Viitasaari: 48-v. nainen surmattiin julmasti - 20-vuotias surmaaja pakkohoitoon

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Viitasaari: Keski-ikäinen nainen surmattu - 20-v mies vangittu epäiltynä murhasta

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

En ole Suomesta varma, mutta vaikkapa USAssa ei mene läpi huumepsykoosi, koska siellä ajatellaan, että tekijän vastuu kattaa myös sen huumeenottohetken, jolloin tavallinenkin ihminen tietää psykoosin tms. käytöksen riskin, joka voi johtaa vaikka mihin.

Back to Suomi: Ei tule yhtään huumepsykoosihenkirikosta äkkiä mieleen, vaikka taisipa se "saunasolmumiehen" eli Ior Bockin surmaaja jossain vastaavassa ollut? Sehän ainakin koki helvetin nopean ihmeparantumisen ja lähti luikkimaan melko vilkkaasti kotiinsa. En jaksa tosin muistaa, miten se mielentila tässä meni, enkä jaksa nyt lukeakaan. Juttu tosin siitä löytyy tuosta:
viewtopic.php?f=2&t=9845

Toisaalta, ollaanhan sitä viinapäissäänkin niin sekaisin, ettei tiedetä itsekään ketä ollaan, mutta silti tuomitaan henkirikoksista ihan reippaasti (kuten kuuluukin). Viinasta taidettiin joskus antaa "aleja", mutta ei enää.

PS. Tätä muistelin, Viitasaarella on kyllä ollut viime vuosina suuria tunteita ja jopa palavaa rakkautta, kun yritetään jopa polttaa lapsineen, kuten tässä 2016-jutussa: https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 11&t=21908
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Viitasaari: Keski-ikäinen nainen surmattu - 20-v mies vangittu epäiltynä murhasta

Viesti Kirjoittaja poikani »

LadyGodiva kirjoitti:
Pe Helmi 19, 2021 2:06 pm
Toivottavasti saa mahdollisimman pitkän tuomion ja linnaan lähtee kyllä tässäkin tapauksessa terveisiä sit jo etukäteen ennen ton saapumista. Osaavat olla valmiina ku viattomaan naiseen kajonnut pipipää astelee mestoille.
Mistä voi tietää, että nainen oli viaton? Vai ovatko kaikki naiset viattomia?
????? ?? ??????.

LadyGodiva

Re: Viitasaari: Keski-ikäinen nainen surmattu - 20-v mies vangittu epäiltynä murhasta

Viesti Kirjoittaja LadyGodiva »

poikani kirjoitti:
Pe Helmi 19, 2021 9:00 pm
LadyGodiva kirjoitti:
Pe Helmi 19, 2021 2:06 pm
Toivottavasti saa mahdollisimman pitkän tuomion ja linnaan lähtee kyllä tässäkin tapauksessa terveisiä sit jo etukäteen ennen ton saapumista. Osaavat olla valmiina ku viattomaan naiseen kajonnut pipipää astelee mestoille.
Mistä voi tietää, että nainen oli viaton? Vai ovatko kaikki naiset viattomia?
No minun mielestäni lähtökohtaisesti jokainen ihminen on viaton kuolemaan yhtään kenenkään käden kautta. Hän ei ansainnut tuollaista, siksi mielestäni hän on viaton tässä asiassa.

Uteliasvaanko
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Marras 10, 2020 11:01 pm

Re: Viitasaari: Keski-ikäinen nainen surmattu - 20-v mies vangittu epäiltynä murhasta

Viesti Kirjoittaja Uteliasvaanko »

