Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Jack
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 6:48 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Jack »

Kuviotapetti kirjoitti:Luulen että tähän tapaukseen ei päde normi kaavat. Luulen että tekijä on tehnyt mahdollisesti muitakin surmia.? Hän ei välttämättä kuitenkaan ole asunut pitkään aikaan Tesoman tuntumassa, jos koskaan.Luulen että on hyvin varovainen nyt, ja pelkää kiinnijäämistä.On jättänyt rötöstelyn sikseen.Ei uskalla jatkaa ettei jäisi kiinni.Jäljet murhaajan luo saattavat olla lähimmän 100 kilometrin sisällä.Hän saattaa olla sama henkilö, joka surmasi kiinalaisen naisen 2011.Kyllä olisi jo poliisille kiinni jäänyt jos olisi ihan läheltä, kun on niitä dna testejä runsaasti tehty.
Tää tunnustanut on ollut 2011 17v, onkohan hällä mitään siteitä ollut ko vuonna Hervantaan päin. :?:
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6473
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Kyllä siitä hervannan murhasta juteltiin silloin, tyyliltään aivan samanlainen, nyt vaan selvittämään, että oliko siteitä sinne suuntaan ja missä poikaporukassa tämä liikkui.
Kuviotapetti on harvinaisen asiantunteva :mrgreen: :mrgreen:
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Toivottavasti siellä tutkitaan myös tämän epäillyn tietotekniikkavehkeet, eikä sokeasti uskota, ettei tämä ole mihinkään kirjoitellut, kun kerta niin sanoo. Vaikka olisi miten kiltti ja katuva tahansa. Tuo oman teon kommentoinnin arvostelu osoittaa mielestäni sairaalloista ylemmyydentuntoa muita ihmisiä kohtaan, ei vaikuta kovin nöyrältä kaverilta tämä. Nöyryys taas mielestäni on osa oikeaa katumusta.

Tesomalta kulki Hervannan tapauksen aikaan suora bussilinja, linja numero 13, jossa päätepysäkit Tesomalla ja Hervannalla. Ilman vaihtoa pääsi kulkemaan.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6473
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Luulen, että jos tuo klenkkajalka olisi syyllinen, se olisi saatu jo selville aika pian.Luulen että tuo henkilö tietää jotain tärkeää murhasta, tai ainakin niin poliisi epäilee.Eihän tuota huonosti kävelevien joukkoa ole yhtään vaikeampi tarkistaa, kun niiden, joilta on esim. otettu se dna testi.Miten muka poliisi ei olisi näistä henkilöistä selvillä, jos kerta, myös monet täällä ovat nähneet erilaisia huonosti käveleviä henkilöitä ja hekään eivät ole olleet edes varsinaisesti epäiltyjen joukossa.Uskon edelleen, että asialla on sille omistautunut ja omistautuneet henkilöt, jotka tiesivät että heidät on vaikea saada kiinni.Tämä on melko varmasti tilattu keikka.Miksikö.? En tiedä.Jossain hämärässä uhrin on täytynyt olla mukana.Harvoin tavallisia, ihmisiä vain murhataan, ilman mitään syytä.Tosin kyllä sitäkin sattuu.Valitettavasti.
Harvoin tavallisia sitä ilman syytä... Klenkkajalkaa etsittiin myös 2011 ja sattui siihen aikaan paljon muutakin, oli paukut ja muut riesat.
Myrskylintu
Sofia Karppi
Viestit: 405
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 12:56 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

Erinomaista havainnointia nimimerkki Petulta. Ei ollenkaan mahdotonta. Onko sama nikki kirjoitellut sinne toiseenkin säikeeseen? Itse tulee nykyään lähinnä luettua, ei enää ole ihan kärryillä caseista. Se tapaus itseä mietityttää yhä, kuka puukotti Petriä pari viikkoa ennen surmaa siellä bileissä. Ei ollut Petrillä helppoa, ei.
Tuomari Dredd
Susikoski
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Loka 22, 2018 3:09 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Tuomari Dredd »

mobiililaiteukkeli kirjoitti:Tesomalta kulki Hervannan tapauksen aikaan suora bussilinja, linja numero 13, jossa päätepysäkit Tesomalla ja Hervannalla. Ilman vaihtoa pääsi kulkemaan.
Tämä on totta. Linjan 13 päätepysäkki oli hyvin lähellä tuota surmapaikkaa. Jos tappaja oli tarpeeksi tunteeton ja viileä, hän varmaankin käveli ihan helposti ja huomaamatta parissa minuutissa tarpeeksi kauas kohti bussipysäkkiä mistä siirtyi nopeasti pois paikalta.
Dr. Sloan
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: Su Marras 11, 2007 8:22 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Dr. Sloan »

Tiedetäänkö tekijän henkilöhistoriasta mitään aiemman psyykkisen tilan osalta? Facebook, Instagram jne. profiilit.

