Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi

Viesti Kirjoittaja Maza »

v-a-45 kirjoitti:Niin tähänhän emme saa enään vastausta. Tätäkin asiaa pohtineena ja julteltuani +luettuani jutun läpi, tuli kuitenkin sellainen olo jos Petrin tarkoitus oli jättää reppu ja sitten kun manni olisi kiinni, laukausta se. Siihen aikaan mannin takana oli metsää, mutta rakennuksia oli jo ruvettu rakentamaan, joten jotain vahinkoahan kuitenin olisi tullut, ei ihmisuhreja varmaan kuitenkaan?
Siis kukaan ei olisi koskenut reppuun klo 19.35-20.00 välillä? Jos tuo olisi totta, niin hän olisi tuonut repun Myyrmanniin klo 19.59.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Savusumu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 4:06 pm

Re: Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi

Viesti Kirjoittaja Savusumu »

Olen yllättynyt näistä runsaista mielipiteistä joiden mukaan räjähdys Myyrmannissa oli vahinko. Itse olen ollut alusta asti siinä uskossa että pommi oli tahalllisesti Myyrmannissa. En voi käsittää tätä tekijän ymmärtämistä ja paapomista!! Se olisi ollut ihan ok monen mielestä jos tekijä olisi posauttanut pomminsa pimeässä metsässä ? Miten kukaan voi nähdä pimeässä metsässä liikkuuko siellä muita vai ei?? Olisiko ymmärtäjiä yhtä paljon jos Suomen armeija tekisi pommikokeiluja ja tipauttelisi pommeja lentokoneista pimeisiin metsiin puolustellen että koska kyseessä on pimeä metsä, ei siellä kukaan liiku ?? Sen lisäksi tekijä on ajellut pommi selässä bussilla ympäri Vantaata ja se on sitten ok toimintaa, vai? Minun mielestäni se on sairasta.

Joku kirjoitti että Myyrmannia ei ole matkittu, mutta Myyrmannissa räjähti toinenkin pommi joka oli aivan pikku tussahdus tähän ekaan verrattuna. Tekijöinä paikalliset nuoret muistaakseni.

On vain sattumaa tässäkin tapauksessa kuolonuhrien määrä. Loukkaantuneita oli kuitenkin 80 ja osa pikkulapsia. Se oli sitten tuurista kiinni kulkivatko lapset kävellen lähempänä maanpintaa vai istuivatko ostoskärryissä vähän korkeammalla. Näistä loukkaantuneista aikuisista moni sai hengenvaarallisen vamman ja oli taas kerran vain hyvää tuuria että säilyi hengissä. Lisäksi osa sai pysyviä vammoja, myös pahoja sellaisia.

Kun Myyrmannissa räjähti, ensimmäinen ajatus päässäni sillä hetkellä oli että nyt terrorismi on sitten Suomessa.

Itse loukkaannuin Myyrmannissa ainoastaan vyötärön alapuolelle ja silti sain pysyvän vamman ja helvetilliset kivut seurakseni 4kk ajaksi kipulääkkeistä huolimatta. Tosin olin onnekas koska lapset jäivät sillä kertaa kotiin eivätkä olleet mukanani. Pelkäsin kuukausia mennä kauppaan. Kiva elää Suomessa kun pelkäät tarttua ostoskärryihin, eikö? Kropassani on edelleen hauleja muistona tästä pikku "kepposesta". Osanottoni menehtyneiden omaisille ja olen varma että kukaan siellä olleista ei unohda sitä iltaa koskaan.

