Surma grillijonossa -08 Rovaniemi

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
superhessu
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Su Maalis 16, 2008 7:47 pm

Viesti Kirjoittaja superhessu »

eipä tosta altiksesta ole hyvää sanottavaa. mua yritti puukottaa viime talvena, juoksi vielä perässä puukko ojossa ja huusi et kun saa kiinni niin tappaa..syy tähän tempaukseen oli kun se idiootti ei päässyt eräitten tyttöjen kanssa vessaan..toivottavasti tulee pitkä tuomio. tämä kyseinen herra yritti raiskata mun hyvän ystävän viime talvena.

Tikkewtz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2008 11:21 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tikkewtz »

Alibin jutussa kaveri vaikutti sellaiselta yksinkertaiselta reppanalta, jolla ei kavereita hirveästi ollut. Kuvaavaa on se, että joi itsekseen viinaa uuden vuoden aattona kun kukaan ei halunnut olla tuollaisen sekopään kanssa.

Turhaakin turhempi henkirikos, toivottavasti istuu pitkään. Herkässä se on ihmishenki tänä päivänä.

DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

onko tietoa paljonko Tommi Aalto sai?

DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

onko tietoa paljonko Tommi Aalto sai?

superhessu
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Su Maalis 16, 2008 7:47 pm

Viesti Kirjoittaja superhessu »

muistelen että olisin kuullut jostain että 12 vuotta sai ?? no altiksella taas käräjät 18 päivä tätä kuuta, että eiköhän se muutaman vuoden istu.

supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Kun noista veitsistä puhutaan, niin en voi olla toteamatta että itse olen kantanut veistä taskussa vuodesta 77. Silloin aloitin peruskoulun.

Vanhempani tiesi että mulla on aina linkkari taskussa ja niin tiesi opettajanikin, koska useamman kerran oppitunnilla sanoi opettajani että tuoppa nova se viktorinoxisi tänne, kun piti kiristää jotain ruuvia, avata pikkuvikainen piirtoheitin tms...

Viktorinox kulkee edelleen taskussa ja lisäksi yleensä vyöllä vaakatasossa pieni kätevä veitsi http://www.fallkniven.com/P/p.htm Fällkniven kulkee mukana silloin jos ei ole tarvetta riisua kledjuja esim jonkun saunassa käynnin takia. Tai muutenkaan niin että olisi realistiset vaihtoehdot siihen että joku sen vie. Jos lähten illalla kapakkiin niin se veitsi jää aina kotiin. Sen verran hintava on kuitenkin että en halua että sitä joku multa vie.

Koskaan en ole veistä kantanut siksi että olisin sillä aikonut kenellekään mitään pahaa. Olen nyt vaan 7-vuotiaasta asti tottunut siihen että veitsi on mukana. On mielestäni totaalisen eri asia kantaa mukana jotain stilettejä, halpoja kertakäyttöveitsiä kuten moraa tai jotain hillittömän pitkäteräistä veistä kuin selkeästi hyöty- ja työkalukäyttöön suuniteltua.

Laki sanoo että näin ei saa toimia, minä sanon että juuri näin olen toiminut penikasta asti ja ihmeitä saa tapahtua jos asenteeni muuttuu. Mutta itse en koe kantavani asetta vaan työkalua.

Mutta sitä en itse ymmärrä lainkaan miksi suomessa saa myydä jotain tikaria tms. Ei esim tuolla kalaa perata eikä sitä keittiössä käytetä http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.a ... 10&ID=2959

meister
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 12:31 am
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja meister »

