Kankaanpäässä opiskelija ampui haulikolla kaksi ihmistä 2004

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

anneli1 kirjoitti:BK, miten vuodatuksesi liittyy tähän aiheeseen?

Pysy asiassa tai vuodattele muualla..
Sanoo anneli kenen kaksi viestiä tässä ketjussa ei koske itse asiaa yhtään? Pitäisikö annelin mielestä kerrostalossa asuvien olla harrastamatta metsästystä?
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.

anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Älä hyvä BK provosoidu nyt noin!

Aika usein keskustellaan aiheista yleisemminkin, sitä paitsi Prmaveran pohjustus oli niin hyvä, ettei siihen ainakaan mulla lisäämistä.

Yleensäkin olen sitä mieltä, että kun on ase helposti saatavilla, kuten tässä Akin tapauksessa, on kynnys tappaa alentunut. Toki on viime kädessä tekijästä itsestään kiinni, miten herkkä se liipaisinsormi on. Mutta tää älytön aseiden suosiminen ja hallussapidon hyysäys voisi jo loppua.

Monille psyykkisesti heikoille persoonille ase luoteineen on ihan selvää peniksenjatketta ja pienen egon oivallinen nostattaja.

No, linnassahan noita suomi-ramboja sitten ruokitaan vuosikaupalla meidän muiden piikkiin!

ps kerrostaloasukas ei tarvitse haulikkoa yhtään mihinkään, maaseudun hirviporukat laillisine kivääreineen on ihan eri asia

BK
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 4:45 am

Viesti Kirjoittaja BK »

anneli1 kirjoitti:Älä hyvä BK provosoidu nyt noin!
No en; mistä päättelit, että provosoiduin, kun en ollut edes vastannut viestiisi?

anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Sorry BK, tekevälle sattuu, siis mulle!

Viesti oli tarkoitettu jampalle ja miksei noin yleisesti muutenkin..

Paha minä, huis, taidan lähteä 2 viikon vapaaehtoiselle lomalle forumista, kun tälläi syssin!

albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

ei noita lupia ny niin helpolla saa, ei tarvi olla ku yks merkintä rekisteris ni siihen jäi. enemmän mä' anneli oon huolissani sun mielenterveydestä ku niiden joilla luvallisia aseita on. niin paljo pehmeitä oot puhellu melko moneen topikkiin. ja ei aki mitenkää väkivaltanen ollu ennen ku sillä napsahti ja noi ampu. ehkä joo hiukan rasisti sun muuta mut poliisien pitämäs asekaupas oli usein kassalla tai muuten vaan siä hengaili. ite en akia mitenkää hirbeen hyvin tunne mut joskus juteltu ja morjestettiin ku nähtiin.
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-

cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

jamppa kirjoitti:
anneli1 kirjoitti:BK, miten vuodatuksesi liittyy tähän aiheeseen?

Pysy asiassa tai vuodattele muualla..
Sanoo anneli kenen kaksi viestiä tässä ketjussa ei koske itse asiaa yhtään? Pitäisikö annelin mielestä kerrostalossa asuvien olla harrastamatta metsästystä?
no eihän toki kerrostalossa asuva voi harrastaa metsästystä kun pakollisiin metsästysvarusteisiin kuuluu omakotitalo ja autotalli :shock:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"

anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

albaanisissi kirjoitti:ei noita lupia ny niin helpolla saa, ei tarvi olla ku yks merkintä rekisteris ni siihen jäi. enemmän mä' anneli oon huolissani sun mielenterveydestä ku niiden joilla luvallisia aseita on. niin paljo pehmeitä oot puhellu melko moneen topikkiin. ja ei aki mitenkää väkivaltanen ollu ennen ku sillä napsahti ja noi ampu. ehkä joo hiukan rasisti sun muuta mut poliisien pitämäs asekaupas oli usein kassalla tai muuten vaan siä hengaili. ite en akia mitenkää hirbeen hyvin tunne mut joskus juteltu ja morjestettiin ku nähtiin.
Pyydän Raidin tai moderaattorien kantaa ao nicki albaanisissin esittämään herjaamiseen minun mielenterveydestäni, joka ei liene tämän forumin tarkoitus.

Ja albaanisissi, esitä mitä "pehmeitä" olen puhunut ja missä yhteydessä?

anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

cicero, voi toki asua kerrostalossa ja harrastaa metsästystä, voi myös asua 600 neliön kartanossa 100 hehtaarin tilalla eikä silti harrasta metsästystä.

Ehdottaisin, että ampumakerhot säilyttäisivät ns harrastusampujien aseet kerhollaan varmassa paikassa ts aseen saisi käyttöönsä vain ampumaradalla.

Muilla kuin poliisilla ja armeijalla ei ole aitoa syytä kantaa ampuma-asetta.

Metsästysaseita tarvitsevat vain oikeasti metsästävät henkilöt, esim. hirviporukat.

Lisäys: haulikko normaalilla suomipojalla on melkoisen tarpeeton vehje, ei kai kukaan tosissaan väitä, että ampumalla jäniksiä perheensä elättää?

