Hervannan Keisari - 31-vuotiaan naisen murha Haminassa 14.4.2008

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Hervannan Keisari - 31-vuotiaan naisen murha Haminassa 14.4.2008

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Joskus vuonna 1983 tai 1984 oli tapahtunut kuulemma hyvin väkivaltaisia tapauksia Tampereen Hervannassa. Iltapäivälehdet toitottivat hirveästi kidutuksenomaisista tapauksista. Uhreina oli kuulemma teini-ikäisiä nuoria. Tekijäksi osoittautui vähän vanhempi tyyppi, jonka lempinimi oli Keisari. Passitettiin vankilaan. Enempää minä en enää muistaa, enkä edes oikeaa nimeä.
Paljon myöhemmin, vuonna 1991, minä olin tavannut sattumalta Keisarin teiskolaisella Maisansalon leirintäalueella, kun olin sukuloimassa Teiskossa ja minut esitettiin siististi pukeutuneelle Keisarille, joka vaikutti silloin mukavalta ja harmittomalta. Tarjosi jopa karkkeja minulle, yhdelle sukulaiselleni ja pari ystävilleni. Lyhyen jutestelun jälkeen Keisari lähti asioilleen.
Saman vuoden syksynä minä sain kuulla, että Keisari olisi kuollut yhtäkkiä tapaturmaisesti

Ketjuun yhdistetty Haminassa naisen murhanneesta miehestä ennen henkirikosta aloitettu kyselyketju Hervannan keisarista. Otsikkoon mahdutettu henkilön saama nimi ja tekonsa.
-NILS-
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Hmmm, en nyt tiedä onko kyseessä sama heppu, mutta 80-luvulla alueella pyöri Hervannassa n. 18-20 ikäinen, isokokoinen kloppi joka tykkäsi pyöriä nuorempien kanssa.

Tästä hepusta liikkui sitten juttua, mm. lähimetsässä, sulaneella muovilla pikkupoikaa kiduttanneen huhuttiin olevan juuri tämä heppu. Herätti sillon enemmänkin puhetta ja kauhistelua, ammuskeli mm. lapsia ilmakolla tms.

Nimi ei kyllä mielestäni ollut keisari, vaan ihan sukunimi, mikäli nyt on kyseessä sama heppu. Näin tämän ko. joskus tässä (en edes muista koska, kuitenkin 2000-luvulla) jossain, heti pläjähti naama muistiin.
There are no crimes behind enemy lines
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Kiitos. Kyseessä saattaa olla sama heppu. :?
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Miina
Martin Riggs
Viestit: 622
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 8:32 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miina »

Mitä tälle hepulle sitten tapahtui? Tietääkö kukaan varmasti? Millainen mahtoi olla hepun naama (kun se mieleen pläjähti)?
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Viesti Kirjoittaja Rezah »

No sellanen "tavis", mutta on jääynt mieleen siksikin, kun pakotti pari pikkupoikaa puoliväkisin hyppämään eräältä kallioilta sellaisen vaijerin varassa, olin näkemässä. Muutenkin tätä heppua pelkäsi aika monet, ei tosiaan ollut ihan se terävin kynä penaalissa.


Oli kyllä ihan tunnettu silloiseen aikaan, eipä ollut paljoa muuttunut. Hitto kun sais päähänsä missä sen bongasin :?
There are no crimes behind enemy lines
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Eihän tää nyt oo se sama, joka kuoli jossain vesijettionnettomuudessa? Eli tällainen henkilö, joka oli ampunut muistaakseni Tampereen keskustassa kerrostaloikkunasta sisään, kun entinen tyttöystävä oli löytänyt uuden? Tapaukseen liittyi jotenkin Orivesikin?

Äh! Taidan olla ihan hakoteillä. Mutta muistaako kukaan tällasta?
Kaljukostaja
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 11:54 am

Viesti Kirjoittaja Kaljukostaja »

Mulle tuli mieleen vaan se yksi "Tampereen-kingi" jolla oli romanitausta (olisikohan ollut isän puolelta). Nimeä en muista , mutta sellainen isokokoinen ja kovaääninen :D Hänellä oli muistaakseni pikkuvelikin, mutta tämä oli ihan "kunnollinen" (taisi harrastaa painia tai nyrkkeilyä, myöhemminainakin toiminut ovimiehenä baareissa)

Tämä "hemmo" ainakin herätti pelkoa tietyissä piireissä :) Ja nimi oli jokin "kahjo" tms.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5184
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Ailar kirjoitti:Eihän tää nyt oo se sama, joka kuoli jossain vesijettionnettomuudessa? Eli tällainen henkilö, joka oli ampunut muistaakseni Tampereen keskustassa kerrostaloikkunasta sisään, kun entinen tyttöystävä oli löytänyt uuden? Tapaukseen liittyi jotenkin Orivesikin?

Äh! Taidan olla ihan hakoteillä. Mutta muistaako kukaan tällasta?
Ei. Tämä tapaus oli Kimmo Tammilehto-vainaa.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Kaljukostaja: hmm...romanitaustasta ei ole tietoa, mutta tuo lempinimi on sinnepäin....ei ihan. Hitto kun muisti pätkii :lol:
There are no crimes behind enemy lines
gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Laittakaas, joka kaverista muistaa tiatoo,itekin '80 lopusta 5 vuotta lusin herwoodissa mut tästä jampasta ei tiatoo :shock:
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Kyselin veljeltäkin muistaako ko. tyyppiä ja muisteli että olisi kutsuttu nimellä KK, ei kyllä sekään soittanut kelloja. Oonkohan mä tulossa vanhaksi... :lol:
There are no crimes behind enemy lines
Kaljukostaja
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 11:54 am

Viesti Kirjoittaja Kaljukostaja »

Serkkutyttö ehdotti nimeksi "Kaaho" :?:
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Kaljukostaja: roteva, vatsakas, kulki usein maihareissa ja pilottitakki päällä?
There are no crimes behind enemy lines
romsten
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 9:35 pm
Paikkakunta: pohja

Viesti Kirjoittaja romsten »

Kaljukostaja kirjoitti:Serkkutyttö ehdotti nimeksi "Kaaho" :?:
juu kaaho se on...varma tieto!
mieluummin överit kun vajarit!!!!!!!
Kaljukostaja
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 11:54 am

Viesti Kirjoittaja Kaljukostaja »

juu kaaho se on...varma tieto!
Serkkutytöllä olisi siis parempi muisti :D tai ehkä hän liikkui enemmän "kartsalla"...

No mitäs Kaaholle nykyään kuuluu :), tunnetko hänet henkilökohtaisesti?
Vastaa Viestiin