Kirsti Kivikosken surma Helsingin Ruoholahdessa 1976

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Peräkylän Maigret
Javier Pena
Viestit: 1846
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:17 pm
Paikkakunta: Pariisi

Re: Kirsti Kivikosken surma Helsingin Ruoholahdessa 1976

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

DollariExpress kirjoitti:kauneus on katsoja silmässä.tässä tapauksessa vahvasti toimittajien silmissä :mrgreen:

http://aijaa.com/v.php?i=005748346526.jpg
Kuvaustilanne ei ole ollut tuossa oikein otollinen. Charmi ei pääse puhkeamaan kukkaan noissa Hameenlinna-look kamppeissa :mrgreen:

Mutta tässä jo parempaa näkymää. Määrätietoisin askelin oikeuteen ja niin laitettuna. Pikkusen tuppaa kuvaajat ujostuttamaan..

Kuva
Lukijana
Sofia Karppi
Viestit: 422
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2009 4:38 am

Re: Kirsti Kivikosken surma Helsingin Ruoholahdessa 1976

Viesti Kirjoittaja Lukijana »

Tuollaisissa kuvissa näyttää aina vähän pidemmältä, kun on kuvattu alaviistosta ja tuossa on kengätkin vielä jalassa. Eiköhän se silti n. 170cm ole
Peräkylän Maigret
Javier Pena
Viestit: 1846
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:17 pm
Paikkakunta: Pariisi

Re: Kirsti Kivikosken surma Helsingin Ruoholahdessa 1976

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

Lukijana kirjoitti:Tuollaisissa kuvissa näyttää aina vähän pidemmältä, kun on kuvattu alaviistosta ja tuossa on kengätkin vielä jalassa. Eiköhän se silti n. 170cm ole
Haloo. Paljonko arvelisit tämän kuvan (linkki)perusteella pituudeksi ..... ?

Huuki pituuskuva.jpg
Huuki pituuskuva.jpg (49.58 KiB) Katsottu 5025 kertaa
Tuotu esiin kuva linkin takaa
-NILS-
Lukijana
Sofia Karppi
Viestit: 422
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2009 4:38 am

Re: Kirsti Kivikosken surma Helsingin Ruoholahdessa 1976

Viesti Kirjoittaja Lukijana »

Peräkylän Maigret kirjoitti:
Lukijana kirjoitti:Tuollaisissa kuvissa näyttää aina vähän pidemmältä, kun on kuvattu alaviistosta ja tuossa on kengätkin vielä jalassa. Eiköhän se silti n. 170cm ole
Haloo..Paljonko arvelisit tämän kuvan (linkki)perusteella pituudeksi ..... ?

Juuri tuon perusteella tein arvion, mutta sanotaan nyt kuitenkin että voi se 172 cm olla. Kuvaaja on ollut alempana kuin kohde (ei suora linja) ja kuvattavan pää on lähempänä kameraa kuin seinässä olevat numerot. Hiukset antaa paljon senttejä kuvassa. Joka tapauksessa kyseessä on pitkähkö henkilö.

Otin joskus itsestäni "mugshotin" ja hämmästelin että olisin muka karvan alle 190 cm. Mittasin seinää vasten ja olin 185 cm.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17099
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Kirsti Kivikosken surma Helsingin Ruoholahdessa 1976

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Kaunis, harmoninen hautausmaa.

Kivikoski hautakuva.jpg
Kivikoski hautakuva.jpg (116.17 KiB) Katsottu 5024 kertaa
Ruumis tuhkattiin ja tomumajansa uurna on sijoitettu Maunulan uurnalehtoon.

Muistikuvani mukaan uhri oli Outokummusta kotoisin ja omaa sukua Mustonen.

Kuva oli pudonnut. Palautettu.
-NILS-
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17099
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Kirsti Kivikosken surma Helsingin Ruoholahdessa 1976

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Doctor Lecter kirjoitti:Mattila oli vielä julkisuudessa joskus 1983, jolloin hän taas kerran vannoi syyttömyyttään Kivikosken surmaan "kunhan oikea syyllinen saadaan selville" -väitteineen.
Eikun siis olipas vielä myöhemmin...

