Äidin ja lapsen surma Nivalassa 1995

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Äidin ja lapsen surma Nivalassa 1995

Viesti Kirjoittaja Blues »

Apropoo, tuota keissiä lueskellessa tuli mieleeni mielenkiintoinen juttu, nimittäin tuo siivoaminen.
Ihan ääneen ihmettelin, että kuka ja miksi, nappaa kippolasta mukaansa jonkun randomtyypin kotiinsa siivoamaan?
Ymmärrän kyllä sen, jos takana on se yö ja aamulla iskee hillitön halu siivota, niin voi siltä vieraalta kysäistä, että; "vietkö roskat mennessäs?", mutta että baarista raahaisin himaan jonkun tyypin ja komentaisin siivoamaan sillä aikaa, kun haen pershedelmäni päivähoidosta?
Weird, isn't it?

Oliko siis Anne niin järjest laiska, että tietäessään kodinhoitajan (joka muuten oli se, joka kropsut löysi), tulevan seuraavana päivänä, sekä ymmärtäessään kotinsa olevan sen verran paskainen, että sanomista tulisi, hän sillä lempensä hedelmällä houkutellen sai Hartsan kotiinsa tekemään likaisen työn?

Harri ajatteli saavansa kolmannen kerran ja Anne ilmaisen siivoojan.

Tasan ei mee siivousvälineet ja tulos oli hieman toisenlainen.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

HerloCCi Solmunen
Theo Kojak
Viestit: 1137
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 12:37 pm

Re: Äidin ja lapsen surma Nivalassa 1995

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Huhhuh! Piti se tämäkin lukea.
Karsee juttu. Etenkin tuo lapsen surmaaminen.
Itselleni iski sellainen ajatus, että olempa mahdollisesti Harrin äidin asunnon ohi saattanut kävellä useamman kerran aikanani kun koulusta tulin kotio.
En sentään muista henkilöitä nähneeni tai tavanneeni.
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)

weisses fleisch
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: To Loka 20, 2016 5:53 pm

Re: Äidin ja lapsen surma Nivalassa 1995

Viesti Kirjoittaja weisses fleisch »

Blues kirjoitti:Apropoo, tuota keissiä lueskellessa tuli mieleeni mielenkiintoinen juttu, nimittäin tuo siivoaminen.
Ihan ääneen ihmettelin, että kuka ja miksi, nappaa kippolasta mukaansa jonkun randomtyypin kotiinsa siivoamaan?
Ymmärrän kyllä sen, jos takana on se yö ja aamulla iskee hillitön halu siivota, niin voi siltä vieraalta kysäistä, että; "vietkö roskat mennessäs?", mutta että baarista raahaisin himaan jonkun tyypin ja komentaisin siivoamaan sillä aikaa, kun haen pershedelmäni päivähoidosta?
Weird, isn't it?
WT:llä nää elämän kuviot vissiin menee vähän eri lailla kuin normaaleilla ihmisillä.

ansari
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 12:38 am

Re:

Viesti Kirjoittaja ansari »

Doctor Lecter kirjoitti: Pääsääntöisesti sen mukaan mennään missä rikos on tehty. Hyttinen oli itse kotoisin tuolta Nivala-Haapajärvi suunnalta, mutta suoritti ajoneuvoyhdistelmän kuljettamiseen oikeuttavan ajokortin Jalasjärven AKK:ssa ja jäi sen jälkeen asumaan Jalasjärven Keskustiellä olevaan asuntoon.
Samainen kaveri oli muistaakseni jo armeijassa yhdistelmäajoneuvon kuljettajana - ainakin kuljettajana oli, en ole 100% varma tuosta yhdistelmäpuolesta. Tämä tapahtui ennen tuota tekoa, n. 1994-1995. Jotain hämärää hänen taustoissa oli jo silloin, koskapa kapiaiset eivät päästäneet miestä ollenkaan leireille (eikä hän toisaalta itsekään suostunut metsäkeikoille). Tämä oli kyseisessä yksikössä hyvin poikkeuksellista.

