Henkirikos Tasanne, Tampere 2016

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Minde123
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Marras 17, 2020 12:33 pm

Re: Henkirikos Tasanne, Tampere 2016

Viesti Kirjoittaja Minde123 »

Mää ensin ajattelin että tuskin on oikea tekijä mutta luettuani muutaman kerran niin onhan se, onneksi et taida olla niin terve kuin väität eli tuskin pääset pian pois. Kyllä tuosta paistaa läpi kilometrin päähän että kaikki ei oo hyvin. Hyvin oot kyllä porukkaa saanut kusetettua puolellesi, en voi nimiä paljastaa tietenkään mutta kuulin että sua pidetään vähän niinkuin olosuhteiden uhrina. Selvää on kuitenkin että kukaan ei vahingossa toista ihmistä tapa, tai joo voi, mutta ei se puukko silti useampaa kertaa uppoa ja montakos lyöntiä tässä olikaan ollut.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Henkirikos Tasanne, Tampere 2016

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Onneksi on pakkohoitoa. Tuskin hyötyy, mutta jospa "oppisi olemaan".
Ei katumusta, ei syyllisyyden tuntoa. Niin hölmö kuitenkin, että ei osaa niitä edes esittää, mutta väittää ns esittäneensä hullua. Oikeassa paikassa on hän nyt.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

HeTi
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: To Tammi 07, 2021 8:15 pm

Re: Henkirikos Tasanne, Tampere 2016

Viesti Kirjoittaja HeTi »

Tämmöinenkin lausunto löytyi, niin pistetään sekin nyt tänne.
Palomiesensihoitajan lausunto sivu 1.jpg
Palomiesensihoitajan lausunto sivu 1.jpg (358.09 KiB) Katsottu 3322 kertaa
Palomiesensihoitajan lausunto sivu 2.jpg
Palomiesensihoitajan lausunto sivu 2.jpg (229.63 KiB) Katsottu 3322 kertaa

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Henkirikos Tasanne, Tampere 2016

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Onpa harvinaisen jääviä ja omituista tekstiä ensihoitajalta.
Lisäksi haisee, että hän vetoaa myös muiden ammatinharjoittajien arvioihin. Hänellähän ei pitäisi niistä olla isommin tietoakaan.
Ja käynyt surmaajaa tapailemassa. Todella asiatonta.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 909
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: Henkirikos Tasanne, Tampere 2016

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Eiköhän nuo ole rikoksen tekijän tekeleitä. Hyvä, että duunailee ja jakaa tuollaisia, niin ulospääsy pakkohoidosta siirtyy kauemmaksi.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Henkirikos Tasanne, Tampere 2016

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Sitähän tässä vähän ajan takaa..
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Minde123
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Marras 17, 2020 12:33 pm

Re: Henkirikos Tasanne, Tampere 2016

Viesti Kirjoittaja Minde123 »

Nyt mä sen tajusin, ensihoito ei ala tekemään paikalla mitään syväluotaavaa analyysiä tekijästä, jos joku sen tekee niin se on poliisi, ensihoito auttaa uhria niin kauan kuin voi ja jos ei voi auttaa, poistutaan paikalta. Menikö kauankin miettiä noita? Lueskelit omia papereitas eri lääkäriasemilta ja mietit kuumeisesti mitä näistä vois kehittää. Onko oikeasti joku palomies- sairaankuljettaja sun vanha nyrkkeilykaveri ja sekin on ihmetellyt että miten ihmeessä noinkin mukava kaveri joka puukottaa toista raivon vallassa voi syyllistyä moiseen. Nyt sanoisin että mene hoitoon mutta ai niin sinähän oletkin jo!

Minde123
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Marras 17, 2020 12:33 pm

Re: Henkirikos Tasanne, Tampere 2016

Viesti Kirjoittaja Minde123 »

Ja hei jos kerran toinen kunnian ja omantunnon kautta vannoo niin pistä sitten nimiä pöytään niin saadaan tietää kuka ammattietiikkaansa noin pahasti rikkoo että jää rikoksentekijää analysoimaan eikä keskity oleelliseen.

