Kanaali-Koskinen

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Maxwell Smart
Nikke Knakkertton
Viestit: 158
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja Maxwell Smart »

Tää tyyppihän asuu Leivonmäellä, joka siis nykyisin kuuluu Joutsaan. Siitä oli juttua tän tai eilisen päivän keskisuomalaisessa. Laitan huomenna tänne, jos joudan kirjoittelemaan. En kyllä muista oliko siinä mitään uutta.
Jusperi
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 12:18 am

Kanaali-koskiselle vaaditaan taas vankeutta

Viesti Kirjoittaja Jusperi »

6.3.2008 18:08
Jyväskylän käräjäoikeus käsitteli torstaina maan pitkäaikaisimman pakkolaitosvangin Roi Juhani Vatajan, 53, pahoinpitelystä ja huumausaineen käyttörikoksesta saamia syytteitä. Syyttäjä vaatii hänelle yli kahdeksan kuukauden ehdotonta vankeutta.

Nykyisin Joutsan Leivonmäellä asuva Vataja tunnetaan paremmin entisellä nimellään Jarmo Koskinen. Hänet on tuomittu aiemmin neljästä henkirikoksesta sekä lukuisista muista aseisiin ja huumeisiin liittyvistä rikoksista. Vataja sai lempinimen Kanaali-Koskinen heitettyään 1979 uhrinsa hukkumaan Rauman kanaaliin.

Syyttäjän mukaan Vataja löi tai heitti viime syyskuussa miestä olutpullolla Jyväskylän Lutakossa. Uhri sai päähänsä syvän haavan, mutta selvisi ilman pysyviä vammoja. Lääkärinlausunnon mukaan päähän kohdistunut isku olisi kuitenkin voinut olla hengenvaarallinen.

Tilanne sai alkunsa Jyväskylän Matkakeskuksesta, jossa Vataja liittyi kahden miehen seurueeseen. Lisää olutta ostettuaan porukka siirtyi Lutakkoon, jossa uhri sai lopulta pullosta päähänsä.

Oikeudessa Vataja myönsi heittäneensä olutpullon uhria kohti, mutta kiisti teon tahallisuuden. Vatajan mukaan miehet yrittivät viedä hänen omaisuuttaan.

Pakoon juostessaan hän heitti pullon, joka osui vahingossa toiseen miehistä. Vataja kertoi yrittäneensä hidastaa miehiä päästäkseen pois uhkaavasta tilanteesta.

- Muutenkaan elämäntyyliini ei kuulu mitään sähläyksiä, hän totesi.

Syyte huumausaineen käyttörikoksesta tuli, koska poliisi löysi pahoinpitelyn selvittelyn yhteydessä Vatajalta pienen määrän hasista. Oikeus ei voinut käsitellä syytteitä loppuun, sillä todistajaksi kutsuttu mies jätti saapumatta paikalle. Istuntoa päätettiin jatkaa myöhemmin.
Retkikirveellä miestä päähän

Vataja tuomittiin väkivaltarikoksesta myös viime marraskuussa. Pieksämäen käräjäoikeus katsoi hänen syyllistyneen pahoinpitelyyn Hankasalmella toukokuussa. Tuolloin Vataja löi miestä retkikirveellä päähän ja selkään.

Uhri selvisi vähäisillä vammoilla. Vataja sai teosta kaksi kuukautta ehdotonta vankeutta. Hänet määrättiin maksamaan uhrille reilun tuhannen euron korvaukset.

https://www.ksml.fi/paikalliset/2748081

Linkki päivitetty
-NILS-
Sitä saa mitä tilaa.
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Is kirjoitti 08.04.08

PULLONISKUSTA 80 LISÄPÄIVÄÄ KANAALI-KOSKISEN REKISTERIIN

Nelossurmaaja Kanaali-Koskinen on saanut taas yhden vankeustuomion lisää. Jyväskylän käräjäoikeus jatkoi nykyisin Roi Vatajan nimeä käyttävän Koskisen tuomiota 80 päivällä. Rikosnimikkeina pahoinpitely ja huumausaineiden käyttö. (tuomio tuli siis edellisessa, Jusperi'n viestissä mainitusta rikoksesta)

Vataja kärsi parhaillaan kahden kuukauden tuomiota muista rikoksista.
Jusperi
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 12:18 am

voi kanaalia...

