Milla Heikkilä, 22 v - surmattiin Karkkilassa v. 2009

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
murhamies
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2011 2:22 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009

Viesti Kirjoittaja murhamies »

Voin nyt ilmoittaa teidän kaikkien iloksi että, Nickyan tuomio pysyi hovissa samana, eli EK ei muuttunut vuosituomioksi. Nyt varmaan kaikilla on hyvä ja rauhallinen mieli tietäessään että yksi psykopaatti pysyy ainakin seuraavat 12 vuotta kivensisällä. Ikävää jos vein teiltä ilon lukea tuon uutisen lehdestä jossa se ei vielä lue, mutta ajattelin ilmoittaa tämän teille heti kun sain itse sen tietää koska tiedän että kaikki tuota tietoa niin kovin odotti.
No, onpa pojalla nyt ainakin aikaa miettiä tekosiaan.

Elämä jatkuu ja silleen...

T. Murhamiehen äiti.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

No eipä tuo tuomio itsessään mitään maalta merelle vie. Enemmän kai ihmiset pohtivat vieläkö tämän miehen mieleen voisi vaikuttaa jollakin hoidolla. Eipä vain taida liikoja hoitoja tarjolla olla kun on vankilassa eikä mielisairaalassa. -Jos nyt sitten mitään hoitoa on olemassakaan?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Rappa
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: La Elo 20, 2011 2:48 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009

Viesti Kirjoittaja Rappa »

murhamies kirjoitti:Voin nyt ilmoittaa teidän kaikkien iloksi että, Nickyan tuomio pysyi hovissa samana, eli EK ei muuttunut vuosituomioksi. Nyt varmaan kaikilla on hyvä ja rauhallinen mieli tietäessään että yksi psykopaatti pysyy ainakin seuraavat 12 vuotta kivensisällä. Ikävää jos vein teiltä ilon lukea tuon uutisen lehdestä jossa se ei vielä lue, mutta ajattelin ilmoittaa tämän teille heti kun sain itse sen tietää koska tiedän että kaikki tuota tietoa niin kovin odotti.
No, onpa pojalla nyt ainakin aikaa miettiä tekosiaan.

Elämä jatkuu ja silleen...

T. Murhamiehen äiti.

Kiitos ilmoituksestasi. Ainakin minä tulin erittäin iloiseksi että tuomio säilyi vaikken miestä tunnekaan, mut teko puhuu puolestaan..
tturpo
Harjunpää
Viestit: 306
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2011 5:56 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009

Viesti Kirjoittaja tturpo »

Tampereen Tyttö kirjoitti:No eipä tuo tuomio itsessään mitään maalta merelle vie. Enemmän kai ihmiset pohtivat vieläkö tämän miehen mieleen voisi vaikuttaa jollakin hoidolla. Eipä vain taida liikoja hoitoja tarjolla olla kun on vankilassa eikä mielisairaalassa. -Jos nyt sitten mitään hoitoa on olemassakaan?
Niin, hoitavien seinien sisään kuuluisi ja pitkäksi ajaksi. Suomessa on kuitenkin todellakin pitkään pakkohoidossa olleita, ja tuntuu todella kummalta miksei tämä tekijä sinne joutunut...
Severin A
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:09 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009

Viesti Kirjoittaja Severin A »

tturpo kirjoitti:
Tampereen Tyttö kirjoitti:No eipä tuo tuomio itsessään mitään maalta merelle vie. Enemmän kai ihmiset pohtivat vieläkö tämän miehen mieleen voisi vaikuttaa jollakin hoidolla. Eipä vain taida liikoja hoitoja tarjolla olla kun on vankilassa eikä mielisairaalassa. -Jos nyt sitten mitään hoitoa on olemassakaan?
Niin, hoitavien seinien sisään kuuluisi ja pitkäksi ajaksi. Suomessa on kuitenkin todellakin pitkään pakkohoidossa olleita, ja tuntuu todella kummalta miksei tämä tekijä sinne joutunut...
Sehän tästä Millan tapauksesta tekee vielä karmivamman, jos tekijä on tekonsa tehnyt täydessä ymmärryksessä.
Älä oleta
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8251
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Nickyan elinkautinen on aivan oikea tuomio sille mätisäkille, valitettavasti kuolemantuomiota ei tässä maassa ole.
Sinä nimimerkki murhamies, mietippä Nickyan ja miesvainajasi uhrien läheisten tuskaa ennen kuin ruikutata täältä ymmärrystä. Toivottavasti Nickyalle tehdään Jammut, istuu tuomion, lasketaan ovesta ulos, 3 metriä ulkona ja valkotakkiset vievät Niuvaan ja kurmuttavat sitä siellä oikein kunnolla lopun ikänsä.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2881
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Pidätkö Nickyan äiti poikaasi yhteyttä esim. kirjeitse?
Voin vaan kuvitella mitä kaikkea paskaa olette joutuneet kyseisen psykopaatin toimesta sietämään!!! Onneksi tuomio pysyi ennallaan.
murhamies
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2011 2:22 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009