NoRemorse
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2019 11:45 pm

Re: Henkirikos Tasanne, Tampere 2016

Viesti Kirjoittaja NoRemorse »

"Lääkärin" kirjoittamassa lausunnossa sanotaan, ettei ole pakkohoidon tarpeessa. Luulisi lääkärin tietävän, ettei se pakkohoito, vaan tahdosta riippumaton hoito. Maallikolle nämä menee ymmärrettävästi sekaisin, mutta virallista lausuntoa tekevä lääkäri todennäköisesti käyttäisi asianmukaisia termejä.

Minde123
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Marras 17, 2020 12:33 pm

Re: Henkirikos Tasanne, Tampere 2016

Viesti Kirjoittaja Minde123 »

-riitele eksän kanssa
-mee tapaamaan tätä työvaatteet päällä
-väitä että muija yritti napata sun puukon mutta sait estettyä ja osuit vahingossa kaulavaltimoon, yritit toki elvyttää
-pysy tarinassa niin työnantaja uskoo kun olihan se muutenkin vmäinen ämmä. Ja näin työpaikka odottaa.

Mutta totuus taisi olla toisenlainen ja siksi olet siellä ja toivottavasti myös pysyt.

Tiedänpä muuten missä oot töissä.

aga
Adrian Monk
Viestit: 2752
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Henkirikos Tasanne, Tampere 2016

Viesti Kirjoittaja aga »

Minde123 kirjoitti:
To Tammi 21, 2021 5:45 pm
-riitele eksän kanssa
-mee tapaamaan tätä työvaatteet päällä
-väitä että muija yritti napata sun puukon mutta sait estettyä ja osuit vahingossa kaulavaltimoon, yritit toki elvyttää
-pysy tarinassa niin työnantaja uskoo kun olihan se muutenkin vmäinen ämmä. Ja näin työpaikka odottaa.

Mutta totuus taisi olla toisenlainen ja siksi olet siellä ja toivottavasti myös pysyt.

Tiedänpä muuten missä oot töissä.
Mutta hänpä tietää missä asut tai ainakin voi kysyä kertomasi mukaan tarkkaa tietoa Ikaalisten surmaajalta, joten kannattaako sinun uhota ja uhkailla täällä murha.infossa eri tappajille?

Minde123
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Marras 17, 2020 12:33 pm

Re: Henkirikos Tasanne, Tampere 2016

Viesti Kirjoittaja Minde123 »

aga kirjoitti:
Pe Tammi 22, 2021 10:13 am
Minde123 kirjoitti:
To Tammi 21, 2021 5:45 pm
-riitele eksän kanssa
-mee tapaamaan tätä työvaatteet päällä
-väitä että muija yritti napata sun puukon mutta sait estettyä ja osuit vahingossa kaulavaltimoon, yritit toki elvyttää
-pysy tarinassa niin työnantaja uskoo kun olihan se muutenkin vmäinen ämmä. Ja näin työpaikka odottaa.

Mutta totuus taisi olla toisenlainen ja siksi olet siellä ja toivottavasti myös pysyt.

Tiedänpä muuten missä oot töissä.
Mutta hänpä tietää missä asut tai ainakin voi kysyä kertomasi mukaan tarkkaa tietoa Ikaalisten surmaajalta, joten kannattaako sinun uhota ja uhkailla täällä murha.infossa eri tappajille?
Ei Henkka tiedä missä asun, sais kyllä helposti sen tietää jos älyäis kuka oon. Samppa sen sijaan tietää kyllä mun viesteistä jos niitä lukee, mutta se on mulle aivan sama, johan tässä yhden hullun takia ollaan muuttamassa.

Minde123
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Marras 17, 2020 12:33 pm

Re: Henkirikos Tasanne, Tampere 2016

Viesti Kirjoittaja Minde123 »

Kun te luulette että mä turhaan uhoan ja tosipaikan tullen vaan katselen kaukaa että tuokin murhaaja tuolla vapaana, mutta sen sijaan toimin, heti kun sain tietää Sampasta, aloitin sen vainoamisen, kun sain tietää kuinka "läheinen" suhde on Henkkaan, aloin toimia ja seuraava tavoite on viedä siltä duuni niinkuin Sampalta nuuskabisnekset. Ei kaikki vaan päivittele tekemättä mitään.

