Staffan Sevónin murha Sipoossa 23.7.2018

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
TinTin
Poliisikoira Rex
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 2:31 pm

Re: Staffan Sevónin murha Sipoossa 23.7.2018

Viesti Kirjoittaja TinTin »

Kolilta todella hyvää analyyttistä pohdintaa. Itsekin kallistunut sen puoleen että tekijällä on diagnosoimaton aspeger ja siihen päälle psykoosityyppistä oireilua. Asperger henkilöiden ajatusmaailma on juurikin hyvin mustavalkoinen ja oikeudentaju on vahva. Ja se että on tullut toimeen ihmisten kanssa ja ollut ystäviä ei kerro mitään sitä etteikö voisi olla Asperger diagnoosia. Tietyllä tavalla ymmärrän ajatusmaailman koska olen itsekin Asperger diagnosoitu mutta ei se sitä tarkoita että pystyisi tappamaan jonkun. Mutta itselläni myös vahva oikeudentaju ja olen erittäin pitkävihainen.

Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Staffan Sevónin murha Sipoossa 23.7.2018

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

MissMallard kirjoitti:Kyllähän se Loimulakin uhri on. Jokainen lapsi syntyy viattomana, ei pahana yksilönä. Mikä saa ihmisen psyykkeen vinoutumaan näin pahasti. Sitähän tässä pohditaan. Se ei ole teon hyväksymistä, vaan yrittää hakea selitystä että miksi näin? Ja kyllähän ihmisen parhaiten tuntee henkilöt jotka häntä lähimpänä ovat olleet. Perhe, ystävät jne. Ei pomot tms.
Jos ei nyt kuitenkaan mennä ihan vastasyntyneen viattomuuteen asti -kun ei yleensä muidenkaan tällä foorumilla käsiteltävien murhaajien kanssa mennä :lol: -, niin Loimula oli oman vihansa uhri. Jokainen muuttuu elämän varrella, kokemukset muovaavat meitä, ja nimenomaan aikuisiällä hänet tunteneet ovat kuvanneet hänen muuttuneen. Jokaisella tulee aikuisena elämässä vastaan pettymyksiä, ihmisiä, joista ei pidä, ja työelämässä tilanteita, joissa ei saa haluamaansa. Emme silti murhaa kaikkia, joiden kanssa emme tule toimeen ja joiden taholta koemme joko todellista tai kuviteltua epäoikeudenmukaisuutta. Jos itse kokee vihansa ylitsepääsemättömänä ja muuta elämää pahasti lamaannuttavana, siten kuin Loimulan kaveritkin ovat hänen käytöstään kuvanneet, niin sitten pitää hakea terapiaa. Loimulan vuosituloilla hänellä olisi kyllä ollut varaa ihan mihin tahansa terapiaan. Pointti on se, että jälkikäteisjeesustelulla ei ole mitään merkitystä siinä vaiheessa, kun ihana enkelikaveri on ehtinyt teloittaa yhden ihmisen ja toinen odottaa vuoroaan.
MissMallard kirjoitti:Mikään ei oikeuta tällaiseen kamalaan tekoon! Mutta jos pomoni lupaisi minulle asioita jotka ei toteudu kuten vaikka palkankorotus niska limassa raatamisesta, niin kyllähän se pomon naama alkaisi kohtuullisesti jurppimaan. Tai kumppani joka lupaa jotakin eikä pidä lupauksiaan, niin kyllähän sellaisesta pettyy. Jokainen meistä. Se on vain siinä kuinka pystyy pettymyksensä käsittelemään.
Meillähän ei tällaista tietoa ole, että Loimulan pomo olisi hänelle jotain palkankorotusta tai muutakaan etenemistä luvannut. Jos ja jos, tai sitten ei. Sevónia on kuvailtu vielä paljon kauniimmin sanoin kuin murhaaja Loimulaa, joten on mahdollista että Loimulalle ei ole luvattu yhtään mitään, vaan Loimula on itse omassa mielessään kuvitellut oman urapolkunsa itselleen "raa-an osaamisen kautta" (tätä termiä kaverit käyttivät) ja pettymys on ollut kova, kun pelkkä "raaka osaaminen" ja töissä istutut tunnit eivät olekaan riittäneet haaveiden toteutumiseen, vaan esimies onkin esim. havainnut puutteita Loimulan sosiaalisissa ja vuorovaikutustaidoissa ja sen vuoksi todennut hänet sopimattomaksi Loimulan toivomiin esimiestehtäviin. Loimula, varsinkin jos hänellä on ollut jotain asperger-tyyppistä, ei ehkä ole ymmärtänyt mistä kiikastaa eikä ole vihaltaan ja katkeruudeltaan kyennyt tekemään korjausliikkeitä juuri niille mahdollisille "pehmeämmille" työyhteisössä arvostetuille esim. tiimityötaidoille, joihin nimenomaan olisi pitänyt satsata. Työkaverin kertoma "naama punaisena huutaminen" ei varmasti ole tie etenemiseen.