synkempi hautajaisvieras kirjoitti:Yksi merkittävä asia mikä tässäkin keskustelussa on jo tullut ilmi, on se että Suomessa ns. tavallisen ihmisen elämän epäkohtiin ei haluta puuttua. Eriarvoistuminen, työttömyys, köyhyys, järjetön katuväkivalta.... Presidenttiä, hallitusta, eduskuntaa tai poliitikkoja ei voisi vähempää kiinnostaa. Järkyttävää. Juuri ne ihmiset joiden tulisi huolehtia oman maan kansalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista ja joilla olisi valta ja keinot puuttua siihen, eivät tee mitään.
Poliittinen koneisto ja virkamiehistö ovat jo ajat sitten alkaneet elää "omaa elämäänsä". Toimintaa ohjaavat oman edun tavoittelu päätöksenteossa (joka verhotaan taitavasti yhteiskunnan kokonaiseduksi), yksilöiden valtapyrkimykset eli eteneminen koneistossa yhä korkeammalle, juonittelu ja julkisuudessa ympäripyöreä asioiden venyttely ja vanuttelu, joka ei ota kantaa mihinkään ja joka ei suututa ketään. Koneisto ei enää palvele yhteiskuntaa ja sen kehittämistä, vaan itseään ja sisäisiä arvojaan (valta, voimasuhteet, nimitykset).

Päätöksentekijä ei käy aamuyöllä nakkikioskilla, ei asioi Kontulan ostarilla, kulje työmatkoja metrolla eikä liiku illalla Helsingin Hämeentiellä (puhumattakaan Rovaniemen keskustasta). Hän ei ole koskaan työtön, vähätuloinen eikä maahanmuuttaja. Hän ei asu kaupungin vuokakasarmissa, eikä hänen naapurihuoneistoissaan asu etnisiä vähemmistöjä. Hän ei ole yksinhuoltaja. Miten ihmeessä hän voisi ymmärtää näistä asioista mitään, kun hän ei ole näitä koskaan kokenut, tai edes lähipiirissään nähnyt. Ainoa lohtu lienee, että poikkeuksiakin on. Luulen, että päätöksentekijöiden joukossa on aina joitakin idealisteja, jotka tosin eivät yleensä pääse koneistossa korkealle, ja palavat helposti loppuun.

Suomi on kapitalistinen maa. Kapitalistisen ideologian mukaan sinun tulee hankkia lisää rahaa, niin voit muuttaa paremmalle asuinalueelle, liikkua kadulla kävelyn sijaan autolla ja mennä jonotuksen sijaan yksityislääkärille. Jos sinulla on rahaa, et tule hakatuksi nakkikioskilla, koska et edes mene sinne, ja jos menetkin ja tuletkin, voit maksaa kasvojesi korjailun yksityislääkärillä. Jos sinulla on paljon rahaa, olet luokkaa A. Jos sinulla on vähän rahaa, olet luokkaa B. Jos olet rahaton, olet luokkaa C. Mikä muu tämä järjestelmä on kuin 2000-luvun versio kastilaitoksesta. Ja lisäksi on valittu tie, että kastijako vain syvenee tulevina vuosina.

Totuuden nimessä on sanottava, että maailmassa ei ole koskaan ollut yhtään yhteiskuntajärjestelmää, joka olisi aidosti tasa-arvoinen. Ja näyttää siltä, että sellaista ei tule koskaan missään olemaankaan.

Ori Jorhonen
Lauri Hanhivaara
Viestit: 127
Liittynyt: To Maalis 27, 2008 10:56 pm
Paikkakunta: itäpuoli

Viesti Kirjoittaja Ori Jorhonen »

supernova kirjoitti:Mutta sitä en itse ymmärrä lainkaan miksi suomessa saa myydä jotain tikaria tms. Ei esim tuolla kalaa perata eikä sitä keittiössä käytetä http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.a ... 10&ID=2959
Mä luulen että tuollaiset kiellettäisiin, mikäli normi femman moralla tai leipäveitsellä ei lähtisi henki ihan yhtä hyvin.
just just.

DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

superhessu kirjoitti:muistelen että olisin kuullut jostain että 12 vuotta sai ?? no altiksella taas käräjät 18 päivä tätä kuuta, että eiköhän se muutaman vuoden istu.
onko tämä huhua? 12 vuotta on todella kova tuomio kun tutkii vastaavien tapausten tuomioita.
mistä sillä nyt on käräjät?

