarvita. Kuuluu ihan yleisivistykseen tietää tällainen asia ja jos sinulla ei sitä ole, niin googlaa ihan itse. Enkä muutoinkaan ole sinun palvelijasi. Etsi ihan itse tarvitsemasi tiedot. Ja tähän toivoisin kovasti, että ei tulisi viisastelua oikeusperiaatteesta, joka koskee väitteitä. Oletko monta kertaa pyrkinyt oikikseen?
Ah, en ole tottunut nimitykseen valtiosyyttäjä.

Diaaria kaipasin koska luulin että viittasit aiemmin johonkin tiettyyn tapaukseen - ymmärsin ilmeisesti väärin, kun ajattelin että sinulla joku hyvä perustelu olisi väitteesi pohjalle ollut. Mutta jos sinusta tuntuu että toisen keskustelijan pyynnöt lisätiedon saannista väitteistäsi on palvelijana pitämistä niin enpä taida pyytää siitä jälleen mainitsemastasi tampooni jutustakaan.

Mielestäni korkeimman oikeuden näkemyksen erinäisten henkirikosten törkeysarvioinnista ja niiden perusteluista ei kuulu yleissivistykseen.

Kaksi kertaa olen pääsykokeeseen osallistunut.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Jmit ja jeejee, olkaa ystävällisiä ja menkää kiistelemään Suomen oikeuslaitoksen ja poliisin toimintatavoista muualle. On todella raskasta luke tuota vänkäystä, joka ei johda mihinkään ja josta ei vastausta saada ennen kuin tämäkin keissi on käsitelty viimeistä oikeusastetta myöden.
Nuotio & Äreät Tiput
jeejeeskif
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: To Loka 30, 2014 3:26 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja jeejeeskif »

MissHolmes kirjoitti:Jmit ja jeejee, olkaa ystävällisiä ja menkää kiistelemään Suomen oikeuslaitoksen ja poliisin toimintatavoista muualle. On todella raskasta luke tuota vänkäystä, joka ei johda mihinkään ja josta ei vastausta saada ennen kuin tämäkin keissi on käsitelty viimeistä oikeusastetta myöden.
Joo, pahoitteluni! Ymmärrän, minuakin rasittaa lukea. Vastaushan on jo esillä koska emme väittele siitä tuleeko tämä murhana vai tappona vaan lähinnä siitä miksi ja millä perusteella poliisi on käyttänyt murhaa nimikkeenä.

Olin typerä kun lähdin tuohon edes mukaan - jokainen joka ymmärtää mistä tämä meidän välinen keskustelu lähti niin ymmärtää että jmit nyt tinkaa tosi asioita vastaan ihan vain vääntämisen ilosta.

Osaltani jätän tämän tähän, olen kertonut mielipiteeni asian osalta ja se riittänee.
Viimeksi muokannut jeejeeskif, Ke Marras 26, 2014 12:58 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Utelo
Nikke Knakkertton
Viestit: 179
Liittynyt: To Loka 30, 2014 12:09 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja Utelo »

Se että äiti on kertonut omista tekemisistään ei sulje pois sitä etteikö hän olisi ollut tekohetkellä psykoosissa. Tuli mieleen Kuusankoskella tapahtunut puukotus, jossa mielentilatutkimukseen passitettu tekijä pystyi kertomaan "loogisesti" teostaan: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014111 ... 7_uu.shtml

Ehkäpä tämäkin äiti kertoi yhtä loogisesti toimittaneensa lapset jonkin henkiolennon tai tarot-korttien kannustamana toiseen todellisuuteen.

Mitä lueskelin noista kundalini-joogaajista, niin he uskovat sielun kuolemattomuuteen ja karmaan. Ehkäpä oikein sekaisin oleva voisi kuvitella vauhdittavansa lasten karmaa lähettämällä heidät tuonpuoleiseen?

Tavallaan olisi helpompaa ajatella että kyseessä olisi täysin tunnekylmä ja laskelmoiva hirviö, joka ei edes kadu tekoaan, jolloin aviomies voisi vain vihata tätä hirviötä ja ajatella ettei hänellä ollut mitään mahdollisuutta huomata mitä vaimo suunnitteli.

Mitä tunnen noita tarot-reiki-porukkaa, niin useammin niistä tulee mieleen enemmän tai vähemmän harhaiset ressukat, joille arkirealiteettien kestäminen on vähän liikaa.