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Savusumu kirjoitti:Olen yllättynyt näistä runsaista mielipiteistä joiden mukaan räjähdys Myyrmannissa oli vahinko. Itse olen ollut alusta asti siinä uskossa että pommi oli tahalllisesti Myyrmannissa. En voi käsittää tätä tekijän ymmärtämistä ja paapomista!! Se olisi ollut ihan ok monen mielestä jos tekijä olisi posauttanut pomminsa pimeässä metsässä ? Miten kukaan voi nähdä pimeässä metsässä liikkuuko siellä muita vai ei?? Olisiko ymmärtäjiä yhtä paljon jos Suomen armeija tekisi pommikokeiluja ja tipauttelisi pommeja lentokoneista pimeisiin metsiin puolustellen että koska kyseessä on pimeä metsä, ei siellä kukaan liiku ?? Sen lisäksi tekijä on ajellut pommi selässä bussilla ympäri Vantaata ja se on sitten ok toimintaa, vai? Minun mielestäni se on sairasta.
Pommien räjäyttely on jokseenkin kohtalaisen jopa "normaali" harrastus tietyn ikäluokan (ja joskus vähän varttuneemmankin) väestön parissa. Sinun tapaasi en tiennyt tämän yleisyyttä ennen kuin pienen kyselyn jälkeen, jossa selvisi, että yllättävän moni ympärillämme olevista ihmisistä on räjäyttänyt pienemmän tai isomman pommin jossain vaiheessa elämäänsä. Tähän tuli myös varmistus tänä kesänä ollessani tekemässä erästä koulutehtävääni muutaman kilometrin päässä keskustasta eräällä laiturilla. Yhtäkkiä viereisestä metsänreunasta kuului kohtalaisen iso räjähdys, jota saattelivat "voi v*ttu!"-huudot. Äänestä päättelin huutajien olevan siinä teini-iän paikkeilla, ja kun käytin mukanani olleen kameran zoomia, tämä myös varmistui; pienehkö joukko teini-ikäisiä poikia oli juuri räjäyttänyt jonkinlaisen pommin ja vaikuttivat yllättyneiltä itsekin siitä voimasta, mikä räjähteessä oli. Ehkä ajatus oli ollut räjäyttää pienempi tapaus, mutta näin tällä kertaa. Kukaan ei kai loukkaantunut, ainakaan sen oloista liikehdintää en nähnyt. Jos tuo räjäyttely olisi harvinaisempaa, voisin laskea tämän harvinaisen hyvän sattuman piikkiin, mutta ilmeisesti tosiaan tuota harrastetaan melkolailla kaikkialla Suomessa.

Petrin tekemä pommi oli tietenkin ihan eri luokkaa kuin teini-ikäisten kolttoset, mutta en silti pidä mahdottomana ajatuksena sitä, että noiden teinien tapaan Petri oli halunnut testata pommia metsässä. Ehkä tarkoitus oli ollut joskus tehdä vielä isompi pommi jolla oli sitten tarkoitus tappaa kunnolla porukkaa, mistäs sen tietää. Tai ehkä tämä oli se isompi pommi, jonka Petri tarkoituksellisesti halusi räjäyttää Myyrmannissa. Se, että olet ollut paikalla ja saanut osumaa, on tietenkin valitettavaa, mutta samaan aikaan uskon sen myös vaikuttavan mielipiteeseesi ratkaisevalla tavalla: olet kärsinyt henkilökohtaisesti tuosta iskusta, olet selkeästi yhä katkera siitä ja tarvitset jonkun jota syyttää - toki Petri toi sen pommin, siitä ei pääse mihinkään, mutta tarkoituksenmukaisuus on mielestäni silti jonkinlainen mysteeri. Tässä on vähän sama kuin siinä Konginkankaan onnettomuudessa; vanhemmat tarvitsivat jonkun jota syyttää lapsensa menetyksestä (jälleen normaali käyttäytyminen ihmisellä), mutta kuitenkin loppujen lopuksi kyseessä oli onnettomuus - eihän tuo paperirekan kuski tarkoituksella ohjannut juuri kohti tuota bussia tappaakseen sen matkustajat.

Myyrmannin tapauksestakin puhutaan pelkällä Myyrmannin pommi-nimellä. Ei Myyrmannin terrori-isku, ei Myyrmannin surmat... Kouluammuskelujen tapauksessa nimeen liitetään aina selkeä merkitys siitä, että tapaus on ollut tarkoituksellinen - Jokelan koulusurmat, Columbine massacre. Molemmat nimet kertovat tarkoituksellisuudesta. Onko Myyrmannin pommi-nimi jäänyt siksi, koska se on ollut vuosia käytössä ja kesti aikansa, ennen kuin selvisi totuus suuntaan tai toiseen? En tiedä, enkä ole varma onko sillä väliäkään.

Jos kyseessä olisi niin pomminvarma (!) juttu, että Petri toi pommin tarkoituksella tappaakseen ihmisiä, miksi tästä ei ole julkisuudessa puhuttu juurikaan? Joo, ehkä se tieto löytyy poliisin arkistoista, mutta loppupeleissä Suomi janoaa kuitenkin aina totuutta tarinoiden takaa, ja koska yleisesti ihmiset jakaantuvat kahteen leiriin, olisi jonkinlainen lopullinen julkinen totuus mielenkiintoista. Saadaanko joku tapausta tutkinut poliisi kaivettua esille, joka olisi valmis kertomaan totuuden tämänkin takaa, vai onko tapaus edelleen niin hataralla pohjalla, ettei varmuutta voida lopulta kuitenkaan sanoa, ainoastaan tehdä päätelmiä ja epäillä, että näin on asia ollut, mutta ei ihan täysin varmasti?

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Konginkangas ja Myyrmanni ei kumminkaan liiku ihan samalla taajuudella, eli on aika härskiä vetää noita tapauksia samaan lauseeseen...