LadyGodiva kirjoitti:
Pe Helmi 19, 2021 2:06 pm
Meneekö läpi esim jos on huumeiden vaikutuksen alaisena tehnyt teon x, että voisi olla syyntakeeton? Kyllähän huumeet varmaan monetkin voi psykoosiin johtaa, ja jos teko on tehty psykoosissa huumeista johtuen eli tavallaan itse aiheutettu, niin mitenhän oikeus huomioi? Jos joku osaa kertoa. Tekijästä tässä tapauksessa sen verran, että ilmeisesti kotoisin Oulusta ja oli aika hetkittäin sitten päässyt katkolta pois. Toivottavasti saa mahdollisimman pitkän tuomion ja linnaan lähtee kyllä tässäkin tapauksessa terveisiä sit jo etukäteen ennen ton saapumista. Osaavat olla valmiina ku viattomaan naiseen kajonnut pipipää astelee mestoille.
Taitaa mennä? Esim. Intialaisen tapaus

viewtopic.php?f=2&t=9845

LadyGodiva

Re: Viitasaari: Keski-ikäinen nainen surmattu - 20-v mies vangittu epäiltynä murhasta

Viesti Kirjoittaja LadyGodiva »

Jos tekijä määrätään heti mielentilatutkimukseen, niin kait se kertoo että teko on ollut jotenkin todella sairas ja onhan syytekin tässä kohtaa murha.. kuhan pohdin..

Joujou96
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Helmi 16, 2021 6:17 pm

Re: Viitasaari: Keski-ikäinen nainen surmattu - 20-v mies vangittu epäiltynä murhasta

Viesti Kirjoittaja Joujou96 »

Hiljasta on.

Taakala
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 19, 2021 9:00 pm

Re: Viitasaari: Keski-ikäinen nainen surmattu - 20-v mies vangittu epäiltynä murhasta

Viesti Kirjoittaja Taakala »

Hei! Olen toinen näistä (taakalan veljeksistä) ja minun oli nyt pakko avautua tapahtumasta että nämä turhat spekulaatiot loppuvat. Minä löysin äitini murhattuna, tämä tekijä asui minun luonani koska hänellä ei ollut asuntoa. Asiaan ei liity millään tavalla huumeet tai alkoholi. Tekijä vaati mielentilatutkimusta sen takia että kaverimme odottavat häntä jo vankilassa. Tekijä on miska shonro. Kirjotin tämän tekstin vain siksi että nämä turhat syytökset ja spekulaatiot loppuisivat. Nyt toivoisin että tämä keskustelu loppuisi ja me omaiset saisimme surra rauhassa.olen puhunut aamen
T.kalle taakala

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8172
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Viitasaari: Keski-ikäinen nainen surmattu - 20-v mies vangittu epäiltynä murhasta

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Oikaistaanpa nyt pari juttua.
Teidän kavereiden linnassa odotuksilla ei ole ollut mitään merkitystä tähän mielentilantutkimukseen määräämisessä, siis ei yhtään mitään.
Niihin lähdetään ihan muilla perusteilla kuin joidenkin spurgujen uhkausien pelosta.

Ne "kaverit" jotka linnassa odottavat ovat vain osoittaneet tyhmyytensä kun sinne ovat joutuneet. Varmaan Viitasaaren kovimpia kiljun myyjiä sekä fillarin pöllijöitä. Ehkä kovimat ottaneet ABC:ltä juoksukaljat. On ne vaan kovia jätkiä.
Mitä muuten olet mieltä, eikö osoita sinultakin idiotismin alkeita kun tulet tänne uhoamaan linnassa odottavilla "kavereilla"?

Ja sitten tähän varsinaiseen henkirikokseen.
Et sinä tai kukaan muukaan voi estää julkisesta asiasta keskustelua, ja sitähän tämä on, julkinen asia.
Aikanaan tulee kyllä selville sekin mitkä aineet mahdollisesti ovat olleet mukana jutussa.
En olisi kovinkaan järkyttynyt jos oikeudekäynnissä, ja ruumiinavaus kertomuksessa olisi havaintoja kovista päihteistä jommalla kummalla osallisella, tai molemmilla.
Piilohomot on in.

etoleystävä
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Elo 18, 2020 3:15 pm

Re: Viitasaari: Keski-ikäinen nainen surmattu - 20-v mies vangittu epäiltynä murhasta

Viesti Kirjoittaja etoleystävä »