Jossain foorumilla perheen tuttavaksi esittäytynyt henkilö sanoi että pariskunta oli vaikuttanut muuten täysin normaalilta ja rakastuneelta, mitä nyt yleisesti pidetty äiti oli erikoinen tarot-kortteineen.

En voi edes kuvitella millaisia ajatuksia aviomiehen päässä juuri nyt liikkuu. Sääliksi käy.
dlf
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: To Elo 04, 2011 12:59 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja dlf »

http://emeizmi.blogspot.fi/2014/11/palj ... uksia.html

Äidin ystävä bloggaa tuntemuksistaan.

Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia

Kuopion perhesurman tekijä on minun hyvä ystävä. Kyllä, on minun hyvä ystävä. Ystävystyimme vuonna 1993 ja ystävyytemme on nähnyt kaikenmoista. Omalta osaltani ystäväni on tukenut minua, kun tyttäreni isä kuoli minun vielä ollessa raskaana, kun erehdyin suhteeseen narsistin kanssa, kun sain useamman keskenmenon. Hän oli myös iloitsemassa lapsieni syntymistä, valmistumistani yliopistosta, milloin mistäkin aivan kuten ystävyyteen kuuluu - ilojen ja surujen jakaminen. Hän oli pitkään osana elämäämme. Hän on myös vanhimmaisen lapseni kummi. Soitimme toisillemme monta kertaa viikossa siihen saakka, kunnes hän sairastui. Tämä tapahtui reilu neljä vuotta sitten. Ystäväni ennen sairastumistaan oli kuin kuka tahansa meistä, ehkä keskivertoa fiksumpi, valovoimaisempi, persoonallisempi ihminen. Hän kirjoitti muistaakseni neljä laudaturia yo-kirjoituksissa, valmistui erinomaisin arvosanoin Turun yliopistosta, lähti rakentamaan lupaavaa uraa EU:ssa. Ennen sairastumistaan hän oli yhden kansainvälisen organisaation pääsihteerinä eli käytännössä katsoen johtajana. Hän matkusti työnsä vuoksi ympäri maailmaa ja kävi pitämässä luentoja sekä esitelmiä. Joskus olin jopa hieman kateellinen ystäväni menestykselle. Hän pääsi matkustamaan, hänellä oli hieno ura, hän asui upeassa asunnossa aivan Helsingin keskustassa... Hän oli hyvin vetovoimainen, lämmin ja älykäs... ei koskaan millään tavoin väkivaltainen... Hän oli (kenties vielä jossain määrin edelleen) minulle hyvin, hyvin rakas. Viimeksi kun olimme puheissa, kerroin rakastavani häntä ja uskovani, että hän vielä nousee pohjalta. Nyt mietin, että olisiko minun pitänyt olla enemmän yhteydessä häneen. Olisiko se auttanut häntä huomaamaan, että hänen ympärillään on paljon ihmisiä, jotka rakastavat ja välittävät hänestä ja hänen perheestään?

Hänen sairastuttua yhteydenottomme vähenivät, koska ajauduimme yhä useammin riitoihin, koska näin asiat hieman toisin ja yritin avata myös hänelle toisenlaisia näkökulmia. Ystäväni yhä vähemmässä määrin otti neuvoja vastaan ja synkimpinä aikoina oli tavoittamattomissa. Hänen persoonallisuutensa muuttui pikku hiljaa. Vakaimpina kausina hän oli kuin varjo entisestään itsestään. Hänen ajatuksensa muuttaa pois ruuhka-Suomesta takaisin kotipaikkakunnalleen tuntui hyvältä vaihtoehdolta. Heillä olisi kuitenkin parempi tukiverkosto Kuopiossa kuin Helsingissä. Hän lähti kehittämään itseään toisella elämänalalla, ja oli siinäkin tapansa mukaisesti todella hyvä. Vauhtijakson jälkeen seurasi kuitenkin aina yhä entistä syvempi masennuskausi, jolloin ystävästäni alkoi tuntua, että hän on elämänsä menettänyt, eikä enää ole mitään saatavissa. Miten tästä energisestä, valoisasta, toimeliaasta, empaattisesta ihmisestä tulikin lastensa murhaaja? Sitä on vaikea ymmärtää ja hyväksyä. Olen menettänyt ystävän sairaudelle muutama vuosi sitten ja nyt en tiedä, voinko enää kohdata häntä hänen mielipuolisten tekojensa vuoksi. Ymmärrän, että ystäväni on vakavasti sairas mutta hänen tekonsa eivät kuitenkaan tavoita ymmärrystäni. Mietin myös, että voisinko minäkin sairastua samalla tavalla. Mistä voin olla varma, ettei minulle käy samalla tavalla? Ystäväni ei päättänyt sairastua. Voi olla, että tietyt asiat (hyvin vaativat työtehtävät, kova paine työelämässä, suorittajaluonne ja loppuunpalaminen) hänen elämässään edesauttoivat sairauden puhkeamista mutta mistä voi koskaan tietää, kuka sairastuu, kuka ei.