Viesti Kirjoittaja Jusperi »

Edelleen pitää ihmetellä suomen lakien kummallisuutta, kuten niin monesti muutkin ovat ihmetelleet niin ihmettelen minäkin. MITÄ tekee vapaalla jalalla 4kertaa tappanut ihminen? pois lukien tietty naurettavat pikkutuomiot :twisted:
Sitä saa mitä tilaa.
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

jes, taas joutsalaisia! luin keskisuomalaisesta eilen saman jutun.. joutsa pienenä paikkakuntana vilahtelee otsikoissa milloin mistäkin. viimeksi oli se palopäällikön rattijuopumus ku ajeli paloautolla kännissä ympäri kyliä. pääsiäisenä kävin ko. paikkakunnalla ja jouduin baarissa yhden illan aikana todistamaan kahta eri kärhämää, joukolla painivat ravintolan lattialla asiakkaat ja työntekijät sikinsokin :D
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17112
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Mafia-lehden numerossa 1/94 oli sivuilla 26-27 Jouni Saltbackan kirjoittama artikkeli otsikolla "Suomen hankalin vanki". Kolmesta henkirikoksesta 20 vuotta. 13 vuotta vankilan eristyssellissä.

Pakkolaitosvanki Jarmo Uolevi Koskista (40 v) pidetään vankilaviranomaisten ja Suomen oikeuslaitoksen mukaan erityisen vaarallisena vankina. Vaarallisuuden vuoksi hänet on eristetty pakkolaitokseen määräämättömäksi ajaksi. Kolmeen henkirikokseen syyllistynyt Koskinen joutuu suorittamaan 20 vuoden vankeusrangaistuksen jokaisen päivän, eli enemmän mitä elinkautiseen vankeusrangaistukseen tuomittu suorittaa. Nyt Koskinen on ollut 13 vuotta vankilan eristyssellissä.

Jarmo Uolevi Koskista varten on Suomen eri vankiloihin rakennettu erikoisbunkkerit, joissa häntä asutetaan. Kakolan maan alle rakennettua bunkkeria sanotaan jo "Koskisen kesäasunnoksi". Koskinen itse valitti asiasta moneen suuntaan ja hän haastoi jopa vankeinhoitolaitoksen ylimmän johdon raastupaan seuraavaan tyyliin:
"He ovat minua varten rakentaneet erikoisbunkkerin maan alla sijaitsevaan kurinpito-osastoon ja ovat näin tarkoituksellisesti rakentaneet bunkkerista sellaisen, että valo lankeaa ainoastaan sellin puoliväliin saakka, alaosan ja lähinnä oleskelutilan jäädessä pimeäksi. He ovat ikkunan eteen rakentaneet niin paljon kaltereita ja verkkoja teräslevyistä, että luonnonvalo ei ole päässyt selliin kuin nuppineulanpisteiden verran. Lisäksi tuuletus ikkunan kautta on estetty neljän vuoden ajan" kertoo Koskinen haasteessaan.

Koskinen valitti myös rotista, jotka sukeltavat viemäriverkostossa ja nousevat wc-pytystä kurkistelemaan. Vankilan talouspäällikkö kuvasi rottia harmillisiksi, mutta kenenkään "palleja" ne eivät ole vielä vieneet.

Paska lentää ja huilu soi

Jarmo Uolevi Koskinen eristettiin Kakolan kellariin 29.5.1980 kun hän oli syyllistynyt vankitoverinsa surmaamiseen. Tätä ennen hän oli surmannut Raumalla kaksi henkilöä.

Eristyksessä ollessaan Koskinen on kehittänyt mitä pirullisimpia keinoja kiusata vartijoita. Koskisen paras ja useasti läpi mennyt temppu oli sekoittaa paskaa ja virtsaa keskenään. Seoksen hän antoi muhia muutaman päivän. Tämän jälkeen hän pakkasi muhineen tuotteen sinappipurkkiin, josta ruiskutti vartijan päälle aivan uudet ja varmasti kirvelevät tuoksut. Vartijoilla oli Koskisen tempun jälkeen tapana ruiskuttaa hänen selliinsä vettä paloruiskulla. Tähänkin toimenpiteeseen Koskinen oppi varautumaan; hän pakkasi ennen paskanheittoa omat kamansa vesitiiviisti muovipussiin. Ilmeisesti kaikilla muilla oli hauskaa paitsi sillä vartijalla, joka joutui epätoivoisesti hinkkaamaan naamaansa puhtaaksi. Vaikka vartijat varautuivatkin Koskisen temppuihin, kuultiin silti usein; jumalauta, taas se onnistui!

Tämän harrastuksensa lisäksi Koskinen soittaa huilua.

