Sarjakuristaja Jukka Lindholm; alias Penttilä, Pentholm

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Jukka Torsten Lindholm, nykyinen Michael Pentholm

Viesti Kirjoittaja mielikki »

AlPacino kirjoitti:Pyydän omalta osaltani anteeksi että postasin tuota paskaa.
Muokkaisin linkin pois, jos olis mahdollista.

Mitä suotta pyytelet anteeksi. Pentholm on kyllä itsekkin laittanut nettiin/lehteen samankaltaisia ilmoituksia.Ei olisi eka kerta.
Pentholm saattaa lukea itse tätä palstaa ja poisti tuon ilmoituksen.
AlPacino
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Marras 03, 2015 5:30 pm

Re: Jukka Torsten Lindholm, nykyinen Michael Pentholm

Viesti Kirjoittaja AlPacino »

mielikki kirjoitti:
AlPacino kirjoitti:Pyydän omalta osaltani anteeksi että postasin tuota paskaa.
Muokkaisin linkin pois, jos olis mahdollista.

Mitä suotta pyytelet anteeksi. Pentholm on kyllä itsekkin laittanut nettiin/lehteen samankaltaisia ilmoituksia.Ei olisi eka kerta.
Pentholm saattaa lukea itse tätä palstaa ja poisti tuon ilmoituksen.
Eikös se käyttäny eri nimiä niissä ilmoituksissa hämätäkseen?
”Silmä silmästä sokeuttaa koko maailman.”
mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Jukka Torsten Lindholm, nykyinen Michael Pentholm

Viesti Kirjoittaja mielikki »

Voip olla!^ .
Mutta toi osoite? Halusiko joku antaa julki tuon osoitteen?Siksikö ilmoitus?
Tyyppi on kammottava ja siksi kaikki Oulussa haluaa tietää osoitten, tämän tyypin.
Pentholm ei ole mikään ujo pojankoltiainen,vaan osaa myös olla raivopää.Huutaa ja möykkää kuin pirua kiinni ottais.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Jukka Torsten Lindholm, nykyinen Michael Pentholm

Viesti Kirjoittaja Blues »

Käyttäkää joskus, ihan oikeesti vaikka sitä maalaisjärkeä... :roll:
Jos ihan vaan joku voi postata Pentholmin nimissä jonkun ilmoituksen, kuten tässä tapauksessa, AIVAN satavarmasti oli, niin sitä on aivan turha postata tänne.
Joskus voi oikeasti miettiä! Edes joskus.

Tällaisten ihmisten kohdalla nämä feikkipostaukset, kuten ilmoitukset jossain, ihan varmasti lisääntyy. Mutta yhtä varmasti ne EI ole ko. ihmisen tekemiä postauksia.
JOS et ole VARMA, niin älä postaa sitä tänne.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Jukka Torsten Lindholm, nykyinen Michael Pentholm

Viesti Kirjoittaja mielikki »

Ja sinä^ takerrut pelkkiin postauksiiin ,no huhuh!!
Pentholm ei ole mikään postaus vaan murhaaja joka tekee kohta uuden murhan ja sinä bimbo :roll: Luulet tietäväsi kaikesta kaiken,Mutta kun et tiedä et niin mistään mitään.

Jotkut ihmiset nyt vaan pelkää Oulussa. Se siitä bimbo!
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Jukka Torsten Lindholm, nykyinen Michael Pentholm

Viesti Kirjoittaja Blues »

mielikki kirjoitti:Ja sinä^ takerrut pelkkiin postauksiiin ,no huhuh!!
Pentholm ei ole mikään postaus vaan murhaaja joka tekee kohta uuden murhan ja sinä bimbo :roll: Luulet tietäväsi kaikesta kaiken,Mutta kun et tiedä et niin mistään mitään.

Jotkut ihmiset nyt vaan pelkää Oulussa. Se siitä bimbo!
No saa sitä pelätä vaikka Helsingissäkin, mutta oikeasti vois pitää jonkun järjen päässään.
Ja vaikka olla menemättä pesemään niitä ikkunoita tuohon osoitteeseen.

Tiedän kyllä, mistä, ja millaisesta, ihmisestä puhutaan, mutta jos ihan randomin ihmisen tekemä työpaikkailmoitus iskee noin syvälle, niin varmaan kannattaa tosiaan miettiä jotain muuta ammattia ;)
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Jukka Torsten Lindholm, nykyinen Michael Pentholm

Viesti Kirjoittaja mielikki »

Sinun nyt Blues ^ ainoa ongelma on se että .et käsitä misään mitään,et millonkaan.

Pelko aikalailla täysin vieras käsite sinulle.Joten onnea upealle elämällesi.

