Helsinki: Liikenneraivon uhriksi joutunut kuoli
-
- Angus MacGyver
- Viestit: 6659
- Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm
Re: Liikenneraivon uhriksi joutunut kuoli
Helsingin käräjäoikeus on vanginnut autoilijan todennäköisin syin epäiltynä surmasta, mikä on rikosnimikkeenä tuomioistuimissa harvoin käytössä. Rikoslaista:
Surma
Jos tappo, huomioon ottaen rikoksen poikkeukselliset olosuhteet, rikoksentekijän vaikuttimet tai muut rikokseen liittyvät seikat, on kokonaisuutena arvostellen lieventävien asianhaarojen vallitessa tehty, rikoksentekijä on tuomittava surmasta vankeuteen vähintään neljäksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.
Yritys on rangaistava.
Surma
Jos tappo, huomioon ottaen rikoksen poikkeukselliset olosuhteet, rikoksentekijän vaikuttimet tai muut rikokseen liittyvät seikat, on kokonaisuutena arvostellen lieventävien asianhaarojen vallitessa tehty, rikoksentekijä on tuomittava surmasta vankeuteen vähintään neljäksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.
Yritys on rangaistava.
Re: Liikenneraivon uhriksi joutunut kuoli
Surmahan ei ole muuta kuin "lievä tappo".Pel kirjoitti:Jos usea silminnäkijä vahvistaa sen mitä mediassa on kirjoitettu, teon tahallisuus on selvä. Näkisin että surmana voitaisiin tuomita. Tappoa tästä ei valitettavasti saa.Kyläseppä kirjoitti: Eipä tuo kiilaaja varmaan ehdotonta saa tai sitten on suomen oikeusjärjestelmä jo sekaisin.
Vallitseva oikeuskäytäntöhän on, että tahallinen henkirikos vaatii, että kuolemaa olisi pitänyt pitää todennäköisenä seurauksena, niin että (tämä muistin varaisena) venäläisen ruletin pakkopeluttaminen 50:50 todennäköisyyksillä ei täyttänyt ehtoa (ei ollut tapon yritys). Täyttääkö tuollainen törmäys? Kuolema (kuten todistettu) mahdollinen seuraus, mutta oliko se yli 50% todennäköisyydellä oletettava?
-
- Hercule Poirotin viikset
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su Touko 03, 2015 11:28 am
Re: Liikenneraivon uhriksi joutunut kuoli
Kyseessä jälleen mamu? Tummahipiäinen kaveri ainakin.. Toki hyvin täytyy olla suomipojan ruskettunut jos on kotimainen tappaja.
KUVAN LÄHDE: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 46358.html
KUVAN LÄHDE: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 46358.html
Re: Liikenneraivon uhriksi joutunut kuoli
Tässä on teknisesti parempi valokuva
http://hommaforum.org/index.php?action= ... 4888;image
Siinä näkyy ihokarvojen värikin.
http://hommaforum.org/index.php?action= ... 4888;image
Siinä näkyy ihokarvojen värikin.
Re: Liikenneraivon uhriksi joutunut kuoli
Nojoo...itsekin jo monen polven kantis, mutta silti melkeinpä tummempi kuin nuo kuvan käsvarret...mutta totuushan on että se tumma veri tuppaa välillä kuohahtelemaan melko herkästi...
...
Re: Liikenneraivon uhriksi joutunut kuoli
Kamaran säädöistä ei tiedä, mutta ei nuo käsivarret sen tummemilta näytä kuin omani (tässä juuri päättyneen loman jälkeen). (Ei tietääkseni ulkomaalaista verta ainakaan muutaman lähivuosisadan ajalta)
Re: Liikenneraivon uhriksi joutunut kuoli
Nimi tulee julki viimeistään kun oikeus antaa tuomion, oli se sitten syyllinen tai syytön.
Mutta ei todellakaan kovin tyypillinen suomalainen henkirikos.
Mutta ei todellakaan kovin tyypillinen suomalainen henkirikos.