e: lisätty puuttuva sana
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)

Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Staffan Sevónin murha Sipoossa 23.7.2018

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

Hyvää pohdintaa Kissankello, mutta mitä tarkoitat jälkikäteisjeesustelulla? Itsekin tuossa pitkästi analysoit tekijää ja hänen mahdollista ajatusmaailmaansa jne. Olisiko niiden ystävien pitänyt sanoa että 'ihan paska jätkä', jos kuitenkin ystävänä oli hyvä näille kavereilleen? Ei Loimula heitä päiviltä pistänyt ja tuskin suunnitteli pistävänsä. Terapiaan hakeutuminen voi olla miehille kynnyksen takana koska miesten on vaikeampaa tunnustaa mahdollista heikkouttaan. Sairaudentunnottomuus on myös mahdollista. Psykoottisessa tilassa varsinkin.

Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Staffan Sevónin murha Sipoossa 23.7.2018

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

MissMallard kirjoitti:Hyvää pohdintaa Kissankello, mutta mitä tarkoitat jälkikäteisjeesustelulla? Itsekin tuossa pitkästi analysoit tekijää ja hänen mahdollista ajatusmaailmaansa jne. Olisiko niiden ystävien pitänyt sanoa että 'ihan paska jätkä', jos kuitenkin ystävänä oli hyvä näille kavereilleen? Ei Loimula heitä päiviltä pistänyt ja tuskin suunnitteli pistävänsä. Terapiaan hakeutuminen voi olla miehille kynnyksen takana koska miesten on vaikeampaa tunnustaa mahdollista heikkouttaan. Sairaudentunnottomuus on myös mahdollista. Psykoottisessa tilassa varsinkin.
Mitenkähän nyt avaisin ajatuksiani... kyllä, analysoin, tai ehkä pitää sanoa vain lainausmerkeissä "analysoin", kuten me kaikki täällä, itse ainakaan henkilöä tai muita asianosaisia tai heidän työyhteisöään tuntematta... täysin ulkopuolisena, pelkkien mediassa olleiden tietojen varassa siis. Ja vaikkei kukaan meistä tiedä Loimulan aspergerista, autismista, psykooseista tai muistakaan diagnooseista, niin kyllä minusta jonkinlaista kuvaa varmasti kaikki pystymme tilanteesta piirtämään, kun näinkin yksityiskohtaista tietoa on sekä poliisilta että henkilön tunteneilta saatu... tarkempaa kuin monien muiden henkirikostapausten taustoista.

