15v tytön surma - Seinäjoki 2015

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
voihantoki
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: La Huhti 04, 2015 1:58 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja voihantoki »

Ei ole isä kaupungin leivissä, toimitusjohtaja kyllä. Firma on maanlaajuinen, kuljetustoimintaan ja maa-aineksen ja soran myyntiin keskittynyt "ketju". Tarkemmin en viitsi yksilöidä.
dour
Sofia Karppi
Viestit: 411
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 9:24 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja dour »

No jos on maanlaajuinen ketju ja ala tuo niin ei jätä vaihtoehtoja kuin yhden ja se on KTK oy. Ei ol muita....ei vaan liity asiaan faijan duunipaikka tavalla, eikä toisella.
Morfiina
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 12:12 am

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja Morfiina »

CharlesBronson kirjoitti:
SensiMillah kirjoitti:Itseäni jäi mietityttämään tuo kohta uutisoinnissa että ettei tapauksesta haluta kertoa tässä vaiheessa enempää epäillyn iän ja uhrin kunnia takia.
Tuon voi tulkita vain niin, että uhri on itse myötävaikuttanut tekoon.
Tehnyt ehkäpä jotain hyvinkin perverssiä, joka ilmi tullessaan leimaisi uhrin kunniaa peruuttamattomasti.

Lesbosuhde?
No lesbosuhdehan tosiaan olisi hyvin perverssiä!
"Olen syytön ja sillä sipuli."
soivapeli
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Pe Marras 28, 2014 5:31 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja soivapeli »

Miksi pitää kertoa isän työpaikka ja sitten lisätä vielä loppuun, ettei asia liity tähän juttuun mitenkään? Olisko ollut parempi jättää mainitsematta mahdollinen työpaikka... :shock:
dour
Sofia Karppi
Viestit: 411
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 9:24 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja dour »

Just siks, ku ollaa niin saatanan uteliaita ihmisiä! Ketjuhan on muutenkin niin asiasisältöinen, eix jeh ?
Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Morfiina kirjoitti:
CharlesBronson kirjoitti:
SensiMillah kirjoitti:Itseäni jäi mietityttämään tuo kohta uutisoinnissa että ettei tapauksesta haluta kertoa tässä vaiheessa enempää epäillyn iän ja uhrin kunnia takia.
Tuon voi tulkita vain niin, että uhri on itse myötävaikuttanut tekoon.
Tehnyt ehkäpä jotain hyvinkin perverssiä, joka ilmi tullessaan leimaisi uhrin kunniaa peruuttamattomasti.

Lesbosuhde?
No lesbosuhdehan tosiaan olisi hyvin perverssiä!
No ei se kovin normaaliakaan käytöstä ole.
Lesboilu/homoilu kuuluu samaan seksuaalisten kohdehäiriöiden sarjaan, kuin pedofilia, nekrofilia, ym.
Nykyään puhutaan parafiliasta, joka on sama asia, kuin perversio.
it's my car !
dour
Sofia Karppi
Viestit: 411
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 9:24 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja dour »

En jaksa uskoa tuohon myötävaikutukseen muuten, kuin sanallisesti jostain pikku jutusta...siitä se on vaan lähtenyt. Itsekin tunsin nuorena muutaman sällin, mitkä sai hyvin helposti letkauttamalla hengenvaaralliseksi muille, miksi ei tyttökin voi olla.....joillekin pari tiettyä vittuilua niin oli kun bensaa liekkeihin....jotain muuta henkilöä samat heitot lähinnä naurattaa, jos sitäkään....
Rauhaa ja rakkautta
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: La Touko 02, 2015 5:19 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja Rauhaa ja rakkautta »

Yksi mahdollinen tekoväline olisi keilapallo jos harrastuksiin kuului keilailu.
Pallon maksimipaino on 7,25 kg, naiset toki keilaa kevyemmällä.

Jokainen voi kuvitella millaista jälkeä olisi mahdollista syntyä päähän kohdistuneella iskulla.
Tappaisi kerralla. Pää halki ja ei elvytysmahdollisuutta. Olisi poikkeuksellinen ja ennennäkemätön tutkijoille.

Toki tekovälineeksi puukko/veitsi on ensimmäisenä mielessä.
Rauhaa ja rakkautta
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: La Touko 02, 2015 5:19 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja Rauhaa ja rakkautta »

soivapeli kirjoitti:Miksi pitää kertoa isän työpaikka ja sitten lisätä vielä loppuun, ettei asia liity tähän juttuun mitenkään? Olisko ollut parempi jättää mainitsematta mahdollinen työpaikka... :shock:
Työpaikkahan on ollut jo entuudestaan tiedossa jos vähääkään on kirjoittelua lukenut.
cenedy
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: To Joulu 31, 2009 10:34 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja cenedy »