Heartburn
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 1:10 pm
Paikkakunta: BadCityCrew

Viesti Kirjoittaja Heartburn »

Marsalkka kirjoitti:
anneli1 kirjoitti:
Onko niin, että Suomessa ei tuomita riittävään ja tarpeksi opettavaiseen rangaistukseen henkirikoksista, vrt USA, koska aika matalalla tuo kynnys tappaa tuttu tai tuntematon näyttää olevan?
Onko USA:ssa vähän henkirikoksia suhteessa väkilukuun?

edit. Taisin mennä halpaan. Annelin viestit taitavatkin olla porvoosta...
Mä asun porvoossa... oi nyt kerroin liikaa.. kohta paljastun ja mun boxi täyttyy priva viesteistä. :D

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Näitä grillikähinöitä on kyllä tasaseen tahtiin siellä sun täällä. Saa olla pirun varovainen sanojensa kanssa, oli sitten melkein missä päin Suomea tahansa. Aina siellä joku hörhö vetää herneen nenään vitsistä, tai älyttömästä murjaisusta, mitä tulee kännipäissään heitettyä. Itse ainakin tapana on vähän heittää herjaa hyvässä hengessä pienessä kännissä, mutta se ei oikein suomalaiseen kulttuuriin tunnu sopivan.

Pitäisi varmaan jokaisella grillillä ollu joku poliisi tai vartija päivystämässä kaiket yöt...varsinkin viikonloppuisin. Vartijoissa tosin on se huono puoli, että heillä ei ole juuri monenkaan silmissä auktoriteettia, mikä saattaisi johtaa entistä enemmän väkivaltaan :shock:
Paavo Arhinmäki on äijä!

DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

loneliness kirjoitti:Näitä grillikähinöitä on kyllä tasaseen tahtiin siellä sun täällä. Saa olla pirun varovainen sanojensa kanssa, oli sitten melkein missä päin Suomea tahansa. Aina siellä joku hörhö vetää herneen nenään vitsistä, tai älyttömästä murjaisusta, mitä tulee kännipäissään heitettyä. Itse ainakin tapana on vähän heittää herjaa hyvässä hengessä pienessä kännissä, mutta se ei oikein suomalaiseen kulttuuriin tunnu sopivan.

Pitäisi varmaan jokaisella grillillä ollu joku poliisi tai vartija päivystämässä kaiket yöt...varsinkin viikonloppuisin. Vartijoissa tosin on se huono puoli, että heillä ei ole juuri monenkaan silmissä auktoriteettia, mikä saattaisi johtaa entistä enemmän väkivaltaan :shock:
rovaniemellä ainakin on grilleissä,pizzerioissa ja keskustan 24/7 huoltoasemalla vartijat ovella öisin.

superhessu
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Su Maalis 16, 2008 7:47 pm

Viesti Kirjoittaja superhessu »

onko tämä huhua? 12 vuotta on todella kova tuomio kun tutkii vastaavien tapausten tuomioita.
mistä sillä nyt on käräjät?


parista pahoinpitelystä sillä on käräjät taas:) aaltiksen kohdalla käytettiin jotain koventamis perusteita tai mitä ne nyt on.

jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

DollariExpress kirjoitti:
loneliness kirjoitti:Näitä grillikähinöitä on kyllä tasaseen tahtiin siellä sun täällä. Saa olla pirun varovainen sanojensa kanssa, oli sitten melkein missä päin Suomea tahansa. Aina siellä joku hörhö vetää herneen nenään vitsistä, tai älyttömästä murjaisusta, mitä tulee kännipäissään heitettyä. Itse ainakin tapana on vähän heittää herjaa hyvässä hengessä pienessä kännissä, mutta se ei oikein suomalaiseen kulttuuriin tunnu sopivan.