Iltalehdessä lauantaina 16.11.1985 ollut mielestään pahansuopainen kirjoitus...

Mattila otsikko Iltalehti 16.11.1985.jpg
Mattila otsikko Iltalehti 16.11.1985.jpg (71.25 KiB) Katsottu 5023 kertaa
...sai Kaarinan tolaltaan ja hän antoi Alibi-lehdelle vastineen. Se julkaistiin numerossa 3/1986.

"Koko artikkelin kirjoitus ja sisältö on ammatissaan taidottoman toimittajan sepustama, kyhätty kokoon tavalla, joka saa lukijoiden pupillit laajentumaan ja heidät kauhistelemaan. Ihmettelen miten maistuu se leipä toimittajalle, joka artikkelista saadun korvauksen jälkeen pyyhältää maitokauppaan? Toivon totisesti, että ne leipäpalat olisivat erittäin karvaat niellä".

Mattila vannoi, ettei ole syyllinen Sirkka-Liisa Lintulan surmaamiseen. Tapausta tutkinut rikostarkastaja Erik Skoglund oli saanut pitävät todisteet - tuon asuntovaunun katsottiin riittävän - asiassa. Hän oli aina pitänyt Mattilaa (vuonna 1972 Huuki) syyllisenä tekoon, mutta todisteiden puutteessa juttua ei saatu etiäppäin.
-Eikä saatu kait myöhemminkään, ja tuo julma verityö jäänee iäksi selvittämättä.

Mattila kertoi, että hänen piti päästä ehdonalaiseen vuoden 1986 alussa, mutta jokin seikka jarrutti ao. hanketta. Aikansa kuluksi Mattila kirjoitti mm. runoja. Pääosin runojalkansa ontui, mutta joihinkin hän sai poljentoa, ja kas tässä yksi tuotoksistaan:
Miksi eläisin?
Ei kukaan sure jos kuolen.
Ei kukaan pidä kädestä.
Ei kukaan rakasta.
Miksi siis eläisin?


Kuva oli pudonnut. Palautettu.
-NILS-
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
mikko1979
Hetty Wainthropp
Viestit: 466
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 5:09 pm

Re: Kirsti Kivikosken surma Helsingin Ruoholahdessa 1976

Viesti Kirjoittaja mikko1979 »

Juuri eilen tuli luettua tuo juttu Poliisi kertoo kirjasta.
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Kirsti Kivikosken surma Helsingin Ruoholahdessa 1976

Viesti Kirjoittaja poikani »

Doctor Lecter kirjoitti:Kaunis, harmoninen hautausmaa.
Missäs päin Maunulan uurnalehtoa tämä hauta sijaitsee? Hautausmaa on tuttu.
????? ?? ??????.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17099
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Kirsti Kivikosken surma Helsingin Ruoholahdessa 1976

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

poikani kirjoitti:Missäs päin Maunulan uurnalehtoa tämä hauta sijaitsee? Hautausmaa on tuttu.
Pääportista vasemmalle noin 400 metriä ja isommasta käytävästä edelleen vasemmalla. Vaikka hautoja on todella paljon, niin Maunulassa on suht´ helppo löytää haudat kunhan tietää kuolinvuoden. Etenevät loogisesti esim. 1973, 1974, 1975 jne jne... Jos haluaa tarkan sijainnin heti, niin P. (0) 2340 6000 / Helsingin seurakuntayhtymä, hautapalvelut.

Nyt on hieno aika viedä kesäkukat haudoille!
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Kirsti Kivikosken surma Helsingin Ruoholahdessa 1976

Viesti Kirjoittaja Blues »

Minulla oli tästä aiemmin suurempikin referaatti tehtynä, mutta sen palstalle postaaminen jäi jostain syystä.
Yritän kaivaa esille tuon jossain vaiheessa ja laittaa tänne. Älkää pidätelkö hengitystänne ;)
En nimittäin muista minne tuo teksti on tallennettu.