EDIT: Annettu varoitus, Keskenäiset nhistelut lautamiehiin - RAID
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Jukka Torsten Lindholm, nykyinen Michael Pentholm

Viesti Kirjoittaja Blues »

Kerropa nyt, mielikki, että miksi juuri minun, tai sinun, pitäisi pelätä tätä Lindholmia, tai nykyistä Pentholmia?
Miksi meistä jompikumpi, olisi juuri hänen tappolistallaan seuraavana? Kumpi meistä kuolee ensin?
Miksi siis pelkäät?
Viimeksi muokannut Blues, Pe Joulu 30, 2016 1:48 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
ViperFace
Martin Riggs
Viestit: 634
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 1:33 pm

Re: Jukka Torsten Lindholm, nykyinen Michael Pentholm

Viesti Kirjoittaja ViperFace »

Tuomion Pasuuna kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti: Joku lainkohta se mahdollisti mm. Veikko Siltavuoren siirron vankilasta suljetulle osastolle heti tuomionsa suorittamisen jälkeen.

Penttilälle on tehty peräti kolme mielentilatutkimusta, joista tuoreimmassa hänet todettiin erittäin vaaralliseksi toisen hengelle, terveydelle tai vapaudelle.
Helsingin hovioikeus hylkäsi kesäkuussa 2016 Penttilän hakemuksen ehdolliseen vapauteen pääsystä.
Jammun osalta oli kyseessä mielenterveyslain 8§: https://fi.wikipedia.org/wiki/Tahdosta_ ... o_Suomessa
Mielenterveyslain 8§:n perusteella täysi-ikäinen henkilö voidaan määrätä tahdostaan riippumatta psykiatriseen sairaalahoitoon vain mikäli kaikki seuraavat kolme kohtaa täyttyvät samanaikaisesti:[3]

1. Henkilön todetaan olevan mielisairas

- Todettava lääketieteellisin perustein.
- Edellyttää huolellista tutkimusta.
- Tarkoitetaan sellaista vakavaa mielenterveyden häiriötä, jossa todellisuudentaju on merkittävästi alentunut:

Skitsofrenian eri muodot
Delirium
Mielialapsykoosit
Kaksisuuntainen mielialahäiriö
Elimelliset ja muut harhaluuloisuushäiriöt
Vaikea dementian ilmenemismuoto
Muu psykoosi (esimerkiksi amfetamiinin käytön aiheuttama)
Kohdat 2. ja 3. joiden pitää täyttyä, käsittelevät sitä ettei avohoito oletettavasti auta.

Jammun osalta en tiedä eikä se varmastikaan ole julkista tietoa, että mikä hänen sairautensa oli. Hänethän kuitenkin tuomittiin jo lähtökohtaisesti alentuneesti syyntakeisena. Pentholm taas on tuomittu täydessä ymmärryksessä olevana ja tuon vaarallisuuden takia ihan oikein myös istumaan koko rangaistusaika.

Ilmeisesti Pentholmin kohdalla ei mikään noista mielisairauden kriteereistä täyty, eli hän kyllä ymmärtää tekonsa. Lainsäädäntöä ei ole oikein suunniteltu tällaisia onneksi harvinaisia tapauksia varten vaan ns. pahojenkin ihmisten (ammattirikolliset yms.) oletetaan pyrkivän hillitsemään käytöstään rangaistusten pelossa ellei muuten.
Onkohan tuo lista kattava kaikista pakkohoitoon oikeuttavista sairauksista? Veikkaan, että Jammun diagnoosina on ollut pedofilia (se ihan oikea lääketieteellinen sellainen) ja jokin vakava persoonallisuushäiriö, ja jos nuo eivät kaksin riitä, niin sittenvielä jotain muuta. Jokin persoonallisuushäiriö lienee tällekin henkilölle diagnosoitu ja se saisi kyllä yksin riittää Niuvaan sulkemiseksi, etenkin kun taustalla on jo useampi erillisissä tilanteissa tehty tappo.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Jukka Torsten Lindholm, nykyinen Michael Pentholm

Viesti Kirjoittaja Blues »

Siis tämän yhteiskunnan sakan vapauttaminenhan on erittäin vaarallista.
En usko, että tämä saasta kauankaan kestää ennen seuraavaa murhaa/surmaa/tappoa
Mutta en myöskään lietsoisi mitään paniikkia asian tiimoilta.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
Dortmunder
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2016 12:15 pm
Paikkakunta: New York

Re: Jukka Torsten Lindholm, nykyinen Michael Pentholm

Viesti Kirjoittaja Dortmunder »

Jos FBI on luokitellut kyseisen hemulin sarjamurhaajaksi en aivan kevyesti kyllä häntä itse vapaalle jalalle passittaisi. Sarjamurhaajahan tyypillisesti tekee rikoksiaan siihen saakka kunnes itse kuolee/jää kiinni. Ja saa suurta nautintoa vieläpä tekemistään murhista. Tyydytystä.