Tiedän, että lehdistö osaa olla tosi aktiivisena ja ärhäkkänä haluamassa kommentteja ja haastatteluita silloin, kun jokin asia on ajankohtaisena otsikoissa. Henkilölle, joka on tottumaton lehdistön kanssa toimimiseen eikä ole tottunut toimittajien pommitukseen ja tiedonnälkään, saattaa olla vaikeaa olla vastaamatta ja kommentoimatta kun kerran kysytään. "Kuvaile kaveriasi, millainen hän oli?", "Miten luonnehtisit häntä, mitkä olivat hänen hyviä ja huonoja puoliaan?", "Miten hän käsitteli ristiriitatilanteita?", "Milloin tapasitte viimeksi, mitä teitte ja mistä keskustelitte, miten hän käyttäytyi?". Toimittajien kysymyksiin varautumaton tai jopa "yllätetty" henkilö saattaa vahingossa, huomaamattaan, tulla antaneeksi kommentteja, jotka sitten löytääkin verkkouutisten lööpeistä. Mutta "jälkikäteisjeesustelulla" tarkoitan tässä tapauksessa sitä, että kun henkilö on näin uskomattoman pitkäjänteisellä ja suunnitelmallisella harkinnalla (voisi sanoa, että on kuin elokuvan juoni), siis erityisen paheksuttavasti, suunnitellut kahden ihmisen murhaa ja ehtinyt toisen heistä jo teloittaa uhrin kotona, niin minusta olisi ollut viisaampaa pysyä kokonaan hiljaa, olla kommentoimatta. Ei ainakaan niin, että syntyy kuva puolustelusta, sillä minulta ei riitä vähääkään myötätuntoa Loimulalle, eikä näin kylmäveristä murhaajaa minusta saisi uhriuttaa mediassa, nimenomaan ei edes ne kaverit, jotka olivat tekijän kanssa hyvissä väleissä ja joita hänellä ei ollut tarpeenkaan murhata. Tässä casessa on yksi henkirikoksen uhri, yksi stalkkauksen uhri ja yksi itsemurhan tekijä. Staffan Sevón ei saanut päättää kohtalostaan. Loimula sai päättää omasta kohtalostaan ja hän päätti itse päättää päivänsä, joten siksi hän on minusta oman vihansa uhri. Ei "jonkun muun", "elämän", "työelämän", "pettymysten" tai muidenkaan epämääräisten ulkopuolisten tahojen, joille vastuuta joskus elämässä yritetään kovasti itseltä ulkoistaa. Elämä on kovaa, mutta päätökset ovat omiamme, on ne sitten terveenä tai sairaana tehty. Kuten itsekin aiemmin totesit, se on että miten niitä pettymyksiä käsittelee.

Minulle on tullut käsitys, että Loimula jäi Ilmariselle ikään kuin "hakkaamaan päätään seinään", kun taas kaukaa viisas, sosiaalisesti fiksu, tunneälykäs tyyppi olisi lähtöpäätöksen tehtyään vaatimisen ja raivoamisen sijaan alkanut vielä Ilmarisella töissä ollessaan hakemaan jo uutta työpaikkaa, ja olisi ollut (vaikka pinnan alla olisi närästänytkin) kiva ja ystävällinen silloiselle esimiehelleen (ja työkavereilleen) suositukset saadakseen, ja hakenut sen uuden työpaikan jo edellisessä työssä ollessaan. Alan piirien ollessa niin pienet älykkääksi kehutun Loimulan olisi näin ollut varmasti helpompi saada uusi työ, missä ehkä olisi ollut niitä kaivattuja etenemisen mahdollisuuksiakin, kuin lähteä Ilmariselta ikävissä väleissä ja jättäytyä pettyneenä ja turhautuneena työttömäksi. Työnhaun ja rekrytoijien näkökulmasta pari vuotta rahoitusalalla on liian pitkä aika olla työttömänä ja pitää "ommoo lommoo", se tekee jo itsessään seuraavan työn saamisesta paljon vaikeampaa kuin lyhyt työttömyystausta, vaikka olisi lähtenyt hyvissäkin väleissä. Vaikka Loimula olisi ollut kuinka älykäs matemaattisesti, niin lehtijuttujen perusteella vaikuttaa siltä, että tunneälyä ja sosiaalisia työyhteisötaitoja ei vastaavasti ollut.

Loimulalla oli kämppä täynnä aseita ja murhasuunnitelmillaan hänellä on selvästi ollut valmius aivan mihin tahansa. Pidän hyvänä asiana muiden ihmisten kannalta, että hän on nyt kuollut ja muille vaaraton.

Osasinkohan nyt selittää mitä tarkoitan... tämän paremmin en osaa. Hyvää yötä :)
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)

Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Staffan Sevónin murha Sipoossa 23.7.2018

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

Hyvää pohdintaa Kissankello taasen. Tuo asearsenaali tekijällä myös vähän mietityttää itseäni. Tosin harrastajat varmaan keräilee aseita ja käyttääkin harrastuksissaan ja kilpailessaan eri asetyyppejä ja esim.asbergeriin saattaa kuulua keräily. Lisäksi jos Loimula odotti jonkinlaista yhteiskunnan romahdusta niin oli asein varustautunut siihen sitten, mutta tuolla asemäärällä/panosmäärällä, mitä hän omisti, saisi ikävää jälkeä aikaan jos päättäisi pistää vähän enemmänkin porukkaa pois päiviltä. Tosin esim.patruunoita on yleensä harrastajilla vinoliuta. Mutta voi olla että aseet ei liity sen enempää suurempien kokonaisuuksien suunnitteluun. Lisäksi hänellä oli luvat ainakin osaan aseista.