Perusasiat kyseisetä rouvastahan täällä jo onkin, lisänä oli ainoastaan jotain Ruotsin puolen tekstiä ja tapahtumaa. Kaivelen, JOS löydän.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17099
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Kirsti Kivikosken surma Helsingin Ruoholahdessa 1976

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Eila Huukin / Kaarina Mattilan teot ovat tällä(kin) sivustolla saaneet aikan oudon vähän kirjoituksia ja kommentteja, ottaen huomioon sen mediamyllytyksen minkä tekonsa ja pakonsa saivat aikaan. Suomen vaarallisimman naisen titteliä on soviteltu milloin kenenkin päälle, on ollut mm. julkisuuden kipeätä puukkokuningatarta, jonka ansiot ovat jääneet muutamaan pystyryöstöön ja vankien kanssa naimisiin menemisiin.

Mutta Eila Huuki on yksi jolle tuota viittaa voisi sovitella. Toki suomalaisessa rikoshistoriassa on useampi kuin yksi nainen, joka todistettavasti on surmannut enemmän kuin kaksi ihmistä. Mattilaa myös epäillään useammasta henkirikoksesta. Toki nuo teot ovat Ruotsin lainsäädännön mukaan jo kenties vanhentuneita.

Kun nainen tuomitaan taposta tai murhasta, niin koko hänen vakuuttelunsa tukeutuu yhteen asiaan; Olen syytön! Niin ovat tehneet (lähes) kaikki elinkautiseen tuomitut naiset, niin teki myös määräaikaisen tuomion saanut Eila Huuki. Hän jatkoi noita vakuuttelujaan meedialle säännöllisin väliajoin - kuten tekivät myös mm. Maija Huhta (unisurma) ja Inga Kruus (pienviljelijän murha) sekä kiistetään teko loppuun saakka, mm. Marjatta Heinonen (zorro-murha).

Eila Huuki, tuolloin jo Kaarina Mattila avautui aikoinaan Nykyposti -lehdelle:

Jo otsikot huusivat suurta oikeusmurhaa:
Nykyposti haastatteli "Suomen vaarallisinta naista". Asiani ei ole läheskään loppuunkäsitelty!

Kaarina "Kati" Mattila istuu tällä hetkellä 18 vuoden vankilatuomiota, jonka hän on saanut taposta ja avunannosta tappoon. Kaarina Mattilaa on sanottu "Suomen vaarallisimmaksi naiseksi", jota pelätään niin vankilassa kuin vankilan muurien ulkopuolella. Kaarina Mattilasta on lehdistö tehnyt hirviön häntä itseään kuitenkaan kertaakaan kuulematta.

Kaarina Mattila on saanut "Suomen vaarallisimman naisen" maineen. Väitteeseen ei ole aivan helppo yhtyä, kun istuu vastapäätä ja keskustelee hänen kanssaan. Ulkoiselta olemukseltaan hän on kuin kuka tahansa meistä, hänen äänensä on pehmeä ja lämmin. Pakostakin mieleen hiipii ajatus, että vastapäätä istuu syyttömästi vankilaan joutunut ihminen. Tai Suomen parhain näyttelijä?
- "On totta, että valehtelin oikeudessa ja poliisikuulustelussa, mutta tein sen aivan tietoisesti. Halusin varjella erästä ihmistä, jota rakastin. En vain ikipäivänä olisi uskonut, että vastapuoli menee näin pitkälle ja antoi minun joutua 10 vuodeksi vankilaan.
- "Mutta minulla on todisteita, joilla asiat tullaan selvittämään".


Kaarina Mattila oli haastattelua tehdessän jo viiden lapsen äiti! Ruotsissa olivat syntyneet vuonna 1979 kaksoset ja Suomessa hän oli synnyttänyt pojan, joka on nyt (vuosi 1980) 17-vuotias. "Aikamieshän hän on, sanoo Kaarina hellyyttä äänessään. "Kaikkiin lapsiini minulla on erittäin hyvät ja lämpimät suhteet".

