Kaksoismurha Kotkan Turvalassa 2008

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Huru
Nikke Knakkertton
Viestit: 158
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 1:10 am

Re: Kotkan kaksoissurma -08

Viesti Kirjoittaja Huru »

Zhotzhot sentään. Kelle lekurille ei tuo tule miellen....
Poistan tän edellisen viestin nyt näin, kun en muutakaan tähän hätään keksi.

Huru
Nikke Knakkertton
Viestit: 158
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 1:10 am

Re: Kotkan kaksoissurma -08

Viesti Kirjoittaja Huru »

"Erittäin vaarallisena huumausaineena.." Siis onks toi nyt noin?

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Re: Kotkan kaksoissurma -08

Viesti Kirjoittaja apollo »

Huru kirjoitti:"Erittäin vaarallisena huumausaineena.." Siis onks toi nyt noin?
Eikös noi kontit ole morfiinia. Itse pidän vaarallisena huumena ilman lääkärin valvontaa käytettynä. Tokihan katukama on aina vaarallisempaa kuin apteekkitavara. Aikamoinen kakku kyllä lekurille, hovissa tippuu...

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Kotkan kaksoissurma -08

Viesti Kirjoittaja Blues »

*hmm* Enpä olisi pannut pahakseni, jos Matti Terho aka. Tohtori Tornado, olisi saanut vähän enemmänkin :roll:
Mutta hyvä edes noin.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Re: Kotkan kaksoissurma -08

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Ja kun olis edes joutunut istumaan heti, vaan eipäs joutunu...

ClariseStarling
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Huhti 29, 2009 1:33 am

Re: Kotkan kaksoissurma -08

Viesti Kirjoittaja ClariseStarling »

Eipä oo Terhosta pahemmin huonoa sanottavaa. Loistava lääkäri, joka hoiti potilaita ammattitaidolla. Ikävä et törmäs näihin narkkeihin, joitten tulevaisuus oli jo tuhoon tuomittu ilman henkirikostakin.

Könönen varmaan riemuitsee, ku on taas yks sulka hatussa lisää ja varmaan parempaa liksaaki tiedossa. Mut näinhän se homma meillä Suomessa menee. Hyväksytään se tai vaihdetaan maata.

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Kotkan kaksoissurma -08

Viesti Kirjoittaja Blues »

^Hyvä noin.
Et ilmeisesti ko. lääkärin kanssa kovin montaa vuotta ole viettänyt?
Nimimerkillä: Alastonta miestä kotipihallaan säikähtänyt
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

ClariseStarling
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Huhti 29, 2009 1:33 am

Re: Kotkan kaksoissurma -08

Viesti Kirjoittaja ClariseStarling »

Riittävän monta tietääkseni mistä puhun. Aika mielenkiintosta arvioida jonkun ammatillista osaamista persoonallisuuden vuoksi. Ja myönnä pois sä oot vaan nauttinu, ku kerranki sun pihalla on ollu alaston mies :wink:

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Kotkan kaksoissurma -08

Viesti Kirjoittaja Damien »

ClariseStarling kirjoitti:Eipä oo Terhosta pahemmin huonoa sanottavaa. Loistava lääkäri, joka hoiti potilaita ammattitaidolla. Ikävä et törmäs näihin narkkeihin, joitten tulevaisuus oli jo tuhoon tuomittu ilman henkirikostakin.

Könönen varmaan riemuitsee, ku on taas yks sulka hatussa lisää ja varmaan parempaa liksaaki tiedossa. Mut näinhän se homma meillä Suomessa menee. Hyväksytään se tai vaihdetaan maata.
Tuomionluvun perusteella todellakin kuulostaa siltä että "törmäsi" näihin kavereihin. 8)
Onneksi ei puoskari jatka ammatissaan, ainakaan tässä maassa.
Huonoja lekureita on jo ihan tarpeeksi.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Kotkan kaksoissurma -08

Viesti Kirjoittaja Blues »

ClariseStarling kirjoitti:Riittävän monta tietääkseni mistä puhun. Aika mielenkiintosta arvioida jonkun ammatillista osaamista persoonallisuuden vuoksi. Ja myönnä pois sä oot vaan nauttinu, ku kerranki sun pihalla on ollu alaston mies :wink:
So much you know me :wink:

Ihan olen, lähes koko elämäni ko. Lääkärin elämää seurannut, että yli 20-vuotta lienee enemmän, kuin sinun jokunen vuotesi?
Mutta jos tykkää, niin tykkää, minua ei kovin haluta mennä lääkärille, joka hoitaa ihmisiä uimahousuissa, lääkärintakin alla.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Count
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 4:44 pm

Re: Kotkan kaksoissurma -08

Viesti Kirjoittaja Count »

