48v nainen murhattiin kadulle Tuusulan Hyrylässä, 2015

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
-Nixu-
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 4:08 pm

Re: Nainen murhattiin kadulle Tuusulassa

Viesti Kirjoittaja -Nixu- »

Etsivä Shitlock kirjoitti:Kysymyksiä:

1.Mikä on surmatun työpaikka?
Itse olen sitä mieltä, että naisen ja murhaajan välillä on ollut jokin linkki. Vaikuttaa niin suunnitellulta jutulta, määrätietoinen kävely murhapaikalle ja määrätietoisesti samaa reittiä pois.
-asiakassuhde mielenterveystoimistossa? muu mikä?
Sijaitsi Helsingissä. Ja tietojen perusteella, mitä täällä on esitetty mahdollisesta syyllisestä/tämän työpaikasta, ei mitään tekemistä uhrin tai tämän työpaikan kanssa.
Uhrin asuinpaikasta (Vantaalla) tapahtumapaikalle n. 10km.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Nainen murhattiin kadulle Tuusulassa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Hovimestari kirjoitti:
Hovimestari kirjoitti:Tässä tapauksessahan hän on luonnollisesti pääepäilty (uhrin DNA:t ja kaikki) ja luonnollisesti myöskin kiistää osallisuutensa surmaan millään tavalla. Asunnosta löytyvä kannabiskaan ei auta asiaa.
Ja vielä lisäys: Tässä tapauksessa hän myöskin kävelee ja käyttäytyy rauhallisesti, menomatkalla siksi että ei ole menossa murhaamaan, paluumatkalla siksi että ei koe tehneensä mitään järisyttävän väärää.
Poliisin mukaan epäilty kiistää olleensa paikalla eikä suostu puhumaan tapahtuneesta. Ei sovi kuvaan siis että olisi vaan viattomasti poiminut verisen laukun ja kävellyt kotiin tutkimaan mitä se sisältää.
Kaukosäädin
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Loka 08, 2013 6:30 pm

Re: Nainen murhattiin kadulle Tuusulassa

Viesti Kirjoittaja Kaukosäädin »

dazu kirjoitti: Sanottakoon, että jos henkilön facebookin kaverilista ei ole kaikille näkyvä, niin tuota miestä ei myöskään kenenkään kaverilistalla voi nähdä, ellei ole tuon miehen kaverilistalla.
Sanottakoon, että jos oma kaverilista ei ole facebookissa julkinen, ei se tarkoita sitä ettei naama näkyisi kavereiden julkisilla kaverilistoilla. Epäilty löytyy kyllä esimerkiksi yhden saman sukunimen omaavan naispuolisen henkilön kavereista.
tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: Nainen murhattiin kadulle Tuusulassa

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Tapaus ei tekijältään liene yhtään sen kummempi kuin kokoomuspoliitikon tekemä henkirikos, jossa sanaharkasta tulikin henkirikos. Ei creepyä, ei outoa, eikä oikein mitään muutakaan. Aikanaan selvinnee, että jostain aivan pikkuasiasta on tullut huomautettavaa ja pinna on palanut vieden jarrut mennessään.
murjaani
Martin Beck
Viestit: 796
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 5:09 pm

Re: Nainen murhattiin kadulle Tuusulassa

Viesti Kirjoittaja murjaani »

Ketjussa joku mainitsi, että yökävelyiden syy voisi olla pössyttely. Se kuulostaa kaikessa yksinkertaisuudessaan järkevältä: jos mies ei halua asunnossaan poltella niin pikku piipahduksella voi hoitaa homman.

Lisäksi: mikähän on tilanne aspergerin syndrooman suhteen?

Miehessä on esiin tulleiden tietojen valossa hyvin paljon samaa kuin tuntemissani asperger-henkilöissä. Sillä erolla, että tietääkseni eivät ole kyllä ketään hengiltä ottaneet.