Viesti Kirjoittaja murhamies »

kakkosurpo kirjoitti:Nickyan elinkautinen on aivan oikea tuomio sille mätisäkille, valitettavasti kuolemantuomiota ei tässä maassa ole.
Sinä nimimerkki murhamies, mietippä Nickyan ja miesvainajasi uhrien läheisten tuskaa ennen kuin ruikutata täältä ymmärrystä. Toivottavasti Nickyalle tehdään Jammut, istuu tuomion, lasketaan ovesta ulos, 3 metriä ulkona ja valkotakkiset vievät Niuvaan ja kurmuttavat sitä siellä oikein kunnolla lopun ikänsä.
"kakkosurpo"...en ole keneltäkään täällä ruikuttanut sääliä tai ymmärrystä, sitä en tarvitse. Ja jos sitten aikanaan kun Nicya vapautuisi katsotaan hyväksi että on loppu elämänsä laitoksessa, niin sitten hän on. Ei siinä ole sen kummempaa. Ja kanssasi olen ihan samaa mieltä siinä että Nickya on ihan varmasti ansainnut jokaisen päivän jonka istuu, enkä ole missään vaiheessa mitään muuta väittänytkään.

Ja kuule...luuletko tosiaan että voisin edes olla miettimättä ja olla tuntematta tuskaa uhrin omaisten puolesta. Olen kantanut sitä surua oman perheeni surujen ohella siitä asti kun teko on tullut tietooni. Älä sä tule mulle neuvomaan tai sanomaan mitä mun pitäisi miettiä, kun et yhtään tiedä mitä oikeesti mietin.
Mä tunnen surua ja tuskaa uhrin ja hänen omaisten puolesta sekä oman lapseni puolesta...koska kukapa vanhin sitä haluaisi lapselleen tuollaista elämää.

Niin kauan kun et OIKEESTI asioista mitään tiedä, kannataa pitää sitä suuta soukemmalla.

Olen kuitenkin äiti joka rakastaa lapsiaan ehdoitta vaikka en hyväksykkään heidän tekojaan. Nicya on saanut tuomionsa ja istuu sen, siitä ei enään mun tarvitse hänelle tuomiota lukea. Hän kyllä tietää mitä mieltä olen teosta ja tuomiosta mutta tietää myös että kaikesta huolimatta hän on mulle rakas niinkuin kaikki muutkin lapset, olkoompa tehneet mitä hyvänsä.
murhamies
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2011 2:22 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009

Viesti Kirjoittaja murhamies »

Helmie kirjoitti:Pidätkö Nickyan äiti poikaasi yhteyttä esim. kirjeitse?
Voin vaan kuvitella mitä kaikkea paskaa olette joutuneet kyseisen psykopaatin toimesta sietämään!!! Onneksi tuomio pysyi ennallaan.
Tietysti mä pidän poikaani yhteyttä..kaikesta huolimatta hän on mun poikani, eikä hän ole pyytänyt saada syntyä tänne. Itsehän olen hänet tähän maailmaan saattanut joten hylkäisinkö hänet sitten kun hän ei olekkaan sellainen lapsi kuin olisin ehkä halunnut hänen olevan? En tietenkään. Hän kärsii tuomionsa oli se mitä tahansa (tässä tapauksessa EK) Ehkä hän joskus vapautuu ehkä ei. Luoja yksin tietää muttei kerro.

