Milla Heikkilä, 22 v - surmattiin Karkkilassa v. 2009

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
inka
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

Re: Milla Heikkilä, 22 v - surmattiin Karkkilassa v. 2009

Viesti Kirjoittaja inka »

Milla taisi toimia lähinnä tunteidensa mukaan.
Siitä huolimatta vaikka Milla opiskelikin sosiaali ja terveydenhuolto-oppilaitoksessa.
Varmaan jokainen meistä on joskus tehnyt jotain missä järki on sanonut yhtä ja sydän toista..
Pää kiinni painajainen -Klamydia-

murhamies
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2011 2:22 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja murhamies »

Ihan sama mitä tuon tytön päässä on liikkunut kun on Nickyaa lähtenyt tapaamaan siihen aikaan illasta vielä...kuitenkaan, mikään ei oikeuttanut Nickyaa tekemään niinkin teki :( Se on jotain niin käsittämätöntä ettei sitä voi millään muotoa ymmärtää eikä käsittää. Vaikka aikaa on mennyt kohta 4 vuotta, niin en ole yhtään sen enempi sinut tuon asian kanssa kuin ennenkään :( Se on kuvottavaa...

Mitenhän se sitten on tuon vaarallisuus arvion kanssa, jos ihminen on sellanen että pystyy valehtelemaan ja teeskentelemään vaikka mitä, niin kai se pystyy teeskentelemään tervettäkin...vai?? Mietin vaan että kun tekevät sen ennenkuin päästävät sitä pois...jos päästävät...tai kun loma aika tulee (koska sekin on jossain vaiheessa edessä). Miten ne katsovat sen että uskaltaako sitä päästää lomille vai ei??? Ei näitä ajatuksista voi oikein minnekään muualle laittaa kuin tänne...siksi pitkästä aikaa tänne päätin kirjottaa.
Hyvää kesän jatkoa lukijoille.

V.V.82
Remington Steele
Viestit: 233
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 3:48 pm
Paikkakunta: Naantali

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja V.V.82 »

Hei Murhamies!

Ootko käynyt katsomassa Nickyaa ja jos niin onko mitään näkyvää muutosta tapahtunut luonteessa tms. Katuuko hän edes tekojaan vai puhuuko koko asiasta mitään.? Kyllä hän valitettavasti ulos pääsee jonakin päivänä, tai ainakin lomille, varsinkin jos vaikka hurahtaa ¨uskoon¨. :|

Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Destiny »

jarmo.janis kirjoitti:Tämä Millan tapaus on jäänyt mieleeni juuri siksi, koska kyseessä oli sosiaali ja terveydenhuolto alan opiskelija, jolla jo koulussa kerrotunkin perusteella pitäisi olla vähän enemmän kykyä ymmärtää miten uusien tuttavuuksien kanssa toimitaan. Toki tiedän sen, että sosiaali ja terveysalan ihmisetkin on tavallisia ihmisiä iloineen ja murheineen. Millan tekemät asiat oli mielestäni liian omituisia verraten siihen, että hän oli koulussa jossa tuntemattomiin ja vieraisin suhtautuminen ja varovaisuus on kai jotenkin jo opinto-ohjelmassakin huomioitu. Kyllähän sosiaali ja terveysalan ihmisetkin vaikeuksiin asiakkaidensa kanssa toisinaan joutuu, ja joskus käy huonostikin, mutta alkeellisenkin varovaisuuden (koulutustausta huomioiden) unohtaminen on se minkä takia tämä niin kovin selvästi jäi mieleeni. Ymmärrykseni/muistini mukaan Milla ei tehnyt uhriksi joutumiseen johtaneita päätöksia alkoholin, lääkkeiden tms vaikutuksessa vaan selvin päin.