Epäiltyä visusti puolustaisin, jos hän olisi hyvä kaverini. Myös yhteinen salaisuus ja sen paljastumisen pelko pistäisi minut puolustamaan anonyymina epäiltyä. Mitään en voisi paljastaa, koska siitä olisi myös minulle haittaa ja muille. Voisin jopa paljastua osasyylliseksi, ainakin moraalisesti. Omille vanhemmilleni yms. en sitä tuskaa/häpeää haluaisi tuottaa, hävettäisi niin paljon. Ohjaisin keskustelua omilla kommenteilla, ampuisin alas vihjailut, jos liian lähelle joku arvaa tai vihjaa. Saattaisin itse myös vihjata jotain aivan älytöntä.
Poistaisin myös askista ja muista liudan kommentteja, jotka liittyvät tapahtumaa edeltävään ajanjaksoon, kun niistä joku näppärä lukija saattaisi löytää syy-yhteyden. Pelkona nyt vaan on tässä, että ehkä aika moni kaveri tietää todellisen oikean motiivin ja kestääkö kaikkien psyyke salailun elämän loppuun asti. Salaisuus on 15 vuotiaan mittapuun mukaan sellainen, että aikuiset ei sen kuullessaan silittele päätä. Sillä en edes siitä omille vanhemmille tule ikinä kertomaan, vaikka ovatkin saattaneet kysellä. Pelkona on vielä, että löytävätkö tutkijat nuo poistetut viestit somesta/ tietokoneista ja kestääkö epäillyn psyyke.

Epäilyn visusti tuomitsisin, jos hän olisi vienyt hengen kaveriltani. Olisin vihainen epäillylle, häntä puolustaville, haluaisin kostaa ja purkaa pahaa oloani kirjoittamalla. Mutta mitäs, jos me ollaankin samassa kaveripiirissä ja kaikki oikeasti tietää, mistä kysymys. Ei voi puhua ja kertoa, kun itse ja muut siitä joutuisivat kärsimään. Kestääkö kaikkien psyyke salailuun elämäni loppuun asti, sitä saattaa miettiä moni, kestää, kestää… Haluan uskoa, että tästä porukasta löytyy se rohkea, joka uskaltaa mennä poliisin puheille ja kertoa koko totuuden. Oona on sen ansainnut.

Teon suunnitelmallisuudesta pohdintaa:
Onko teko suunniteltu, kun lupaa viedä Oonan kotiin koulusta ja viekin omaan kotiinsa?

Motiivia mietin, kiinnostus samasta pojasta, ei riitä minulle motiiviksi. Kukaan fiksu normaali tyttö ei sen takia riistä henkeä toiselta. Jos niin olisi, niin saisimme joka päivä näistä lehdistä lukea. Todellinen motiivi saattaa myös kertoa tuosta suunnitelmallisuudesta ja sillä sitä ei parane paljastaa.

Oonan perheelle ja läheisille toivon jaksamista. Epäillyn vanhemmat tarvitsevat sitä myös.
Olen itse kuvitellut mielessäni mitä olisi olla Oonan tai epäillyn vanhempi… En tiedä, kuinka jaksaisin eteenpäin.

Olen Teitä uusia kirjoittajia laittanut omiin laatikoihin (itse olen myös uusi kirjoittaja) etenkin Teidän mielipiteiden/kommenttien mukaan, niistä saa aika paljon selville, millä asialla kukin on ja viittaan tässä nyt kahteen ekaan kirjoittamaani kappaleeseen.
soivapeli
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Pe Marras 28, 2014 5:31 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja soivapeli »

Rauhaa ja rakkautta kirjoitti:
soivapeli kirjoitti:Miksi pitää kertoa isän työpaikka ja sitten lisätä vielä loppuun, ettei asia liity tähän juttuun mitenkään? Olisko ollut parempi jättää mainitsematta mahdollinen työpaikka... :shock:
Työpaikkahan on ollut jo entuudestaan tiedossa jos vähääkään on kirjoittelua lukenut.
Kyllä mä olen lukenut kaikki 169 sivua sitä mukaa, kun uutta tekstiä on tullut. Mutta ehkä mulla on jäänyt jossain aikaisemmassa kohdassa tämä tieto lukematta, missä mainitaan nimenomaan se kyseinen firma. Pahoittelen siis.
Arkkienkelinkoira
Nikke Knakkertton
Viestit: 181
Liittynyt: Su Syys 18, 2011 3:17 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja Arkkienkelinkoira »

CharlesBronson kirjoitti:
Morfiina kirjoitti:
CharlesBronson kirjoitti: Tuon voi tulkita vain niin, että uhri on itse myötävaikuttanut tekoon.
Tehnyt ehkäpä jotain hyvinkin perverssiä, joka ilmi tullessaan leimaisi uhrin kunniaa peruuttamattomasti.