Kamala kakku purtavaksi

Koskista voidaan eittämättä pitää Suomen pitkäaikasempana vankina, sillä elinkautinen vankeusrangaistus ei ole Koskisen kakkuun verrattuna mitään. Koskiselle ei voida enää määrätä uusia rangaistuksia, sillä hänellä on jo pisin vuosituomio mitä lain mukaan voidaan antaa. Kun Koskiselle on mätkäisty vielä ns. pytty päälle, voi hän vapautua vasta sen jälkeen kun on suorittanut tuomionsa päivästä päivään. Mutta tämäkään ei välttämättä riitä. Koskista voidaan vankilaoikeuden päätöksellä pitää vankilassa hamaan tulevaisuuteen saakka, vaikka hän olisikin lusinut oikeuden määräämän tuomion päivästä päivään. Koskista ei toki voida pitää minään pulmusena, mutta vapautuihan neljän poliisimiehen murhaajakin hieman reilut toistakymmentävuotta lusittuaan. Tätä mahdollisuutta Koskisella ei lain mukaan ole.

Avasi kalapurkin heittämällä seinään

Vartijoiden suhtautumista Koskiseen kuvastaa hyvin se, että purkinavaajaa pidetään hänen kohdallaan teräaseena. "Heittelin kalapurkkia sellin seinään ja näin sain purkkiin syntymään pienen reiän. Muovilusikan ohkaisella pöäälä sain ronkittua kalaa leipäni päälle", kertoili Koskinen.

Jokainen voi kuvitella itsensä Koskisen asemaan; ei saa tehdä mitään työtä, ei saa osallistua kirkonmenoihin, joutuu olemaan samassa bunkkerissa 23 tuntia vuorokaudessa. Toki Koskinenkin tunnin ulkoiluun pääsee muutamien vartijoiden saattelemana.

Kaksi vuotta Koskinen ulkoili käsiraudoissa. Niistä kehkeytyikin tarinamme viimeinen juttu - juttu, jossa vartijoilla oli vuoro nauraa; Koskisella oli tapana käsiraudoissa ulkoillessaan vetää pieni penkki vaahteran alle. Penkille noustuaan hän ylettyin puun oksaa. Oksassa oli hyvä vdellä leukoja ja pitää näin kunnostaan huolta. Tämä harrastus kesti toista vuotta ja toistui säännölisesti joka ikinen päivä. "Vedin taas kerran penkin puun alle ja nousin penkille. Tämän jälkeen hamuilin ja hamuilin oksaa. Sitten katsoin ylös. Jumalauta, ne olivat sahanneet oksan poikki".

Kuusi vartijaa nauroi kippurassa Koskisen hamuilua penkillä, joten se tästä urheilumuodosta, mutta hauskaa oli.


Nyt kun Kakolaan järjestetään näitä kiertueita, niin onkohan mahdollisuus pistäytyä tuolla Koskisen "kesä-asunnolla"?
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
jamikki
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Elo 21, 2007 11:12 am

Viesti Kirjoittaja jamikki »

No niin, ensimmäinen viesti tälle foorumille pitkän taustailun jälkeen.

Luin kirjaa Vangittu kulttuuri (Leo Lipsonen, 1997) ja sieltä osui silmiini tällainen Jarmo Koskisen kertomus:

Ennestään oli 12 vuotta ja nyt tuli 17 vuotta lisää yhteensä näistä vankilakavereista, ja siinä oli tuntemukset rosiksen jälkeen ne että ei ole enää mitään menetettävää, ei mitään väliä kerran pyttyyn joutuu, niin sitä joutuu sen 20 vuotta lusiin. Vaikka tappais noita sikoja saatana kymmeniä, niin ei mitään tu lisää. Kyl se oli aika epätoivoinen tilanne, ei mitään väliä, miten käyttäytyy.

Mä päätin, että jos yksikin pamppu sikailee mun kustannuksella, niin mä annan sille niin hyvän opetuksen, ettei enää toistamiseen sikaile. Semmoset fiilikset oli sillo. Että jaksaaks sitä ollenkaan lusia tämmösiä kakkuja. mutta se oli mulle selvää, että itseeni mä en vedä hirteen. Keran nää siatkaan ei onnistuneet mua hirttään, niin sitä mä en tee missään nimessä. Sillonhan ne vasta nauttiskin.

Välillä uppoutu miettimään tuntikausia, että miten sitä kostaa joskus. Sitä ei ensin huomannu itsekään, että monta tuntia oli ajatellu sitä kostoa ja kostoa, että miten näille kostaa. Siinä rasittaa omaa itseään vaan. Sit mä tein päätöksen, että jos mun on pakko funtsata tota kostoa, niin mä funtsaan tiettynä päivänä sitä vaan. Sit mä päätin, että mä torstaina aina funtsaan sitä kostoa.


Kauhean paljon näkyy olevan kostonhimoa muille siitä, että itse on rikokset tehnyt...
Panu
Agentti Scully
Viestit: 699
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 4:08 pm

Re: voi kanaalia...