Todennäköisesti mies kävi armeijan kahdessa osassa, tai ainakaan ei tullut ko. yksikköön samaan aikaan muiden saman saapumiserän alokkaiden kanssa.

kaia
Neuvoja-Jack
Viestit: 583
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 8:27 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja kaia »

McAbre kirjoitti:
Tampereen Tyttö kirjoitti:Sentänsä oli niin paha olla, että otti hengen itseltään?
Onhan se mahdollista ja etenkin suotavaa, että myös omatunto painoi. Jotensakin silti epäilen, että Hyttisen lopullista ratkaisua vauhdittivat vankilaolonsa. Elinkautinen tuomio lapsentappajan maineella, niin sanotusti lowest of the low...
Niinpä. Painostus muiden vankien toimesta oli varmaan armotonta.

kiekkomies78
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Huhti 05, 2019 11:46 pm

Re: Äidin ja lapsen surma Nivalassa 1995

Viesti Kirjoittaja kiekkomies78 »

Blues kirjoitti:Taisi olla asialla joku kodinhoitaja tms, joka meni normaalitarkistukselle.
Äitihän ei ollut ihan "perusäitityyppiä" pullantuoksuineen ja papiljotteineen,
vaan jostain syystä työkyvyttömyyseläkkeellä. Ilmeisesti siis yleisestikin eleli sosiaaliavunpiiriin kuuluvana myös.

Lapsiin kohdistuneet surmatyöt ovat tosiaan aina järkyttäviä.
Itse tätäkin lukiessa skrollasin nopsasti pinnasänkykuvan ohitse.

Ikävä tapaus, mutta sitä se pildenkipeys saa joskus aikaan. Ei osata tulla torjutuksi.

Tämä tapaus on mennyt kyllä minulta täysin ohi vaikka entinen Nivalalainen olenkin ja elämäni on siellä asuessani ollut ihan eri asioissa ja olihan tämä uhrikin minua sen 12vuotta vanhempi ja vaikka tunsin nivalassa paljon eri ikäisiä ihmisiä niin tämä Anne ei kyllä sano minulle yhtään mitään. Hiukan ihmetyttää tämän Annen toiminta että miksi se on mennyt Ylivieskaan baariin ylipäätään ja vielä keskellä viikkoa keskellä päivää tuskin siellä nyt sen erikoisempaa meininkiä oli silloin ollut kuten ei varmasti missään muuallakaan että jos tällä Annella oli mieli käydä juomassa muutama juoma niin miksi hän ei sitä tehnyt Nivalassa esim sen aikaisessa Rinki baarissa mutta jokainenhan tekee omat ratkaisut ja elää niin kuin haluaa. Surullista kyllä sen eloon jääneen pojan kannalta koko juttu ja toivottavasti hänellä on kuitenkin elämä mennyt sen jälkeen hyvin vaikka pitkä toipuminen on varmasti hänen kohdalla ollut.

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Äidin ja lapsen surma Nivalassa 1995

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Mulle jää tuosta keissistä sellainen kuva että Anne oli alkoholiin menevä jos ei kuitenkaan ihan alkoholisti mutta kuitenkin, oisko mielenterveys ongelmia vielä lisäksi. Kertoo jo jotakin että vie lähes tuntemattoman jampan kämpilleen siivoamaan.
"If you aim for a king, you better not miss"

kiekkomies78
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Huhti 05, 2019 11:46 pm

Re: Äidin ja lapsen surma Nivalassa 1995

Viesti Kirjoittaja kiekkomies78 »

Dope Boy kirjoitti:Mulle jää tuosta keissistä sellainen kuva että Anne oli alkoholiin menevä jos ei kuitenkaan ihan alkoholisti mutta kuitenkin, oisko mielenterveys ongelmia vielä lisäksi. Kertoo jo jotakin että vie lähes tuntemattoman jampan kämpilleen siivoamaan.
Joo ei tuo Anne kyllä miltään tasapanoiselta ihmiseltä ole vaikuttanut ja hiukan ihmetyttää myöskin se että lapset ovat hänen luonaan saaneet asua kun elämä on ollut tuon tyylistä ja mikäköhän on sitten näiden lasten isän elämän tilanne ollut. Kyllähän sekin kuvastaa tätä Annen tilannetta että hänen apuna on ollut myös kodinhoitaja ja ilman hänen apuaan ei ilmeisesti ole selvinnyt tavallisista arki rutiineista tms.

Vastaa Viestiin