Toki ollaan saatu paljon paskaa niskaan tämän takia, ja paljon muunkin, mutta se ei oikestaan ole mun (meidän) ongelma. Ongelma tuntuu enemmän olevan niillä jotka sitä paskaa heittää.
Me ollaan vissiin kaikki muut sen verran hyvällä itsetunnolla varustettuja että kun me tiedämme että ME ei olla tehty mitään, niin miksi meidän pitäisi ottaa omaan niskaan kaikki se paska Nicyan puolesta? meille ne on vain sanoja paperilla.
Jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Tietysti sitten se suru ja tuska uhrin ja hänen omaisten puolesta on sitten eri asia, mutta se ei liity tähän loan heittoon mitenkään. Ne on mun yksityisiä tunteita jotka ei oikeastaan kuulu kenellekkään.
Rappa
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: La Elo 20, 2011 2:48 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009

Viesti Kirjoittaja Rappa »

Se on hyvä että olette hyvällä itsetunnolla varustettuja. Ei mun mielestä vanhempia voi aikuisten lastensa tekemisistä syyttää, muuta kun ehkä jossain harvinaisissa tapauksissa. Tuskin kukaan vanhempi haluaa lapsestaan murhaajaa. Mut ehkä tässä tapauksessa voi olla helpotuskin et tekijä on telkien takana niin ei tarvi pelätä koska taas jotain tapahtuu..
murhamies
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2011 2:22 pm

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009

Viesti Kirjoittaja murhamies »

Löysin täältä netistä aika mielnkiintoisen artikkelin http://www.tiede.fi/artikkeli/1356/jotk ... kollisiksi , luettuani tuon ´, mietin vaan että mitä tässä sitten voi tehdä?? Omien lasten kanssa ei enään ole oikein mitään tehtävissä kun kaikki on jo aikuisia, mutta mitä vanhemmat kellä on kasvavia lapsia.

Mä en ainakaan ole ryypännyt enkä polttanut ym, raskauksien aikana (enkä muulloinkaan). Olisi kyllä hyvä jos löytyisi lääke miten tuollasiin pään sisäisiin rakenteellisiin muutoksiin voitaisi puuttua jo lapsen ollessa pieni. Muuten on aika toivotonta ja tuollaset hirmu teot vaan lisääntyy ja lisääntyy...niin kuin ne kokoajan tekevät. JOka päivä saa lukea lehdestä kauheuksista mitä mieleltään sairastuneet ihmiset tekevät :(

Tässä vaan artikkelin herättämiä ajatuksia tältä illalta.
MagiaMilla
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 6:09 pm

Re: Milla Heikkilä, 22 v - surmattiin Karkkilassa v. 2009

Viesti Kirjoittaja MagiaMilla »

Olen joskus kävellyt siellä metsässä mistä Millan ruumis on löydetty. Ajattelen siinä kävellessäni lähes aina tuota järjetöntä ja törkeää rikosta.
Löysin myös kaivetun ison kuopan metsästä missä on pohjalla hautakynttilöitä. En tiedä onko se juuri ^se^paikka. Voi olla että, muuten ovat ihmiset Millaa muistaneet.
Olen myös käynyt katsomassa sen taukotuvan ja muun ympäristön.
Toivon että, paha saa palkkansa tavalla tai toisella. :twisted:
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Koska en nyt nopealla hakemisella löydä, pitää turvautua epäviralliseen mutta 6/10 oikeaan osuneeseen muistiini :idea: siinä asiassa, että.
Milan "niin sanottu poikaystävä", jota Milla oli pelkän nettituttavuuden perusteella menossa ensimäistä kertaa tapaamaan yksin ennalta tapamisesta kenellekään kertomatta, olisi ollut jonkin sortin väkivaltarikosmenneisyyden omaava henkilö. Lisäksi muistan kirjoitetun jotain sellaistakin, että Millaa olis kohdannut vähän ennen omaa kuolemaansa joku suru, jota hän enemmän tai vähemmän yksinään työsti mielessään. :?: Toivottavasti ette tykkää pahaa jos palstalla uusi kirjoittaja jälleen kerran nostaa esiin asian, joka on jo ehkä loppuun käyty. Tämä sivuaa vähän, tuon tekijän mahdollisen entisyydenkin tähden, ketjua jossa käsitellään istutun murhatuomion päättymisen jälkeen tehtyjä saman syyllisen uusia murhia suomessa.
annaanna

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Aika hyvin on mieleesi asiat jääneet, tämä on ns. ketju n:o 2 eli tuossa alussa on ylläpito viitannut siihen monisivuiseen keskusteluun, joka jutusta on käyty. Eli sieltä löytyy faktat ja löpinät sulassa sovussa. JOS, siis et ole käynyt niitä lukemassa.

