Porvoo: Poliisin ja vaimon itsemurha -08

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Avatar
Kokki
Agentti Scully
Viestit: 693
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 4:16 pm
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Kokki »

maija turjukka kirjoitti:
Aika mielenkiintoista olisi tietää, mistä Iltalehti alunperin sai vinkin, kun tiedot olivat paikkakuntaa lukuunottamatta kuitenkin oikein? Vai oliko toimittaja vain kiireissään huolimaton ja kirjoitti paikkakunnan väärin?
Muutenkin iltapäivälehtien uutisoinneissa toivoisi enemmän tarkkuutta paikkatietoihin. Milloin on puukotus Kalliossa Porvoonkadulla, vaikka olisikin Alppilassa jne. Kerran oli pahoinpitely Lahdessa Salpakankaalla (on Hollolaa).
A man's got to do what a man's got to do.

Cicciolina
Neuvoja-Jack
Viestit: 522
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 1:17 am

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

Pitäsiköhän tuota otsikkoa muuttaa... "Poliisi surmasi itsensä ja vaimonsa"... Jos yhdessä tuumin tehneet itsemurhat, niin otsikko päin mettää... :?

Talontytär
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 12:55 pm

Viesti Kirjoittaja Talontytär »

Vaikka kyseessä on kuinka poliisi, niin aika oudolle tuntuu, että mennään heti samana päivänä poissaolijan kotiin. Kyllä tuosta uutisesta nyt on pakko puuttua jokin info.
Johan nyt virassa oleva saa olla sairaanakin kolme pv ilman lääkärintodistusta, ja viimeiseksi sitä kaipaa työkamuaan paikalle selvittämään, että hengissä ollaan vaikka sängyn pohjalla. Jotain tuossa nyt mättää.

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^Jospa on ollut aihetta epäillä jotain tuommoista. Tai ex-poliisi on ollut niin tunnollinen, että työkaverit ovat tajunneet heti jotain poikkeavaa tapahtuneen. Luulisi nyt poliisin työssä jonkunlaisen vaiston kehittyneen.

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Tuota noin... eiköhän nyt kuitenkin ollut kyseessä virassa oleva ylikonstaapeli, eikä mikään ex-poliisi?

Lyhyt kertaus edellisen sivun hesarin uutisesta, kun näköjään tulee harkitsemattomia postauksia konkareiltakin... (sori, Mariacka, nyt oli pakko)
Porvoolaista ylikonstaapelia kaivattiin työpaikalleen maanantaina. Kun poissaolevan taholta ei kuulunut mitään ilmoitusta poissaolosta tai sen syistä, päätti partio lähteä poliisin kotiin selvittämään tilannetta.

”Mies oli jo edellisellä viikolla ollut muutamaan otteeseen poissa töistä, mutta silloin hän oli ilmoittanut aikeistaan”, tutkinnanjohtajana toimiva keskusrikospoliisin rikosylikomisario Göran Wennqvistkertoo.
Onkohan missään vielä kerrottu, minkä ikäisiä lapset ovat?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-

rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Vaikka saisikin olla kolme päivää sairaslomalla ilman lääkärintodistusta, kai siitä pitää ilmoittaa ensi tilassa.
Jos poliisi ei saavu töihin eikä vastaa puhelimeen, on selvää että asia tarkistetaan. Ainakin minulle selvä asia.
Paskanen tukka

Aileen
Nikke Knakkertton
Viestit: 152
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 2:31 am

Viesti Kirjoittaja Aileen »

Aika mielenkiintoista olisi tietää, mistä Iltalehti alunperin sai vinkin, kun tiedot olivat paikkakuntaa lukuunottamatta kuitenkin oikein? Vai oliko toimittaja vain kiireissään huolimaton ja kirjoitti paikkakunnan väärin
Asiasta kertoi ensimmäisenä Borgåbladet.

JUTTU

Kuva
Viimeksi muokannut Aileen, Ti Loka 28, 2008 6:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

rapier kirjoitti:Vaikka saisikin olla kolme päivää sairaslomalla ilman lääkärintodistusta, kai siitä pitää ilmoittaa ensi tilassa.
Jos poliisi ei saavu töihin eikä vastaa puhelimeen, on selvää että asia tarkistetaan. Ainakin minulle selvä asia.

