Tapani Linnanton surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

aa, ok, no sit kirveen kanssa on heiluttu myös kuokkalassa..
Viimeksi muokannut esmes-, Pe Helmi 06, 2009 4:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei

Jiimeli
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ke Loka 15, 2008 8:58 am

Viesti Kirjoittaja Jiimeli »

esmes- kirjoitti:aa, ok, no kirveen kanssa on heiluttu myös kuokkalassa..
Juu, tuntui kantavan usein mukanaan teräaseita.

cool
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 3:17 pm

Viesti Kirjoittaja cool »

Ai kaks on tappanut itsensä,jotenkin on semmoinen tunne että muut kaksi seuraa kavereittensa jälkiä,mut ainahan sitä voi olla väärässäkin. Parempihan se ois niin,ainakin veron maksajien kannalta.

millinka
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: To Tammi 29, 2009 11:34 pm

Viesti Kirjoittaja millinka »

cool kirjoitti:Ai kaks on tappanut itsensä,jotenkin on semmoinen tunne että muut kaksi seuraa kavereittensa jälkiä,mut ainahan sitä voi olla väärässäkin. Parempihan se ois niin,ainakin veron maksajien kannalta.
Jaah. Ei kai.

esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

cool kirjoitti:Ai kaks on tappanut itsensä,jotenkin on semmoinen tunne että muut kaksi seuraa kavereittensa jälkiä,mut ainahan sitä voi olla väärässäkin. Parempihan se ois niin,ainakin veron maksajien kannalta.
eiköhän niillä siellä poliisien hoivissa oo aika rajatut tilaisuudet moiseen.

oon kuunnellu tarpeeks tätä satanistien ja palvojien sekoittamista toisiinsa: ne oli palvojia, tuskin lopulta tiesivät mitä olivat itsekään.. mun mielestä rituaalit ja pääkallotuhkikset alkaa olla jo sillä rajalla. satanismi on ideologia, saatananpalvonta on kristinuskon irvikuva (yhtä irvikuvaa kyllä koko usko), siinä aletaan toteuttaa asioita jotka ei oo kenenkään moraalin mukaan oikein. satanismi on hedonismia, pohjimmiltaan, mut ei se vaadi eläinten kiduttamista tai ihmisten tappamista.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei

esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

pakko sanoa et alko kädet jossain vaiheessa täristä ku laskin yhteen 1+1. siihen aikaan seurustelin pojan kaa joka tunsi tän possen lapsuudestaan kangasniemeltä. mä en niiden kans ollu enää tekemisissä sen jälkee ku erosin. pidin sitä saatananpalvonta-juttua lähinnä vitsinä. olin sillon itsekin 18v. ja ollu kuukauden skininä, kuukauden goottina ja tämmöseen hippeyteen päädyin.

muistan ku lukkiksen kans istuttiin pöydän ääressä vastakkain. mä chillailin ja polttelin röökiä, lukkis tuijotti mua tunnin verran mustan tukkansa takaa ja löi jotain viidakkoveistä pöytään. mä jaksoin hetken tuijottaa takas, sit läväytin avarilla poskeen (minä, pasifisti-hippi!). ois pitäny lyödä kovempaa, ois voinu sen pää siitä vähän oieta.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei

Toecutter
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Marras 28, 2008 2:22 pm

Viesti Kirjoittaja Toecutter »

Satanismi on tosiaan ihan eri asia kuin saatananpalvonta.
Toimittajat eivät ymmärrä sitäkään eroa, ainakaan kaikki.

Ja tästä sitten suuri yleisö vetää johtopäätöksen, että kaikki mustiin pukeutuvat ja black metalia kuuntelevat ovat saatananpalvojia. Varmaan nuorena tuo ideologia kiehtoo, mutta harva tuota varmaan niin pitkälle vie, joka on saanut normaalin kotikasvatuksen. Jotain kapinaa se lienee on.

Itsekkin kuuntelin ja kuuntelen edelleen raskasta musaa, death metal bändejä, kuten Deicide, joka kuuluu tähän saatananpalvonta-genreen musassa. En minä ainakaan ominut mitään ideologiaa tästä, pidän vain rankasta musasta, vaikka kuuntelen kyllä laidasta laitaan. ja oppihan noista teksteistä aika hyvin englantia.
Mutta väkivaltainen ja saatanapalvonta musa mitenkään tue nuoren kasvua, jos on muitakin ongelmia, saattaa joutua noinkin pahasti sivuraitelle.

