Lieksan puukotukset 21.2.2018 - yksi kuoli, kaksi sairaalaan

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
mämmi
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 9:22 pm

Lieksan puukotukset 21.2.2018 - yksi kuoli, kaksi sairaalaan

Viesti Kirjoittaja mämmi »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005577397.html
Lieksassa yksi mies kuoli ja kaksi vietiin sairaalahoitoon yksityisasunnossa eilen tapahtuneiden puukotusten seurauksena, kertoo Itä-Suomen poliisi.

Poliisi sai ilmoituksen Pankakoskella tapahtuneesta puukotuksesta myöhään keskiviikkoiltana.

Uhri on 37-vuotias lieksalaismies. Myös kaksi muuta sairaalahoitoon toimitettua uhria ovat lieksalaisia.

Tekoja tutkitaan tappona ja kahtena tapon yrityksenä.

Poliisi on ottanut kiinni useita ihmisiä tapahtumaan liittyen.

miituska^^
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ke Marras 26, 2014 5:28 pm

Re: Lieksan puukotukset 21.2.2018

Viesti Kirjoittaja miituska^^ »

Poliisin tiedote

Henkirikos Lieksan Pankakoskella
22.02.2018 Itä-Suomi

Poliisi sai keskiviikkona 21.2.2018 klo 23.41 ilmoituksen yksityisessä asunnossa tapahtuneesta puukotuksesta, jonka seurauksena puukotuksen uhri 37-vuotias lieksalainen mies menehtyi. Samassa yhteydessä myös kahta muuta lieksalaista miestä oli puukotettu ja heidät on toimitettu Pohjois-Karjalan keskussairaalaan hoidettavaksi.

Poliisi on ottanut tapahtumaan liittyen kiinni useita henkilöitä, joiden osuutta asiaan selvitetään. Poliisi jatkaa asiassa taktista ja teknistä tutkintaa. Tekoja tutkitaan tappona ja kahtena tapon yrityksenä.

Tutkinta on alkuvaiheessa ja poliisi tiedottaa asiasta seuraavan kerran aikaisintaan perjantaina aamupäivällä.
Meinannu olla tehokas harventaja kolmella tapolla (yrityksellä).
mä haluun kertoo teille kuinka kiva jätkä mä oon

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Lieksan puukotukset 21.2.2018

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Jos tämä keissi ei mene kategoriaan Ykä keklutti Penan pitkän ryyppyputken jälkeen niin on ihme.
"If you aim for a king, you better not miss"

Yfx

Re: Lieksan puukotukset 21.2.2018

Viesti Kirjoittaja Yfx »

miituska^^ kirjoitti:Poliisin tiedotus on kyllä ontuvaa Lieksan kohdalla. Ei oo ainut kerta, kun keskustassa tapahtunut juttu on yhtäkkiä merkattu Pankakoskella tapahtuneeksi. Oikee osoite löytyy Mähkö / Rantala alueelta, mikäli täällä on tiedonjanoisia lieksalaisia.

Samassa osotteessa oli jo viikonloppuna tekemisen meininkiä
Törkeä pahoinpitely Lieksassa - Epäilty ja uhri poistuivat paikalta ennen poliisin tuloa

Törkeä pahoinpitely Lieksassa - Epäilty ja uhri poistuivat paikalta ennen poliisin tuloa
Lieksassa Sankkilantiellä sattui lauantaina kello 14 jälkeen törkeä pahoinpitely.

Vuonna 1991 syntyneen lieksalaismiehen epäillään lyöneen ja potkineen vuonna 1982 syntynyttä lieksalaismiestä päähän.

- Ainakin osan aikaa pahoinpitely oli tapahtunut siten, että uhri oli maannut maassa. Ohikulkija soitti asiasta hätäkeskukseen, poliisi tiedottaa.

Sekä epäilty että uhri ehtivät poistua paikalta ennen poliisin paikalle tuloa. Poliisi tavoitti uhrin hänen kotoaan, ja uhri nimesi pahoinpitelijän. Päähän vammoja saanut uhri kuljetettiin terveyskeskukseen. Poliisin tavoittama epäilty myönsi pahoinpitelyn.
https://www.karjalainen.fi/uutiset/uuti ... isin-tuloa
Paikalliset henkilöt antoivat ymmärtää että tapahtumia ollut molemmissa paikoissa, ja itse henkirikos olisi tapahtunut Pankakoskella.
Mutta kerro toki lisää jos tiedät, 20v sitten asuin noilla kulmilla joten asia kiinnostaa.

miituska^^
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ke Marras 26, 2014 5:28 pm

Re: Lieksan puukotukset 21.2.2018

Viesti Kirjoittaja miituska^^ »

Silminnäkijähavainto on kanssa Sankkilantieltä, siellä poliisi ja ambulanssi keskiyöllä. Onhan tuo vähän hassua, että paikallislehtikin uutisoi koskella tapahtuneen, jos ei siellä mitään oliskaan tapahtunu. No, tarkemmat tiedot pitäsi tulla huomenna ihan luotettavalta (mietin, pitäskö laittaa heittomerkkeihin) taholta.