Jos miehellä olisi asperger ja jos yöulkoilu liittyy pössyttelyyn, niin tapahtumat olisivat voineet edetä näin:

a) mies on pössyntuskassa suuntaamassa vakikulmalleen
b) uhri on sellaisessa paikassa ettei mies voi pössytellä vakipaikassaan -> mies hermostuu
TAI
mies pössyttelee, kun tajuaa että lähellä onkin joku -> mies hermostuu
c) hermostunut mies ja uhri kommunikoivat ja mies kiihtyy yhä, ehkä täysin turhaan
d) mies töytäisee naista ja seuraus on aiottua paljon pahempi
e) paniikissa teloo uhria

Nostan tässä aspergerin esiin siksi, että monelle aspergerille rutiinit ja rytmit ovat tärkeitä. Jos rytmi rikkoutuu, he saattavat ylireagoida. Jos tähän liittyisi vielä nautintoaine ja sen odotus/käyttö, niin olisi tavallaan korotetut panokset.

Aspergeria vastaan puhuu se, että miehen lapsuudessa ja nuoruudessa tunteneet vaikuttavat täysin yllättyneiltä. Yleensä taipumus kilahtaa yllättävistä asioista kuitenkin näkyy esim. koulussa. Oppilas saattaa vaikka silputa koepaperin, jos kesken koetilanteen tulee kuulutus. Ja on sitten niin suuttunut itselleen, että sotkee vielä tussilla paitaa tms.

Jos tilanne olisi edennyt ajatukseni mukaisesti, raakuus olisi kohdistunut myös tekijään itseensä: hän olisi pettynyt teostaan ja purkaisi uhriin.

Ajatuskulkuni heikkous on ainakin se, että asperger ei mitenkään selitä toimintaa laukun suhteen.
Pohjantähti
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Joulu 01, 2015 6:35 pm

Re: Nainen murhattiin kadulle Tuusulassa

Viesti Kirjoittaja Pohjantähti »

Joku kirjoittaa Vauvan AV:lla tuntevansa tekijän.
Kertoo epäillystä seuraavat asiat:

-lopetti päivätyönsä muutama vuosi sitten
-jäi sairauslomalle itsekeksityn sairauden takia
-on yksinäinen susi
-jonkinlaisia mielenterveysongelmia

Te muut, jotka tunnette hänet, kuulostaako tutulta kuvaukselta?
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Nainen murhattiin kadulle Tuusulassa

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Pohjantähti kirjoitti:Joku kirjoittaa Vauvan AV:lla tuntevansa tekijän.
Kertoo epäillystä seuraavat asiat:

-lopetti päivätyönsä muutama vuosi sitten
-jäi sairauslomalle itsekeksityn sairauden takia
-on yksinäinen susi
-jonkinlaisia mielenterveysongelmia

Te muut, jotka tunnette hänet, kuulostaako tutulta kuvaukselta?
Miten voi jäädä sairauslomalle itse keksityn sairauden takia? Kuulostaa itse keksityltä. Ehkä on lopettanut työt ja jäänyt himaan vaan piereskelemään, mutta saikkua ei voi itse itselleen keksiä.Kyllä siinä tarvitaan melko määrä todistuksia lääkäreiltä ja vakuutuslääkäreiden leima, jos saikulla olisi tuon ajan ja korvausta siitä saisi.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
murjaani
Martin Beck
Viestit: 796
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 5:09 pm

Re: Nainen murhattiin kadulle Tuusulassa

Viesti Kirjoittaja murjaani »

Destiny kirjoitti: Miten voi jäädä sairauslomalle itse keksityn sairauden takia?
Tai on oikeasti saanut sairauslomaa oikealta lääkäriltä, mutta sepittänyt syyn ulkopuolisille?
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Nainen murhattiin kadulle Tuusulassa

Viesti Kirjoittaja dazu »

Pohjantähti kirjoitti:Joku kirjoittaa Vauvan AV:lla tuntevansa tekijän.
Kertoo epäillystä seuraavat asiat:

-lopetti päivätyönsä muutama vuosi sitten
-jäi sairauslomalle itsekeksityn sairauden takia
-on yksinäinen susi
-jonkinlaisia mielenterveysongelmia
Sama kirjoittaja kertoo, että kannabiksen käyttäminen ei ollut pääasia, vaan mies käytti myös kovempaa kamaa.

murjaani kirjoitti:Jos miehellä olisi asperger ja jos yöulkoilu liittyy pössyttelyyn, niin tapahtumat olisivat voineet edetä näin:

a) mies on pössyntuskassa suuntaamassa vakikulmalleen
b) uhri on sellaisessa paikassa ettei mies voi pössytellä vakipaikassaan -> mies hermostuu
TAI
mies pössyttelee, kun tajuaa että lähellä onkin joku -> mies hermostuu
c) hermostunut mies ja uhri kommunikoivat ja mies kiihtyy yhä, ehkä täysin turhaan
d) mies töytäisee naista ja seuraus on aiottua paljon pahempi
e) paniikissa teloo uhria

Nostan tässä aspergerin esiin siksi, että monelle aspergerille rutiinit ja rytmit ovat tärkeitä. Jos rytmi rikkoutuu, he saattavat ylireagoida. Jos tähän liittyisi vielä nautintoaine ja sen odotus/käyttö, niin olisi tavallaan korotetut panokset.
Huhhuh... Tuollainen käyttäytyminen ei liity kyllä Asperger-oireyhtymään mitenkään. Kyllä, aspergeriin liittyy rutiinit ja rutiinien rikkoutumisesta hermostuminen, mutta ei sentään pössyttelypaikalla olemisesta hermostuminen eikä etenkään sen takia tappaminen. Aika kaukaa haetulta kuulostaa.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
Pohjantähti
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Joulu 01, 2015 6:35 pm

Re: Nainen murhattiin kadulle Tuusulassa

Viesti Kirjoittaja Pohjantähti »

[/quote]
Miten voi jäädä sairauslomalle itse keksityn sairauden takia? Kuulostaa itse keksityltä. Ehkä on lopettanut työt ja jäänyt himaan vaan piereskelemään, mutta saikkua ei voi itse itselleen keksiä.Kyllä siinä tarvitaan melko määrä todistuksia lääkäreiltä ja vakuutuslääkäreiden leima, jos saikulla olisi tuon ajan ja korvausta siitä saisi.[/quote]

Totta, kuulostaa kyllä hieman erikoiselta. Jos kuitenkin jotain oireita ollut, voihan niitä liioitella olivatpa fyysisiä tai psyykkisiä. Kaikki ei ole myöskään aina lääkärinkään mitattavissa. Miten esimerkiksi todistat varmuudella masennuksen, paniikkihäiriön tms., jos joku väittää kärsivänsä niiden oireista ja niiden estävän työnteon?

Ilmeisesti sama AV:n kommentoija vielä jatkaa, että epäilty työskennellyt esimiestehtävissä suurehkossa turvallisuusalan yrityksessä Vantaalla muutaman vuoden ajan ennen sairauslomalle jäämistään.
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Nainen murhattiin kadulle Tuusulassa

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Pohjantähti kirjoitti:
Miten voi jäädä sairauslomalle itse keksityn sairauden takia? Kuulostaa itse keksityltä. Ehkä on lopettanut työt ja jäänyt himaan vaan piereskelemään, mutta saikkua ei voi itse itselleen keksiä.Kyllä siinä tarvitaan melko määrä todistuksia lääkäreiltä ja vakuutuslääkäreiden leima, jos saikulla olisi tuon ajan ja korvausta siitä saisi.[/quote]

Totta, kuulostaa kyllä hieman erikoiselta. Jos kuitenkin jotain oireita ollut, voihan niitä liioitella olivatpa fyysisiä tai psyykkisiä. Kaikki ei ole myöskään aina lääkärinkään mitattavissa. Miten esimerkiksi todistat varmuudella masennuksen, paniikkihäiriön tms., jos joku väittää kärsivänsä niiden oireista ja niiden estävän työnteon?