Ihminen tällaisen kriisin edessä on kyllä kummallinen. Päähän tulee kaikenlaisia ajatuksia. Olen kokenut syyllisyyttä surustani (mikä minä ole suremaan, kun perheen isän ja isovanhempien sekä muiden läheisten suru on taatusti suruani suurempi?). Olen syyttänyt itseäni siitä, etten mennytkään viime tiistaina käymään ystäväni luona ja että käynti jäi väliin myös tekopäivänä. Nuorimmainen lapseni, joka on samanikäinen heidän vanhemman lapsen kanssa, oli mukanani Kuopion reissulla ja hänelle nousi kuume, joten päätin lähteä ajelemaan kotiin. Miksi en voinut edes soittaa ystävälleni? Olin kyllä siinä uskossa, että hän ei vielä ollut kotona mutta olisin silti voinut soittaa hänelle. Järki sanoo, ettei ystäväni ollut minun vastuulla mutta tunne kertoo minun pettäneeni ystäväni. Jätin hänet, mitä minun ei olisi pitänyt tehdä, vaikka suhteemme ei enää ollut vastavuoroinen viimeiset pari vuotta. Olen ollut hyvin itsekäs. Minulle on sanottu, että minulla on vastuu myös omasta perheestäni ja omasta hyvinvoinnista. Sekin on totta. Se on se järjen ääni. Tunnepuolella ajatukset ovat järjen vastaisia, kuten ystäväni teot.

Viimeisimmän puhelumme aikana ystäväni oli todella huolissaan lapsistaan ja heidän tulevaisuudesta. Hän ajatteli, etteivät he voineet tarjota lapsilleen hyvää lapsuutta, kun äitikin on sairas. Hän oli syvästi ahdistunut siitä, kuinka heidän lapsensa eivät saa tarvittavaa rakkautta, syliä ja hellyyttä. Puhelumme jälkeen soitin ystäväni miehelle ja sain kuulla, että sairauden kuvaan kuului kaikista ylihuolehtiminen ja kaiken maailman asioista syvästi huolestuminen. Kohteena ovat olleet milloin kukakin ja mikäkin asia. Aviomiehen mukaan kuitenkaan todellista syytä syvälle ahdistukselle ei ollut. He eivät olleet vararikossa ja he olivat saaneet tukea monessa eri muodossa. Heillä oli asiat ihan hyvin, vakuutteli minulle ystäväni aviomies, jonka tunsin myös vuosien takaa.

Minulle on myös kerrottu, että kun ihminen tekee päätöksen, tulee hänestä rauhallinen ja tyyni. En tiedä mitä on tapahtunut viimeisten viikkojen aikana heidän arjessa, enkä varmaan koskaan saa vastauksia näihin kysymyksiin mutta minusta on käsittämätöntä, etteivät ystävääni hoitaneet lääkärit nähneet tätä tulevaksi, vaikka klassiset oireet olivat ilmassa. Vai puhuiko ystäväni peloistaan vain minulle? Huomaan puhuvani hänestä usein menneessä muodossa ja varmaan osittain näin on, että se ystävä, jonka tunsin, niin sitä ei enää ole. Hänen tilallaan on hyvin ahdistunut, psyykkisista oireista kärsivä ihminen, joka on tehnyt jotain käsittämättömän julmaa ja mielipuolista. Lööpeissä kysytään, että mikä sai hänet muuttamaan mielensä vuodessa. Ei mikään. Ystäväni nautti elämästään ja perheestään maniajaksoillaan mutta masennuksen kourissa hän oli viimeisimmät kuukaudet ilmeisen psykoottinen. Ihmisen mieli on hauras ja monisyinen. Olisinko voinut auttaa heitä jollain tavoin? Olisiko minun pitänyt tuoda esiin huoleni ystävääni hoitaneille lääkäreille? Olisiko lauantain teot jääneet tapahtumatta, jos olisin mennyt käymään tai edes soittanut? Jossittelu ei tuo takaisin kahta pientä ihmisalkua, sitä kirkasotsaista, kiharapäistä 2,5-vuotiasta ja hänen pikkuveljeään, jota en edes ehtinyt tapaamaan. Suru on syvä. Olen surullinen pienten lasten puolesta, heillä olisi ollut vielä hieno elämä edessä, olen surullinen pahaa aavistamattoman ja varmastikin hirveistä tunnontuskista ja itsesyyttelyistä kärsivän aviomiehen puolesta, olen surullinen ystäväni vanhempien puolesta, he menettivät samalla ainoat lapsenlapsensa, kuinka he voivat kohdata ainoan lapsensa tämän jälkeen, olen myös surullinen muiden läheisten puolesta. Se tuska, jota he kokevat, on varmastikin sanoinkuvaamaton. Olen itsekin joskus menettänyt itselleni tärkeitä ihmisiä mutta en koskaan lastani. Lapsen kuoleman sanotaan olevan kuin osa sinusta itsestäsi kuolisi samalla. Sen aiheuttamaan aukkoa sydämessä ei pysty mikään koskaan täyttämään.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Kiitos.
Koskettava avautuminen ja antaa tännekin vastauksia.