Toisaalta, kaikken rauhallisimpia festareita on mm. Tuska ja yleensä raskasta musaa kuuntelevat on rauhallisia ja mukavia tyyppejä.
Jos esim. katsot hevifestarilla jotain pitkään, se sanoo, että kato mikä bändipaita, tule tonne grillaamaan, tarjoan bisset. Tangomarkkinoilla tuijottamalla voit saada kuonoon. Eli tango pitäisi kieltää
:lol:
ja country musa, jenkeissä junttiloissa rähistään, ei niinkään hevi-keikoilla

Tibet
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 1:24 pm

Viesti Kirjoittaja Tibet »

F kirjoitti:
Itse taannoin pari kertaa "Lukkiksen" tapasin, tosin Nahka-Tapsan (:D) surman jälkeen, 2002.
Yhteisiä tuttuja muutamia.Enkä tämän "koulunpolttajan" kuolemasta ollut kuullutkaan. Muiden suhteen ei ole tarkempaa tietoa. Tuho? :D
Ei kai Tuho-Teemu? :D

Yritän itse muistella jotain possea keitä tuli nähtyä BM-keikoilla joskus 1996-1999, varmasti on tullut ainakin nähtyä ko kavereita silloin joskus, piirit olivat pienet.
.::like hell we are//all dressed in black::.
.::we dug our own graves//a long time ago::.

esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

..noh, vastaisuudessa katselen death metallin kuuntelijoita ja gootteja vähän eri silmin. ei siinä ideologiassa mitään, mut toimeksi käyminen on asia erikseen. mistä sitä tietää kuka toimii ja kuka ei? omasta mielestäni oon aika vapaamielinen, en oo ekana tuomitsemassa ja kivittämässä.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei

Helkama
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 8:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Helkama »

Onko kellään tietoa, että ovatko nämä kiinniotetut tyypit vielä mukana tuossa saatananpalvontahommassa, vai ovatko ehkä jo päässeet irti?

Itsekin hetken aikaa tiesin ainakin pari noista tyypeistä. Ja juuri noihin samoihin aikoihin, kun tämä on tapahtunut. Enpä olisi uskonut, että ne ihan niin hulluja ovat.

Jekku
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2009 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Jekku »

esmes- kirjoitti:..noh, vastaisuudessa katselen death metallin kuuntelijoita ja gootteja vähän eri silmin. ei siinä ideologiassa mitään, mut toimeksi käyminen on asia erikseen. mistä sitä tietää kuka toimii ja kuka ei? omasta mielestäni oon aika vapaamielinen, en oo ekana tuomitsemassa ja kivittämässä.
Oon tätä keskustelua nyt seurannut jonkin aikaa ja pakko kyllä nyt tähän mainita, että death metallilla ja gooteilla nyt ainakaan ei ole mitään tekemistä saatananpalvonnan kanssa. Death metal porukka saattaa olla muuten vaan aggressiivisia, mutta ketään en tunne niistä jotka olisivat edes kiinnostuneita saatananpalvonnasta ja gooteilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, ne tykkää enemmän hihhuloida clubeilla rikkaruohot päässään ja puhella vampyyreistä. Enemmän se on tämä BM porukka mikä tätä pohjoismaissa (etenkin) on harrastanut.

Ja sitten taas itse tästä tapauksesta, vuosia sitten tiesin ja tunsin näitä ihmisiä muutaman mutkan takaa ja voin kyllä sanoa, että heti kun näin tämän otsikon Iltalehdessä aloin epäillä tiettyä sakkia ja alan olla aika varma, ketkä siellä nyt kärvistelee. Ja niitten huhujen perusteella, mitä mä näistä ihmisistä aikoinaan kuulin, tää ei yllätä mua yhtään, vaikka en silloin mitään tämmöistä osannut kuvitellakaan, sen verran sekaisin se jengi oli. Tätä uhria en ole koskaan nähnytkään, joku joskus mainitsi jonkun Jyväskyläläisen punkkarin mystisestä katoamisesta, mutta silloin aattelin, että varmaan päättänyt itse elämänsä, kun niihin aikoihin sitä porukkaa muutenkin putoili oman käden kautta. Mutta toivottavasti syylliset saa rangaistuksensa. En tässä nyt ala spekuloimaan ihmisten henkilöllisyyttä sen enempää julkisesti, koska se ei ole minun asiani.

Helkama
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 8:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Helkama »

Kuulin myös huhua, jonka mukaan tämän lukkiksen itsemurha ei olisikaan ollut itsemurha, vaan että sekin olisi tapettu. Ei tule ainakaan mieleen, että asiasta olisi missään uutisoitu. Liekö miten totuudenperäinen sitten tämä huhu.

Jiimeli
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ke Loka 15, 2008 8:58 am

Viesti Kirjoittaja Jiimeli »

Helkama kirjoitti:Kuulin myös huhua, jonka mukaan tämän lukkiksen itsemurha ei olisikaan ollut itsemurha, vaan että sekin olisi tapettu. Ei tule ainakaan mieleen, että asiasta olisi missään uutisoitu. Liekö miten totuudenperäinen sitten tämä huhu.
No nyt melkein naurahdin:).
Kyllähän se sen ihan ite teki:).

Helkama
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 8:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Helkama »

No siinä uskossa olen itsekin ollut koko ajan, että itse sen teki. Kunnes sitten muutama päivä sitten kaveri kertoi toista. En oikein tiennyt että olisiko pitänyt uskoa.

Jiimeli
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ke Loka 15, 2008 8:58 am

Viesti Kirjoittaja Jiimeli »

Helkama kirjoitti:No siinä uskossa olen itsekin ollut koko ajan, että itse sen teki. Kunnes sitten muutama päivä sitten kaveri kertoi toista. En oikein tiennyt että olisiko pitänyt uskoa.
No ei kaikkea kannata uskoa. Varmasti aina rupeaa juttuja kiertämään ku tälläisia selviää.

Vastaa Viestiin