Yksityiskohtia tuntematta on nimittäin aika mielenkiintoista, että joku todetaan syyntakeettomaksi näin pitkän ajan kuluttua rikoksen tapahtumisesta. Yleensähän poliisit, terveydenhuoltohenkilöstö ja muut ihmiset pääsevät tekemään havaintoja suhteellisen läheltä tekoajankohtaa: tunteja, päiviä ja viikkoja ennen ja jälkeen tekoa. Yli kolme vuotta myöhemmin nämä mahdollisuudet ovat hyvin heikot, eikä omaisillakaan voi olla järin tarkkoja muistikuvia, miten tekijä käyttäytyi tekoa edeltävinä päivinä ja viikkoina, vaan entistä enemmän nojataan tekijän omaan kertomaan ja asiakirjatietoihin.

Toki jos on ollut psykiatrisessa hoidossa ja syönyt lääkkeitä, niin se tukee tarinaa, mutta siltikin. Esimerkiksi Vanhan Vaasan sairaalasta tekohetkellä karussa ollut Turun Mannerheiminpuiston murhaaja ja vuosia myöhemmin teon tunnustanut sai mielentilasta sellaiset paperit, että elinkautista pukkasi.

Eihän Tesoman murha ole missään nimessä terveen ihmisen käsialaa, mutta onko se seurausta psykoosista vaiko kenties asosiaalisesta persoonallisuushäiriöstä? Olisi bueno, jos tässä kävisi kuten Ior Bockin surmaajan kohdalla, eli että tekijä oli tekohetkellä syyntakeeton ja oikeudenkäynnissä jo terve... :twisted:
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1862
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Tässähän käy varmaankin niin, että epäillyllä on psykoositasoinen mielisairaus ja sen pohjalta saatu oikeuspsykiatrin lausunto, joka puoltaa syyntakeettomuutta. Syyntakeellisuuden arpoo tai arvioi kuitenkin viimekädessä tuomioistuin.
Epäillyllähän on ainakin kannabiksen käyttöä taustalla. Oikeuskäytännössä kuitenkin tuomio tulee esimerkiksi juoppohullulle tai huumepsykoosissa tappaneelle. Tällöin katsotaan yleensä henkilön itse aiheuttaneen tilan. Salosen surma on saanut niin paljon huomiota, että tuskin ainakaan siihen päätyvät, että henkilö on ollut tekohetkellä syyntakeeton, mutta parantunut 3,5v aikana ja vapaa mies.
Tuomari Dredd
Susikoski
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Loka 22, 2018 3:09 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Tuomari Dredd »

Petu kirjoitti:"Poliisi summaa, että mies kertoi kärsineensä tapahtuma-aikaan harhanäyistä ja -äänistä. Hän käytti kannabista ja myös alkoholia."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/b254e6 ... 2_u0.shtml
Kuviotapetti kirjoitti:Suosittelen murhaajan vetävän lisää viinaa ja kamaa ja sitten puukkoa heiluttamaan, koska siitä tämä maailma paranee.
Kinnunen tyrmää.
– Se on vähän niin kuin kaupunkihuhu. Hän kertoo, että ei ole kirjoittanut mihinkään foorumeille tästä asiasta, sanoo rikosylikomisario Jari Kinnunen.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005638230.html
– Mä epäilen sitä, että mä oon surmannu Petri Salosen, ensimmäiset sanat kuuluivat.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/b254e6 ... 2_u0.shtml

Kaverilta olisi pitänyt kysyä että, oletko sinä tai joku persoonistasi kirjoitellut...