Paljon voimia kaikille läheisille ja höyhenen pehmeä halaus Pienokaisille ♡
Nuotio & Äreät Tiput
nellukka
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 2:52 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja nellukka »

Luin ensimmäiset 5 sivua ja viimeiset 3 aika samalla kaavalla tuo keskustelu kulkee, itselläni heräsi mieleen muutama asia

-joku ihmetteli oliko isä pelännyt äisän tekevän jotain että siksi olisivat lastensuojelun piirissä. Miksi se isä lähti baariin jos pelkäsi tälläistä.

- lastensuojelun piiriin joutuu jos haluaa saada kotiapua, perhetyöntekijän tms. sosiaalietuudet ei vaadi lastensuojelun piirissä oloa.

- "joka kymmenes lapsi asuu köyhässä perheessä" ööö joo mekin ollaan köyhiä normien mukaan, vaikka tulojen perusteella ei saada penniäkään mistään muualta kuin lapsilisä kelalta. ja meillä ihan mukavasti elellään, joo ei osteta nykypäivän PS 4:ia ja Fubun farkkuja, saati 600€:n puhelimia lapsille kun ei edes itselleen, ja joo veljenpojallani on 6 kertaa kalliimpi puhelin kuin minulla :D

- Minä olen erittäin huonoista oloista, isänä on istunut taposta, äiti alkoholisti, viinaa väkivaltaa, aikuisena masennuskin on vaivannut, paha fyysinen sairaus kiusaa ja EN IKINÄ TAPPAISI LAPSIANI, niin mitä puolustuksia tollaiselle teolle vielä keksitään? jos jotain niin itseni vielä mutta sitäkään en tekisi lapsille. Missä on äidinvaistot, joku niitä kyselikin, ehkä ei haluta olla äitejä, vaan lapset "kuuluu elämään"...

Niitä jotka ei halua lapsia soimataan ja tentataan että mikä vikana... Ystäväni ei halua ikinä lapsia, hän rakastaa omaa elämäänsä eikä halua lapsen sotkevan sitä, hän ei siis tee lapsia, ja painostus ja haukkuminen jota hän saa on hurjaa .... miksi pitäisi tehdä? Ehkä tämä äiti on sitten suorittanut niitä lapsiakin, kun pitää olla normaali ja hyvä ja upee ja nopee...

ihmisessä on oltava joku geeni joka mahdollistaa sen että toinen tappaa toinen ei. Olosuhteet ei tee ihmisestä tappajaa, eikä tilaisuus kaikista varasta.

Sanon vaan että emäntää on vituttanut kun ukko lähti baariin muksu on kiljunut tai vinkunut ja puukko heilahtanut, helpostus hiljaisuudesta ja toinen pois myös. Se että vielä suutuspäissään iskisi vaikka puukolla (veriteostahan puhuttiin) ja ettei muka välittömästi tulisi katumus, paniikki, pelastustarve, avunsoitto, itku ja hätä että satutti lastaan, vaan menee ja tappaa toisenkin, kuulostaa kylmältä, sairaalta.

Näin joskus vuosia sitten unta että hakkasin lastani, heräsin aivan hiestä märkänä, oksensin, voin pahoin, itkin, vapisin, varmistin 300 kertaa että se oli vaan unta, ja valvoin katsoen rakkaani unta. Pelkkä uni saa vatsan kääntymään, vaikka äiti olisi suunnitellut, miettinyt ja harkinnut tätä jo aiemmin, niin matka ajatuksesta toteutukseen on äärettömän pitkä ja kynnys korkea... Ja hei varmistin psykiatrilta etten ole ihan sekaisin tuollaisen unen kun näin, en ole ;) ihmiset näkee joskus unia järkyttävistä asioista, se on vaan elämää...