Virtuaaliammuntapelit on jo olemassa, ei tarvita oikeita joka pojalle.

Liian usein saa lukea miten haulikolla on perhe tapettu tai ympäristöä uhkailtu.
Viimeksi muokannut anneli1, Pe Huhti 11, 2008 12:24 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Niin ja anneli meinaa vieläkin, että kerrostalossa asuva ei voisi harrastaa metsästystä ja kuulua hirviporukoihin? Vai onko niihin porukoihin omistettava maatila tai vastaava?
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.

anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Mun asuinseudun hirviporukoihin ei huolita jäseniä, joilla ei ole omia maita (lue: riittävästi hehtaareja tai muita ansioita).

Niin kauan kuin esmes haulikoilla Suomessa tapetaan mukamas pikaistuksissa (mun mielestä tappo=murha, kun se tehdään ampuma-aseella) ihmisiä, ei turhanpäiväisiä metsästysharrastukseen vedoten anottuja lupia tule myöntää.

jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

anneli1 kirjoitti:Mun asuinseudun hirviporukoihin ei huolita jäseniä, joilla ei ole omia maita (lue: riittävästi hehtaareja tai muita ansioita).

Niin kauan kuin esmes haulikoilla Suomessa tapetaan mukamas pikaistuksissa (mun mielestä tappo=murha, kun se tehdään ampuma-aseella) ihmisiä, ei turhanpäiväisiä metsästysharrastukseen vedoten anottuja lupia tule myöntää.
Elikkä muillakin "ansioilla" pääsee joukkoon vaikka ei olisi maita, menee pikkasen ristiin toi sun lausees (luin kyllä mut meni pikkasen ohi)! Kuinka paljon sä kuvittelet, että ihmisiä ammutaan haulikoilla noin vuositasolla kuoliaaksi? Itse en pysty tähän vastaamaan, mutta epäilisin että jokunenhan noita menee ja epäilisin myös, että suurin osa noista on rikollisten välien selvittelyitä joissa käytetään hyvinkin juuri noista maatiloilta ja omakotitaloista varastettuja aseita. Harvemmin myös saamme lukea, että kerrostaloasunnosta olisi varastettu aseita, kyllä ne suurimmaksi osaksi viedään edellä mainituista paikoista. Ihmettelen suuresti, että tuo ei sinua häiritse ollenkaan?
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.

mipa74
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ke Loka 03, 2007 4:32 am

Viesti Kirjoittaja mipa74 »

anneli1 kirjoitti:Mun asuinseudun hirviporukoihin ei huolita jäseniä, joilla ei ole omia maita (lue: riittävästi hehtaareja tai muita ansioita).

Niin kauan kuin esmes haulikoilla Suomessa tapetaan mukamas pikaistuksissa (mun mielestä tappo=murha, kun se tehdään ampuma-aseella) ihmisiä, ei turhanpäiväisiä metsästysharrastukseen vedoten anottuja lupia tule myöntää.
Samantien sitten veitset ja puukot kans takavarikkoon. Ruoka pitää esivalmistaa kaupassa siten, ettei teräaseita tarvita kotona. Uskallan meinaan väittää, että niillä tapetaan enemmän väkeä kuin ampuma-aseilla. Samoin autot! Hmm... ja paljain käsinkin voi tappaa -> eristetään ihmiset toisistaan!
When I die I don't want no part of heaven
I would not do heaven's work well
I pray the devil comes and takes me
To stand in the fiery furnaces of hell
(B.Springsteen - Youngstown)

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Myös täydellinen alkoholinkäyttökielto voisi auttaa asiaa. :mrgreen:

BK
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 4:45 am

Viesti Kirjoittaja BK »

anneli1 kirjoitti:Mun asuinseudun hirviporukoihin ei huolita jäseniä, joilla ei ole omia maita (lue: riittävästi hehtaareja tai muita ansioita).

Niin kauan kuin esmes haulikoilla Suomessa tapetaan mukamas pikaistuksissa (mun mielestä tappo=murha, kun se tehdään ampuma-aseella) ihmisiä, ei turhanpäiväisiä metsästysharrastukseen vedoten anottuja lupia tule myöntää.

No ensinnäkään haulikkoa ei käytetä hirvenmetsästykseen, vaan esim. linnustukseen jne. , ja toisekseen yhä useampi metsänomistaja on nykyään kaupunkilainen ja saattaa jopa asua oikein kerrostalossa.....

anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Älä sä BK rupee mulle selvittelemään millä aseella hirviä ammutaan, menen asiaan..

Kysymys on perimmältään siitä, että mitä varten tappoaseena usein ja herkästi käytetty haulikko löytyy joka pojan varustesita, ja siitä miten herkästi niitä käytetään ihmisten ampumiseen, johon ei liene kukaan ole saanut laillisista lupaa Suomessa sitten 1918 -tapahtumien.

Jos joku ei vieläkään jmymmärrä:

Ase ja lupa metsästystä varten, ok!

Ihmisiä tapetaan näillä laillisilla aseilla, onko se ok?

Vastaa Viestiin