Ilmeisesti sama AV:n kommentoija vielä jatkaa, että epäilty työskennellyt esimiestehtävissä suurehkossa turvallisuusalan yrityksessä Vantaalla muutaman vuoden ajan ennen sairauslomalle jäämistään.[/quote]

Kyllä lääkärillä on keinonsa todentaa myös henkisen puolen haitat ja noin pitkältä ajalta täytyy olla jo hyvät näytöt, jotta saikku jatkuisi, muuten vakuutusyhtiöiden jees-leimaa ei tipu ja töihin on palttava tai irtisanouduttava. Väite kuulostaa siis siltä osin huhulta.Ehkä on saikulla, mutta syy ei ole itse keksitty vaan toteen näytetty tai on vain jättäytynyt työstä pois, ilman saikkua.
(Eikä lainaus onnistu sitten millään, saisko saikkua)
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
Pohjantähti
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Joulu 01, 2015 6:35 pm

Re: Nainen murhattiin kadulle Tuusulassa

Viesti Kirjoittaja Pohjantähti »

AV:n kommentoija tarkentaa, että tyyppi on tosiaankin liioitellut fyysistä vaivaansa lääkärillä ja saanut näin sairauslomaa turvallisuusalan työstään. Näin ainakin kertonut muille. Salilla kuitenkin käynyt ihan normaalisti.

Fyysisistä vaivoista vaikka selkäkipu on hyvin yleinen. Se voi olla todellistakin, mutta helppo sitä on liioitellakin.
Pohjantähti
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Joulu 01, 2015 6:35 pm

Re: Nainen murhattiin kadulle Tuusulassa

Viesti Kirjoittaja Pohjantähti »

Destiny kirjoitti:
Pohjantähti kirjoitti:
Miten voi jäädä sairauslomalle itse keksityn sairauden takia? Kuulostaa itse keksityltä. Ehkä on lopettanut työt ja jäänyt himaan vaan piereskelemään, mutta saikkua ei voi itse itselleen keksiä.Kyllä siinä tarvitaan melko määrä todistuksia lääkäreiltä ja vakuutuslääkäreiden leima, jos saikulla olisi tuon ajan ja korvausta siitä saisi.
Totta, kuulostaa kyllä hieman erikoiselta. Jos kuitenkin jotain oireita ollut, voihan niitä liioitella olivatpa fyysisiä tai psyykkisiä. Kaikki ei ole myöskään aina lääkärinkään mitattavissa. Miten esimerkiksi todistat varmuudella masennuksen, paniikkihäiriön tms., jos joku väittää kärsivänsä niiden oireista ja niiden estävän työnteon?

Ilmeisesti sama AV:n kommentoija vielä jatkaa, että epäilty työskennellyt esimiestehtävissä suurehkossa turvallisuusalan yrityksessä Vantaalla muutaman vuoden ajan ennen sairauslomalle jäämistään.[/quote]

Kyllä lääkärillä on keinonsa todentaa myös henkisen puolen haitat ja noin pitkältä ajalta täytyy olla jo hyvät näytöt, jotta saikku jatkuisi, muuten vakuutusyhtiöiden jees-leimaa ei tipu ja töihin on palttava tai irtisanouduttava. Väite kuulostaa siis siltä osin huhulta.Ehkä on saikulla, mutta syy ei ole itse keksitty vaan toteen näytetty tai on vain jättäytynyt työstä pois, ilman saikkua.
(Eikä lainaus onnistu sitten millään, saisko saikkua)[/quote]

Ei kai missään ole mainittu sairausloman pituudesta? Ollut turvallisuusalan firmassa muutaman vuoden töissä -> sairauslomalle. Mitä sitten? Työttömyys, oma firma?