Taakala kirjoitti:
Ma Helmi 22, 2021 11:59 am
Hei! Olen toinen näistä (taakalan veljeksistä) ja minun oli nyt pakko avautua tapahtumasta että nämä turhat spekulaatiot loppuvat. Minä löysin äitini murhattuna, tämä tekijä asui minun luonani koska hänellä ei ollut asuntoa. Asiaan ei liity millään tavalla huumeet tai alkoholi. Tekijä vaati mielentilatutkimusta sen takia että kaverimme odottavat häntä jo vankilassa. Tekijä on miska shonro. Kirjotin tämän tekstin vain siksi että nämä turhat syytökset ja spekulaatiot loppuisivat. Nyt toivoisin että tämä keskustelu loppuisi ja me omaiset saisimme surra rauhassa.olen puhunut aamen
T.kalle taakala
Osaatko yhtään sanoa, mistä siinä vois olla kyse? Miksi ovat ylipäätään viettäneet aika keskenään

Taakala
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 19, 2021 9:00 pm

Re: Viitasaari: Keski-ikäinen nainen surmattu - 20-v mies vangittu epäiltynä murhasta

Viesti Kirjoittaja Taakala »

kakkosurpo kirjoitti:
Ma Helmi 22, 2021 12:38 pm
Oikaistaanpa nyt pari juttua.
Teidän kavereiden linnassa odotuksilla ei ole ollut mitään merkitystä tähän mielentilantutkimukseen määräämisessä, siis ei yhtään mitään.
Niihin lähdetään ihan muilla perusteilla kuin joidenkin spurgujen uhkausien pelosta.

Ne "kaverit" jotka linnassa odottavat ovat vain osoittaneet tyhmyytensä kun sinne ovat joutuneet. Varmaan Viitasaaren kovimpia kiljun myyjiä sekä fillarin pöllijöitä. Ehkä kovimat ottaneet ABC:ltä juoksukaljat. On ne vaan kovia jätkiä.
Mitä muuten olet mieltä, eikö osoita sinultakin idiotismin alkeita kun tulet tänne uhoamaan linnassa odottavilla "kavereilla"?

Ja sitten tähän varsinaiseen henkirikokseen.
Et sinä tai kukaan muukaan voi estää julkisesta asiasta keskustelua, ja sitähän tämä on, julkinen asia.
Aikanaan tulee kyllä selville sekin mitkä aineet mahdollisesti ovat olleet mukana jutussa.
En olisi kovinkaan järkyttynyt jos oikeudekäynnissä, ja ruumiinavaus kertomuksessa olisi havaintoja kovista päihteistä jommalla kummalla osallisella, tai molemmilla.
Kylläpä sirtä ollaan kovia täällä netissä huutelemaan, minä olen antanut oman nimeni nii toivon samaa myös sinulta niin voidaan kasvotusten keskustella nämä asiat. *Poistettu lautamiestekstiä* Epäjärjestyksenvalvoja

Taakala
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 19, 2021 9:00 pm

Re: Viitasaari: Keski-ikäinen nainen surmattu - 20-v mies vangittu epäiltynä murhasta

Viesti Kirjoittaja Taakala »

etoleystävä kirjoitti:
Ma Helmi 22, 2021 12:45 pm
Taakala kirjoitti:
Ma Helmi 22, 2021 11:59 am
Hei! Olen toinen näistä (taakalan veljeksistä) ja minun oli nyt pakko avautua tapahtumasta että nämä turhat spekulaatiot loppuvat. Minä löysin äitini murhattuna, tämä tekijä asui minun luonani koska hänellä ei ollut asuntoa. Asiaan ei liity millään tavalla huumeet tai alkoholi. Tekijä vaati mielentilatutkimusta sen takia että kaverimme odottavat häntä jo vankilassa. Tekijä on miska shonro. Kirjotin tämän tekstin vain siksi että nämä turhat syytökset ja spekulaatiot loppuisivat. Nyt toivoisin että tämä keskustelu loppuisi ja me omaiset saisimme surra rauhassa.olen puhunut aamen
T.kalle taakala
Osaatko yhtään sanoa, mistä siinä vois olla kyse? Miksi ovat ylipäätään viettäneet aika keskenään
Äitini oli fyysisesti sairas ja tämä miska oli minun ystäväni joten oli usein minun kanssani auttamassa äitiäni esim. Lumitöissä,kaupassa käymisessä yms.... hän on yrittänyt varastaa äitini lääkkeitä minkä äiti oli huomannut joten hän oli lyönyt äitiä sitten tajunnut mitä tulee tapahtumaan kun me veljekset saamme asiasta kuulla joten on mennyt paniikkiin ja tehnyt mitä tehnyt..........