Koko homma lyhyesti.
Tämä rikos kuuluu kategoriaan, jossa uhrin toimintaa on todella vaikeaa ymmärtää. Ymmärrykseni mukaan minkäänlainen pakko/hallintaanjoutuminen rikoksen tekijän taholta ei ohjannut Millan toimintaa.
Nyt en taas osaa seurata jarmo.janiksen ajatuksenkulkua. Oletko itse terveydenhuoltoalan ihmisiä? Monet hyvin vahvastia epatiakykyiset ihmiset hakeutuvat alalle. Heillä on usein vahva halu auttaa ja ymmärtää kanssaihmisiä. Monet alan opiskelijat ovat vahvasti empatiakykyisiä. Jos/kun Milla Heikkilä oli vasta alan opiskelija, hänellä ei välttämättä ole ollut alansa puolesta kokemusta tästä ihmisten nurjasta puolesta,koulutuksen puolesta.
Millä lailla luulet terveydenhuolto-opinnoissa olevan ihan opinto-ohjelmassa huomioitu vieraisiin ja tuntemattomiin kohdistuva suhtautuminen? Potilaat ovat useinmiten vieraita ja tuntemattomia. Ei heitä kehotetat välttämään vaan nimenomaan opetetan miten tulee kohdata ja tämäkin taito harjaantuu vasta käytännön työssä.
Nyt täytyy otta huomioon, että kyseessä oli vasta opiskelija. Oliko Milla suuntautunut päihde- ja mielenterveysalalle? Jos ei, hänellä ei välttämättä ole ollut opinto-ohjelman puolesta näistä asioista mitään kokemusta. En ymmärrä mitä tekemistä Millan käymällä koululla on koko asian kanssa,paitsi että hän on ollut ehkä tavallista empatiakykyisempi ja auttamishaluinen,kun on alalle hakeutunut.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar

jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Destiny kirjoitti: Nyt en taas osaa seurata jarmo.janiksen ajatuksenkulkua. Oletko itse terveydenhuoltoalan ihmisiä? Monet hyvin vahvastia epatiakykyiset ihmiset hakeutuvat alalle. Heillä on usein vahva halu auttaa ja ymmärtää kanssaihmisiä. Monet alan opiskelijat ovat vahvasti empatiakykyisiä. Jos/kun Milla Heikkilä oli vasta alan opiskelija, hänellä ei välttämättä ole ollut alansa puolesta kokemusta tästä ihmisten nurjasta puolesta,koulutuksen puolesta.
Millä lailla luulet terveydenhuolto-opinnoissa olevan ihan opinto-ohjelmassa huomioitu vieraisiin ja tuntemattomiin kohdistuva suhtautuminen? Potilaat ovat useinmiten vieraita ja tuntemattomia. Ei heitä kehotetat välttämään vaan nimenomaan opetetan miten tulee kohdata ja tämäkin taito harjaantuu vasta käytännön työssä.
Nyt täytyy otta huomioon, että kyseessä oli vasta opiskelija. Oliko Milla suuntautunut päihde- ja mielenterveysalalle? Jos ei, hänellä ei välttämättä ole ollut opinto-ohjelman puolesta näistä asioista mitään kokemusta. En ymmärrä mitä tekemistä Millan käymällä koululla on koko asian kanssa,paitsi että hän on ollut ehkä tavallista empatiakykyisempi ja auttamishaluinen,kun on alalle hakeutunut.
Kyllä sinä suurimmilta osiltaan olet oikeassa siinä että ei sosiaali ja terveysalan koulutus ole se, joka suojaa tällaisen kokemiselta. Mutta koulutusala huomioiden voisi olettaa heidän olevan jo ammatinvalinnan hetkellä vähän valveutuneempia sen suhteen että on ihmisiä, joilla ei ole kaikki muumit samassa laaksossa.
Ja vaika en muistini epävarmuuden tähden uskalla laitta henkilön ja paikkakunnan nimeä, palautui mieleeni joku juttu jossa lääkäri oli halunnut virkavelvollisuusrajan yli auttaa päihdeongelmaista ihmistä, ja tuli tämän päihdeongelmaisen murhaamaksi.

Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Jarmo.janis tarkoittanee Raija Piilin tapausta, joka itsellekin tuli mieleen synkkänä esimerkkinä hoitoalan ammattilaisen liian vahvasta hoitovietistä ja empatian kääntymisestä sympatiaksi.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar

Avatar
Kaizer Sose
Jane Marple
Viestit: 1007
Liittynyt: To Elo 11, 2011 12:05 am

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Juuri sain luettua koko ketjun läpi ja useampi tunti siinä vierähti. Mulle ei auennut missään vaiheessa että mikä oli surma motiivi. Ryöstö se ei varmasti ainakaan pelkästään ollut. Silkan tappamisen ilostako? Millaiseen kuntoon kuntoutui se puukosta silmäänsä ym kaulaan saannut tyttö? Muistaakseni näkö lähti toisesta silmästä. Lopuksi pakko vähän ihmetellä tappajan äidin kovasti täällä mainitsemaansa ehdotonta äidin rakkautta poikaansa vaikka teot ylittää kaiken inhimillisyyden rajat ja siksi koska niinkuin joku tuolla aikaisemmin mainitsikin niin useat narkit ja rikolliset eivät ole missään tekemisissä vanhempiinsa koska vanhemmat ovat välit katkaisseet. Saatika jos oma lihaa ja verta omaava osoittautuu täysin tunteetomaksi tappajaksi ja vaaralliseksi toisten hengelle.
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8172
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Tuskinpa tällä paskalla alkaa valvomattomat lomat koskaaan pyörimään. Tulee jossakin vaiheessa vuosien päästä pääsemään valvotulle lomalle katsomaan miten maailma on muuttunut. Täytyy toivoa että tässä tapauksessa viranomaiset tiedostavat sen minkä luonteinen tyyppi on kyseessä. Vaarallisuus arvion perusteellahan voidaan paska pitää lukkojen takana elämänsä loppuun asti, tai jopa lykätä mielisairaalan pillerilinjalle zombiksi.
Piilohomot on in.

jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Kaizer Sose kirjoitti:Juuri sain luettua koko ketjun läpi ja useampi tunti siinä vierähti. Mulle ei auennut missään vaiheessa että mikä oli surma motiivi. Ryöstö se ei varmasti ainakaan pelkästään ollut. Silkan tappamisen ilostako? Millaiseen kuntoon kuntoutui se puukosta silmäänsä ym kaulaan saannut tyttö? Muistaakseni näkö lähti toisesta silmästä. Lopuksi pakko vähän ihmetellä tappajan äidin kovasti täällä mainitsemaansa ehdotonta äidin rakkautta poikaansa vaikka teot ylittää kaiken inhimillisyyden rajat ja siksi koska niinkuin joku tuolla aikaisemmin mainitsikin niin useat narkit ja rikolliset eivät ole missään tekemisissä vanhempiinsa koska vanhemmat ovat välit katkaisseet. Saatika jos oma lihaa ja verta omaava osoittautuu täysin tunteetomaksi tappajaksi ja vaaralliseksi toisten hengelle.
Vaikka kukaan ei synny pahana niin on olemassa ihmisiä, joiden elämä jo nuorena lähtee sellaisille raiteille, että kehittyy toisista ei tarvi välittää ja toiset ei ole mulle mitään asennevamma. Tällaiselle ihmiselle toisen teot on täysin merkityksettömiä heidän valitessaan rikostensa uhreja. Ainakin kauhajoen kotitalousoppilaitoksen verilöylyn järjestäneen henkilön taustasta on aikoinaan lehdissä kerrottu seikoja joiden peruisteella on syytä epäillä hänelle kehittyneen "toiset ei ole mulle mitään" asenne. Kun sitten ihminen on kyvytön luottamaan toisiin, kehittyy hänelle usko kaiken sortin ideologioihin, olkoon ne sitten satanismi, fasismi, kommunismi tai mikä vaan. Ideologia, ja siitä saatava voima ja oikeutus omiin tekoihin, otetaan korvaamaan puuttuvia ihmissuhteita.
Millan tapauksesa tekijä lienee Dennis Raderin kaltainen täysin tunteiltaan kuollut ihminen, jolle oma perhekin on vain kulissi. Muistattatte varmaan lukeneenne Dennis Raderista ja monista muistakin jotka kunniallisen perheenisän kulissin taakse naamioituneena tappoi toisia. Samoin se suomalainen lähihoitaja, joka sai tuomion viidestä murhasta ja muutamasta yrityksestä. Silläkin oli mies ja lapsia ja eka lapsen lapsikin tulossa sekä kaikki muukin ok, mutta silti vaan piti tappaa.

murhamies
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2011 2:22 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja murhamies »

V.V.82 kirjoitti:Hei Murhamies!