Jos hänellä on ollut ihan oikea vaiva, vaikkapa se selkäkipu, ja sairauslomaa jatkettu, kun ei ole (muka) parantunut. Kenties työsopimuskin on ollut määräaikainen ja päättynyt sitten aikojaan.

Lisäys: luin tuon AV:n viestin huolimattomasti. Onkin siis lopulta itse irtisanoutunut.

Eipä nuo lainaukset näytä onnistuvan mullakaan, sama vaiva :wink:
Pohjantähti
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Joulu 01, 2015 6:35 pm

Re: Nainen murhattiin kadulle Tuusulassa

Viesti Kirjoittaja Pohjantähti »

Pohjantähti kirjoitti:
Destiny kirjoitti:
Pohjantähti kirjoitti:
Miten voi jäädä sairauslomalle itse keksityn sairauden takia? Kuulostaa itse keksityltä. Ehkä on lopettanut työt ja jäänyt himaan vaan piereskelemään, mutta saikkua ei voi itse itselleen keksiä.Kyllä siinä tarvitaan melko määrä todistuksia lääkäreiltä ja vakuutuslääkäreiden leima, jos saikulla olisi tuon ajan ja korvausta siitä saisi.
Totta, kuulostaa kyllä hieman erikoiselta. Jos kuitenkin jotain oireita ollut, voihan niitä liioitella olivatpa fyysisiä tai psyykkisiä. Kaikki ei ole myöskään aina lääkärinkään mitattavissa. Miten esimerkiksi todistat varmuudella masennuksen, paniikkihäiriön tms., jos joku väittää kärsivänsä niiden oireista ja niiden estävän työnteon?

Ilmeisesti sama AV:n kommentoija vielä jatkaa, että epäilty työskennellyt esimiestehtävissä suurehkossa turvallisuusalan yrityksessä Vantaalla muutaman vuoden ajan ennen sairauslomalle jäämistään.
Kyllä lääkärillä on keinonsa todentaa myös henkisen puolen haitat ja noin pitkältä ajalta täytyy olla jo hyvät näytöt, jotta saikku jatkuisi, muuten vakuutusyhtiöiden jees-leimaa ei tipu ja töihin on palttava tai irtisanouduttava. Väite kuulostaa siis siltä osin huhulta.Ehkä on saikulla, mutta syy ei ole itse keksitty vaan toteen näytetty tai on vain jättäytynyt työstä pois, ilman saikkua.
(Eikä lainaus onnistu sitten millään, saisko saikkua)[/quote]

Ei kai missään ole mainittu sairausloman pituudesta? Ollut turvallisuusalan firmassa muutaman vuoden töissä -> sairauslomalle. Mitä sitten? Työttömyys, oma firma?

Jos hänellä on ollut ihan oikea vaiva, vaikkapa se selkäkipu, ja sairauslomaa annettu (ja jatkettu), kun ei ole (muka) parantunut. Kenties työsopimuskin on ollut määräaikainen ja päättynyt sitten aikojaan.

Lisäys: luin tuon AV:n viestin huolimattomasti. Onkin siis lopulta itse irtisanoutunut.

Eipä nuo lainaukset näytä onnistuvan mullakaan, sama vaiva :wink:[/quote]
Pohjantähti
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Joulu 01, 2015 6:35 pm

Re: Nainen murhattiin kadulle Tuusulassa

Viesti Kirjoittaja Pohjantähti »

Lisää tietoa tästä R:sta...

-käynyt koulunsa Joensuussa
-muuttanut Tuusulaan 10 v sitten
-ollut lentokentällä turvatarkastajana
-ei pidä ihmisistä
-väkivaltaisia piirteitä havaittu aiemminkin

Tuo, ettei pidä ihmisistä on hieman erikoista, kun kuitenkin turvatarkastajana on heidän kanssaan työskennellyt mitä suurimmassa määrin.
Vastaa Viestiin