Henry Tiittanen tappoi kaverinsa Orivedellä 10/2006

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Henry Tiittanen tappoi kaverinsa Orivedellä 10/2006

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Uhmaan karua kohtaloa siitä, että tämäkin tarina tietysti löytyy palstalta alle nanosekunnin, heti kun olen saanut sen lähetettyä. Jutussa ei ole mitään kovin ihmeellistä, mutta tuli vastaani, kun pengoin noita Oriveden seudun huumejuttuja.

VIINAA JA HUUMEITA

Korkeakoskella asunut Henry Tiittanen (s. 1979) kertoi poliisin esitutkinnassa, että hän tapasi Pasin (nimi muutettu) ensimmäisen kerran noin pari kuukautta sitten.
-En ole omasta mielestäni hänen koulukaverinsa, vaikka Pasi itse niin väitti.
Tiittanen tapasi kaverinsa kesän aikana kolme kertaa, aina Orivedellä. Myös tapahtumapäivänä Tiittanen tuli Orivedelle linja-autolla ja käveli kaverinsa asunnolle. Siellä oli toinenkin mies, jota Tiittanen ei tuntenut.
-Asunnossa oli viinaa ja kaljaa. Joimme näitä porukalla.
Tiittasen mukaan Pasi ryhtyi haukkumaan ja jopa uhkailemaan häntä.
-Tätä kesti koko ajan. Yritin toppuutella Pasia ja heittää välillä asiaa huumorin puolelle, mutta Pasi jatkoi vaan uhoamistaan.
Tiittanen kertoi poliisitutkinnassa, että hän koki olonsa kaikin puolin epämukavaksi ja uhatuksi. Asunnon isäntä luuli, että Tiittanen oli tullut hakkaamaan hänet.
-Pasi jatkoi uhoamistaan. Hänellä seisoi silmät päässä.
Asunnossa oli paljon lääkepurkkeja. Tiittanen tiesi, että asunnon haltija käyttää lääkkeitä.
Pasin mieliala vaihteli. Välillä hän pyysi, että Tiittanen voisi jäädä yöksi. Välillä taas uhosi ja uhkaili.
-Jossain vaiheessa iltaa olimme asunnon keittiön puolella. Pöydällä oli mustakahvainen leipäveitsi. Pasi tuijotteli oudosti tätä veistä. Päätin ottaa sen talteen taskuuni, jotta Pasi ei ottaisi sitä käteensä.

Veitsi oli Tiittasella melko pitkään.
-Minulla ei ollut missään vaiheessa tarkoitus käyttää veistä, enkä ottanut sitä sen takia haltuuni.
Miesten istuessa rauhallisesti olohuoneen puolella, Pasi nousi ylös.
-Hän lähti tulemaan minua kohti. Tunsin tilanteen uhkaavaksi. Tavoittelin oikealla kädellä taskussani ollutta veistä, jolloin sain kolmeen sormeen viiltohaavan.
-Lähdin myös itse nousemaan ylös sohvalta. Samalla löin häntä 2-3 kertaa alaviistosta. Lyönnit osuivat mielestäni vasempaan kylkeen. Viimeinen lyönti oli selkäpuolelle. Sen jälkeen pudotin veitsen ja lähdin asunnon ovea kohti. Ajattelin, että Pasi seuraa minua, mutta hän ei tullutkaan perässäni. Palasin ja totesin, että paikalle pitää soittaa apua. Pasista tuli niin paljon verta...
Puukottaja sai tietää Tampereen poliisilaitoksen vartijalta, että Pasi oli menehtynyt. Tiittanen itse luuli, että uhri jäi henkiin, koska hän oli keskustellut lyöntien jälkeen tämän kanssa.
-Pyysin mm. häneltä anteeksi ja hän antoi.
Uhri oli ryöminyt itse verisenä paareille ja hän kuoli ambulanssissa. Uhrissa oli kolme rintakehän pistohaavaa, viiltohaava vas. peukalon tyvessä sekä viilto- ja pistohaava vasemmalla ohimolla.

Tiittanen oli illan aikana ajatellut jäädä kaverin luo yöksi, koska hänen piti hakea seuraavana päivänä haaste. Tiittasen mukaan kaikki asunnossa olijat polttivat ruohoa.
-En ole itse käynyt koskaan huumekauppaa Pasin kanssa. Emme olleet niin paljon tekemisissä.
Tiittanen paljasti kuulustelussa, että Pasi kutsui asunnolle, koska hän kyseli huumeita.
-Pasi kysyi minulta puhelun aikana, olisiko minulla mitään poltettavaa. Vastasin, että pari lehteä löytyy.
Vaikka henkilöihin liittyykin huumetausta, Tiittanen kiisti poliisille, että kysymys olisi ollut huumevelasta. HT:n veressä oli 2,19 promillea.