Ootko käynyt katsomassa Nickyaa ja jos niin onko mitään näkyvää muutosta tapahtunut luonteessa tms. Katuuko hän edes tekojaan vai puhuuko koko asiasta mitään.? Kyllä hän valitettavasti ulos pääsee jonakin päivänä, tai ainakin lomille, varsinkin jos vaikka hurahtaa ¨uskoon¨. :|
Hei avatar. Olen käynyt häntä katsomassa ja ei me näistä asioista puhuta...ainakaan mulla henkilökohtaisesti ei ole mitään tarvetta puida tätä asiaa hänen kanssaan. Olen lukenu asiasta tarpeeksi, ja siitä ei ole mitään halua keskustella. Ajatuksiaan ja tuntojaan hän sitten käy läpi vankilan psykologin kanssa varmaankin. Onhan meillä muutakin puhuttavaa sillon kun nähdään. Joskus olen sen verran asiaa ottanut esille jossain tilanteessa (jos vaikka on valittanut siitä että ex vaimonsa ei ole käynyt häntä katsomassa), niin kun olen sanonut että siinä ei ole todellakaan mitään ihmeteltävää, että jos perhe olis ollut OIKEASTI tärkeä hänelle niin hänelle ei olis tullu mieleenkään tällasta tehdä. silloin aina huomaan ettei hän ollenkaan käsitä että olisi tehnyt jotain oikeesti väärin, vaan lähinnä kai harmittaa että vaimo vasikoi :( En tiedä pääseekö joskus lomille vai ei, mutta toivon että siellä henkilökunnalla (esim.pykologilla) on siinä vaiheesa jonkinlainen todellinen ymmärrys ja käsitys Nickyan tilanteesta. Tuosta uskoon "hurahtamisesta" sen verran että, tietysti näin uskovaisena äitinä suurin toiveeni olisi jokaisen lapseni kohdalla että tulisi uskoon...myös Nickyan kohdalla...ei mihinkään ns "vankila uskoon" vaan että todellinen muutos tapahtuisi. Jumalalle mikään ei ole mahdotonta. Mutta, en tarkoita kuitenkaan sitä että jos tulisi uskoon niin pitäisi päästää lomille tms...Vaikka Jumala antaisi Nickyalle teon ateeksi (niinkuin jokainen joka tekojaan anteeksi JUmalalta täydestä sydämestä totuudessa pyytää, saa anteeksi) niin hän on silti ansainnut jokaisen päivän minkä lusii, vaikka ilman lomiakin...ja ehkä parempikin niin. Ainoastaan saatetulle lomalle sitten joskus. Onhan hän ollut saatetuilla lomilla jo 2 kertaa. Veljensä sekä isänsä hautajaisissa.
Jos mulle puhuu sellasia asioita että voisin ajatella että lomille päästessä suunnittelisi jotain tällasta mitä nyt on tehnyt, tai jotain muuta rikollista, niin olen ajatellut että ilmotan siitä kyllä vankeinhoitoon ennenkuin pästävät häntä lomille...jos sellasta suunnittelevat jossain vaiheessa.

Oliko tämä Avatar tyydyttävä vastaus...parempaa en pysty antamaan.

murhamies
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2011 2:22 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja murhamies »