- Hovimestari
- Martin Beck
- Viestit: 754
- Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm
Re: Liikenneraivon uhriksi joutunut kuoli
Luulen itsekin, että tuon viimeisen eteenkiilaamisen tarkoituksena on aivan varmasti ollut saada pyöräilijä kaatumaan tai sotkeutumaan tavalla toisella. Liikaa elokuvia katselleena ei vaan olla tajuttu, ettei se mene tosielämässä niin että käsiaseella ammutaan toista vain olkapäähän ilman vakavia vammoja, että kaupunkialueella käydään tulitaistelua ilman että yksikään sivullinen saa harhaluodista osuman, pampulla kolkataan takaraivoon niin että uhri on tajuttomana tasan sen 15 minuuttia, ja autolla tönäistään fillaristia niin että tämä kaatuu ja saa vähän naarmuja.Kalistinpää kirjoitti:Äärimmäisen epätodennäköisenä pidän että autoilija halusi tappaa. Vähentääkö se vastuuta? Jokaisen autoilijan tulee ymmärtää että tönäisy voi olla tappo. Halusiko tönäistä? Tuskin. Halusiko opettaa? Satavarmasti. Käänsikö rattia vahingossa vai tarkoituksella? No aivan varmasti tarkoituksella. Aivan sama paljonko katuu, tappo on tilillä ja tappajina tällaisia impulsiivipaskiaisia pitäisi käsitellä.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
-
- Jack Taylor
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma Joulu 03, 2012 3:12 pm
Re: Liikenneraivon uhriksi joutunut kuoli
Asuin muutama vuosi sitten jonkin aikaa aivan onnettomuuspaikan vieressä. Hesarin videossa näkyvällä bussipysäkillä odoteltiin bussia joka arkiaamu. Seuraavat huomiot tähän ikävään onnettomuuteen:
- Tuossa Tukholmankadun loppupätkällä ei kulje vieläkään pyöräkaistaa. Ajatus on, että Meilahden suunnasta tulevat pyöräilijät kääntyisivät Tullinpuomin Shelliä ennen vasempaan. Shellin "kiertämällä" pääsee Mannerheimintielle, jolta pyöräkaistat löytyvät molemmilta puolilta. Video loppuu eteläänpäin menevän pyöräkaistan alkuun.
- Käytännössä järjestely ei toiminut näin, vaan pyöräilijöitä ampui Mannerheimintielle hurjaa vauhtia eri suunnista. Nimenomaan pyöräilijän aiheuttamia vaaratilanteita mahtui muutama viikkoon, ja pyöräilijä vs. kävelijä -mällejä tuli todistettua useita. Autojen suhteen oli turvallisempaa: lähtökohtaisesti autokuskit ymmärsivät huomioida ruuhkautuvan, "vaikean" risteyksen.
- Jossakin uutisessa mainittiin, että pyöräilijä olisi törmännyt lopuksi auton takakulmaan. Jos pyöräilijä lasketaan ajoneuvoksi, voisi tässä tulla kyseeseen TielL 23§ (nk "peräänajopykälä"). Peräänajaja on lähtökohtaisesti aina syyllinen onnettomuuteen - myös kiilaustilanteissa. Ilman keskisormi-episodia onnettomuus taitaisi mennä pyöräilijän piikkiin.
- Tuossa Tukholmankadun loppupätkällä ei kulje vieläkään pyöräkaistaa. Ajatus on, että Meilahden suunnasta tulevat pyöräilijät kääntyisivät Tullinpuomin Shelliä ennen vasempaan. Shellin "kiertämällä" pääsee Mannerheimintielle, jolta pyöräkaistat löytyvät molemmilta puolilta. Video loppuu eteläänpäin menevän pyöräkaistan alkuun.
- Käytännössä järjestely ei toiminut näin, vaan pyöräilijöitä ampui Mannerheimintielle hurjaa vauhtia eri suunnista. Nimenomaan pyöräilijän aiheuttamia vaaratilanteita mahtui muutama viikkoon, ja pyöräilijä vs. kävelijä -mällejä tuli todistettua useita. Autojen suhteen oli turvallisempaa: lähtökohtaisesti autokuskit ymmärsivät huomioida ruuhkautuvan, "vaikean" risteyksen.
- Jossakin uutisessa mainittiin, että pyöräilijä olisi törmännyt lopuksi auton takakulmaan. Jos pyöräilijä lasketaan ajoneuvoksi, voisi tässä tulla kyseeseen TielL 23§ (nk "peräänajopykälä"). Peräänajaja on lähtökohtaisesti aina syyllinen onnettomuuteen - myös kiilaustilanteissa. Ilman keskisormi-episodia onnettomuus taitaisi mennä pyöräilijän piikkiin.