Pitäisi varmaan jokaisella grillillä ollu joku poliisi tai vartija päivystämässä kaiket yöt...varsinkin viikonloppuisin. Vartijoissa tosin on se huono puoli, että heillä ei ole juuri monenkaan silmissä auktoriteettia, mikä saattaisi johtaa entistä enemmän väkivaltaan :shock:
rovaniemellä ainakin on grilleissä,pizzerioissa ja keskustan 24/7 huoltoasemalla vartijat ovella öisin.

Hmmm...... Eipä oo meikän kohalle sattunut vartijoita ei grillillä eikä kummemmin pizzerioissa saatikka shellilläkään.

Tuo 12v on kyllä ilmeisemmin huhua, koska kukaan paikallinen ei ainakaan muistanu, että siitä noin paljon olis tipahtanu puhuivat 4 vuodesta jokainen jolta kysyin. En tietenkään voi mennä vannomaan etteikö olisi ollut 12v tuomio, koitan jatkaa salapoliisin työtäni ja ilmoittelen miten edistyn.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.

DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

jamppa kirjoitti:
DollariExpress kirjoitti:
loneliness kirjoitti:Näitä grillikähinöitä on kyllä tasaseen tahtiin siellä sun täällä. Saa olla pirun varovainen sanojensa kanssa, oli sitten melkein missä päin Suomea tahansa. Aina siellä joku hörhö vetää herneen nenään vitsistä, tai älyttömästä murjaisusta, mitä tulee kännipäissään heitettyä. Itse ainakin tapana on vähän heittää herjaa hyvässä hengessä pienessä kännissä, mutta se ei oikein suomalaiseen kulttuuriin tunnu sopivan.

Pitäisi varmaan jokaisella grillillä ollu joku poliisi tai vartija päivystämässä kaiket yöt...varsinkin viikonloppuisin. Vartijoissa tosin on se huono puoli, että heillä ei ole juuri monenkaan silmissä auktoriteettia, mikä saattaisi johtaa entistä enemmän väkivaltaan :shock:
rovaniemellä ainakin on grilleissä,pizzerioissa ja keskustan 24/7 huoltoasemalla vartijat ovella öisin.

Hmmm...... Eipä oo meikän kohalle sattunut vartijoita ei grillillä eikä kummemmin pizzerioissa saatikka shellilläkään.

Tuo 12v on kyllä ilmeisemmin huhua, koska kukaan paikallinen ei ainakaan muistanu, että siitä noin paljon olis tipahtanu puhuivat 4 vuodesta jokainen jolta kysyin. En tietenkään voi mennä vannomaan etteikö olisi ollut 12v tuomio, koitan jatkaa salapoliisin työtäni ja ilmoittelen miten edistyn.
et ilmeisesti käy Scanilla tai erottajan shellillä 04 jälkeen viikonloppuisin? itse käyn joka vkl ja aina on LapSecin vartija paikalla,samoin Marmaris pizzeriassa on illalla 21.00 jälkeen vartija.

tai oikeastaan jos sä et niitä näe niin noihan on järjestysmiehiä,mutta sama koulutus tai parempikin on LapSecin ukoilla kuin Securitaksella.
ainakin taistelupuolella/voimankäytössä jota Sacuritas ei varsinaisesti edes opeta.

4 vuotta nyt ei tommi mitenkään saada, koska edellisestä törkeästä pah.pitelystäkin rapsahti lähes 2 vuotta,tiedän tarkalleen miehen rikoshistorian ja 8 vuotta on varmaan minimi mistä kukaan edes puhuu,puhumattakaan että tommi ei ole myöntänyt tappoa,niin siitä hyvän miehen lisää pari vuotta.

olen Tommin kanssa omasta elämästä 15 vuotta viettänyt..sekä tommin kanssa/"ansiosta" ensimmästä kertaa vankilassa 14 vuotta sitten.

Vastaa Viestiin