Nuoren opiskelijan muilutussurma Porissa, toukokuu 2006

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Tuollahan sitä on kommenttia jo vaikka muille jakaa.
Muutamia seikkoja:

- uhri oli poliisin poika
- uhri oli puhelinyhteydessä, kun hänet muilutettiin
- vaikuttaa kovin turhalta tämä surma

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Onko Porissa pelon ilmapiiri? Jotakin kummaa siellä on, kun jo kahdesta tapauksesta kuulee samanlaista kummastelua, epäiltynä samainen henkilö.

Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Kuinka moni on lukenut tuomion kokonaisuudessaan? - Ei varmaan kovin moni. Oikeuden perustelut olivat erittäin selkeät, ja moni seikka puhui sen puolesta, että opiskelija todellakin hyppäsi itse autosta.

Kokonaan toinen juttu on sitten se, että mielestäni Suomessa tuomiot tämän kaltaisestakin touhusta ovat naurettavan lyhyitä.

Olisin ilonen, jos tätä kirjoittamaani kommentoitaisiin vasta huolellisen lukemisen jälkeen. Tässä tiivistetysti teesini:
1) Kyseessä oli vapaudenriisto ja kuolemantuottamus
2) Tuomio oli naurettavan lyhyt

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Noh, ei sitä aina jaksa aivan perustellusti kirjoitella a:sta o:hon, urho hyvä. Noista vammoista oli Alibissa spekulaatiota ja siellä oltiin vahvasti epäilevällä kannalla syytettyjen kertomukseen. Kirjoitan lisää tuosta jutusta ylihuomenna.

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

tiedän kundin joka heitti henkensä ja en usko, että on itse hypännyt, alan opiskelijana on varmasti tiennyt kuinka käy jos hyppää. ja toisekseen porissa on iltaisin/viikonloppuisin varsin karu meininki, minäkin liikun varsin rivakkaan tahtiin siellä, jos on pakko keskustaan mennä yksinään tai pienemmällä porukalla. röökin pummaajia on joka nurkalla ja kaikkein uhkaavimpia niistä on yllättäen nämä pissisjengit. ne on kuin gremlinsejä, lisääntyvät, kun kastuvat ja pimeän tullen muuttuvat hirviöiksi.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Urho kirjoitti:Kuinka moni on lukenut tuomion kokonaisuudessaan? - Ei varmaan kovin moni. Oikeuden perustelut olivat erittäin selkeät, ja moni seikka puhui sen puolesta, että opiskelija todellakin hyppäsi itse autosta.

Kokonaan toinen juttu on sitten se, että mielestäni Suomessa tuomiot tämän kaltaisestakin touhusta ovat naurettavan lyhyitä.

Olisin ilonen, jos tätä kirjoittamaani kommentoitaisiin vasta huolellisen lukemisen jälkeen. Tässä tiivistetysti teesini:
1) Kyseessä oli vapaudenriisto ja kuolemantuottamus
2) Tuomio oli naurettavan lyhyt

No kommentoidaan sitten.
Kuka hullu uskoo tämmösten taparikollisten jorinoita autosta hyppäämisestä sun muusta?
Omasta mielestään tietysti täysin syyttömiä :roll:
Tässä tiivistetysti teesini: 8)
1)Kyseessä pahoinpitely ja tappo
2)Väärä tuomio :?

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

röökin pummaajia on joka nurkalla ja kaikkein uhkaavimpia niistä on yllättäen nämä pissisjengit. ne on kuin gremlinsejä, lisääntyvät, kun kastuvat ja pimeän tullen muuttuvat hirviöiksi.
Hoho mä olen odotellut että joku hoppari karkais mun päälle niin sais kokeilla miltä tuntuu polvilumpio silmäkuopassa! No Fear, No Mercy!
I am an African!