Miksi tämä on niin tärkeää? Siksi koska:
Kuviotapetti kirjoitti:Hän saattaa olla sama henkilö, joka surmasi kiinalaisen naisen 2011.
Kieltämättä Kuviotapetti on ollut yllättävän kiinnostunut ja asiantunteva juuri tässä tapauksessa. Mutta varmaankin poliisi on selvittänyt asian tietoliikenteen osalta...
Liitteet
aktiivisuus2.jpg
aktiivisuus2.jpg (30.48 KiB) Katsottu 3348 kertaa
Avatar
sdude
Sofia Karppi
Viestit: 406
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 9:56 am

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja sdude »

Kyllä komppaan ja olen sitä mieltä että liian monet yksityiskohdat täsmäävät tapetin viesteissä. Teleliikennettä ei välttämättä ole tutkittu (ei epäilty) tai jos on, on voinut kirjoittaa proxyjen takaa.
There are some people who always feel happy. They're called psychopaths
peniskateus
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 3:24 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja peniskateus »

Kyllä teko vaivasi häntä ja tämän palstan lukeminen sai hänet ehkä tunnustamaan :
Lainaus Aamulehdestä:
"Tällä hän tarkoitti luultavasti sitä, että teko vaivasi häntä muutenkin jo ankarasti.

"Teko on kuitenkin tehty ja aina pääkopassa vaivaamassa. Kun luin jutun, jossa oli kuva Salosen ja hänen tyttärensä metsäretkestä, alkoi omatunto vähän soimaamaan. Tuli mieleen oman isäni kanssa viettämäni hyvät ajat", hän lisäsi kuulustelussa.

Hän luki myös henkirikosta koskevia spekulaatioita ja keskusteluja eri keskustelupalstoilta. Kuulustelussa hän kuitenkin sanoi, ettei koskaan kommentoinut niitä tai kirjoittanut aiheesta mihinkään.

"Ylilaudallakin olen ollut, mutta en ole kommentoinut mitään tähän asiaan liittyen. Kun löysin Murha.info -sivuston, siellä oli henkirikokseen liittyen sellaiset 150 keskustelua aiheesta. Kun lopetin lukemisen ja lähdin tännepäin tulemaan, sivuja oli reilut 280 siinä keskustelussa. Minulla ei ole käyttäjätunnuksia kummallekaan sivulle."

Kommenttien ja juttujen lukeminen oli ilmeisesti yksi syy siihen, miksi mies ilmoittautui poliisille. Kuulustelija kysyi lähtikö mies poliisin pakeille lopetettuaan lukemisen. Epäilty vastasi, että oli lukenut keskusteluja pari päivää aiemmin.

Kuulustelijan kysyttyä, mikä hänet sai tunnustamaan teon, hän totesi seuraavaa:

"Ajattelin, että tulee asia nyt sitten hoidettua. Olen miettinyt sitä, jos minun läheisilleni tehtäisiin jotain tällaista, miltä se tuntuisi ja sitä kautta, miltä Salosen omaisista tuntuu. Jos voin tällä lailla auttaa jotenkin, haluan sen tehdä."
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

Pitäiskö tässä nyt oikein kyyneliä vuodattaa tekijän puolesta kun yli KOLMEN vuoden päästä oikein rupes kaduttamaan. Kieltämättä tässä sellainen kutina että lyhyemmän tuomion perässä juostaan nyt kyynel silmissä kovasti katuen. Oikesti katuva ihminen menee poliisille päivien tai viikkojen kuluttua, ei vuosien. Noh, eiköhän tää tekijän vuodatus ja syvä (heh!) katumus vielä tuomiota pienennä täällä sossulandiassa.
"Those who want respect, give respect."
peniskateus
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 3:24 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja peniskateus »

No tekijä on todettu syyntakeettomaksi, että hän ei kärsi rangaistusta, mutta lähetetään pakkohoitoon todennäköisesti...
peniskateus
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 3:24 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja peniskateus »

Missäköhän tämä koiranulkoiluttaja on? Lainaus Iltalehdestä:
Puukottaja pakeni.

– Lähdin juosten ylittämään tietä ja törmäsin koiranulkoiluttajaan, mutta en välittänyt hänestä, vaan jatkoin juoksemista summanmutikassa jonnekin päin.
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

peniskateus kirjoitti:No tekijä on todettu syyntakeettomaksi, että hän ei kärsi rangaistusta, mutta lähetetään pakkohoitoon todennäköisesti...
No tämäkin nyt on sellaista diipadaapaa että...

Miten varmistutaan siitä että 3,5 vuotta sitten joku oli syyntakeeton? Ei vittu, täähän on parempaa komediaa kuin monet Hollywoodin komedialeffat. :mrgreen:
"Those who want respect, give respect."
Vastaa Viestiin