Viesti Kirjoittaja Panu »

Jusperi kirjoitti:Edelleen pitää ihmetellä suomen lakien kummallisuutta, kuten niin monesti muutkin ovat ihmetelleet niin ihmettelen minäkin. MITÄ tekee vapaalla jalalla 4kertaa tappanut ihminen? pois lukien tietty naurettavat pikkutuomiot :twisted:
Jep, useassa näistä murhista vielä tuomittu täyttä ymmärrystä vailla olevana niin on se kumma ettei voi loppuelämäkseen mielisairaalaan sulkea.
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.

Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
A.Le Cog
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 5:00 pm
Paikkakunta: Turku

Kanaali-Koskinen vapaalla jalalla. Kuinka kauan?

Viesti Kirjoittaja A.Le Cog »

Pistetäänpäs tännekin.

Koskinen järjesti muuten tänään aikamoisen härdellin porilaisessa baarissa. Tulli-Pub, paikalliset ainakin tietää. Terassilla alkoi olemaan aikamoinen vilske, kun KK kassinsa kanssa heiluskeli. Mitään isompaa ei sattunut, kovin kaiveli poveaan, mutta oli vissiin tykit hukassa. Yksi tuttu oli aika kovassa sanasodassa KK:n kanssa, mutta antoi periksi kun tajusi kuka siinä vastapuolella puhelee sekaviaan.

Miten vitussa Koskinen on vapaalla? Ihmeellistä. Ei ole kyllä Porissa sitten näkynyt miesmuistiin, ja vähän sen jälkeen kun oli poistettu tuolta baarista, meni kytät lujaa kohti lähiöitä. Pian voi tulla uutisia.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Oh jeah sanon minä. Nyt alkaa siis taas tapahtua. KK taitaa liikkua aika paljon junalla eli varuillaan kaikki jotka asutte radan varressa! Matkassahan hänellä on mieluiten revolveri. Jos ei revolveria satu olemaan retkikirveskin käy. Sitä on hyvä kassissa kannella pitkin lähiöitä, ikään kuin olisi salitreeneistä tulossa.

OTSIKOITA huutaa kansa! :D :D :D
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Kanaali Koskinen tappaa vielä yhden ennen lopullista eristämistään. :evil:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Doctor Lecter kirjoitti:
Nyt kun Kakolaan järjestetään näitä kiertueita, niin onkohan mahdollisuus pistäytyä tuolla Koskisen "kesä-asunnolla"?
Poikkesin tuolla Kakolan retkellä kuten toisaalla selostan, tuota juttua ei tullut esille....otaksuisin sen olleen siellä eteläsiiven pihalla, mutta en varmasti tiedä. Pihoillakin kierreltiin, pitkät lenkit.

Ainoa missä ei käyty oli se vankimielisairaala.
Oliskohan ollut siellä vielä tallella ne sähköshokkivehkeet ja ammeet, joissa Vilho Huovinenkin oli yötä päivää verkon alla, vuoroin kuumaa ja kylmää vettä.

Vauhti oli melkoinen siellä, alue oli laaja ja koko 2 h meni että hujahti. Opas kertoi hyviä juttuja, paljon uuttakin itse systeemeistä.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Onkos Roy Vatajaa vielä näkynyt Porissa vai onko Kanaali jo nostanut kytkintä? :?:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Jos sattuu Kanaali Koskisen kanssa vaikkapa samalle nakkarille, niin täytyy tervehtiessään " Terve, mitä Kanaali-Koskinen " olla tarkkkana että tuo K kirjain kajahtaa selvästi, ei kannata sitä nielaista. :lol:

Kunkku on tarkka nimityksistään, leipoi kaverin Kakolassa - menikö henki - kun tämä toi Alibia takaisin sanoen " Tossa on lehtes, Kunkku. "

Silloin se alkoi.
Hopalong Cassidy
Sofia Karppi
Viestit: 415
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 7:28 am

Viesti Kirjoittaja Hopalong Cassidy »

Jaa että heilunut Porissa viikonloppuna. Eipä ne poliisit sitä sitten kauaa Kanaalia putkassa pitäneet. Oli juhannuksen jälkeen pari viikkoa ryypiskellyt Hankasalmella leirintäalueella ja sitten osti retkikirveen jota paikallisessa baarissa esitteli ja oli uhonnu viedä keskeneräiset asiat päätökseen. Eipä kestänyt kauaa kun rupesi riehumaan eräällä asuinalueella ja poliisit vei sen putkaan torstaina. Kanaalilla on yksi nainen hankasalmella ja siksi se aina sinne päin suuntaa kulkunsa. Pimee äijä, ei se ole yhteiskuntakelpoinen.
Vastaa Viestiin