Kaizer Sose kirjoitti:Juuri sain luettua koko ketjun läpi ja useampi tunti siinä vierähti. Mulle ei auennut missään vaiheessa että mikä oli surma motiivi. Ryöstö se ei varmasti ainakaan pelkästään ollut. Silkan tappamisen ilostako? Millaiseen kuntoon kuntoutui se puukosta silmäänsä ym kaulaan saannut tyttö? Muistaakseni näkö lähti toisesta silmästä. Lopuksi pakko vähän ihmetellä tappajan äidin kovasti täällä mainitsemaansa ehdotonta äidin rakkautta poikaansa vaikka teot ylittää kaiken inhimillisyyden rajat ja siksi koska niinkuin joku tuolla aikaisemmin mainitsikin niin useat narkit ja rikolliset eivät ole missään tekemisissä vanhempiinsa koska vanhemmat ovat välit katkaisseet. Saatika jos oma lihaa ja verta omaava osoittautuu täysin tunteetomaksi tappajaksi ja vaaralliseksi toisten hengelle.
Tuskin kellekkään on auennut se että mikä oli surman motiivi...vai oliko sellaista. Nickya taitaa olla ainoo joka sen tietää...jos tietää :?: Tietääkseni se aikaisempi uhri kuntoutui täysin (toivottavasti)fyysisesti, henkinen puoli voi olla eri asia :( Turhaan sinä mun äidin rakkautta ihmettelet / mietit. Se on asia jota ei voi ymmäertää jos ei ole äiti, eikä sitä voi selittää mitä sydämessään tuntee. Mutta, se että rakastan laspsiani, ei suinkaan tarkoita että hyväksyisin heidän pahat tekonsa. Uskon että suurin osa niistäkin vanhemmista jotka ovat lapsensa pihalle heittäneet narkkaamisen tai muun takia, hekin varmaan rakastavat lastaan siitä huolimatta, he vaan ei ole muutakaan mielestään enään voineet tehdä. Helpommalla varmaan henkisesti pääsisin JOS voisin olla lastani rakastamatta ja vaan hyljätä tuonne vankilaan...mutta mun sydämeni ei sellasta salli ja se vaan on niin. Varmaan juurikin siksi että hän on mun omaa lihaa ja verta. En tiedä miten te kukin omalla kohdallanne tekisitte oikeesti jos lapsenne syyllistyisi rikoksista karmeimpaan...tai vaikka pienempään rikokseen?? Sen tietää vasta sitten kun se sattuu kohdalle. Kukaan vanhin ei toivo lapsestaan psykopaatti murhaajaa, sen enempää kuin narkkaria tms, mutta kun elämässä ei voi takeita antaa, ja joskus elämä ei mene niinkuin ite toivoisi...tää on meidän elämää, nää kortit on meille annettu. Tottakai mun sydän on särkynyt pieniksi palasiksi näiden Nicyan tekojen vuoksi,ei ne ole tosiaan ollut mulle mikään pikku juttu. Mutta en aijo sen takia lakata elämästä, enkä myöskään rakastamasta. Lapset on myös tuottaneet mulle paljon iloa, ei pelkkää surua. Joskus elämässä tulee vastaan asioita jotka voi rikkoa lapsen mielen ja sielun niin että kaikki normaalit tunteet häviää ja tilalle astuu kovuus ja tunteettomuus. On pakko kovettaa oma mieli ja sydän ettei kukaan eikä mikään enään satuta. Joskus se sitten voi herkän nuoren ihmisen sairastuttaa niin kuin Nickyan :( En kaipaa sääliä enkä edes ymmärrystä...en itselleni enkä lapsilleni, tää on meidän elämää josta me koitetaan selvitä parhaamme mukaan. Teillä on jokaisella oma elämänne, jonka toivon sujuvan niin, ettei elämässä tule koskaan vastaan mitään sellaista että joudutte punnitsemaan oman rakkautenne lastanne kohtaan...että joutuisitte hylkäämään oman lapsenne. Minun mielestä se on pahinta mitä voit lapsellesi tehdä, hyljätä hänet ja kieltää sen että hän on lapsesi, koska hän on kuitenkin aina sinun omaa lihaa ja verta.
Kukaan lapsi ei ole syntyessään paha...ei myöskään Nickya. Hänkin on ollut aivan tavallinen ihana iloinen lapsi. Rakastin häntä silloin, miksi en rakastaisi häntä myös silloin kun hänet on rikottu, palasiksi silpottu, ja hän on sairastunut mieleltään vakavasti? Hän on tehnyt tekoja mitä ei soisi kenenkään tekevän. Ehkä JOS hän olisi saanut heti ensimmäisen teon jälkeen hoitoa, niinkuin toivoimme, ehkä tätä ei olisi tapahtunut. Sitä voidaan jossitella ja spekuloida. Edelleen toivon että hän pääsisi hoitoon, koska vankila ei ketään paranna, päinvastoin. En tiedä pääseekö hän koskaan takaisin tähän yhteiskuntaan, se ei ole kenenkään meidän käsissä...Jumala yksin tietää miten käy. Ehkä parasta olisi jos hän vankilasta menisi suoraan mielisairaalaan tms, mutta se ei ole minun käsissä.
En odotakkaan että teistä kukaan toivoisi hänelle mitään muuta kuin pahaa, mutta mä olen hänen ÄITI, joten on turha odottaa että yhtyisin mielipiteeseenne siinä asiassa. Mä toivon hänelle parempaa elämää. Toivon että hänen mielensä paranisi. Toivon ettei kukaan enään joutuisi hänen takiaan kärsimään. Toivon, että hän joskus vielä pystyisi elämään normaalia elämää ja että hänkin joskus vielä pystyisi iloitsemaan jostain normaalista. Sitä en tiedä miten käy...aika näyttää sen. Jokainen vanhin toivoisi vain että hänen lapsensa olisi onnellinen. En tiedä olenko itse enään sitä näkemässä mutta toivoa aina voi.