Huumereseptejä tehtailleen lääkärin tuomio säilyi

18.1.2010 19:10

Kouvolan hovioikeus säilytti ennallaan Kotkan käräjäoikeuden kotkalaiselle terveyskeskuslääkärille Matti Kustaa Terholle langettaman ehdottoman kahden vuoden ja kahdeksan kuukauden vankeusrangaistuksen. Tuomionsa lääkäri sai törkeästä huumausainerikoksesta, virkavelvollisuuden rikkomisesta ja seksuaalisen hyväksikäytön yrityksestä.

http://www.kymensanomat.fi/Uutiset---Uu ... 38320662/5

ClariseStarling
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Huhti 29, 2009 1:33 am

Re: Kotkan kaksoissurma -08

Viesti Kirjoittaja ClariseStarling »

Näin kävi, puolustus ei vaan riittänyt. Terhoa näkyny ihan kivasti kaupungilla.

hellämustapääfinnilä
Martin Beck
Viestit: 834
Liittynyt: Su Helmi 14, 2010 8:52 pm

Re: Kotkan kaksoissurma 27.3.2008

Viesti Kirjoittaja hellämustapääfinnilä »

Onkohan tästä tapauksesta ollut tarkempaa teonkuvausta julkisuudessa? Mediassa on kerrottu Laura ja Miikka Rämön surmatun ampumalla ja lukuisilla puukoniskuilla raa'alla tavalla: molemmat uhrit olivat saaneet kymmeniä teräaseen iskuja, nainen vielä tuplasti enemmän kuin mies (54 kpl ja 25 kpl).

Kuinkahan onkin suht heiveröisen näköinen sälli onnistunut puukottamaan kaksi lapsuudenystäväänsä (näin muistelisin jossain mainitun, kun googlettelin) noinkin perusteellisesti ilman, että nämä ovat onnistuneet puolustautumaan juuri millään lailla. En ainakaan havainnut surmaajan saamista vammoista kerrotun missään mitään. Lienevätkö lääkäri M. Terhon määräämät Oxycontinit, Temgesicit, Dormicumit ja muut mömmöt (http://dy.fi/il) olleet pariskunnalla tehokkaasti omassakin käytössä tapahtumahetkellä.

Kuva
Rämöjen surmasta tuomittu v. 1982 syntynyt Vesa Henrik Takoja.
Kuva IL http://dy.fi/zcj
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Kotkan kaksoissurma -08

Viesti Kirjoittaja matlockb »

En tiedä millainen lääköri muuten on kyseessä ollut ja miten hyvin tai huonosti on potilaansa hoitanut, mutta mielestäni tuomio oli aika kova, ei sillä että puolestelisin kyseistä lääkäriä! Hän teki rikoksen ja sai siitä rangaistuksen. Enemmän olisi huomioon pitänyt ottaa se, että M Terho ei kuitenkaan myynyt (lukuunottamatta seksijuttua joka sekin on mielestäni jäänyt toteennäyttämättä kun pariskunta ei enää ollut elossa) huumaavia lääkkeitä, vaan "vain" kirjoitti niitä. Mielestäni reilu vuosi ehdotonta linnaa olisi riittänyt, liki 3 vuotta kuitenkin aika kova tuomio huomioiden että tohtori ei pariskuntaa tappanut eikä kyseisen tohtorin määrämäät lääkkeetkään olleet kuolinsyy. Tosin eihän tämä puoskari varmaan istu kuin osan tuomiosta, varmaan hyvä käytöksinen ja selviää ehkä alle puolella, silti mielestäni kova tuomio, toivottavasti on tuomionsa ansainnut hoitamalla huonosti vaikkapa jotain muita potilaita, lääkenarkkejahan nämä kaikki olivat valitettavasti, sekä surmaaja että uhrit.
Se, mikä sai yleensä kirjoittamaan tänne, on tuo avattu julkiterhikki Valviran sivuille, niin 59-vuotiaan Matti Kustaa Terhon tiedot sieltä edelleen löytyvät ja kaiken lisäksi hänellä on edelleen oikeus toimia lääkärinä vaikka oikeudessa hänet määrättiin viraltapantavaksi, olisikohan hovioikeus kumonnut tämän päätöksen kuitenkin, koska Oikeudet-kohdassa lukee: lääkäri.
Ammatinharjoittamisoikeutta on rajoitettu. Lisätietoja Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirastosta, puhelin 09 7729 2123
Eli oikeuksia on vain rajoitettu, ei poistettu.

meddLe
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 1:43 pm

Re: Kotkan kaksoissurma -08

Viesti Kirjoittaja meddLe »

matlockb kirjoitti:Enemmän olisi huomioon pitänyt ottaa se, että M Terho ei kuitenkaan myynyt (lukuunottamatta seksijuttua joka sekin on mielestäni jäänyt toteennäyttämättä kun pariskunta ei enää ollut elossa) huumaavia lääkkeitä, vaan "vain" kirjoitti niitä.
minä rinnastaisin kyllä myyntiin sellaisen tapahtuman, josta toinen osapuoli saa rahallisen hyödyn.. mikään hyväntahtoisuus tai sen puoleen pelkokaan ei tainnut olla reseptien kirjoitussyy. 8)

Vastaa Viestiin