Tuo "ystävän" kirjoitus on jännä, ilmeisen hyvä ystävä, nyt saa ainakin julkisuutta ja sitä kadehdittua mainetta! Kyllä varmaan mies huomaa jos toinen on psykoottinen ja masennuksen alhossa ja silti lähtee illanviettoon :O

muoks* ja sen verran masennuksen takia apua saaneena tiedän että mitä kovemmin vakuutat olevasi kunnossa sen varmemmin päädyt suljetulle. Jos myönnät ettei kaikki ole hyvin niin olet ainakin todellisuudessa kiinni. Eräs tuttava oli 4kk tahdonvastaisesti hoidossa koska esitti niin pirusti että kaikki on hyvin, joutui siis itsemurhayrityksen takia ensin hoitoon...
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

nellukka kirjoitti: Tuo "ystävän" kirjoitus on jännä, ilmeisen hyvä ystävä, nyt saa ainakin julkisuutta ja sitä kadehdittua mainetta! Kyllä varmaan mies huomaa jos toinen on psykoottinen ja masennuksen alhossa ja silti lähtee illanviettoon :O

muoks* ja sen verran masennuksen takia apua saaneena tiedän että mitä kovemmin vakuutat olevasi kunnossa sen varmemmin päädyt suljetulle. Jos myönnät ettei kaikki ole hyvin niin olet ainakin todellisuudessa kiinni. Eräs tuttava oli 4kk tahdonvastaisesti hoidossa koska esitti niin pirusti että kaikki on hyvin, joutui siis itsemurhayrityksen takia ensin hoitoon...
Ensinnäkin. Missä on sanottu, että lasten isä lähti illanviettoon baariin, kuten sanoit?

Julkisuutta hakee ystävä, joka avaa asiaa muille? Ilman omaa nimeään?

Ja miten tää sun oma tuttusi liittyy mihinkän? Tässä Kuopon jutussa ei ole itsemurhasta tietoakaan.
Utelo
Nikke Knakkertton
Viestit: 179
Liittynyt: To Loka 30, 2014 12:09 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja Utelo »

Ihmismieli on siitä ihmeellinen että se näkee vain sen mitä haluaa.

Kuka mies oikeasti haluaa uskoa että rakas vaimo voisi tappaa lapset, jotka ovat hänelle niin tärkeitä? Ja kun perhe sai vielä apua ammattilaisilta, niin ehkä mies ajatteli että nämä huomaisivat jos tilanteessa olisi jotain hälyttävää.

Jos vaimo oli saanut sekopäähänsä ajatuksen että surmaa lapset pois pahasta maailmasta kärsimästä huonoista vanhemmista, hän saattoi olla hyvinkin tyyni ja normaalinoloinen sillä hetkellä kun mies on lähtenyt kotoa.

Näillä kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä kärsivillä on ylikorostunut riski sairastua synnytyksen jälkeen psykoosiin http://www.blackdoginstitute.org.au/pub ... tnatal.cfm
tutkistelija
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 12:02 pm

Re: Puhdasta ravintoa myös hengelle Re: Äiti surmasi kaksi l

Viesti Kirjoittaja tutkistelija »

huikauhistus kirjoitti:Kun on paljastunut, että Kuopiossa lapset murhannut nainen oli avannut itsensä koko liudalle new age oppeja ja pahasta nousevaa henkimaailmaa, on syytä herätä ja varoittaa, ettei kukaan eksyisi enää tällaiseen! Tämä "meriittilista" on järkyttävää luettavaa!
Todistaa asiasta omin sanoin nettisivuillaan http://www.emmihelle.fi/emmi.htm

"Tutustuin tarotkorttien maailmaan suositun tulkitsijan Anja Toivasen opissa Helsingissä vuosina 2008-2009.
Sain reikihoidon I- ja II-tason koulutuksen Raija Lensulta Helsingissä vuonna 2012.
Valmistuin sertifioiduksi kundaliinijoogaopettajaksi Helsingistä vuonna 2012, kiitos Shiv Charan Singhin, Jivan Mukta Singhin ja Sat Darshan Kaurin.
Kävin henkilökohtaisen kasvun valmentajan koulutuksen tunnetun new age -kirjailijan Shakti Gawainin (mm. kirjat Luova Visualisointi ja Elä Valossa) luona San Franciscossa vuonna 2011.
Opiskelin Voice Dialogue- ja Conscious Body -itsetutkinta- ja hoitotekniikoita Judith Hendinin ja Niina Reinan opissa vuosina 2011-2012."