Tuo mainittu 17-vuotias oli Jari Huuki, myöh. Kolivaara.

Mattila mainitsee, että Kirsti Kivikoski oli hän, joka kävi hänen kimppuunsa usein, eikä päinvastoin. "Kirsti ei hyväksynyt sitä, että hänen lapsensa pitivät minusta enemmän kuin hänestä".

Kuten muistamme, niin 31.5.1979 Mattila pakeni vartijoilta Helsingin keskustassa. Helsingin reissun syy oli se, että hän oli saanut luvan tavata vanhinta lastaan. Lopuksi piti ostaa uudet kengät. Ne jäivät hankkimatta, sillä Mattila otti ja karkasi... Tuosta pakomatkastaan kesällä 1979 Mattila kertoo seuraavasti; "Ei minulla ollut tuossa paossa ketään apulaista, vaikka lehdet niin kirjoittivatkin. Paon olin kylläkin suunnitellut etukäteen, sillä tarkoitukseni oli mennä kaikkien papereitteni kanssa oikeuskanslerin juttusille".
- "Itse pako tapahtui siten, että katosin vain ihmisjoukkoon ja otin muutaman juoksuaskeleen. Painelin Mannerheimintielle ja vaihdoin vaatteita eräässä porttikäytävässä. Sen jälkeen menin linja-autoasemalle ja ostin lipun Turkuun. Niin yksinkertaista se oli".
- "Turussa minulla oli tapaaminen erään ystäväni kanssa, jonka piti tuoda minulle kaikki paperini. Häntä ei kuitenkaan kuulunut, joten nousin Ruotsin laivaan. Ajattelin pitää vähän omaa lomaa, kun en sitä virallisesti vankilastakaan saanut"


Uskokoon ken tahtoo nuo puheet halusta mennä tapaamaan oikeuskansleria, (hän oli tuolloin Risto Leskinen) ja ystävää, jonka piti Turussa odottaa papereiden kera. Huuki/Mattila tunnettiin huimista, alati vaihtuvista kertomuksistaan ja Kivikosken surman kuulusteluissa hän suorastaan ylitti itsensä. Milloin oli tajuton, milloin näytteli tajutonta, "kaksi miestä tuli asuntoon", "tiedän kuka surmaaja oli, mutta en nimeä häntä..."
- Tuomion kuultuaan Huuki ilmoitti joutuvansa tuomituksi Asko Heinosen tekemästä taposta. Mainittua Asko Heinosta ei ollut kuin Huukin omassa mielikuvituksessa...

Karkumatkalla surmatun typografi Widegrenin viimeisistä hetkistä Mattilalla oli oma näkemys; "Olin vetäytynyt jo nukkumaan, kun heräsin siihen, kun Arne juoksee makuuhuoneeseen ja Anne (Karttunen) ryntää perässä veitsi kädessään. Anne huutaa minulle, että ota Kati kiinni! Minä tartuin Arnea ranteista, koska en pimeyden takia nähnyt veistä, enkä tiennyt mistä oikein on kyse".
- "Vasta kun Arne putosi matolle ja näin verta tajusin kaiken. Ryntäsimme ulos asunnosta ja ulkona Anne kertoi mitä oli tapahtunut. Hän oli ottanut rahaa Arnen taskusta tämän käydessä vessassa, mutta Arne oli sen huomannut. Tällöin Arne oli aikonut soittaa poliisille, jolloin Anne oli hakenut veitsen ja sanonut, että sitähän sinä et kyllä tee".


Mattila sai pitkän vetkuttelun ja asian uudelleenkäsittelyn jälkeen 8 vuoden tuomion taposta. Karttunen sai kolme ja puoli vuotta. Mattila oli täydessä ymmärryksessä, Karttunen varttihullu.

Karkaamisesta tuli 4 kuukauden tuomio.

"Kaikki vangit myös sanovat täältä lähtiessään, että vankilaan he eivät enää palaa. Samoin minä, mutta siinä on se ero, että minä en todellakaan enää palaa. Tämän olen päättänyt.
- Sen sijaan asiani puiminen tulee kyllä jatkumaan. Saatte nähdä!"