Kiinnitin myös huomiota että kovin karu oli tekijän asunto. Tosin minimalismi on 'muotia' näinä päivinä ja jos yhteiskunta romahtaa niin mitäpä sitä tavaroilla tekee, ne ovat vain tiellä kriittisellä hetkellä. Ilmeisesti tekijä myös vietti aikaansa kotipuolessaan paljon irtisanoutumisen jälkeen joten ehkei kokenut tarpeelliseksi sisustaa asuntoaan sen enempää tai viihtyisämmäksi. Lisäksi tekijällä oli ollut omistusasunto entisen kumppanin kanssa josta oli eronnut irtisanoutumisen aikoihin että voi olla että omat mahdolliset tavarat jäi siis ex-kumppanille. Hänellä oli nykyisessä asunnossaan siis vain pöytä ja sänky, ja asekaappi ja ampumiseen liittyvää välineistöä. Hyvin askeettinen asunto siis. Kertooko se jotakin, tai ei kerro? Mutta suht hyvä palkkaiseksi ihmiseksi hänellä oli siis vain pöytä ja sänky. Tosin lienee aseisiin mennyt pitkä penni rahaa ja oli nostanut kuulemma ison summan käteistä rahaa sen talousjärjestelmän romahtamisen vuoksi jota odotti. Muistan kun Anneli Auerin tapauksessa oli kuvia Auerin kotoa ja sitä siivottomuutta paljon mietittiin niissä kuvissa että kertooko se kodin siivottomuus jotakin Auerista itsestään ja hänen persoonastaan jne? Tällä viittaan siihen että kertooko koti jotakin asujastaan?

Ja tietysti Sevon on valitettavasti uhri ja suurin kärsijä ja joutui tekijän silmittömän mielivallan ja väkivallan uhriksi kauhealla tavalla. Pitää vielä muistaa ettei Sevonkaan siis ollut enää Ilmarisella töissä tekohetkellä.

Luonnokas

Re: Staffan Sevónin murha Sipoossa 23.7.2018

Viesti Kirjoittaja Luonnokas »

Edelliseen Kissankellon viestiin kommentoiden, käsitin että kukaan ystävistä ei ole puhunut lehdistölle, vaan kaikki viime päivien jutut ovat esitutkinta-aineistoista noukittuja. Ja kun tekijääkin oli lojaaliksi kuvailtu, niin ehkä lojaliteetti sai jotkut ystävät puhumaan poliisille ymmärtäväiseen sävyyn. Tai ehkä vain järkytys ystävän kuolemasta. En ole muuten lukenut vielä yhdestäkään jutusta entisen tyttöystävän kommentteja, luulisi että häntäkin on kuultu todistajana.
- Mikolle oli jäänyt sellainen kuva, että [uuden esimiehen] tulon myötä rekrytointipolitiikka muuttui siten, että siellä alettiin suosia suomenruotsalaisia.
Tälle spekulle tuli nyt siis vahvistus, Durruti ihan oikeilla linjoilla. Nousee esille pari pohdintaa:

- Ystävät kuvailivat tekijää hyvin isänmaalliseksi
- Työtoverit kuvailivat kuulusteluissa MV-sympatioita
- Tekijä oli käynyt partioimassa vastaanottokeskusten liepeillä
- Käsittääkseni poliisi pääsi tekijän jäljille Ilmarisen työntekijän vinkin ja oman tutkintalinjansa kautta. Eivätkö nämä ystävät jotka osasivat laskea murhan jälkeen 1+1 kertoneet tosiaan epäilyistään poliisille? Etenkään se joka lainasi äänenvaimenninta?

Johtuiko siitä että:

- Patrioottinen aseharrastus vaikutti yhdistävän tekijää ja joitain hänen ystäviään, halusivat suojella itseään - totuudelta? Mieleltään järkkyneeltä tekijältä? Poliisilta?
- Onko julkisuuteen asti tullut tietoon kaikki tekijän arvot ja kytkökset?
- Oliko kyseessä tosiasiallisesti rasistinen murha?

