Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Hermione »

weisses fleisch kirjoitti:
Ti Huhti 26, 2022 2:36 am


Edelleenkin, ei se ohikulkija ole nähnyt, että siellä tapetaan jotakuta. Jos kaikki ilmoittaisivat hätäkeskukseen joka kerta kun näkevät jossain jonkun möykkäävän kännissä, niin jo olisi linjat tukossa. Ja vaikka olisi ilmoittanutkin, niin ei siellä kytät ihan lähitunteina olisi paikalla olleet, josko koskaan. Ohikulkijan syytä tämän tapauksen lopputulos ei ole millään tavalla.
Tätä asiaa on käsitelty tässä keskustelussa.

Nyt ei ollut kyse "joka kerrasta kun joku möykkää kännissä", vaan siitä että neljä alaikäistä oli päihtyneenä ja kolme pahoinpiteli neljännen hengiltä. Lähtökohtaisesti mikään ilmoitus häkeen ei ole turha, mutta ilmoituksen jälkeen se on viranomaisten käsissä arvioida, riittääkö asian kirjaaminen vai toimitetaanko tehtävä asianmukaiselle taholle eteenpäin.

Olen itse varsin herkästi ilmoittanut häkeen kun olen havainnut esimerkiksi nuorten koheltamista liikenteessä vaikka en olisi itse edes puuttunut asiaan itse millään tavoin. Ei ole kertaakaan sanottu että ei olisi pitänyt soittaa.

weisses fleisch
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: To Loka 20, 2016 5:53 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja weisses fleisch »

^No mutta kun se ohikulkija ei nähnyt mitään hengiltä pieksemistä, vaan pelkkää kännissä möykkäämistä. Ei kenellekään tule mieleen jotain kaljaporukoita nähdessään (varsinkaan ennen tätä keissiä), että ahaa, siellä aiotaan tappaa joku. Tuskin se ohikulkija näki näitä tyyppejä edes niin läheltä, että olisi voinut arvioida, oliko kyseessä ala- vai täysi-ikäiset. Ei nää nyt mitään pikkukersoja olleet.

Wickeddy
Frank Drebin
Viestit: 393
Liittynyt: Ti Touko 05, 2015 2:20 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Wickeddy »

Kyllä sen nyt järkikin sanoo että soittaa apua jos näkee kun jotain piestään hengiltä.
Tämä ohikulkija ei ole sellaista nähnyt ja siksi ei siitä soittanut.
Se että nuoriso on syrjässä möykkäämistä ja viettämässä iltaa niin ei sano sitä että kaveria oltaisiin siellä tappamassa.
Jos nuoriso kokoontuu näkyvälle paikalle niin siellä ei saa rauhassa olla vaan nuoret häädetään muualle koska ”muut” häiriintyvät siitä metelistä.
Jatkuvasti nuoria kokoontuu viettämään aikaa keskenään ja pääsääntöisesti osaavat kyllä käyttäytyä.
Näitä poikia ei olisi pitänyt ulos päästää vielä tuon ikäisinäkään keskenään.
Ilman aikuisen valvontaa. Sen tämä toiminta on todistanut.
kunnia meni ,mutta maine jäi.

elliina
Susikoski
Viestit: 37
Liittynyt: La Maalis 20, 2021 10:27 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja elliina »

Kuten Savolainen-nimimerkkikin kirjoitti, myös minä mietin tätä aina vaan ja olo on edelleen todella paha aina, kun tämä kauheus tulee mieleen. Ja se tulee usein. Olen koettanut itseäni pitää kurissa ja kääntää ajatukset pois tästä, kun se rupesi aiheuttamaan jo ruumiillisia oireita ja aiemmin olleet sairaudet paheni. Otan kaiken, varsinkin poikiin liittyvät ikävät asiat kovin vakavasti ja suistun ihan raiteiltani. Mutta toki aikoja sitten olen sanonutkin, ettemme saa unohtaa ja niin kirjoitan myös kynttilöihin joita vien hautausmaalle muualle siunattujen muistomerkille. Emme saa unohtaa, mutta silti toivon, ettei se aina tuntuisi näin pahalta, varsinkaan ihmisistä, joilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

savolainen
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: La Loka 25, 2014 7:47 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja savolainen »

elliina: näin juuri, minulle kaikki Koskelan jälkeen nuorille pojille tapahtuneet pahat asiat ovat ahdistavia, tuntuu vahvasti, että tarvitsisin jo ammattiapua tämän käsittelyyn. Ajoittain käyn haudalla, tavallaan se on lohduttava kokemus, hän on nyt turvassa, mutta sitten mietin mitä kaikkea joutui kokemaan ja ahdistus palaa.

