Pulkkilan perhekotisurma elokuussa 2002

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Pulkkilan perhekotisurma

Viesti Kirjoittaja rapier »

seppoilmari kirjoitti:Ojantakainen on Suomen Auschwitz, näin sanoi yksi laitoksia kiertänyt nuorukainen aikoinaan eikä henkirikosta ihmetellyt yhtään, henk.koht hän ei kyseisessä paikassa koskaan ollut mutta tuttavia kylläkin.
Kas näin, tuttavien kertomusten perusteella arvelet näin olevan? Laitoksia kiertäneiden kertomukset tunnetaan.
Auschwitz. Perhekoti jossa uunit kärysivät ja ratapihalla sortteerattiin elämään jäävät ja kuolevat.
Paskanen tukka

seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: Pulkkilan perhekotisurma

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Hoho, lue uudelleen, en minä arvele, toistin vain kuulemani joka kuvaa sitä tunnelmaa tässä ei niin hyvämaineisessa lapsivankilassa, ei kaikkea saa eikä kannata ottaa kirjaimellisesti.
Miten tarinat tunnetaan, penskat aina valehtelee ja ovat väärässä ja hyvätahtoinen (ehkä jopa jumalan asialla) henkilökunta oikeassa, ei pahoinpitelyjä, ei lukitsemisia, ei hyväksikäyttöjä, kaikki kuin kokoomuksen pöytäkirjoista :mrgreen:

rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Pulkkilan perhekotisurma

Viesti Kirjoittaja rapier »

seppoilmari kirjoitti:Hoho, lue uudelleen, en minä arvele, toistin vain kuulemani joka kuvaa sitä tunnelmaa tässä ei niin hyvämaineisessa lapsivankilassa, ei kaikkea saa eikä kannata ottaa kirjaimellisesti.
Miten tarinat tunnetaan, penskat aina valehtelee ja ovat väärässä ja hyvätahtoinen (ehkä jopa jumalan asialla) henkilökunta oikeassa, ei pahoinpitelyjä, ei lukitsemisia, ei hyväksikäyttöjä, kaikki kuin kokoomuksen pöytäkirjoista :mrgreen:
Mielestäsi perhekoti on lapsivankila?
Toistit vain kuulemasi jutun?
Ei saa eikä kannata ottaa kirjaimellisesti, eli juttua vaan?
Paskanen tukka

seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: Pulkkilan perhekotisurma

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Rennie :wink:

rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Pulkkilan perhekotisurma

Viesti Kirjoittaja rapier »

seppoilmari kirjoitti:Rennie :wink:
Arvelen että tuossa perhekodissa asiat sujuvat hyvin. Kuri se pitää olla. 8)
Paskanen tukka

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Pulkkilan perhekotisurma

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

rapier kirjoitti:
seppoilmari kirjoitti:Rennie :wink:
Arvelen että tuossa perhekodissa asiat sujuvat hyvin. Kuri se pitää olla. 8)
Jep, tälläinen lasten murhanhimoisuus ja tappovalmius kertoo kaikesta siitä hyvin sujumisesta!

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


Mopoterroristi
Agentti Scully
Viestit: 652
Liittynyt: La Loka 13, 2007 1:34 am

Re: Pulkkilan perhekotisurma

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

rapier kirjoitti:
seppoilmari kirjoitti:Rennie :wink:
Arvelen että tuossa perhekodissa asiat sujuvat hyvin. Kuri se pitää olla. 8)
Eikä näissä perhekodeissa syyllistytä henkilökunnan taholta lapsien hyvksikäyttöön ja heidän fyysiseen ja psyykkiseen pahoinpitelyyn, lapset valehtelevat tai tämähän on sinun mielestäsi "kuria". Eipä ihme jos tuolla linttaa menemään vaikka minkälaista sekopäätä jos sinun lailla ajattelevia on paljonkin :shock:

Tiedoksesi, että itse olen työskennellyt että olen työskennellyt nuorisopsykiatriassa, sekä olen itsekkin vanhempi. Käsitykseni ongelmanuorten hoidosta ja kasvatuksesta poikkeaa kyllä tyystin sinun "metodeista". On se perkeleen surullista että ensin lapsi jota hyväksikäytetään ei saa yhteiskunnalta minkäänlaista hoitoa traumoihinsa ja päätyy perhekotiin, lastenkotiin tai sijaisvanhemmille missä häntä hyväksikäytetään ja tai pahoinpidellään, sitten tätä ei uskota jos lapsi uskaltautuu kertomaan tästä vaan sivutetaan asia sillä että lapsi tai nuori valehtelee. Ei ihme jos tälläisen kohtelun saanut on täynnä vihaa ja katkeruutta.
Syntyneet räyhäämään

