Kihlajaissurma Pohjanmaalla

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Kiitos Hannelle. Itse meinasin rekisteröityä tuonne mutta en viitsinyt vielä maksaa kun ajattelin että tulee vielä jostain esiin 8) Kiitoksia :)

Tampereen tyttö, en tiedä miksei asiasta revitelty sen enempää. Ehkä käpykylän mustasukkaisuusdraamat eivät silloin olleet vielä niin suuressa huudossa kuin nykyään :lol:
Tuosta juteltiin paljon silloin, varsinkin nuorison keskuudessa ja silloin tuli esiin mm. tuo seurustelujuttu, sitä en tiedä kauanko olivat seurustelleet tms.
Nanika ga tooku matteiru to

abstintti
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2008 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja abstintti »

No ei nyt sinänsä liity mutta muistan kyllä lukeneeni tuosta nimenomaan keltaisesta lehdistöstä (sillosella duunipaikallani ei paljoa hesaria tms luettu). Jäi mieleen koska olin parisen vuotta viettänyt hyvinkin tiiviisti lähitienoilla ja pohdin voisiko olla joku tutun tuttu.

aamu
Sofia Karppi
Viestit: 414
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 10:11 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aamu »

Jostain tämä oli minullekin jäänyt mieleen,hassua, vaikka sinänsä ei mikään sarjassa "pahimpia henkirikoksia" painikaan. Erosivatkohan morsiamen ja sulhasen tiet..???

seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Mitenhän menee morsiolla nykyään.
Onkos tuo sulhanen kilahtanut ennen vastaavalla tavalla, siis silmitöntä väkivaltaa, vaikea kuvitella että pystymetästä kilahtas tappoon asti?

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Onko pariskunta yhdessä vielä kun mies on linnassa? Kokiko nainen miehen teon järkyttävänä vai oliko ihan että "oih, siinä vasta mies joka ottaa hommat haltuun"?
Paavo Arhinmäki on äijä!

Narkissos
Lauri Hanhivaara
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 10:06 pm

Viesti Kirjoittaja Narkissos »

Eli piakkoin vapaalla jalalla? Ensikertalainen joten pääsee puolella?

Michaelm
Harjunpää
Viestit: 311
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 9:45 pm

Viesti Kirjoittaja Michaelm »

Muistan itsekin tästä lukaisseeni jostain. On siinä juhlafiilikset pienen käänteen saaneet. Tuo ase lienee ollut jossain aika lähellä noudettavissa? Jos se olisi pitänyt erikseen vaikka sellaisen matkan päästä hakea, että autolla on pitänyt lähteä, niin varmaankin murhaksi olisi saatu, mutta jos sen on jostain vain kipaissut, niin tällä päästiin.

Olisihan tuossa ollut ainesta kovaankin revittelyyn lehdistössä, mutta näin taisi monet ihmiset säästyä tarpeettomalta harmilta.

Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

^Jos en nyt kovin väärin muista niin ase oli tyyliin autotallissa tai siinä talossa jossa juhlat pidettiin. Lähellä kuitenkin.. liian lähellä :(
Nanika ga tooku matteiru to

Hanne
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 9:20 am

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Clyde kirjoitti:Kiitos Hannelle. Itse meinasin rekisteröityä tuonne mutta en viitsinyt vielä maksaa kun ajattelin että tulee vielä jostain esiin 8) Kiitoksia :)
Eipä mitään :) Mä löysin tuolta arkistosta yhen toisenki jutun tapaukseen liittyen.. Pitää kattoa, onks siinä mitään muuta viel, mitä tos tekstis ei mainittu.. Epäilen kyllä mut tarkistan asian ku joudan :D

Hanne
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 9:20 am

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Eipä tos toises jutus (seki oli Pohjalaisessa ollu heinäkuussa 2005) mitään sen kummempaa ollu, oikeudenkäynti oli kai ollu keskeytyksissä edellissyksystä (2004) asti ku tekijä oli ollu mielentilatutkimuksessa ja siin oli todettu et mies on ollu tekohetkellä syyntakeinen.