elliina
Susikoski
Viestit: 37
Liittynyt: La Maalis 20, 2021 10:27 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja elliina »

Minulle joku ehdotti jo ensimmäisen kirjoitukseni jälkeen ammattiapua ja epäili, että olen sijaistraumatisoitunut tämän vuoksi. Mutta koin kyllä ennenkin samoja tuntemuksia; Koskela vaan näytti, että mikään ei nykymaailmassa ole riittävän hirveää jonkun kokea ja minkäänlaista kohtuutta ei ole toisille olemassa. Sodissa näin on aina ollut ja tulee olemaan, ikävä kyllä, mutta myös ns. hyvinvointiyhteiskunnassa ei tunnu joillekuille olevan sijaa muuten, kuin toisten pilkan ja kidutuksen kohteena. Koko elämä, hukkaan heitetty ja alusta loppuun kärsitty. Sitä on mahdotonta tietysti edes kuvitella, joka ei ole sitä itse kokenut, mutta silti sen ajatteleminenkin tuottaa valtavaa tuskaa ja ahdistusta. Ei tarvita kuin näkymä pimeästä, syksyisestä kaupungista, puhumattakaan lehtijutusta muista kidutuksen ja kiusaamisen kohteiksi joutuneista, puolutuskyvyttömistä nuorista, niin ahdistus palaa. Mikä on näiden uhrien elämän tarkoitus? Minun on pakko uskoa aina siihen, että on vielä jossain paikka, jossa nämä uhrit eivät kärsi, vaan heillä on siellä hyvä olla. Muuten tätä kaikkea on mahdoton kestää. Minäkin tarvitsisin varmasti ammatillista keskusteluapua, mutta voimavarat menevät nyt toisiin asioihin. Tsemppiä Savolainen ja muut vastaavasti kokevat! Koetetaan pärjätä näiden tuntemuksiemme kanssa ja unelmoidaan maailmasta, jossa kaikki saavat olla sellaisia, kuin ovat, jos eivät siis aiheuta muille mitään pahaa. Tiedän, utopiaa, mutta silti...

savolainen
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: La Loka 25, 2014 7:47 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja savolainen »

Haudalla palaa kynttilä ja siellä on tuoreita ruusuja, lämmittää että häntä muistetaan.

tokkaukko
Christopher Lorenzo
Viestit: 1694
Liittynyt: Su Syys 15, 2019 1:12 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja tokkaukko »

Kannattaakohan teidän roikkua tällaisilla foorumeilla kun olette lukeneet tästä niin tunnette että tarvitsette ammattiapua? Silti jatkatte täällä väijymistä vaikka päässä viiraa jo näiden juttujen takia..Pakkohoito päätöksiä tulossa,mutta voihan sitä sieltä hourulastaki jatkaa tänne chattaamista :D
eli ihan yhtä tyhjän kans teille hakea apua kun oireilun syy(murha.foorumi) pysyy kännykässä mukana.Ja sitä myös luetaan.Kokoajan.tippa linssissä,pelottaa ja ahdistaa mutta lisää pitää lukea.Sairasta,itse aiheutettua mielisairautta,tiedostatte ongelmanne ja silti jatkatte sen suorittamista vaikka ei ole yhtän mitään pakkoa lukea tällaisia jotka ahdistaa.

Teille ei pidä mitään hoitopaikkaa uhratakaan,ei euroakaan,te teette itse ratkaisun jatkaa ahdistuksen lisäämistä,tieten tahtoen.Te ette edes halua parantua vaan ahnehditte lisää sitä mikä ahdistaa ja pelottaa.
Jos peli on epäreilu,älä pelaa.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Hermione »

tokkaukko kirjoitti:
Su Kesä 05, 2022 2:20 pm
Kannattaakohan teidän roikkua tällaisilla foorumeilla kun olette lukeneet tästä niin tunnette että tarvitsette ammattiapua? Silti jatkatte täällä väijymistä vaikka päässä viiraa jo näiden juttujen takia..Pakkohoito päätöksiä tulossa,mutta voihan sitä sieltä hourulastaki jatkaa tänne chattaamista :D
eli ihan yhtä tyhjän kans teille hakea apua kun oireilun syy(murha.foorumi) pysyy kännykässä mukana.Ja sitä myös luetaan.Kokoajan.tippa linssissä,pelottaa ja ahdistaa mutta lisää pitää lukea.Sairasta,itse aiheutettua mielisairautta,tiedostatte ongelmanne ja silti jatkatte sen suorittamista vaikka ei ole yhtän mitään pakkoa lukea tällaisia jotka ahdistaa.