Asunnolla ollut kolmas mies oli uhrin kaveri. Hän kertoi, että HT ja Pasi sättivät toisiaan heti alusta alkaen. Todistajan mukaan Pasi ei käynyt missään vaiheessa Tiittaseen käsiksi.
-HT uhkaili ja huuteli.
Todistaja ei usko hätävarjelun liioitteluun.
Henry Tiittanen tuomittiin taposta 9 v vankeusrangaistukseen.
Canaris
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 1:02 am

Re: Henry Tiittanen tappoi kaverinsa Orivedellä 10/2006

Viesti Kirjoittaja Canaris »

Ailarhan nyt ahkeroi! :D

Ei tuollainen veistotyö todellajaan hätävarjelun liioittelulta tunnu.
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
lemmy

Re: Henry Tiittanen tappoi kaverinsa Orivedellä 10/2006

Viesti Kirjoittaja lemmy »

heh ton tiitasen tekemisistä sais pienen kirjan,kaveri asu aikanaan tampereella jossa esim. pölli autoliikkeestä auton ja ajo lasin läpi pois...ja kaikkee muuta pientä :mrgreen:
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Henry Tiittanen tappoi kaverinsa Orivedellä 10/2006

Viesti Kirjoittaja loneliness »

lemmy kirjoitti:heh ton tiitasen tekemisistä sais pienen kirjan,kaveri asu aikanaan tampereella jossa esim. pölli autoliikkeestä auton ja ajo lasin läpi pois...ja kaikkee muuta pientä :mrgreen:
Jaa ei tää Tiittanen ollutkaan mikään bemaria ajava hyppyritukka kauluspaidassa? Kerro ihmeessä lisää mitä tiedät hemmosta? Ehkä kaikki ei olekaan ihan niin selvää...
Paavo Arhinmäki on äijä!
meridian74

Re: Henry Tiittanen tappoi kaverinsa Orivedellä 10/2006

Viesti Kirjoittaja meridian74 »

Henry "Henkka" Tiittanen asui tosiaan Tampereella Nekalan kaupunginosassa pitkät ajat. Henkka veti kaiken kaman alas mitä ikinä löytyi. Suonensisäisiä huumeitä hän oli myös käyttänyt ihan nuoruudesta saakka.
Kaveripiiri koostui samanlaisista henkilöistä kuin Tiittanen itsekin oli. Moni kuoli nuorena yliannostukseen, itsemurhiin tms. Eräs omakin hyvä ystävä koki tämän kohtalon alettuaan pyörimään ko porukan kanssa.
Itselle tuli aika suurena yllätyksenä tämä tappo uutinen, koska en muista Tiittasesta lainkaan väkivaltaista puolta. Varmaankin nyt on sitten vedetty vaan vääriä aineita.
Sen muistan Tiittasesta että joskus riideltyään muijansa kanssa, hän hyppäsi toisesta kerroksesta ikkunan läpi pihalle. Tuloksena oli pitkä sairaala reissu.
Ajokorttia hän koitti nuorena ajaa jonkin aikaa, mutta autokoulun opettaja tajusi että "jotain on vedetty".
Kaverin yöt menivät tavaraa varastaessa jotta narkkauksen pystyi rahoittamaan. Muutaman kerran Tiittanen itse joutui velanperinnän kohteeksi, saaden maistaa mm. pesäpallomailaa.
696
Armas Tammelin
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 5:02 pm

Re: Henry Tiittanen tappoi kaverinsa Orivedellä 10/2006

Viesti Kirjoittaja 696 »

loneliness kirjoitti:
lemmy kirjoitti:heh ton tiitasen tekemisistä sais pienen kirjan,kaveri asu aikanaan tampereella jossa esim. pölli autoliikkeestä auton ja ajo lasin läpi pois...ja kaikkee muuta pientä :mrgreen:
Jaa ei tää Tiittanen ollutkaan mikään bemaria ajava hyppyritukka kauluspaidassa? Kerro ihmeessä lisää mitä tiedät hemmosta? Ehkä kaikki ei olekaan ihan niin selvää...
Yks kohta osu oikein, jos en ihan väärin muista (mikä on hyvin mahdollista) niin kyl se yhen Bemarin katolleen ajo.