Taakala
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 19, 2021 9:00 pm

Re: Viitasaari: Keski-ikäinen nainen surmattu - 20-v mies vangittu epäiltynä murhasta

Viesti Kirjoittaja Taakala »

Ja hän haki itse mielentilatutkimuksiin jotta pääsisi niuvaniemeen eikä yleisiin vankiloihin mistä löytyy niit minun pyörävaras ja juoksukalja varkaita mutta tämä miska ei ole niin hullu että menee normaaleihin vankiloihin heti mielentila tutkimusten jälkeen.

napalanko
Rico Tubbs
Viestit: 1281
Liittynyt: La Marras 05, 2016 6:52 pm

Re: Viitasaari: Keski-ikäinen nainen surmattu - 20-v mies vangittu epäiltynä murhasta

Viesti Kirjoittaja napalanko »

Taakala kirjoitti:
Ma Helmi 22, 2021 11:59 am
Hei! Olen toinen näistä (taakalan veljeksistä) ja minun oli nyt pakko avautua tapahtumasta että nämä turhat spekulaatiot loppuvat. Minä löysin äitini murhattuna, tämä tekijä asui minun luonani koska hänellä ei ollut asuntoa. Asiaan ei liity millään tavalla huumeet tai alkoholi. Tekijä vaati mielentilatutkimusta sen takia että kaverimme odottavat häntä jo vankilassa. Tekijä on miska shonro. Kirjotin tämän tekstin vain siksi että nämä turhat syytökset ja spekulaatiot loppuisivat. Nyt toivoisin että tämä keskustelu loppuisi ja me omaiset saisimme surra rauhassa.olen puhunut aamen
T.kalle taakala
Hän tarkoittaa varmaan shnoro?
Harvinainen nimi, mutta useampi FB profiili löytyy
Neuvostoliitto 💯 1922-2022

VastarannanKiiski
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: La Helmi 08, 2020 6:24 pm

Re: Viitasaari: Keski-ikäinen nainen surmattu - 20-v mies vangittu epäiltynä murhasta

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

napalanko kirjoitti:
Ma Helmi 22, 2021 5:09 pm

Hän tarkoittaa varmaan shnoro?
Harvinainen nimi, mutta useampi FB profiili löytyy
mutu-havaintona voisin mainita, että useampi fb-profiili melko säännönmukaisesti viittaa jonkinlaisiin mielenterveysongelmiin. Ei ole tämä kaveri ollenkaan ensimmäinen väkivaltarikollinen, joka on tuntenut tarvetta luoda useita, ehkä jopa toisistaan poikkeavia profiileja.

LadyGodiva

Re: Viitasaari: Keski-ikäinen nainen surmattu - 20-v mies vangittu epäiltynä murhasta

Viesti Kirjoittaja LadyGodiva »

Kylläpä siellä linnassa tieto jo tosiaan tapauksesta on, ja tekijää odotellaan, voin itse vahvistaa tämän tiedon myös jonka K.T minfolaisille juuri jakoi. Vai mitä muut luulette, kuinka siellä vankiloissa suhtaudutaan naisen väkivaltaiseen tappamiseen noin muutenkin ylipäätään tapauksessa kuin tapauksessa? Pelkuri paska, mielentilatutkimukseen haki juurikin pelon takia ja on täysin totta, että kyllä siellä ystäviä on odottamassa joita ihan syytäkin pelätä kun tälläsen teon mennyt Miska tekemään. Oikeus suostunut tähän heti alkumetreillä, siihen varmaan löytyy sitten omat syynsä.

Voimia omaisille, läheisille, ja kaikille joita asia henk.koht. koskettaa.

Vastaa Viestiin