Lesbosuhde?
No lesbosuhdehan tosiaan olisi hyvin perverssiä!
No ei se kovin normaaliakaan käytöstä ole.
Lesboilu/homoilu kuuluu samaan seksuaalisten kohdehäiriöiden sarjaan, kuin pedofilia, nekrofilia, ym.
Nykyään puhutaan parafiliasta, joka on sama asia, kuin perversio.
Kun nyt joillakin näyttää olevan tarvetta näihin lesbo-pohdintoihin, niin heitänpä kysymyksen:

Kumpi olisi todennäköisempää: Uhri ahdistelee epäityä ja epäilty siksi tarttuu "kättä pidempään" ja runnoo uhrin hengiltä, vaiko että epäilty ahdistelee uhria joka uhkaa kertoa ahdistelusta jolloin epäity vaientaa hänet lopullisesti?

Vai onko kyseessä sittenkin epäillyn salainen taipumus nekrofiliaan, se kun lienee CharlesBronsonin mielestä samaan "häiriöluokkaan" kuuluvaa kuin homoseksuaalisuus?
"When you have eliminated the impossible, what ever remains, however improbable, must be the truth."
- Sherlock Holmes
Arkkienkelinkoira
Nikke Knakkertton
Viestit: 181
Liittynyt: Su Syys 18, 2011 3:17 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja Arkkienkelinkoira »

Vakavammin ottaen, en usko noihin lesbospekulaatioihin lainkaan. Enemmänkin olettaisin, että epäilty on ollut ennen suosittu kaveriporukassa, mutta teini-iässä uhrista on sukeutunut häiritsevän kaunis ja hauska jolloin epäilty on kokenut uhrin "vieneen hänen paikkansa" ja alkanut kantaa kaunaa.

Sitten jokin on "läikyttänyt lasin yli". Uhri on voinut vihjata läheiseen suhteeseen epäillyn ihastuksen kanssa, tai vaikka väittää että epäillyn äiti haluaisi tyttärensä olevan enemmän uhrin kaltainen.

Mikä ikinä onkaan ollut "viimeinen pisara", se tuskin on ollut ainoa.
"When you have eliminated the impossible, what ever remains, however improbable, must be the truth."
- Sherlock Holmes
Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Arkkienkelinkoira kirjoitti:
Kumpi olisi todennäköisempää: Uhri ahdistelee epäityä ja epäilty siksi tarttuu "kättä pidempään" ja runnoo uhrin hengiltä, vaiko että epäilty ahdistelee uhria joka uhkaa kertoa ahdistelusta jolloin epäity vaientaa hänet lopullisesti?
Ensimmäinen vaihtoehtosi on rikoshistorian aikana osoittautunut "murhaavammaksi" tapahtuman kuluksi , kuin toinen vaihtoehdoistasi.
Arkkienkelinkoira kirjoitti: Vai onko kyseessä sittenkin epäillyn salainen taipumus nekrofiliaan, se kun lienee CharlesBronsonin mielestä samaan "häiriöluokkaan" kuuluvaa kuin homoseksuaalisuus?
Nekrofiliaa en pidä tervejärkisen spekulaationa.
En ole ollut määrittelemässä sitä, mitkä kohteet luokitellaan DSM:ään tai ICD:hen, mutta jos jotain ei näistä löydy, niin suosittelen lukemaan alan kirjallisuutta.
it's my car !
Arkkienkelinkoira
Nikke Knakkertton
Viestit: 181
Liittynyt: Su Syys 18, 2011 3:17 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja Arkkienkelinkoira »

CharlesBronson:

Jos kyseessä olisi kaksi miestä, ensimmäinen vaihtoehto olisi huomattavan todennäköinen.

Kyseessä on siis kuitenkin kaksi nuorta tyttöä, joista kummallakaan ei ole mahdollisuutta esim. tunkea sukupuolielintään syvälle toisen kehon aukkoihin. Jos siis toinen olisi ehdottanut jotain toiselle, tai vaikkapa kourinut, on toisella ollut täysi mahdollisuus poistua tilanteesta.

Nykyisin toisinaan toki tyttöjen kesken on tapana olla olevinaan "lesbo", eli laittaa someen "Mia on parisuhteessa Rian kanssa", mutta se on silloin kaverien kesken sovittu juttu, eikä edes "oikea" lesbotyttö lähentelisi sellaista jonka reaktiosta ei ole varma.

Ymmärtääkseni homoseksuaalisuus on osin myötäsyntyistä, eikä mitenkään perverssiä silloin kun molemmat ovat suostuvaisia (homoseksuaalien tekemät raiskaukset ovat ihan yhtä väärin ja tuomittavia, heteroiden tekemät raiskaukset). Ja mitä tulee näihin DSM:n tai ICD:n luokituksiin omasta sukupuolestaan kiinnostuneen rinnastaminen pedofiiliin tai nekrofiiliin on aika kummallista (paisi jos kyseessä on homopedofiili tai homonekrofiili), etenkin kun homoseksuaalisuutta ei enää pidetä mielisairautena esim. Suomessa.
"When you have eliminated the impossible, what ever remains, however improbable, must be the truth."
- Sherlock Holmes
Vastaa Viestiin