Ja sanottakoon vielä se ettei tarkoituksenani suinkaan ole lietsoa paniikkia vaan filosofisesti pohdiskella miksi miekkonen päästettiin vapaalle jalalle - vastahan hän vuosi sitten karattuaan aiheutti 'pienen' etsintäoperaation ja ihan oikean paniikin. Ja nyt muka sitten olisi täysin vaaraton?

Olisiko lakia mahdollista muuttaa - ja jos rahoja ei ole pitää vangittuna elinikää niin sitten mietittävä jotain muuta keinoa. Nykyinen oikeusjärjestelmä kusee meidän omille kintuille.
'JOHN DORTMUNDER, a free man, not even on parole, walked into the O.J. Bar & Grill on Amsterdam Avenue that Friday night.'
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2858
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Jukka Torsten Lindholm, nykyinen Michael Pentholm

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Pentholm oli jo vuosikaudet sitten päästään sekaisin kuin seinäkello, vaikka se ei aina välttämättä näy päällepäin. On ollut kyseenalainen kunnia tavata tämä herrasmies aikanaan ja en epäile hetkeäkään ettei kohta taas koppi kolisisi henkirikoksen tiimoilta.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Jukka Torsten Lindholm, nykyinen Michael Pentholm

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Dortmunder kirjoitti:Jos FBI on luokitellut kyseisen hemulin sarjamurhaajaksi en aivan kevyesti kyllä häntä itse vapaalle jalalle passittaisi. Sarjamurhaajahan tyypillisesti tekee rikoksiaan siihen saakka kunnes itse kuolee/jää kiinni. Ja saa suurta nautintoa vieläpä tekemistään murhista. Tyydytystä.

Ja sanottakoon vielä se ettei tarkoituksenani suinkaan ole lietsoa paniikkia vaan filosofisesti pohdiskella miksi miekkonen päästettiin vapaalle jalalle - vastahan hän vuosi sitten karattuaan aiheutti 'pienen' etsintäoperaation ja ihan oikean paniikin. Ja nyt muka sitten olisi täysin vaaraton?

Olisiko lakia mahdollista muuttaa - ja jos rahoja ei ole pitää vangittuna elinikää niin sitten mietittävä jotain muuta keinoa. Nykyinen oikeusjärjestelmä kusee meidän omille kintuille.
Yhdysvalloissa nousisi maanlaajuinen kohu, jos kolme ihmistä tappanut sarjamurhaaja pääsisi vapaaksi. Mutta pohjoismaisissa oikeusjärjestelmissä ei tunneta sellaista ajatusta, että vaarallista murhaajaa ei saa päästää enää ketään tappamaan.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Jukka Torsten Lindholm, nykyinen Michael Pentholm

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Tämä ukko on aina kuulunut inhokkilistani top 3:een hätyytellen kärkipaikkaa.
Vaikka paniikkia ei olekaan syytä lietsoa, olisi syytä kaikkien naisten kiertää kaukaa tämä Lindholm-Pentholm jne. Myös lapsille ja nuorille tytöille tulisi tähdentää, etteivät lähde tämän mukaan, vaikka hän lupaisi kuun taivaalta ja vielä käärmeennahkaiset saapikkaat kaupanpäällisiä.
Tällähän on selkeästi kaksi tapaa:
-toisessa hän tilaa kotiinsa siivoojan, hierojan tai muun ammatin edustajan (ellei saa baarista ketään uhria matkaansa lupaamalla tälle kenkiä tms.) ja sitten päättää kuristaa tämän
-toisessa hän houkuttelee mukaansa nuoria tyttöjä lupaamalla näille rahaa.
Naisten pitää kertakaikkiaan kiertää kaukaa tämä otus. Olen silti aivan varma, että kauaa ei hyvä heilu, kun tämä vapaaksi pääsee. Luultavasti kyse on vain korkeintaan muutamasta kuukaudesta ja taas on Lindholm-Pentholm-Penttilän sormet jonkun kurkun ympärillä.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Jukka Torsten Lindholm, nykyinen Michael Pentholm

Viesti Kirjoittaja Blues »

En todellakaan suosittele kenenkään, missään yhteydessä olevan yhteydessä Pentholmiin.
Tai edes mihinkään työilmoitukseen, joka voisi viitata Pentholmiin, mutta järjetön paniikki tuskin auttaa asiaa.
Mutta näitä ilmoituksia työpaikoista sun muista voi tehdä IHAN kuka tahansa.
Kohta joku ilmoittaa, että "Oulun Toppilan K-supermarketissa on nähty "Pentholmin sormien kurkottavan kurkun ympärille! Ja kärryissään oli myös siivoustarvikkeita!"
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Vastaa Viestiin