Teille ei pidä mitään hoitopaikkaa uhratakaan,ei euroakaan,te teette itse ratkaisun jatkaa ahdistuksen lisäämistä,tieten tahtoen.Te ette edes halua parantua vaan ahnehditte lisää sitä mikä ahdistaa ja pelottaa.
Tokkaukolla on kyllä pointti tässä.

Jotta ei viesti jää onelineriksi, niin totean vielä että oma energia kannattaa kohdistaa siihen, että välittää läheisistään ja pyrkii varsinkin omille lapsille antamaan mahdollisimman hyvät eväät elämään.

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Hermione kirjoitti:
Su Kesä 05, 2022 5:02 pm
Tokkaukolla on kyllä pointti tässä.
Jeps, tulen komppaamaan. Tämä ketju alkoi ahdistamaan kohtalaisen varhaisessa vaiheessa, ja siksi olen skipannut melkein kaikki viestit. Nyt käyn silloin tällöin kurkkimassa viimeisen, että onko mainintoja esim. lomista tjms.

Kun tapahtumien kulkuun ei voi enää vaikuttaa, niin turha sitä on kertaamalla kerrata ja verrata omaa mielikuvaansa jonkun toisen mielikuvaan. Siis jos kerran kertaaminen ylipäänsä herättää ahdistusta.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

aumari
Vic Mackey
Viestit: 1976
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja aumari »

Jotkut tuntevat tarvetta surra ja kokea tuskaa myös itseen liittymättömistä asioista. Tavallaan tietysti hyvä, että pystyy yleensä tuntemaan myötätuntoa. Toisin kuin väkivaltaiset hampit, kuten mm. Koskelassa ja äskettäin Rovaniemellä kolmestaan pahoinpitelivät yhtä puolustuskyvytöntä.

Jos tekee pahaa väkivaltaisuuksista lukeminen tai niiden ajatteleminen, niin voi miettiä, voiko itse tehdä jotain väkivaltaisuuden lisääntymisen estämiseksi. Jos ei voi, niin se täytyy vain hyväksyä. Muuta se, minkä voit ja hyväksy se, mitä et voi muuttaa. Siinä realistismia elämään.

Oukki8
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Loka 13, 2020 4:46 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Oukki8 »

Kohta tästäkin tapauksesta tulee kuluneeksi kaksi vuotta. Kerrassaan järkyttävä tapaus. Emme saa unohtaa uhrin julmaa kohtaloa.

miukumauku
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Loka 04, 2022 3:57 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja miukumauku »

Millon nää pojat vapautuu ja mitenköhän elämä sitten tuomion jälkeen? Voiko tälläisiä yksilöitä edes päästää vapaaksi? Jos 16-vuotiaana pystyy ottamaan toiselta hengen noin julmasti ilman katumusta niin onko silloin mitään mahdollisuutta olla kunnollinen veronmaksaja tai edes jonkinlainen kansalainen tulevaisuudessa?

Aldrig
Nikke Knakkertton
Viestit: 184
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2022 4:40 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Aldrig »

No nyt on käsillä Heikin,Veetin ja Alexin kaksivuotisjuhlapäivä.Vieläköhän nämä niidii pojat ovat lusimassa.Varmaan Heikki ainakin pääsee äitinsä ja isukin luokse jouluna availemaan pukin tuomia paketteja Käpylään.Joulupukkikin on tilattu jo ajoissa.Saatana!

Sherlock Solmu
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: La Marras 21, 2015 11:26 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Sherlock Solmu »

Niin, pian ovat varmasti vapaana.
Tähän sopii vertauskuva. Me kaikki ihmiset olemme kuin isossa terraariossa, mikä on meidän maailmamme. Aina välillä siihen terraarioon lasketaan vapaaksi petoeläimiä ja saalistajia, kuten V, A ja H. Sitten vain kierrämme terraariota ja toivomme ettemme törmää heihin. Itse ainakin vähän pelkään näitä poikia ja heidän väkivaltaisuuttaan, vaikka en ikinä sitä heille myöntäisi. Väkivallan edessä ei saa alistua.

Vastaa Viestiin