Mattila (tuolloin Virolainen) vapautui vuonna 1989 ja muutti sen jälkeen Ruotsiin. Tiettävästi hän piti lupauksensa eikä ole enää joutunut vankilaan.

Kivikosken tapon jälkipuinti loppui aikanaan. Asian uudelleenkäsittelyä ei koskaan aloitettu.

Lähteenä mm. Nykyposti 5/1981.
------------------------------------------------------
Nykyposti sai haastattelun myös Huukin silloiselta - vuoden 1976 lokakuun jupakan aikoihin - avomieheltä, vahtimestari Martti Kivikoskelta.

Hänen näkemys Eila-tädistä on jokseenkin toisenlainen kuin mitä Eila/Kaarina sepitti niin tuomioistuimelle, Seuralle, Alibille, Hymylle ja Nykypostille.

"Elämä Katin kanssa oli jatkuvaa tappelua"

"Pari kertaa kuukaudessa Kati sai raivokohtauksen ja kävi kimppuuni veitsen kanssa. Tappeluista huolimatta en saanut lähdetyksi hänen luotaan, vaika teinkin eroa monta kertaa".

"Hän oli loistava näyttelijä ja loistava valehtelija. Ihastuin hänen valheisiinsa. Hän kertoi minullekin olevansa oikeustieteen ylioppilas..."

Pursimiehenkadulla asuessa Kati synnytti tyttären. Lapsi syntyi suunnilleen yhdeksän kuukauden kuluttua Katin ja Martin ensitapaamisen jälkeen.
- "Olen monta kertaa ajatellut, että lapsi ei ole minun. On melkoinen mahdottomuus, että kaikki olisi osunut kohdalleen heti ensimmäisellä kerralla. Otaksun, että Kati oli raskaana jo siinä vaiheessa, kun tapasimme ja roikkui minussa vain sen takia, että saisi minusta lapselleen isän. Aikaisemmin Kati on synnyttänyt neljä lasta, joista yhdestäkään hän ei ole huolehtinut".

Huom! Erään tiedon mukaan aikaisemmin Katilla oli kolme lasta, Kivikosken kanssa (tai jonkun muun kanssa tehty) neljäs ja vankilassa 1980 syntynyt viides.

"Myös vauvaa kohtaan Katin käytös oli melkoisen yliolkaista, ei mitään äidinrakkautta. Yhtenäkin yönä heräsin siihen, kun tytöllä oli hengitysvaikeuksia. Pukeuduin nopeasti ja vein lapsen autolla Auroran sairaalaan. Siellä hänellä todettiin olevan edelleen lapsilimaa keuhkoissa, joka aiheutti sen, ettei hän voinut hengittää. Lima poistettiin ja lapsi voi jälleen hyvin.
- Kun tulin takaisin, Kati sanoi; Jos tuollaista vielä kerran sattuu, niin reikä vaan henkitorveen, kyllä siinä silloin henki kulkee!
- Kati ei nimittäin lainkaan tykännyt yöllisistä herätyksistä, vaan oli tälläisissä tapauksissa aina lähes raivon partaalla".


"Yhtenä aamuna heräsin silmät mustana, pää turvoksissa, paita revittynä sekä vasen puoli vartalostani lievästi halvaantuneena. Sairaalassa minun sanottiin saaneen päähäni kovan iskun, joka oli aiheuttanut tukoksen".
- "Myöhemmin sain tyttäriltäni kuulla, että kun olin sammunut, niin Kati oli noutanut veitsen, asettanut sen kurkulleni ja sanonut, että uskallappas nyt herätä. Sen jälkeen hän oli potkinut minua ja hakannut päätäni puukengällä".
- "Kerran hän oli tarjonnut veistä myös vanhimmalle tyttärelleni ja sanonut, että tapa toi hullu isäs, et sinä siitä mitään saa kun olet vielä alle 15-vuotias".


"Oli meillä onnellisiakin aikoja, eritoten sängyssä. Riitoihin ja tappeluihin olin jo tottunut".