Kuka on sitten kuskannu puukkojunkkaria, moniko epäilee, että alkoholilla ja lääkkeillä tekemistä tämän kanssa. Kuitenkin matkaa lyhimmilläänkin 5 km keskellä mehtää.
mä haluun kertoo teille kuinka kiva jätkä mä oon

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Lieksan puukotukset 21.2.2018

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

miituska^^ kirjoitti:Silminnäkijähavainto on kanssa Sankkilantieltä, siellä poliisi ja ambulanssi keskiyöllä. Onhan tuo vähän hassua, että paikallislehtikin uutisoi koskella tapahtuneen, jos ei siellä mitään oliskaan tapahtunu. No, tarkemmat tiedot pitäsi tulla huomenna ihan luotettavalta (mietin, pitäskö laittaa heittomerkkeihin) taholta.

Kuka on sitten kuskannu puukkojunkkaria, moniko epäilee, että alkoholilla ja lääkkeillä tekemistä tämän kanssa. Kuitenkin matkaa lyhimmilläänkin 5 km keskellä mehtää.
Minä ainakin epäilen että päihteillä on osuutta asiaan :|
"If you aim for a king, you better not miss"

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17032
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Lieksan puukotukset 21.2.2018

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Käräjäoikeus vangitsi Lieksan puukotuksesta 25-vuotiaan miehen - puukotti kuoliaaksi yhden ja haavoitti kahta

Pohjois-Karjalan käräjäoikeus päätti perjantaina poliisin vaatimuksesta vangita lieksalaisen 25-vuotiaan miehen epäiltynä henkirikoksesta, joka tapahtui Lieksassa keskiviikkona. Miehen epäillään puukottaneen Pankakoskella yksityisasunnossa myöhään keskiviikkoiltana kuoliaaksi lieksalaisen 37-vuotiaan miehen. Lisäksi miehen epäillään puukottaneen kahta muuta lieksalaismiestä.

Poliisin mukaan yhteensä neljän lieksalaismiehen seurue oli keskiviikkona mennyt vierailulle puukotuksesta epäillyn miehen asuntoon Kangaspolulle. Asunnossa oli syntynyt riita, joka eteni fyysiseksi tappeluksi. Tappelun yhteydessä 25-vuotias puukotti kolmea miestä, joista 37-vuotias sai kuolettavia vammoja ja 45- ja 29-vuotiaat muita vammoja. Loukkaantuneet vietiin Joensuun keskussairaalaan.

Poliisi hälytettiin paikalle asuntoon keskiviikkona hieman ennen puoltayötä, ja poliisi otti kiinni sekä myöhemmin pidätti yhteensä seitsemän henkilöä tapaukseen liittyen. Kuulustelut jatkuvat, ja poliisin mukaan on mahdollista, että osa nyt pidetettyinä olevista kuudesta liekasalaisesta vapautetaan vielä perjantaina tai viikonlopun aikana. Poliisi tutkii asiaa tappona, kahtena tapon yrityksenä ja pahoinpitelynä.


Karjalainen
23.2.2018 15:54
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

knaster
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: La Maalis 03, 2012 4:29 pm

Re: Lieksan puukotukset 21.2.2018

Viesti Kirjoittaja knaster »

Yllättäen tekijällä facebookissa elämänkoulu, kuvia pyssyn kaa heilumisesta, kaasunaamareita, veitsileikkejä ja tietenkin suomileijona koru ja kämänen suomi tatuointi. Muutenkin näyttäisi alkoholi ja päihteet olevan päivitysten perusteella lähellä sydäntä.
Ilmeisesti sekä tekijältä, että uhrilta jäi molemmilta nyt sitten jälkikasvu ilman isää. Toiselta isä katosi lopullisesti ja toiselta joksikin aikaa.Tekijä Omien FB sivujensa perusteella on myös saannut muutamia LaSu käyntejä, mikä tuota päihteistä elämää tukisi. Esim. Naapuri soittanut lasun paikalle kun siellä ne on juopotelleet, vetänyt pillereitä ja piriä. Lupasi omin käsin repiä ilmoituksen tekijältä mm. Pään irti.