Ihminen joka tietoisesti avaa itsensä tuollaiselle joutuu jossain kohtaa kantamaan kovan laskun. Liian moni on kirjasivistynyt ja pitää huolta, että syö terveellisesti! Mutta hengellisissä asioissa onkin täysin varomaton, ymmärtämätön ja sokea!

Etsikää netistä esim. Anne Pohtamon kirjoituksia, joissa hän kertoo totuuden reikistä yms. missä itsekin oli mukana ennen kristityksi tuloaan.

Henkimaailman kanssa pimeän puolen valiteseminen on kuoleman tie.
Hienoa huomata, että joku muukin on tajunnut tämän hengellisen "pimeän" puolen tässä jutussa. Kyllä siinäkin varmasti osansa on, ja lisäksi tämä sairastuminen mielenterveysongelmaan / ahdistushäiriöön voi olla yhdistettynä todella vaarallinen "ohjus".
Kattellaha ku aja kulluu ja jutut vanahenoo.
Utelo
Nikke Knakkertton
Viestit: 179
Liittynyt: To Loka 30, 2014 12:09 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja Utelo »

WalkingDisaster kirjoitti: Julkisuutta hakee ystävä, joka avaa asiaa muille? Ilman omaa nimeään?
Minä tulkitsin ystävän kirjoituksen yrityksenä saada ymmärrystä selvästi sairaalle äidille, josta oltiin leipomassa kovaa kyytiä tunnekylmää narsistia.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

"Päätöksen tehnyt on usein seesteinen ja rauhallinen".

Tuskin aviomies ymmärsi, että rauhallisuus johtui päätöksestä, ei depressiivisen vaiheen päättymisestä.

Surullista. Apu on ollut, mutta se ei ole yltänyt perille asti.

Kirjoitin juuri ennen tuota ystävän kirjoituksen postausta oman näkemykseni, mutta poistin sen, koska tuon perään se vaikutti suorastaan kornilta.
Diagnoosi siis oli; maanis-depressiivinen. Ajoittain psykoottinen.
Ja kaikki alkanut työuupumuksesta, jota ei edes suomessa luokitella sairausloman syyksi.
Nuotio & Äreät Tiput
Utelo
Nikke Knakkertton
Viestit: 179
Liittynyt: To Loka 30, 2014 12:09 pm

Re: Puhdasta ravintoa myös hengelle Re: Äiti surmasi kaksi l

Viesti Kirjoittaja Utelo »

tutkistelija kirjoitti:
Hienoa huomata, että joku muukin on tajunnut tämän hengellisen "pimeän" puolen tässä jutussa. Kyllä siinäkin varmasti osansa on, ja lisäksi tämä sairastuminen mielenterveysongelmaan / ahdistushäiriöön voi olla yhdistettynä todella vaarallinen "ohjus".
Pahaa pelkään että äidin kundalinijoogaharrastus saattoi tässä tilanteessa jopa pahentaa hänen oloaan. Kun googlailin asiaa niin näillä kundaliinijoogaajilla näyttää olevan vahvat käsitykset siitä miten äidin aura jne. vaikuttavat lapseen eli naisen ajatus siitä että hän on pilannut lastensa elämän ei tarkoittanut välttämättä vain jotain psykologista traumaa: https://www.3ho.org/3ho-lifestyle/women ... -pregnancy
juurihoitaja
Lauri Hanhivaara
Viestit: 124
Liittynyt: La Loka 25, 2014 12:46 am

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja juurihoitaja »

Enpä ole kuullutkaan että maanisdepressiviisyyden murhataan muita, itsemurhat toki ovat yleisiä, mutta joogapsykoosissa näemmä kaikki on mahdollista. Edelleen narsisti, ei tappanut itseään vaan lapsensa.
Suarez
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: To Kesä 05, 2014 3:08 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja Suarez »

Gladys kirjoitti:
Yllä mainittu kertoo varmaan aika paljon. Tekisi mieleni sanoa, että ei vaikuta kauhean psykoottiselta vaan aika laskelmoidulta teolta :shock:

.
Psykoottinen ihminenkö ei voi toimia suunnitelmallisesti/laskelmoidusti?
Vastaa Viestiin