Martti Kivikoski oli vangittuna vaimonsa taposta epäiltynä useamman kuukauden, mutta hänet vapautettiin, kun taasen avovaimo Eila Huuki (tuolloin vielä Huuki) tuomittiin.

Huuki Kalevankatu.jpg
Huuki Kalevankatu.jpg (141.81 KiB) Katsottu 5021 kertaa
Kuvatekstissä sekä artikkelissa puhutaan Matti Kivikoskesta, mutta oikea nimi on Martti. Kuvassa keskeltä hieman oikealle olevassa vaaleassa talossa, Kalevankadun ja Abrahaminkadun risteyksessä, asuivat lokakuun -76 surman aikoihin Martti Kivikoski, Eila Huuki ja kolme lasta. Kirsti Kivikoski asui vasemmassa reunassa olevassa talossa, Kalevankatu 46.

Vapauduttuaan otti Martti välittömästi molemmat tyttärensä luokseen lastenkodista. Sen sijaan Katin synnyttämää tyttöä hän ei huolinut, koska uskoo edelleen, ettei tyttö ole hänen.

Kaarina Mattilan jäätyä kiinni Ruotsissa 1979, Kivikoski totesi, että pääsi helpotuksen huokaus, kun Kati pidätettiin. Uhkailihan hän tuomion saatuaan kaikkia todistajia ja myös minua sanoen, että "vaikka sinulla olisi 7 vaimoa ja 15 avovaimoa, niin minä teen selvän heistä kaikista kunhan linnasta pääsen".

Lähde Nykyposti 10/1979

Martti Kivikoski kuoli vuonna 1985, vain 39-vuotiaana. Silloin viimeistään lienee loppunut Kaarina Mattilan halu selvitellä "asioiden todellista laitaa siitä, kuka Kirstin oikeasti surmasi".

Huuki/Mattilan kertoma ensihoito-ohje lapsen hengitystietukoksiin ei ole kovinkaan vakuuttava, saati loppuun saakka harkittua.

Tuotu esiin kuva linkin takaa.
-NILS-
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
örkki
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 10:59 am

Re: Kirsti Kivikosken surma Helsingin Ruoholahdessa 1976

Viesti Kirjoittaja örkki »

Muistelen Huukin maininneen jossain haastattelussa, että tämä ex mies Masa teki itsemurhan.
kallesanteri
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 5:11 pm

Re: Kirsti Kivikosken surma Helsingin Ruoholahdessa 1976

Viesti Kirjoittaja kallesanteri »

Kukas näitä Huukin lapsia hoisi kun äiti oli "estynyt" hoitamaan?
Joo, oikeen tuntuu joo, kyllä, hjyvää on.
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Kirsti Kivikosken surma Helsingin Ruoholahdessa 1976

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Suokaa anteeksi tyhmyyteni, mutta kerronta tässä ketjussa on sen verran rönsyilevää että pakko kysyä.
Kuinka monta murhaa tällä naisella on virallisesti tunnoillaan ?
Kuinka monesta häntä on tutkittu tai syytetty ?
Kuinka moneen häntä on muutoin yritetty liittää ?
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17099
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Kirsti Kivikosken surma Helsingin Ruoholahdessa 1976

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

jarmo.janis kirjoitti:Suokaa anteeksi tyhmyyteni, mutta kerronta tässä ketjussa on sen verran rönsyilevää että pakko kysyä.
Kuinka monta murhaa tällä naisella on virallisesti tunnoillaan ?
Kuinka monesta häntä on tutkittu tai syytetty ?
Kuinka moneen häntä on muutoin yritetty liittää ?
Tyhmyyttä on turha pyydellä anteeksi tai odottaa saavansa sitä anteeksi. Varsin moni minfolainen - mikäli on aiheesta sillai niiku oikeasti aiheesta kiinnostunut - selvittää itse asioita eikä ole täällä käsi ojossa pyytämässä valmista.

Mitä tulee kysymyksiin, niin kirjoituksista asia ilmenee pääpiirteittäin.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Vastaa Viestiin