Muutaman kerran tuli Henkan kans baarissa istuttua, ei voi sanoa että varsinaisesti harmittais että se on nyt telkien takana. Tarinoita sillä ainakin riitti kerrottavaks, jos puheesta sai jotain selvää.
SeagulII
Alibin satunnaislukija
Viestit: 69
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2009 3:31 am

Re: Henry Tiittanen tappoi kaverinsa Orivedellä 10/2006

Viesti Kirjoittaja SeagulII »

Tottahan henkka sai aikaan kaikenlaista. Lähinnä hämmennystä tempauksillaan, mutta nyt näemmä sitten suolikaapin avaimien kans kävi vahinko.. En kyllä ikinä pitäny miestä väkivaltasena, mutta eipä tosta nekalan porukasta monelle oo hyvin käyny. Itekin asustelen edelleen neksussa ja päivittäin saa katella ryhmän edesottamuksia :/
Kärsinyt_
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Ke Loka 06, 2010 3:21 pm
Paikkakunta: EP (/Tampere)

Re: Henry Tiittanen tappoi kaverinsa Orivedellä 10/2006

Viesti Kirjoittaja Kärsinyt_ »

Tämähän nyt on jo aikas vanha teksti, mutta oli pakko puuttumani.

Se oli 3 kerros josta hyppäsi...
Kiitos ja Anteeks, risa aita!

- Tervetuloa maailmaan, täällä pärjätä saa omillaan! -

Sääliä saa kuka vaan, mut kateus pitää ansaita!
inka
Jane Marple
Viestit: 1035
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

Re: Henry Tiittanen tappoi kaverinsa Orivedellä 10/2006

Viesti Kirjoittaja inka »

Kärsinyt_ kirjoitti:Tämähän nyt on jo aikas vanha teksti, mutta oli pakko puuttumani.

Se oli 3 kerros josta hyppäsi...
joo ne asu kolmannessa kerroksessa...
perhe B ensimmäisessä...
ja perhe V toisessa rapussa, toisessa kerroksessa.
mutta mä en muista kenen kämpillä ne oli sillon kun henkka päätti loikata...
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
Kärsinyt_
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Ke Loka 06, 2010 3:21 pm
Paikkakunta: EP (/Tampere)

Re: Henry Tiittanen tappoi kaverinsa Orivedellä 10/2006

Viesti Kirjoittaja Kärsinyt_ »

inka kirjoitti:
Kärsinyt_ kirjoitti:Tämähän nyt on jo aikas vanha teksti, mutta oli pakko puuttumani.

Se oli 3 kerros josta hyppäsi...
joo ne asu kolmannessa kerroksessa...
perhe B ensimmäisessä...
ja perhe V toisessa rapussa, toisessa kerroksessa.
mutta mä en muista kenen kämpillä ne oli sillon kun henkka päätti loikata...
Ihan varmalla tiedolla voin sanoa että äiteensä kotona(henkka ei sielä siis enää asunu) ja se oli 3 kerros klasin läpi hietamaalle, kun koetti benjiä ilman narua...
Kiitos ja Anteeks, risa aita!

- Tervetuloa maailmaan, täällä pärjätä saa omillaan! -

Sääliä saa kuka vaan, mut kateus pitää ansaita!
hönttä
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2011 5:37 pm

Re: Henry Tiittanen tappoi kaverinsa Orivedellä 10/2006

Viesti Kirjoittaja hönttä »

Taitaa olla tuo syntymävuosi vähän hakoteillä(1979). Ellen väärin muista, niin H on syntynyt 1975 :?:
Mctoiseen
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Syys 04, 2012 1:34 pm

Re: Henry Tiittanen tappoi kaverinsa Orivedellä 10/2006

Viesti Kirjoittaja Mctoiseen »

hönttä kirjoitti:Taitaa olla tuo syntymävuosi vähän hakoteillä(1979). Ellen väärin muista, niin H on syntynyt 1975 :?:
Aika liki, mutta syntymävuosi on kuitenkin 1976.
Kieltolaki
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Marras 26, 2012 7:32 pm

Re: Henry Tiittanen tappoi kaverinsa Orivedellä 10/2006

Viesti Kirjoittaja Kieltolaki »

Jaa ei Henkka ole väkivaltainen? Itse tullut seurailtua hänen toilailujaan, niin Neksussa, kuin hämpilläkin ja kyllä siinä useamman kerran tennari löysi tiensä vastaantulijan tuulenhalkojaan.
JUMALAUTA!!!
(Rauno Repomies)
no names
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Elo 08, 2012 3:46 am
Paikkakunta: Babylon

Re: Henry Tiittanen tappoi kaverinsa Orivedellä 10/2006

Viesti Kirjoittaja no names »

Henkka ihan mukava tyyppi.. No välillä sattui pieniä ylilyöntejä :) Taitaa siviili koittaa ihan kohtapuolin jos ei jo ole jo vapaana.
Dead man no tales.
Vastaa Viestiin