Telinevoimistelun SM-mestari Jorma Kestolan surma

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6653
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Telinevoimistelun SM-mestari Jorma Kestolan surma

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Moninkertainen telinevoimistelun Suomen mestari Jorma Tapio Kestola ammuttiin katkaistulla haulikolla uudenvuoden aattona 1996 Hämeenlinnan Jyrätiellä sijaitsevassa rivitaloasunnossa. Kysymyksessä oli suht tyypillinen suomalainen henkirikos: ryypiskellään porukalla, sitten tulee riitaa ja joku pistää jonkun hengiltä. Surmaaja, 34-vuotias Matti Koivula kuljetti Kestolan ruumiin ryyppyporukan kolmen muun jäsenen kanssa Hattulaan, josta se seuraavana päivänä löydettiinkin.

Koivula tuomittiin Hämeelinnan käräjäoikeudessa taposta ja ampuma-aserikoksesta yhdeksäksi vuodeksi kolmeksi kuukaudeksi vankeuteen maaliskuussa 1997. Kolme ruumiin kuljettamiseen ja kätkemiseen osallistunutta miestä tuomittiin lyhyisiin vankeusrangaistuksiin.

Lähde: HS arkisto

maksalaatikko
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2012 9:27 pm
Paikkakunta: Hölmölä

Re: Telinevoimistelun SM-mestari Jorma Kestolan surma

Viesti Kirjoittaja maksalaatikko »

Kirjotan nyt ensimmäisen viestini tähän (vähän aikaa oon jo lueskellu näitä juttuja..ja nyt oon ihan koukussa tähän sivustoon :D ) koska Koivula on hyvinkin läheinen ja oon häneltä iteltä kuullu jotain tästä jutusta,mutta..oisko jollain tarkempaa tietoo tästä casesta,ois kiva kuulla miten se on oikeesti menny?Hämpton on niin pieni mesta että eiköhän aika moni tiedä ainakin jotain..kiitos? :)
...Tähän asti opittuna ei siis yhtään mitään... 8)

BMC
Lauri Hanhivaara
Viestit: 134
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 8:15 am

Re: Telinevoimistelun SM-mestari Jorma Kestolan surma

Viesti Kirjoittaja BMC »

ne ketä tästäkin jutusta tietää niin ei puhu.

maksalaatikko
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2012 9:27 pm
Paikkakunta: Hölmölä

Re: Telinevoimistelun SM-mestari Jorma Kestolan surma

Viesti Kirjoittaja maksalaatikko »

Jotenkin arvasin et sä vastaat tähän :D Kyllähän sekin tietysti voi pitää paikkansa mitä ite kerto..
Ehkä onkin parempi vaan olla tietämättä..no,eipä se tieto mitään muuttaiskaan mihinkään suuntaan :)
...Tähän asti opittuna ei siis yhtään mitään... 8)

Puhelinkortti
Jack Bauer
Viestit: 954
Liittynyt: Ma Helmi 15, 2010 3:09 pm

Re: Telinevoimistelun SM-mestari Jorma Kestolan surma

Viesti Kirjoittaja Puhelinkortti »

maksalaatikko kirjoitti:Kirjotan nyt ensimmäisen viestini tähän (vähän aikaa oon jo lueskellu näitä juttuja..ja nyt oon ihan koukussa tähän sivustoon :D ) koska Koivula on hyvinkin läheinen ja oon häneltä iteltä kuullu jotain tästä jutusta,mutta..oisko jollain tarkempaa tietoo tästä casesta,ois kiva kuulla miten se on oikeesti menny?Hämpton on niin pieni mesta että eiköhän aika moni tiedä ainakin jotain..kiitos? :)
Onkos tämä Koivula sellainen pieni hintelä ukko? Oli muistaakseni 93 ojoisilla ja siitä sitten muutettiin
parolaan, kun ojoinen lopetettiin. Näin muistelisin.

maksalaatikko
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2012 9:27 pm
Paikkakunta: Hölmölä

Re: Telinevoimistelun SM-mestari Jorma Kestolan surma

Viesti Kirjoittaja maksalaatikko »

En osannu lainata vaan tota sun kirjottamaa kohtaa kun puhelimella räpellän :?

Ei oo pieni ja hintelä vaan pitkä ja hintelä :D
Asianosanen ja moni muukin jos lueskelee tätä ni tunnistaa mut nyt tästä (tai onhan mulla kyl pari sisarusta..) mutta eipä niin väliä..
Oon tuntenu Matin about 10vuotta,Matti on mun pikkusisko(puole)n isä..
En muista missä asuu,eikä sillä ookaan mitään merkitystä mut Matin elämä on onneks
ihan reilassa nykyään :)
Että tällasta mut niinku sanoin ni eihän se tieto mitään muuttais ja ehkä parempikin etten tiedäkään..

Mutta sattuneesta syystä kiinnosti kuitenkin :roll:
...Tähän asti opittuna ei siis yhtään mitään... 8)

BMC
Lauri Hanhivaara
Viestit: 134
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 8:15 am

Re: Telinevoimistelun SM-mestari Jorma Kestolan surma

Viesti Kirjoittaja BMC »

no mixx ihmeessä täälä kyselet asiasta jos koivulan tunnet ? ei täälä kukaan paremmin niitä asioita kerro kun ne tekijät. tai kyllä ainakin yks niistä tänne kirjoittelee mutta tuskin tähän ketjuun...

maksalaatikko
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2012 9:27 pm
Paikkakunta: Hölmölä

Re: Telinevoimistelun SM-mestari Jorma Kestolan surma

Viesti Kirjoittaja maksalaatikko »

BMC kirjoitti:no mixx ihmeessä täälä kyselet asiasta jos koivulan tunnet ? ei täälä kukaan paremmin niitä asioita kerro kun ne tekijät. tai kyllä ainakin yks niistä tänne kirjoittelee mutta tuskin tähän ketjuun...
Kirjotin aikasemmin et on läheinen (näiden perhejuttujen takia) mut en oo ollu sen kans tekemisissä enää aikoihin monestakin syystä mut joo,antaa olla :?
Sillon kun kyselin tästä tietoo ni lähinnä oli mielessä pikkusisko et eiköhän se kuule jossain vaiheessa jostain jotain ja mietin et mitä sit on mitä mahdollisesti kuulee...mut niinku sanoin,antaa olla :)
Ehkä voin keskustella tästä mielummin erään henkilön kans kun kirjotella täällä kun ei täältä saanu mitään vastausta..sithän tilanne ois tietysti aivan toinen :D :D :D

Muoks. Ja kirjotin tuolla aikasemmin että on kyllä kertonu oman versionsa mut...joo,kiitos ja näkemiin :)
...Tähän asti opittuna ei siis yhtään mitään... 8)

Vastaa Viestiin