Avatar
Kaizer Sose
Jane Marple
Viestit: 1007
Liittynyt: To Elo 11, 2011 12:05 am

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Ok. Jaksamista vaan valitsemallasi tiellä.
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.

Yfx

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Yfx »

Jokainen toivoo tietysti omille lapsilleen parasta, itse toivon nickyalle vähemmän maistuvaa koppihoitoa ja sen päälle sopivassa yksikössä pakkohoitoa. Ei tämän sairaan yksilön tarvitsisi enää yhtään ihmiselämää rikkoa.. :|

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Myös täältä toivotetaan jaksamista Nickyan äidille ja paljon kiitoksia rehellisestä omien tunteiden kuvaamisesta. Itse olen lukenut täältä monenlaisia juttuja jo viiden vuoden ajan ja nuo viimeisimmät kaksi hänen postaustaan ovat sieltä koskettavimmasta päästä. Vastoin hänen olettamaansa voin sanoa, että ainakaan mä en toivo Nickyalle pelkästään pahaa, vaan yhdyn äidin toiveeseen paremmasta loppuelämästä Nickyalle. Onnellisuutta en välttämättä hänelle kuitenkaan toivo, koska en usko, että kukaan toiselta elämän riistänyt ansaitsee enää onnellisuutta. Sekavasti selitetty, mutta toivottavasti ymmärsitte pointin.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-

Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Onko ihan viralliselta tasolta todettu,että Nicyalla on jokin mielensairaustila,joka vaatii hoitoa?
Mielentilatutkimuksessa todettiin,että mies on ymmärtänyt tekonsa,joten hänen paikkansa on silloin vankilassa.
Ymmärrän toki,että tietyt traumat voivat muuttaa persoona,muttei se välttämättä tarkoita sitä,että ihminen rupeaa sairaita henkirikoksia tekemään. Esim. Nickyan ensimmäinen naisuhri on kokenut varmasti sellaista äärimmäistä traumaa,jollaista moni ei ole eikä tule koskaan kokemaan. Onko hän ruvennut tämän vuoksi kanssaihmisille vaaralliseksi?

Mielestäni perheen käsissä on valutettu liikaa muiden ihmisten verta.Kyllä se osoittaa tietynlaista piittamattomuutta toisen ihmisten henkeä ja terveyttä kohtaan, vaikka sen kuinka selittäisi paremmaksi.
Liikuttavaa toki lukea,että ei ollut paha poika pienenä yms. mutta kuka on,ainakaan äitin silmissä? Ei varmasti isän ja pojan uhritkaan olleet,heistäkin voisivarmasti kirjoittaa monta liikuttavaa tarinaa.

Mitäpä jos Nickya on vain yksinkertaisesti paha? Hän tietää mitä on tehnyt ja tekee.Ehkä on itselle helmpompi ajatella, että poika on sairas. Vaikka teot vaikuttavat sairailta,ei tekijä välttämättä sitä ole.Tietysti on helppo syyttää lapsuuden traumoja ja sairautta,mutta onko se vaan vastuun välttämistä,taas yksi tapa työntää pää puskaan,edes osittain.

Onko siis Nickyan todettu, ihan lääkäreiden puolesta, olevan psykopaatti tai muuten päästään sairas? Tai olisiko hän vain yksinkertaisesti paha?Miten pahuutta hoidetaan?

Minulle ihmiselämä on pyhä asia ja kenenkään hengen riistämistä ei voi selittää mitenkään hyväksi tai oikeutetuksi,viimeistään ainakaan silloin kun uhri ei jää ainoaksi.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar

Vastaa Viestiin