Ensimmäinen tekonsa, jossa katseli uhriaan silmään pistettyään, miten elämänvalo silmästä vaikutti sammuvan tai miten sen oli ilmaissut, oli kyllä niin lähellä henkirikosta kuin olla voi. Tuo alkuperäinen ketju on mielestäni oiva esimerkki monin maustein psykopaattisen ihmisen elämästä. Ilmitulee myös yhteiskunnan toimimattomuus moisen ihmistyypin kanssa. Jälkikäteen, ja Millan hengenriiston tietäen, on jälkiviisaana helppoa kummastella systeemiä. Vankiloissa (ja muuallakin viranomaisten keskuudessa) näitten tekijän kaltaisten ihmisten kanssa tekemisissä olevien on varmaan ahdistavaa ajatella mitä tulevaisuus tuo tullessaan näitä vapaalle laskiessaan. Kun kaiken sen miellyttävyyden ja ihmisten kanssa toimeentulemisen ja normaalilta vaikuttavan käytöksen takana kuitenkin piilee jotakin minkä miellämme täydelliseksi piittaamattomuudeksi toisen ihmisen kärsimyksille, kivulle ja elämänoikeutukselle ylipäänsä.
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

annaanna kirjoitti:Aika hyvin on mieleesi asiat jääneet, tämä on ns. ketju n:o 2 eli tuossa alussa on ylläpito viitannut siihen monisivuiseen keskusteluun, joka jutusta on käyty. Eli sieltä löytyy faktat ja löpinät sulassa sovussa. JOS, siis et ole käynyt niitä lukemassa.

Ensimmäinen tekonsa, jossa katseli uhriaan silmään pistettyään, miten elämänvalo silmästä vaikutti sammuvan tai miten sen oli ilmaissut, oli kyllä niin lähellä henkirikosta kuin olla voi. Tuo alkuperäinen ketju on mielestäni oiva esimerkki monin maustein psykopaattisen ihmisen elämästä. Ilmitulee myös yhteiskunnan toimimattomuus moisen ihmistyypin kanssa. Jälkikäteen, ja Millan hengenriiston tietäen, on jälkiviisaana helppoa kummastella systeemiä. Vankiloissa (ja muuallakin viranomaisten keskuudessa) näitten tekijän kaltaisten ihmisten kanssa tekemisissä olevien on varmaan ahdistavaa ajatella mitä tulevaisuus tuo tullessaan näitä vapaalle laskiessaan. Kun kaiken sen miellyttävyyden ja ihmisten kanssa toimeentulemisen ja normaalilta vaikuttavan käytöksen takana kuitenkin piilee jotakin minkä miellämme täydelliseksi piittaamattomuudeksi toisen ihmisen kärsimyksille, kivulle ja elämänoikeutukselle ylipäänsä.
Tämä Millan tapaus on jäänyt mieleeni juuri siksi, koska kyseessä oli sosiaali ja terveydenhuolto alan opiskelija, jolla jo koulussa kerrotunkin perusteella pitäisi olla vähän enemmän kykyä ymmärtää miten uusien tuttavuuksien kanssa toimitaan. Toki tiedän sen, että sosiaali ja terveysalan ihmisetkin on tavallisia ihmisiä iloineen ja murheineen. Millan tekemät asiat oli mielestäni liian omituisia verraten siihen, että hän oli koulussa jossa tuntemattomiin ja vieraisin suhtautuminen ja varovaisuus on kai jotenkin jo opinto-ohjelmassakin huomioitu. Kyllähän sosiaali ja terveysalan ihmisetkin vaikeuksiin asiakkaidensa kanssa toisinaan joutuu, ja joskus käy huonostikin, mutta alkeellisenkin varovaisuuden (koulutustausta huomioiden) unohtaminen on se minkä takia tämä niin kovin selvästi jäi mieleeni. Ymmärrykseni/muistini mukaan Milla ei tehnyt uhriksi joutumiseen johtaneita päätöksia alkoholin, lääkkeiden tms vaikutuksessa vaan selvin päin.

Koko homma lyhyesti.
Tämä rikos kuuluu kategoriaan, jossa uhrin toimintaa on todella vaikeaa ymmärtää. Ymmärrykseni mukaan minkäänlainen pakko/hallintaanjoutuminen rikoksen tekijän taholta ei ohjannut Millan toimintaa.
Vastaa Viestiin