Ninja
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 10:26 pm
Paikkakunta: Pohoyammaa

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Clyde kirjoitti:Puhut varmaan sukulaisistani. Tapahtui siis tervajoella. Nuorella miehellä oli mennyt poikki tyttökaverinsa kanssa ja heillä oli ollut joitain riitaa vielä myöhemminkin. Tyttö meni kihloihin toisen nuorukaisen kanssa ja tämä eksä oli tulossa pyytämään anteeksi. He juttelivat pihalla kun sulho tuli siihen, oli käsittänyt tilanteen väärin. Luullut että tämä eksä tulee taas siihen räkkyämään vaikka tämä oli tullut pyytämään anteeksi eksänsä kihlajaispäivänä. Sulho ei uskonut ja pahoinpiteli kuoliaaksi (muistaakseni ensin pesäpallomailalla ja myöhemmin haki haulikon tms.) morsmaikkunsa eksän kihlajaispaikan tienpäähän.
Aikaa siitä on enemmän kuin kolme vuotta mutta hitsi kun en yhtään muista paljonko tekijä siitä sai..
Öö Clyde, mun käsittääkseni surmattu ja surmaajan kihlattu eivät olleet koskaan seurustelleet. Tiedän tapauksen sattuneesta syystä erittäin hyvin. Mun mielestä kyse oli siitä, että surmattu oli aina haukkunut surmaajan tyttöystävää ja oli sitä tulossa pyytämään anteeksi. Tapahtui 2004 keväällä ja surmaaja vapautuu tänävuonna vankilasta. Kihlapari erosi jonkin ajan kuluttua teosta.

Sulhanen ampui kerran katkaistulla haulikolla surmattua vatsanseudulle ja surmattu kuoli miltei välittömästi.

Ninja
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 10:26 pm
Paikkakunta: Pohoyammaa

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Morsian voi hyvin ja he (niin kuin jo mainitsin) erosivat kun sulho oli hetken vankilassa ollut. Morsian oli/on teosta tietenkin vieläkin järkyttynyt eikä olisi milloinkaan uskonut sulhasesta sellaista.

Ite kuulin heti tapauksen sattuessa, että tappaja olisi käyttänyt jotain steroidimömmöjä tai vastaavia, mitä bodarit (jotkut harvat kai) saattavat käyttää ja se reagoi erittäin huonosti alkoholin kanssa, aiheuttaen aggressiivisuutta ja impulsiivisuutta.. Tämä nyt on tietenkin pikkupaikkakuntien höpölöpö osatoa, eli ei välttämättä mitenkään pidä paikkaansa...

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Ninja kirjoitti:
Ite kuulin heti tapauksen sattuessa, että tappaja olisi käyttänyt jotain steroidimömmöjä tai vastaavia, mitä bodarit (jotkut harvat kai) saattavat käyttää ja se reagoi erittäin huonosti alkoholin kanssa, aiheuttaen aggressiivisuutta ja impulsiivisuutta.. Tämä nyt on tietenkin pikkupaikkakuntien höpölöpö osatoa, eli ei välttämättä mitenkään pidä paikkaansa...
Tosiaan steroidit ei ainakaan sivusta katsottuna oikein sovi viinan kanssa. Alkaa aggressiivisuutta löytä kummasti lisää ja pinna lyhenee. Siihen en sitten osaa sanoa yhtään mitään, että onko hemmo käyttänyt kun en sieltä päin ole, mutta nuo piirteet kyllä sopii steroidien käyttäjiin. Lisäksi kiihkeimmät bodarit eivät pääsääntöisesti muutenkaan ole mitään Einstein-tasoa.

Ninja
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 10:26 pm
Paikkakunta: Pohoyammaa

Viesti Kirjoittaja Ninja »

loneliness kirjoitti: Lisäksi kiihkeimmät bodarit eivät pääsääntöisesti muutenkaan ole mitään Einstein-tasoa.
Tästä mulla on kokemusta :lol: Kaikella kunnioituksella näitä testosteronin täyttämiä sonneja kohtaan... 8)

Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Ninja kirjoitti:Mun mielestä kyse oli siitä, että surmattu oli aina haukkunut surmaajan tyttöystävää ja oli sitä tulossa pyytämään anteeksi.
Näinhän minä olen sanonutkin ;) Mutta tosiaan, spekulaatioita oli tuosta aiemmasta suhteesta, tiedä sitten oliko jotain vai eikö ollut koskaan yhtikäs mitään.
Toinen vapautuu mutta toista ei koskaan enää kuulu kotiin. :|
Nanika ga tooku matteiru to

Vastaa Viestiin