Tauno Pasanen: Pihtipudas 1969 ja Riihimäki 1996

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Nanne
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: La Elo 02, 2008 8:51 pm

Re: Tauno Pasanen

Viesti Kirjoittaja Nanne »

Erään surmatun leski kertoi tapauksesta viikonvaihteen Iltasanomissa (28.2-1.3)
Tällekin tapaukselle tulossa "merkkipäivä".
Albin
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 11:31 pm

Re: Tauno Pasanen

Viesti Kirjoittaja Albin »

Nanne kirjoitti:Erään surmatun leski kertoi tapauksesta viikonvaihteen Iltasanomissa (28.2-1.3)
Tällekin tapaukselle tulossa "merkkipäivä".
Tänään 7.3 tulee kuluneeksi 40 vuotta surmatöistä.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Tauno Pasanen

Viesti Kirjoittaja Damien »

Videota paikalta, eipä ole paljoa jäljellä:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... D=37952971
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8133
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Tauno Pasanen

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Voi olla kyllä sinänsä ainakin onnellinen tyyppi että voipi vapaana tallustaa vaikka elämänsä aikana onkin jopa 5 henkeä tuhonnut(kirjaimellisesti ainakin). Voi olla hän onnellinen että on SUOMALAINEN.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
zipdap
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: To Tammi 10, 2008 7:29 pm

Re: Tauno Pasanen

Viesti Kirjoittaja zipdap »

[quote="Damien"]Videota paikalta, eipä ole paljoa jäljellä:
[url]http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... D=37952971[/url][/quote]
8 Surmanluotia elokuvan alussa on filmiä talosta ja paikasta..sekä kylätie..ja kylästä.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Tauno Pasanen

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Virdon kirjoitti:Voi olla kyllä sinänsä ainakin onnellinen tyyppi että voipi vapaana tallustaa vaikka elämänsä aikana onkin jopa 5 henkeä tuhonnut(kirjaimellisesti ainakin). Voi olla hän onnellinen että on SUOMALAINEN.
Eikös Taunopapparainen valitellut Alibissa tässä viime (?) vuonna, että siipeilijöitä on välillä baarissa ja jengi tulee juttelemaan papparaisen aikaisemmista teoista? Minun mielestäni siinä ei paljoa tarvitse vikistä kun vapaana antaa haastatteluja ihan ookoon näkösessä kämpässä sisältä ainakin kuvien mukaan. Joku 12 vuotta per laaki olisi ehkä ollut sopivampi tuomio, soveltuisi myös muille tupla- tai triplatappajille. Vanhempia ihmisiä kuulemma pitäisi kunnioittaa, mutta en löydä kyllä syitä kunnioittaa Taunopapparaista, paska "jätkä".
Paavo Arhinmäki on äijä!
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Tauno Pasanen

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Mielenkiintoista. Eilen tämä tapaus tuli mieleeni, enkä tiedä mistä. Ja nyt bongasin tämän keskustelun täältä :shock:
Täytyykin katsoa tuo elokuva. Nuorempana tuli se katsottua isän kanssa. Minua jäi aina vaivaamaan se, miten isä (ja äiti) elokuvaan suhtautuivat. Isä kertoi tapausta ihan kuin Pasanen olisi ollut naapuri..
Nanika ga tooku matteiru to
Canaris
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 1:02 am

Re: Tauno Pasanen

Viesti Kirjoittaja Canaris »

Virdon kirjoitti:Voi olla kyllä sinänsä ainakin onnellinen tyyppi että voipi vapaana tallustaa vaikka elämänsä aikana onkin jopa 5 henkeä tuhonnut(kirjaimellisesti ainakin). Voi olla hän onnellinen että on SUOMALAINEN.
OT:

Jos maailmassa olisi oikeudenmukaisuutta, Tauno Pasanen ei viettäisi leppoisia eläkepäiviä vapaudessa. Harmi, että Taunolle ei kukaan kirjoittanut sellaisia papereita, että olisi joutunut tahdonvastaiseen hoitoon loppuiäkseen. Enpä uskaltaisi Taunon kanssa kiljua nautiksella, sen verran oma henkikulta on arvokas.

OT päättyy
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Re: Tauno Pasanen

Viesti Kirjoittaja apollo »

Canaris kirjoitti:Enpä uskaltaisi Taunon kanssa kiljua nautiksella, sen verran oma henkikulta on arvokas.
No mutta hei, ethän ole poliisi saati Pasasen vaimo. Ihme nynnyilyä.
Canaris
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 1:02 am

Re: Tauno Pasanen

Viesti Kirjoittaja Canaris »

apollo kirjoitti:Kirjoittaja apollo päivämäärä Ke Elo 19, 2009 2:14 am
Canaris kirjoitti:
Enpä uskaltaisi Taunon kanssa kiljua nautiksella, sen verran oma henkikulta on arvokas.