Hemiunder
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2018 3:27 pm

Re: Lieksan puukotukset 21.2.2018

Viesti Kirjoittaja Hemiunder »

onko uhri tämän putiikin pitäjä?

https://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-s ... aksamatta/

knaster
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: La Maalis 03, 2012 4:29 pm

Re: Lieksan puukotukset 21.2.2018

Viesti Kirjoittaja knaster »

Hemiunder kirjoitti:onko uhri tämän putiikin pitäjä?

https://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-s ... aksamatta/
Ei ainakaan tuon facebook ”kontaktin” mukaan. J R on uhrin nimikirjaimet

DpY
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2018 11:16 pm

Re: Lieksan puukotukset 21.2.2018

Viesti Kirjoittaja DpY »

Entisenä lieksalaisena tämä tapaus kiinostaa. Tekijän nimi kirjaimet?

Jos tuo uhriksi kerrottu J.R on se joka luulen niin minusta hän oli/on liian nuori? Toisista lähteistä kerrotaan että uhri olisi P.L?

miituska^^
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ke Marras 26, 2014 5:28 pm

Re: Lieksan puukotukset 21.2.2018

Viesti Kirjoittaja miituska^^ »

DpY kirjoitti:Entisenä lieksalaisena tämä tapaus kiinostaa. Tekijän nimi kirjaimet?

Jos tuo uhriksi kerrottu J.R on se joka luulen niin minusta hän oli/on liian nuori? Toisista lähteistä kerrotaan että uhri olisi P.L?
JR oli uhri, ulkonäöltä ei välttämättä uskos 37 -vuotiaaksi, mutta elämä on vissiin kuluttanu. Mukava ja ystävällisin taisi olla näistä Lieksan narkkareista, mitä minä häntä kohtasin, vaikka harvemmin oli selvinpäin.

Mutta saatiinpa tähänki hiukan etnistä värinää, tekijä ymmärtääkseni ainakin osittain romanisukunen, lempinimestä ja ulkonäöstä päätellen. Suht julkisesti huudellu, että mielialalääkkeitä pitäs käyttää, muttei kuulemma ole olut hänen juttunsa ainakaa viime kesänä, kun olen viimeksi kuullu.
mä haluun kertoo teille kuinka kiva jätkä mä oon

loyder
Poliisikoira Rex
Viestit: 276
Liittynyt: Su Loka 25, 2015 5:14 pm

Re: Lieksan puukotukset 21.2.2018

Viesti Kirjoittaja loyder »

mikäs tän puukottajan nimi on ja vielä linkkiä faceen. turhaan sitä pimittelette :)

miituska^^
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ke Marras 26, 2014 5:28 pm

Re: Lieksan puukotukset 21.2.2018

Viesti Kirjoittaja miituska^^ »

Lieksan henkirikos: Käräjäoikeus vangitsi tänään kolme miestä

Käräjäoikeus vangitsi sunnuntaina kolme miestä todennäköisin syin epäiltynä Lieksassa 21.-22. helmikuuta tapahtuneeseen pahoinpitelyyn ja törkeään kotirauhan rikkomiseen.
Tapahtumat liittyvät poliisilla esitutkinnassa olevaan, samana yönä Lieksassa tapahtuneeseen henkirikokseen, poliisi kertoo.

Vangitseminen käsiteltiin viikonloppuna Päijät-Hämeen käräjäoikeudessa.
Vangitut henkilöt ovat lieksalaisia, ja heidän ikänsä ovat 29, 44 ja 45 vuotta.
Nuorin ja vanhin mies ovat asianomistajan asemassa kyseiseen kokonaisuuteen kuuluvissa tapon yritys -rikosnimikkeissä, poliisi toteaa.

Perjantaina 23. helmikuuta Pohjois-Karjalan käräjäoikeudessa vangittiin 25-vuotias lieksalainen mies todennäköisin syin epäiltynä tappoon ja kahteen tapon yritykseen.
Poliisin mukaan taposta vangittu henkilö on asianomistajana edellä mainittuihin pahoinpitelyyn ja törkeään kotirauhan rikkomiseen liittyen.

https://www.karjalainen.fi/uutiset/uuti ... lme-miesta
mä haluun kertoo teille kuinka kiva jätkä mä oon

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Lieksan puukotukset 21.2.2018

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Taitaa uhrin etunimi olla Jani.
"If you aim for a king, you better not miss"

Vastaa Viestiin