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

joo, ei sillä, että niitä erityisesti pelkäisin vaan ei jaksaisi ottaa yhteen angstisten viistoista-kesäisten kanssa.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-

Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6651
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Tässä Porin käräjäoikeuden päätös kokonaisuudessaan:
http://www.yle.fi/mot/mb070312/tuomioku ... ksesta.htm

Koskakohan Vaasan hovioikeus aloittaa tämän käsittelyn? Ravantti ja Saarikalle kun eivät tyytyneet tuomioonsa.

kameleontti
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Ke Touko 09, 2007 5:40 pm

Viesti Kirjoittaja kameleontti »

Saarikalle? Onko tama sen talebankristityn helluntaisaarnaaja Saarikallen sukua? Aika outo sukunimi nimittain...

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Minusta on aika omituista, ettei olla pystytty toteen näyttämään onko uhria lyöty päähän tmv, vai onko hän hypännyt/nakattu ulos autosta. :? Vai jäikö mulla jotain oleellista lukematta?

DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Herkkis kirjoitti:
röökin pummaajia on joka nurkalla ja kaikkein uhkaavimpia niistä on yllättäen nämä pissisjengit. ne on kuin gremlinsejä, lisääntyvät, kun kastuvat ja pimeän tullen muuttuvat hirviöiksi.
Hoho mä olen odotellut että joku hoppari karkais mun päälle niin sais kokeilla miltä tuntuu polvilumpio silmäkuopassa! No Fear, No Mercy!
I agree. Itse olen aina toivonut samanlaista tilannetta, mutta herään aina todellisuuten ja tajuan etten pärjäisi.
What you do... Makes you who you are.

Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6651
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Satakunnan Kansa 25.8.2007 kirjoitti:Opiskelijan kuolema uudelleen oikeuteen

23-vuotiaan porilaisen opiskelijan törkeä kuolemantuottamus arvioidaan hovioikeudessa kokonaan uudelleen. Satakunnan kihlakunnan syyttäjä ja nuoren omaiset vaativat tekijöille tuomiota taposta. Tuomitut Kristian Ravantti ja Teemu Saarikalle vaativat tuomioidensa purkamista. Porilaisopiskelija sai surmansa keväällä 2006 hyvin epäselvien tapahtumien seurauksena.
Vaasan hovioikeus aloittaa jutun käsittelyn 27.8.2007 eli siis seuraavana maanantaina.

Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Tiina kirjoitti:
Urho kirjoitti:Kuinka moni on lukenut tuomion kokonaisuudessaan? - Ei varmaan kovin moni. Oikeuden perustelut olivat erittäin selkeät, ja moni seikka puhui sen puolesta, että opiskelija todellakin hyppäsi itse autosta.

Kokonaan toinen juttu on sitten se, että mielestäni Suomessa tuomiot tämän kaltaisestakin touhusta ovat naurettavan lyhyitä.

Olisin ilonen, jos tätä kirjoittamaani kommentoitaisiin vasta huolellisen lukemisen jälkeen. Tässä tiivistetysti teesini:
1) Kyseessä oli vapaudenriisto ja kuolemantuottamus
2) Tuomio oli naurettavan lyhyt

No kommentoidaan sitten.
Kuka hullu uskoo tämmösten taparikollisten jorinoita autosta hyppäämisestä sun muusta?
Omasta mielestään tietysti täysin syyttömiä :roll:
Tässä tiivistetysti teesini: 8)
1)Kyseessä pahoinpitely ja tappo
2)Väärä tuomio :?
Kyse ei ole siitä, että oikeus olisi uskonut taparikollisia, vaan oikeus muodosti käsityksensä tiedettyjen tosiseikkojen perusteella. Pidettiin mm. epätodennäköisenä, että apumiehen paikalta olisi yksi ihminen onnistunut heittämään isonpuoleisen kaverin yksinään ulos autosta. Uhrilla oli hyvin suuren osan ajelusta puhelin auki, eikä puhelun perusteella ollut syytä uskoa pahoinpitelyyn.

Vastaa Viestiin