No mutta hei, ethän ole poliisi saati Pasasen vaimo. Ihme nynnyilyä.
No, minä olenkin riskinkarttaja! Vältä riskit, elä pidempään! :wink:
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
zipdap
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: To Tammi 10, 2008 7:29 pm

Re: Tauno Pasanen

Viesti Kirjoittaja zipdap »

[quote="Canaris"][quote="Virdon"]Voi olla kyllä sinänsä ainakin onnellinen tyyppi että voipi vapaana tallustaa vaikka elämänsä aikana onkin jopa 5 henkeä tuhonnut(kirjaimellisesti ainakin). Voi olla hän onnellinen että on SUOMALAINEN.[/quote]

OT:

Jos maailmassa olisi oikeudenmukaisuutta, Tauno Pasanen ei viettäisi leppoisia eläkepäiviä vapaudessa. Harmi, että Taunolle ei kukaan kirjoittanut sellaisia papereita, että olisi joutunut tahdonvastaiseen hoitoon loppuiäkseen. Enpä uskaltaisi Taunon kanssa kiljua nautiksella, sen verran oma henkikulta on arvokas.

OT päättyy[/quote]Vikahan on yhteiskunnan ei Taunon,koska hänhän on suorittanut yhteiskunnan hänelle langettamat tuomiot.
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Re: Tauno Pasanen

Viesti Kirjoittaja apollo »

Canaris kirjoitti:No, minä olenkin riskinkarttaja! Vältä riskit, elä pidempään! :wink:
Enpä tiedä kumpi olisi etovampaa: kiljun juominen vai pasasen kanssa ryypiskely. Nuo yhdistettynä olisi kyllä minullekkin liikaa. 8)

Onkohan tuo Pasanen ollut poliisien ampumisen jälkeen kovastikkin muiden vankien suosiossa? Ainakin Steen Christensenhän oli kovastikkin vankien mieleen. Itsekkin ihmetteli kun kaikki moikkailee käytävillä. Vai onko tavat ja ajat muuttuneet?
Roku
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 11:01 pm
Paikkakunta: suur-Eura

Re: Tauno Pasanen

Viesti Kirjoittaja Roku »

loneliness kirjoitti:Eikös Taunopapparainen valitellut Alibissa tässä viime (?) vuonna, että siipeilijöitä on välillä baarissa ja jengi tulee juttelemaan papparaisen aikaisemmista teoista? Minun mielestäni siinä ei paljoa tarvitse vikistä kun vapaana antaa haastatteluja ihan ookoon näkösessä kämpässä sisältä ainakin kuvien mukaan.
Muistelen jutusta pikemminkin niin, että Tauno sanoi ettei päästä ketään ryyppymiehiä tai vankilan aikaisia kavereitaan asuntoonsa, vaikka niitä tuppaa oven takana käymäänkin. Baarijuttuja tuossa ei muistaakseni sanallakaan sivuttu, paitsi niin että soppa ei tahdo enää nykypäivänä Taunolle maistua.

Mistäpä me sitä tiedetään, kuinka onneton mies tuon sinänsä ihan rauhalliseltä ja tyyneltä näyttävän ulkokuoren alla on. Minä olen siinä uskossa että Tauno Pasanen on hyvin yksinäinen ja surullinen mies entisten tekojensa takia, nimittäin 90-luvulla tapahtuneen vaimonsa tapon jälkeisistä lehtijutuista sain sen käsityksen että ei hän lastensa kanssa paljon tekemisissä ole. Mikä ei tietysti historia huomioon ottaen mikään ihme olekaan.
Onnellisen miehen vatsa on täynnä olutta.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Tauno Pasanen

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Miten Taunon lapset ovat pärjänneet elämässä yleensä, heitä oli kai 4 tai jotain?
Nothing is quite what it seems
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Tauno Pasanen

Viesti Kirjoittaja Damien »

Roku kirjoitti:Minä olen siinä uskossa että Tauno Pasanen on hyvin yksinäinen ja surullinen mies entisten tekojensa takia, nimittäin 90-luvulla tapahtuneen vaimonsa tapon jälkeisistä lehtijutuista sain sen käsityksen että ei hän lastensa kanssa paljon tekemisissä ole. Mikä ei tietysti historia huomioon ottaen mikään ihme olekaan.
Sehän nyt on aika lailla varma.Hauskaa miten täällä spekuloidaan miehen vaarallisuudesta
huomioon ottamatta sitä kuinka surmat tapahtuivat.Minä en ole Pasasta pitänyt missään vaiheessa
vaarana yhteiskunnalle ja varmasti mies kärsii pikaistuksissa tehdyn tekonsa seurauksista loppuikänsä.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Vastaa Viestiin