Re: Liikenneraivon uhriksi joutunut kuoli
^Ei vaan takana autoilleen silminnäkijän mukaan pyöräilijä lähti nimenomaan liikkeelle ensin, autoilijan viivytellessä, ja sitten autoilija kiihdytti kohti pyöräilijää niin, että auton takakulma osui uhriin.
Lainaus aloitusviestiin kopioidusta uutisesta;
Toivottavasti yliajajalle tulee edes sen verran vankeustuomiota, että rusketus ehtii haalistua.
Lainaus aloitusviestiin kopioidusta uutisesta;
Lapsetkaan eivät osaisi varoa autoja, elleivät käsittäisi, kuinka kova tälli pienikin osuma liikkuvasta autosta on. Joten en todellakaan usko, ettei yliajaja olisi ymmärtänyt aiheuttavansa hengenvaaran.Mannerheimintien valojen kohdalla pyöräilijä jäi odottamaan sivulle auton taakse. Mustosen mukaan autoilija lähti valoista niin hitaasti, että pyöräilijä ohitti hänet oikealta.
- Kun pyöräilijä oli ajanut ohi, autoilija kiihdytti ja koukkasi nopeasti oikealle niin, että auton takakulma osui pyörään. Mies lensi pää edellä asfalttiin ja jäi siihen verissään makaamaan. Autoilija puolestaan kiihdytti paikalta lujaa vauhtia kohti keskustaa, Mustonen kertoo.
Toivottavasti yliajajalle tulee edes sen verran vankeustuomiota, että rusketus ehtii haalistua.
Re: Liikenneraivon uhriksi joutunut kuoli
Pyöräilijä ei ole ajanut auton perään, vaan autoilija on osunut auton takakulmalla pyöräilijään. Ei missään määrin pyöräilijän vika tämä vaan pienen miehuuden omaavan raivonpurkaus keskisormen näyttämisestä. 8-12v olisi ihan hyvä aika miettiä vähän vähemmän pehmeillä pahnoilla tekosiaan. Turha surma/tappo, ajatteli tuota mitenpäin vaan.ex-teekkari kirjoitti:Peräänajaja on lähtökohtaisesti aina syyllinen onnettomuuteen - myös kiilaustilanteissa. Ilman keskisormi-episodia onnettomuus taitaisi mennä pyöräilijän piikkiin.
-
- Javier Pena
- Viestit: 1785
- Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm
Re: Liikenneraivon uhriksi joutunut kuoli
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkel ... vangittiinAsiakirjat salaisiksi – pyöräilijän yli ajanut autoilija vangittiin
Helsingin käräjäoikeus on vanginnut pyöräilijän yliajosta epäillyn miehen lauantaina pidetyssä istunnossa.
Perusteluna oikeudella on epäily todennäköisin syin tehdystä surmasta, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja liikennepaosta.
Istunto on käyty yleisön läsnä olematta. ja asiakirjat on määrätty salassa pidettäväksi.
Rikoskomisario Pekka Seppälä kertoo MTV:n uutsille, että päihdyttävillä aineilla ei ole osuutta tapahtumaan.
Seppälän mukaan poliisilla on autolijasta joitakin aiempia havaintoja.
Yliajo sattui 12.8.2015 noin kello 16:20 Helsingissä Tukholmankadulla.
Syytteennostamisen määräaika on 18.9.
Re: Liikenneraivon uhriksi joutunut kuoli
Miksi salaisiksi? Kaikki tieto vaan tavisten tietoon!
-Heittämällä läpi-
-
- Javier Pena
- Viestit: 1785
- Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm
Re: Liikenneraivon uhriksi joutunut kuoli
Tämä ihmetytti minuakin, yleensähän kerrotaan syy salaamiseen, miksei nyt?rokka kirjoitti:Miksi salaisiksi? Kaikki tieto vaan tavisten tietoon!
-
- Jack Taylor
- Viestit: 17
- Liittynyt: To Elo 13, 2015 11:34 pm
Re: Liikenneraivon uhriksi joutunut kuoli
rokka kirjoitti:Miksi salaisiksi? Kaikki tieto vaan tavisten tietoon!
Varma merkki, että tekijän etninen tausta on muu kuin suomalainen.