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Pulkkilan perhekotisurma

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Suurin osa nuorison parissa työskentelevistä on ihan asiallista porukkaa, joilla on aito halu auttaa ja saada nuori elämänsyrjään kiinni. Valitettavasti jokaisessa ammattiryhmässä sitten löytyy niitä vastakohtia, jotka pilaavat koko ammattiryhmän maineen. Se aiheuttaa varmasti stressiä niiden tunnollisten työntekijöiden joukossa, jotka aiheetta saavat epäilyksen varjon niskaansa. Itse yritän uskoa, että todella harvassa olisivat ne ihmiset, jotka väärin motiivein hakeutuvat työskentelemään nuorten kanssa.
Paavo Arhinmäki on äijä!

mysteeri
Armas Tammelin
Viestit: 83
Liittynyt: La Touko 05, 2007 8:36 am

Re: Pulkkilan perhekotisurma

Viesti Kirjoittaja mysteeri »

Kirkkonummen sanomat 24.5.2012
Tapulin takaa kirkon kirjoissa:kuolleet juha Kristian Huhta 26v.

DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Pulkkilan perhekotisurma

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

Käräjäoikeus tuomitsi perjantaina Pulkkilan perhekodin 35-vuotiaan miestyöntekijän viime elokuussa takaapäin lyömäaseella surmanneen Mika Petri Ahosen kahdeksaksi vuodeksi vankeuteen.

Vuonna 1986 syntynyt ja Jämsän seudulta kotoisin oleva Ahonen sai rangaistuksen nuorena henkilönä tehdyistä taposta, törkeästä ryöstöstä ja vapaudenriistosta sekä nuorena henkilönä tehdyistä neljästä luvattomasta käytöstä ja neljästä luvattoman käytön yrityksestä.

Surmaajan mukaan pakomatkalle lähteneet, vuonna 1985 syntyneet, Porista kotoisin oleva Juha Kristian Huhta ja Kiimingistä kotoisin oleva Mikko Juhani Rousti saivat kumpikin rangaistukseen nuorena henkilönä tehdyistä törkeästä ryöstöstä ja vapaudenriistosta sekä nuorena henkilönä tehdyistä neljästä luvattomasta käytöstä ja neljästä luvattoman käytön yrityksestä.

Lisäksi Roustille tuli tuomio nuorena henkilönä tehdyistä törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta. Kummankin kaikista teoista saama yhteinen rangaistus on kolme vuotta ehdotonta vankeutta. Käräjäoikeus ei pitänyt tarpeellisena vangita Huhtaa ja Roustia.

Mika Ahonen joutuu korvaamaan surmatun työntekijän lapselle 11 770 euroa ja leskelle 8 410 euroa teon aiheuttamista henkisistä kärsimyksistä. Alioikeus leikkasi vaadittuja korvauksia noin kolmanneksella. Lisäksi Ahonen joutuu maksaman hautauskulut ja kaikki kolme yhteisvastuullisesti oikeudenkäyntikulut.

Jutun syyttäjä, Limingan kihlakunnanviraston johtava syyttäjä Asko Hänninen vaati Ahoselle rangaistusta nuoren henkilönä tehdystä murhasta. Surmatun työntekijän omaiset vaativat puolestaan murhatuomiota myös Huhdalle ja Roustille. He katsoivat kaikkien kolme toimineen rikoskumppaneina. Maksimirangaistus nuoren tekemästä murhasta on 12 vuotta vankeutta.

Kaikki osapuolet ilmoittivat heti tyytymättömyyttään tuomioon. Syyttäjä pohtii valitusta sekä rangaistuksen suuruuden että rikosnimikkeen osalta. Syytetyt ilmaisivat tyytymättömyytensä koko tuomioon kuten myös asianomistajat.

Henkirikos tapahtui viime elokuun 19. päivä. Pääsyytetty kertoi esitutkinnassa teon motiiviksi haluan paeta perhekodista. Surmatyön jälkeen poikakolmikko anasti perhekodin maastoauton ja lähti pakomatkalle, jonka aikana he tekivät muut rikokset.

Parin päivän kuluttua he jäivät kiinni Oulussa, jossa he olivat majoittuneena VR:n taukokoppiin. Mika Ahoselle tehtiin mielentilatutkimus.

Asiassa annettu tuomio on tuomiolauselmaa ja sovellettuja lainkohtia lukuun ottamatta salainen 25 vuotta.
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen

kuutar
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Su Touko 24, 2009 3:40 pm

Re: Pulkkilan perhekotisurma

Viesti Kirjoittaja kuutar »

Nostan hattua niille ihmisille,jotka työskentelevät perhekodeissa.Työ on aivan varmasti paitsi mielenkiintoista,mutta henkisesti todella raskasta.Tunnetustihan perhekotien asiakkailla on äärimmäisen rankat taustat.Väkivaltaa en siltikään hyväksy olkoot se sitten nuoreen tai työntekijään kohdistuvaa.Tämän nuoren on otettava teostaan vastuu.