Jotenkin tuo Puolustusministeriön (ja Nylands Nationin) naapuriin asettuminen ja siellä prepperöinti sopii kyllä yhteen tekijän maailmanlopun tunnelmien kanssa. Isänmaallista varustautumista - taktiset suojaliivit ja kypäräkin valmiiksi hankittuna. Usein äärioikeistosympatiolla (tai fundamentaalikristityillä arvoilla) varustettujen valkosotureiden kohdalla mediassa rakennetaan narratiivi, että tekijä oli hullu yksinäinen susi, vaikka tietokoneet olisivat olleet täynnä kirjeenvaihtoa kaikenmaailman natsien kanssa, suunnitelma pitkäjänteinen ja motiivi poliittinen. Ja tuo pettymys yhteiskuntaan, tuttuja kaikuja noista piireistä.

E: viittaus Kissankellon viestiin

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Staffan Sevónin murha Sipoossa 23.7.2018

Viesti Kirjoittaja Blues »

Näkymä asunnosta ulko-ovelle.jpg
Näkymä asunnosta ulko-ovelle.jpg (65.44 KiB) Katsottu 4556 kertaa
Epäilty ampui 4 laukausta.jpg
Epäilty ampui 4 laukausta.jpg (115.73 KiB) Katsottu 4556 kertaa
Asunnon keittiö, josta epäilty löytyi.jpg
Asunnon keittiö, josta epäilty löytyi.jpg (172.79 KiB) Katsottu 4556 kertaa
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Staffan Sevónin murha Sipoossa 23.7.2018

Viesti Kirjoittaja Blues »

Yleiskuva Loimulan asunnon eteisestä.jpg
Yleiskuva Loimulan asunnon eteisestä.jpg (101.46 KiB) Katsottu 4554 kertaa
Loimulan olohuone.jpg
Loimulan olohuone.jpg (103.73 KiB) Katsottu 4554 kertaa
Loimula asekaappi.jpg
Loimula asekaappi.jpg (107.29 KiB) Katsottu 4554 kertaa
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Staffan Sevónin murha Sipoossa 23.7.2018

Viesti Kirjoittaja Blues »

Loimula kypärä.jpg
Loimula kypärä.jpg (226.06 KiB) Katsottu 4552 kertaa
Loimula patruunat.jpg
Loimula patruunat.jpg (187.43 KiB) Katsottu 4552 kertaa
Loimula suojaliivi.jpg
Loimula suojaliivi.jpg (189.16 KiB) Katsottu 4552 kertaa
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Staffan Sevónin murha Sipoossa 23.7.2018

Viesti Kirjoittaja Blues »

Loimula kivääri.jpg
Loimula kivääri.jpg (122.54 KiB) Katsottu 4546 kertaa
Loimula lippaat.jpg
Loimula lippaat.jpg (129.86 KiB) Katsottu 4546 kertaa
Loimula patruunat 2.jpg
Loimula patruunat 2.jpg (123.71 KiB) Katsottu 4546 kertaa
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Staffan Sevónin murha Sipoossa 23.7.2018

Viesti Kirjoittaja Blues »

Loimula pienoispistooli.jpg
Loimula pienoispistooli.jpg (156.04 KiB) Katsottu 4544 kertaa
Tässä aiemmista postauksista uupuneet kuvat.
Jos ylläpito on sitä mieltä, että kuvat tulee olla tekstin mukana, ylläpito siirtänee ne sinne.

Aikamoinen asearsenaali yhdellä miehellä.
On tainnut todellakin hieman todellisuudentaju hämärtyä tällä kaverilla.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

pilipali
Harjunpää
Viestit: 316
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 3:25 am

Re: Staffan Sevónin murha Sipoossa 23.7.2018

Viesti Kirjoittaja pilipali »

Kukaan ei oikeasti tiedä syytä miksi Loimula päätti tappaa Sevonin. Kaikki syyt jotka on tuotu esiin ovat täysin oletuksia ja aika heppoisia syitä näin suunnitelmallisen murhan tekoon.

