Jan Serokivi kaksi tappoa ?

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
joona.linna
Poliisikoira Rex
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 6:53 pm

Jan Serokivi kaksi tappoa ?

Viesti Kirjoittaja joona.linna »

"Tulin Vaasan vankilaan ensimäistä kertaa vuonna 1980.Tämä on jo 11. kerta.Meneillään on toinen tappotuomioni.Kaikki rikoseni olen tehnyt päihteiden vaikutuksen alaisena.Nyt saa päihteelinen elämä riittää! Jokainen tööti vie nopeanmin saapaskukkulalle.
Minulla on todettu jo maksakirroosi.Avovaimo odotaa siviilissä ja tahtoisin elää loppuelämäni rauhassa hänen kanssaan.Parasta Vaasan vankilassa on se,että omaiset ovat lähellä."

Jan Serokivi,50.Kirja:Vaasan Linna 1863-2013.

Kirjan kannessa ja lopussa on Serokiven kuvat ilman paitaa.Kaverin tatuoinnit vatsassa herättää: :) ! Rakastelu asento missä mies laitta rustoa naiseen takaapäin!

Somali ja harras muslimi Abdigari O Hussein joka istuu Vaasan vankilassa luulisi, että Jan Serokivi ei kuulu Huseinin bestiksiin, sillä vaimolla on oikeus ottaa ero jos muslimi-mies ottaa takaa naista,kyseinen rakastelu asento kuuluu eläinmailmaan ja on kieletty muslimeilta!(näin olen kuullut)

Mutta alkuun onko tietoja Jan Serokiven surmista ?
Vainajat eivät vaikene
lammas1
Martin Beck
Viestit: 774
Liittynyt: Pe Loka 31, 2014 11:36 am

Re: Jan Serokivi kaksi tappoa ?

Viesti Kirjoittaja lammas1 »

Onkohan nimi vaihdettu? Ja onko tää v.2013 ollu 50v? Siis v. -80 33v. Tappanut 2 krt. Onko mitään listausta useaman henkirikoksen tekijöistä? 8)
Tracker
Theo Kojak
Viestit: 1192
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 9:13 am

Re: Jan Serokivi kaksi tappoa ?

Viesti Kirjoittaja Tracker »

Päiväni kiven sisässä

Täytyy sanoa, että tahtomani ja ennalta Vaasan vankilan apulaisjohtajan kanssa sopimani kuvauspäivä Vaasan vankilassa oli moneen tapaan ikimuistoinen. Enkä olisi osannut tuolloin kuvitellakaan kuvien ja juttuni myöhemmin saamaa huomiota niin aikakaus- kuin päivälehdissä. Tapasin vankeja käytävillä sekä heidän omissa selleissään ja juttelin niinkuin mies miehelle ilman mitään ennakkoluuloja. Tällaista jälkeä syntyi. Esittelen tässä yhden vangin kuvat sekä hänestä kirjoittamani tarinan. Loput voitte katsoa ja lukea lehdistä tai myöhemmin tänä vuonna julkaistavasta Vaasan vankilan 150-vuotishistoriikista, jonka kirjoittaa tutkija Jukka Muiluvuori. Sinne on tulossa ainakin osa haastattelemieni vankien tarinoista kuvineen. Juttuni on julkaisti Ilkassa, Pohjalaisessa Vaasan vankilan 150-vuotispäivänä 3.9.2013 sekä Suomen Kuvalehdessä


Kuva
11.10.2013.
” Olen 50-vuotias Jan Serokivi. Olen istunut tuomioita Vaasan vankilassa vuodesta 1980. Tämä on jo 11. kerta. Meneillään on toinen tappotuomioni. Kaikki rikokseni olen tehnyt päihteitten vaikutuksen alla. Nyt saa päihteiden käyttö riittää! Jokainen töötti vie nopeammin saapaskukkulalle. Minulla on jo todettu maksakirroosi. Avovaimo odottaa minua siviilissä ja tahtoisin elellä loppuelämäni rauhassa hänen kanssaan. Parasta Vaasan vankilassa on se, että omaiset ovat lähellä.”
Kuva
Alemman kuvan alla Suomen Kuvalehden kakkosetusivu lehdestä kuvattuna sekä pdf:t SK:n jutun aukeamista. Kaikenkaikkiaan yhdeksän sivun verran.

http://www.valokuvamaailma.fi/Sivusto/K ... ismia.html
Kuva
Onkin sitten maksulliset sivut Suomen kuvalehdessä:

http://digi.suomenkuvalehti.fi/#/issue/99/299134
joona.linna
Poliisikoira Rex
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 6:53 pm

Re: Jan Serokivi kaksi tappoa ?

Viesti Kirjoittaja joona.linna »

Kiitos Tracker!.Tosi teräviä ja pysäyttäviä kuvia. Ihan en päässyt perille, olitko itse käynyt vankilassa jutunteossa, vai oliko kysymys tekstin lainaamisesta. Mutta ne henkirikoset puuttuvat Jan Serokivestä tai millä nimellä hän onkaan rikokset aikanaan tehnyt.
Vainajat eivät vaikene
Tracker
Theo Kojak
Viestit: 1192
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 9:13 am

Re: Jan Serokivi kaksi tappoa ?

Viesti Kirjoittaja Tracker »

joona.linna kirjoitti:Kiitos Tracker!.Tosi teräviä ja pysäyttäviä kuvia. Ihan en päässyt perille, olitko itse käynyt vankilassa jutunteossa, vai oliko kysymys tekstin lainaamisesta. Mutta ne henkirikoset puuttuvat Jan Serokivestä tai millä nimellä hän onkaan rikokset aikanaan tehnyt.
En aamupäivällä löytänyt kiireissäni jutun tekijän nimeä linkistä, nyt sen löysin, eli,
Lainattua tekstiä:
Juha Laitalainen, kuvajournalisti, toimittaja, valokuvataiteilija

http://www.valokuvamaailma.fi/Sivusto/Tervetuloa.html

Serokiven historia selviää varmaankin tuolta Suomen kuvalehden maksullisilta sivuilta:
http://digi.suomenkuvalehti.fi/#/issue/99/299134

Heppuhan on kuvittanut itseensä elämänsä kuvataulun, aika rankalta näyttää.
matamimimmi
Neuvoja-Jack
Viestit: 548
Liittynyt: To Elo 16, 2018 10:32 am
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: Jan Serokivi kaksi tappoa ?

Viesti Kirjoittaja matamimimmi »

Mitkä olivat tämän tyypin murhat ja onko tämän tyypin naamakuvaa jossain ja koska nämä rikokset tapahtuivat ?
Murhainfolainen 8) 8)
Vastaa Viestiin