Itse olen työskennellyt nuorisotilalla(tosin tällä hetkellä teen ihan muuta työtä) ja olen nähnyt tässä ammattissa,jos jonkinlaista nuorta.On niitä joilla menee hyvin ja sitten niitä,jotka tarvitsevat aikuisen tukea kun omat vanhemmat eivät syystä tai toisesta kykene olemaan läsnä.
Olen urani aikana kerran joutunut todistamaan ilkivallan tekoa,jota oli ihan mukana olleiden nuorten ja heidän vanhempien kanssa selvitettävä.Osa vanhemmista oli todella huolissaan ja osan asenne oli sitten tätä evvk-osastoa. Itse voin sanoa suoraan,että perhekotityö ei olisi mun juttu.Mieluummin ohjaan kerhoja tai työskentelen nuokkarilla.
"Elämän mittainen on äidin huoli kehto on hiljaa nyt ja keinutuoli
kuka voi tehdä äidin pikkuiselle pahaa?
"Pmmp kovemmat kädet

ihmemies88
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Elo 19, 2014 10:43 am

Re: Pulkkilan perhekotisurma

Viesti Kirjoittaja ihmemies88 »

opk sai mitä ansaitsi!! harmi kun ei ollut isäntä itse TAPSA SIEKKINEN!! ojantakasessa ei ollut kyse lasten/nuorten "kasvattamisesta" vaan puhtaasti rahanteosta huostaanotettujen kustannuksella! välinpitämätöntä, julmaa ja laitonta touhua OPK harrastaa/harrasti!! :evil:

Colicco
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2014 6:14 pm

Re: Pulkkilan perhekotisurma

Viesti Kirjoittaja Colicco »

Mikko Roustin fb kavereistä löytyy Mika Ahonen,takaapäin ihmisen tappanut häviäjä.
Mikko rousti on suorittanut elämän koulua ja jäänyt ilmeisesti luokalle kun suorittaa sitä edelleen.

Tältä näyttää Mikkelissä asustava,takaapäin hyökkäävä tappaja:
Kuva
Kavereissaan näkyy olevan eräs pedofiilikin Ahosella sekä muutama muu pikkurosvo ja pilleriville.

Zxma86
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Marras 18, 2014 3:37 pm

Re: Pulkkilan perhekotisurma

Viesti Kirjoittaja Zxma86 »

rapier kirjoitti:
seppoilmari kirjoitti:Rennie :wink:
Arvelen että tuossa perhekodissa asiat sujuvat hyvin. Kuri se pitää olla. 8)
Omakohtainen kokemus pulkkilasta perhekodista...Jouduin erään hölmöilyn jälkeen viettämään kolme kuukautta ns.lukkokämpässä ja siinä huoneessa ei ollut kuin patja lattialla, verhot teipattuna ikkunaan ja ruoka tuotiin tarjottimella ovelle. Ulkoilua tunti päivässä helkkarin isoissa kumisaappaissa ja haalareissa. Kirjoitus pöytä ja tuoli olivat huoneessa myös ja koulukirjat. Ei saanut edes wc:ssä käydä yksin vaan kaksi työntekijää oli vieressä kyttäämässä! Ja siis tuo on vaan yks monista rangaistuksista mitä neljän vuoden aikana siellä jouduin läpi käymään. Olin 15v silloin ja nyt kun miettii niin lapsivankila on aika osuva ilmaisu...Sillä erotuksella että oikeassa vankilassakin on ihmisen helpompi olla ja elää kuin pulkkilan perhekodissa! Hyvin oli joo asiat ja kuria piti olla...

Colicco
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2014 6:14 pm

Re: Pulkkilan perhekotisurma

Viesti Kirjoittaja Colicco »

Zxma86 kirjoitti:
rapier kirjoitti:
seppoilmari kirjoitti:Rennie :wink:
Arvelen että tuossa perhekodissa asiat sujuvat hyvin. Kuri se pitää olla. 8)
Omakohtainen kokemus pulkkilasta perhekodista...Jouduin erään hölmöilyn jälkeen viettämään kolme kuukautta ns.lukkokämpässä ja siinä huoneessa ei ollut kuin patja lattialla, verhot teipattuna ikkunaan ja ruoka tuotiin tarjottimella ovelle. Ulkoilua tunti päivässä helkkarin isoissa kumisaappaissa ja haalareissa. Kirjoitus pöytä ja tuoli olivat huoneessa myös ja koulukirjat. Ei saanut edes wc:ssä käydä yksin vaan kaksi työntekijää oli vieressä kyttäämässä! Ja siis tuo on vaan yks monista rangaistuksista mitä neljän vuoden aikana siellä jouduin läpi käymään. Olin 15v silloin ja nyt kun miettii niin lapsivankila on aika osuva ilmaisu...Sillä erotuksella että oikeassa vankilassakin on ihmisen helpompi olla ja elää kuin pulkkilan perhekodissa! Hyvin oli joo asiat ja kuria piti olla...
Mitenhän olis menny jos olisit ollu ihmisiksi etkä hankkinu rangaistusta?jotain idioottiahan sä oot jatkuvasti tehnyt kun kopitettuna oot ollu..pöljä mikä pöljä niin pidetään erillään muista

Vastaa Viestiin