Veikkaisin itse että kyseessä on joku hieman rankempi syy kuin se, ettei Loimulan palkkaa nostettu. Joku sellainen joka on jo valmiiksi epäsosiaalisen ihmisen saanut lähes täysin työkyvyttömäksi ja suunnittelemaan murhaa. Tälläinen syy voisi olla vaikka nöyryyttäminen, nimittely ja/tai annettujen lupauksien (katteettomien) pitämättömyys. Joillakin ihmisillä menee täysin nuppi nurin kun jotain on luvattu eikä lupausta pidetä kun taas toisilla se menee ohi ja jotkut alistuvat tuollaiseen käytökseen normaalina esimiesten puolelta.

Sivustamulkoilija
Jack Bauer
Viestit: 967
Liittynyt: To Kesä 21, 2018 1:57 pm

Re: Staffan Sevónin murha Sipoossa 23.7.2018

Viesti Kirjoittaja Sivustamulkoilija »

Tai sitten syy oli vaan niinkin yksinkertainen kun se että Loimulaa vaan vitutti Staffan ja sen tekemiset.äärimmäinen vitutus voi johtaa äärimmäisiin tekoihin

Sivustamulkoilija
Jack Bauer
Viestit: 967
Liittynyt: To Kesä 21, 2018 1:57 pm

Re: Staffan Sevónin murha Sipoossa 23.7.2018

Viesti Kirjoittaja Sivustamulkoilija »

avain kirjoitti:
Yksityisasunnosta löytyi ruumis Sipoossa - epäillään rikosta

Tänään klo 14:40 (muokattu klo 14:45)

Vainajassa todettujen ulkoisten väkivallan merkkien vuoksi asiassa epäillään rikosta.
Poliisi on aloittanut asian esitutkinnan, mutta on vielä yksityiskohdista vaitonainen.

Sipoossa sijaitsevasta yksityisasunnosta löytyi tiistaina 24. heinäkuuta henkilö kuolleena.

Vainajassa todettujen ulkoisten väkivallan merkkien vuoksi asiassa epäillään rikosta. Poliisi on aloittanut asian esitutkinnan. Tutkinnallisista syistä johtuen asiasta ei tiedota tässä vaiheessa enempää.

Lähde: Iltalehti 24.7.
Avataanhan ketju näillä niukoilla alkutiedoilla. Kellään paikallisella tarkempaa tietoa tapahtuneesta ja tarkemmasta sijainnista?
Se aina naurattaa mua aina vaikka on kyse vakavasta asiasta,siis toi miten tällaisista tapauksista kerrotaan julkisuuteen."yksityisasunnosta löydettiin ruumis Sipoossa-epäillään rikosta"
Siis "epäillään rikosta"?tällaisessa tapauksessa kun löytyy kroppa minkä päähän on ujutettu luoti/luoteja ja asetta ei ole siinä lähellä ja muutenkin sen näkee sekunnissa että kyse ei ole mistään onnettumuudesta/yms. niin eikös noin ilmeisissä tapauksissa voisi heti kärkeen ilmottaa että kyse on rikoksesta,eikä mitään,et epäillään.no shit,oisko se rikos jos päässä reikiä ja ei konetta missään lähellä millä se/ne ois tehty

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Staffan Sevónin murha Sipoossa 23.7.2018

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Mun tulee tästä Loimulasta mieleen kouluampujatyyppiset ihmiset, joilla on käsitys omasta ylivertaisuudestaan (ja sitten kuitenkin pohjalla äärimmäinen epävarmuus ja heikko itsetunto, joka romahtaa, kun tajuaa, etteivät kyvyt todellisuudessa riitä tai muut eivät kuitenkaan ihaile riittävästi) jolloin vastoinkäymiset/koettu kiusaaminen alkaa keräämään sellaista suhteetonta monivuotista vihaa ja sen vihan purkamiseksi aletaan luomaan fantasiaa kostosta.

Toteutus on pikkutarkka ja hiukan lapsellinen, tekniikka kiinnostaa ja asefetisismi. Paperille laaditaan suunnitelmia, jotka ei sitten tositilanteessa ihan loppuun saakka toimi tai ole ajateltuja. Paikan päällä käydään etukäteen. Tehdään itsemurha kun "tehtävä" on suoritettu. Kärsitään masennuksesta ja kovasta katkeruudesta koko maailmaa vastaan. Elämä on pikkutarkkaa ja minimalistista ja jotenkin pseudofilosofista.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Vastaa Viestiin