Liikennevahingosta täytyy sanoa, että erässä hyvin läheltä liipanneessa tapauksessa tekijällä oli kyllä erittäin paljon samankaltaisuutta tämän tapauksen tekijään. Kunnollisuus, kokemus ja se, ettei millään halunnut myöntää, että omaa törkeää huolimattomuuttaan aiheutti toisten kuoleman. Tietenkin puolustus yrittää keksiä tekijän kannalta parhaan mahdollisen selityksen, mutta olen sitä mieltä, että kyse on myös jonkinlaisesta psyyken puolustusmekanismista. Tässä mainitsemassani tapauksessa tekniset todisteet nimittäin lähes aukottomasti todistivat tekijän virheen, joten törkeältä tuomiolta oli aika vaikea välttyä. Silti hän jaksoi vedota siihen, että ei olisi ikinä toiminut niin.maxi kirjoitti: ↑Ke Maalis 24, 2021 8:41 am Liikennevahingoissa joissa aiheutetaan toisen kuolema ei lynkata tällä palstalla niin voimakkaasti tekijöitä kuin yksittäisessä ampuma ase onnettomuudessa. En vähättele tekoa, mutta tiedän että tämän tapauksen henkilö on ottanut raskaasti asian ja on hyvin pahoilla mielin aiheuttamastaan.
Tekoa ei saa tekemättömäksi näitä ikävä kyllä sattuu joskus tosin huomattavasti harvemmin kuin esimerkiksi liikenne kuolemia.
On puhuttu myös huonosta tuurista. Tuuria ei voi ennalta ottaa mukaan sitä joko on tai ei ole tapahtuma hetkellä. Huonoa tuuria on ollut molemmilla osapuolilla sekä uhrilla, että metsästäjällä he ovat toisistaan tietämättä kohdanneet riittävällä etäisyydellä ja uhrin vaatetus on ollut huonon tuurin myötäinen jos olisi ollut jotain värikkäämpää niin hän ei olisi tullut metsona ammutuksi.
Tietenkään tapahtuma ei ole uhrin syy vaan on sitä olematonta tuuria jota ei voinut ennakoida.
Noh, vähän samat vibat tulee tästä metsästäjästä. Ehkä on vain liian kova paikka myöntää edes itselleen, että tuli ammuttua ihminen metsona?
Tuurista sanon vain, että hyvää tuuria on maailmassa aika paljon enemmän kuin huonoa, muuten näitä uutisia saisi lukea harva se päivä.
Joskus sitten "huono tuuri" napsahtaa omalle kohdalle, kun tarpeeksi sitä koettelee. Huolellisuuden merkitys on niin helppo aliarvioida.