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Henkirikos Tasanne, Tampere 2016

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

tj_eme kirjoitti:
Ti Tammi 12, 2021 3:32 pm
Eiköhän nuo ole rikoksen tekijän tekeleitä. Hyvä, että duunailee ja jakaa tuollaisia, niin ulospääsy pakkohoidosta siirtyy kauemmaksi.
Ne todellakin on tyypin omia tekeleitä! Ei kukaan randomlääkäri kävele mielentilatutkimuksen yli. Saati että psykiatrian ammattilaiset antaisivat hänelle tietoja. Sillä alalla on salassapitovelvollisuus erittäin tiukka.

Ensihoitajat eivät tee mitään virallisia lausuntoja tai käytä jotain kunniaa ja omaatuntoa. Se kuuluu ainoastaan ja vain lääkäreille ja kirjoitetaan muodossa: kunniani ja omantuntoni kautta.

Ja ensihoitajien pääsy potilastietoihin on tosi niukkaa.

Jos tässä on muka kyseessä paikanpäällä ollut ensihoitaja, kumpihan menee edelle? Solkenaan verta vuotava potilas vai Häkeen soittaneen mielentilan arviointi. :P
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

HeTi
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: To Tammi 07, 2021 8:15 pm

Re: Henkirikos Tasanne, Tampere 2016

Viesti Kirjoittaja HeTi »

En yleensä kommentoi kirjoituksia, mutta tehdäänpä poikkeus. Ensinnäkin molemmat lausunnot ovat olleet oikeudella käytössä esim. lääkäri on ollut henkilökohtaisesti oikeudessa todistamassa. Eli siis se, että minä itse olisin tehnyt kyseiset lausunnot, niin ei voi pitää millään tavalla paikkaansa. Jos olet niin varma, että minä olisin ne itse tehnyt, niin tee rikosilmoitus asiasta. Tulisit vaan huomaamaan, kuinka väärässä olit.

Te muutamat ihmiset, en tiedä oletteko lukenut lausunnot kiireessä, vai onko teillä oikeasti tiedonkäsittelyssä jotain vikaa. Ensihoitaja on laatinut lausuntonsa 25.2.2019 eli ei suinkaan tapahtumapaikalla. Kuten ensihoitaja on kirjoittanut eli hän on käynyt lausuntoansa varten tapaamassa minua kaksi kertaa noin kahden tunnin ajan molemmilla kerroilla. Muun muassa siinä yhteydessä hän on minun luvallani tutustunut eri materiaaleihin, ei siis paikan päällä vuonna 2016. Eikä minun mielestäni ainakaan ensihoitaja väitä lausunnossaan, että hän olisi paikan päällä ollut lausuntoa tekemässä, muutamalla lukijalla on selkeästi tiedonkäsittelyssä ongelmaa. Lisäksi en tiedä teistä, mutta ainakin itse huomaan lausunnoista, että ne ovat selkeästi kahden eri ihmisen tekemiä. Kieliasu, sanat ja lauseet ovat erityyppisiä mikä on ihan normaalia, kun ihmisiä on erilaisia.

Todettakoon tähän nyt vielä, että ensimmäisessä mielentilatutkimuksessa on todettu, ettei minulla ole mielisairautta, vaikka esitin muistamatonta ja annoin omasta psyykkisestä voinnistani virheellistä tietoa, että pystyin perustelemaan muistamattomuuttani. Olin lähdössä takaisin vankilaan, mutta halusin kuitenkin jäädä sairaalaan vankilan sijaan, joten ensimmäisen tutkimuksen jälkeen annoin täysin virheelliset tiedot omasta psyykkisestä voinnistani, jotka johtivat syyntakeettomuuteen. Minulle tehtiin toinen mielentilatutkimus missä kuitenkin kerroin, että muistan oikeasti kaiken ja pystyin todistamaan sen. Pystyin myös todistamaan muun muassa erilaisin asiakirjoin tai todistajien avulla, että siihen asti antamani psyykkiseen vointiin liittyvät tiedot ovat olleet virheellisiä. Siitä huolimatta syyntakeettomuus jätettiin voimaan, mikä on ihan ymmärrettävää, sillä muutoin Suomen mielentilatutkimukselta olisi mennyt maine, jos syyntakeettomuudesta olisi poikettu. Molemmissa mielentilatutkimuksissa oli samat materiaalit käytössä ja kyseinen materiaali on ollut käytössä myös ulkopuolisella lääkärillä.

Vastaa Viestiin