Joo, kyllä mä luulen, että on ihan normaalia yrittää tavoittaa työtoveria, jos ei saavu vuoroonsa.
Oudompaa olisi, jos kukaan ei reagoisi mitenkään. :o

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Ovatkohan molemmat muka olleet yhtä paljon mieli maassa ja messissä. Itse olen kuullut tapauksesta, jossa nainen yritti ylipuhua miehensä tekemään myös itsemurhan, eli yhdessä lähtö, mutta mies ei suostunut.

Kolme alaikäistä lasta jäi, joten todellä ikävä tapaus. Jonnekin sijaisperheeseen sitten menevät. Itsestäänselvää sanoa, mutta olisipa lapsilla edes toinen vanhempi, joka pitäisi huolta.
Paavo Arhinmäki on äijä!

Neiti Etsivä
Frank Drebin
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 2:02 pm
Paikkakunta: Ihmemaassa

Viesti Kirjoittaja Neiti Etsivä »

Ja voihan olla että lapset/sukulaiset? jossa lapset olivat hoidossa ovat yrittäneet tavoitella viikonlopun aikana vanhempia ja huolestuneet kun eivät ole vastanneet ja ilmoittaneet poliisille. Ja kun työkaveri ei ole tullut töihinkään niin poliisilla hälytyskellot soineet.
Ihminen on ainoa eläin, joka osaa pysyä ystävällisissä väleissä syötäväkseen tarkoittamiensa uhrien kanssa ennen kuin syö ne.

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Kiitos, Aileen, että kaivoit tuon alkuperäisen tietolähteenkin esille. Itse taisin kopsata tuon HS-n uutisen niin huonosti, että jäi tuo Borgåbladet huomaamatta :oops:

Ainakin mulle uutta tietoa on se, että vaimo oli sairaanhoitaja ja että suruviesti saatiin viedyksi lähimmille omaisille myöhään maanantai-iltana.

Myös tuo tieto vanhempien masennuksesta näyttää olleen jo tuossa bbl-n jutussa. Luin hesarin verkkosivujen keskustelua aiheesta, niin siellä jo spekuloitiin sitäkin asiaa, olivatko masentuneita vai eivät :?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-

Talontytär
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 12:55 pm

Viesti Kirjoittaja Talontytär »

Tuotakin mietin, että onko lapset yrittäneet olla yhteydessä vanhempiinsa. Jos kuitenkin kyseessä olisi uusioperhe, niin silloin se saattaisi olla vahtimista tms. Silloinhan olisi huoltajatkin...
Ihan kuin tämä ei olisi tarpeeksi hirveää, niin en voi olla lisäämättä, että kiven heiton päässä tästä tapahtui se nuohoojaperheen lähtö, jonka vaimo aiheutti. Jos vaimo on sairaanhoitaja ja mies poliisi, niin kyllä niillä tuloilla pitäisi pystyä elämään ilman rahahuolia, moni pärjää varmasti vähemmällä tai vain toisen tuloilla.
Optimum et pessimum in homine est lingua.

PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

^ Rahahuolet eivät synny vain tuloista vaan myös menoista.

Minua kummastuttaa, miksi jokaisessa uutisessa korostetaan sitä, ettei tapauksessa käytetty virka-asetta. Mihin se liittyy?

MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

PaulaDrew kirjoitti:Minua kummastuttaa, miksi jokaisessa uutisessa korostetaan sitä, ettei tapauksessa käytetty virka-asetta. Mihin se liittyy?

Lehdet saisi enemmän mässäiltävää, jos olisi tehty virka aseella, sehän on jotenkin mediaseksikkäämpi härveli, kuin metsästysase. Jos tekoväline olisi ollut köysi, asiasta ei mainittaisi juuri ollenkaan. Aseet myyvät lehtiä. Mitä useampaan kertaan saadaan juttuun sanat: ase, vaarallinen ase, virka-ase, automaattiase, sotilasase etc. niin sitä enemmän lehtiä myydään ja uutisia katsotaan. Näin OT:nä jälleen.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-

Zozor
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 11:36 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Zozor »

Tuli mieleen, että onko poliisin sallittua käyttää virka-asetta virka-ajan ulkopuolella? :? Epäilen että tuosta oltaisiin saatu nostettua vielä kunnon haloo.

Vastaa Viestiin