Lisäksi -
Vodka kirjoitti:olet kärsinyt henkilökohtaisesti tuosta iskusta, olet selkeästi yhä katkera siitä ja tarvitset jonkun jota syyttää
Jos olisin itse saanut osani tuosta iskusta, niin totta vitussa olisin helvetin katkera asiasta.
Lisäksi tuo käyttämäsi sana, "isku" taitaa kyllä omalta osaltaan paljastaa senkin, että mitä mieltä itsekkin olet asiasta vaikka yritätkin maalailla koko tapahtumasta tapaturmaa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Mike Manner kirjoitti:Konginkangas ja Myyrmanni ei kumminkaan liiku ihan samalla taajuudella, eli on aika härskiä vetää noita tapauksia samaan lauseeseen...

Lisäksi -
Vodka kirjoitti:olet kärsinyt henkilökohtaisesti tuosta iskusta, olet selkeästi yhä katkera siitä ja tarvitset jonkun jota syyttää
Jos olisin itse saanut osani tuosta iskusta, niin totta vitussa olisin helvetin katkera asiasta.
Lisäksi tuo käyttämäsi sana, "isku" taitaa kyllä omalta osaltaan paljastaa senkin, että mitä mieltä itsekkin olet asiasta vaikka yritätkin maalailla koko tapahtumasta tapaturmaa.
Eivät liikukaan, mutta tarvitsin jonkun selkeän esimerkin nimistä, enkä keksinyt muita kuin Konginkankaan äkkiseltään.

Ja mitä tulee omaan mielipiteeseeni, niin vaikka tuosta lauseesta voisi saada käsityksen suuntaan tai toiseen, ei se silti ole mielipiteeni. Minun on vaikea uskoa sitä, että Petri olisi lähtenyt ilman että olisi jättänyt jonkinlaista sanaa minnekään - vaikka itsemurhaa tekevät eivät aina kirjeitä välttämättä jätäkään, niin jotenkin se profiili minkä olen päässäni Petristä rakentanut, ei tue sitä ajatusta, että tässä olisi yksi niistä joka ei jätä kirjeitä minnekään. Vaikka Petri ei kai paljon isänsä kanssa puhunutkaan, oli hän kuitenkin varsin aktiivinen jäsen netissä ja koneen käytössä yleensäkin. Tälläisten iskujen suunnittelijat kuitenkin jättävät kirjeitä, varsinkin tuon ikäiset - äkkiseltään en keksi yhtäkään 15 - 24-vuotiasta nuorta miestä, joka ei olisi jättänyt jonkinlaista kirjettä, anteeksipyyntöä tai viestiä jälkeenjääville. Oli se sitten käsinkirjoitettu anteeksipyyntö, koneella kirjoitettu viesti siitä kuinka oli paha olla ja oli pakko tehdä jotain, että ihmiset huomaisivat tai videolla toteutettu tunteenpurkaus, jossa haukutaan koko maailma, mutta kerrotaan omaisille kuinka näitä rakastaa kuitenkin ja kuinka pahoillaan tilanteesta on.

Jos se kirje olisi olemassa, minulla ei olisi minkäänlaisia vaikeuksia hyväksyä tätä välittömästi tarkoituksella tehduksi iskuksi. Mutta nyt, kun mitään täysin varmaa Petrin kirjoittamaa viestiä ei ole (edes siellä pommifoorumilla jonkinlaista vihjausta, edes hyvin vaikeasti tulkittavaa), on homma jotenkin minun päässäni yhtä sotkua, enkä ole valmis hyväksymään ratkaisua ennen kuin joku esittää täysin vedenpitävät todisteet suuntaan tai toiseen.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Ehkä tätä viestiä ei ole siksi, että Petrin ei ollut itse tarkoitus kuolla tässä räjäytyksessä? Minä itse ainakin uskon niin, että pommi oli tarkoitus räjäyttää Myyrmannissa, mutta ei minään "itsemurhaiskuna", vaan pelkkänä pommina. Joku sanoi, että siinä oli ajastinkin, ja muistaakseni Petrin liikkeistä on muodostettu sellainen kuva, että Petri ensin jätti pommireppunsa siihen roskiksen päälle ja lähti itse menemään. Myöhemmin hän kuitenkin palasi, jolloin pommi räjähti.

Toki monet nuoret kasaavat pommeja ja räjäyttelevät niitä jossain metsissä tms., mutta veikkaisin, että aika harva metsään suuntaava pommikaveri jättäisi sitä pommiaan vartioimattomana keskelle ostaria - kuka tahansahan olisi voinut ottaa sen tai tönäistä sitä tavalla, joka olisi saanut sen räjähtämään. Ja kun pommissa oli ajastin ja Petri lähti, mutta palasi kuitenkin myöhemmin pommin luo, voisin veikata, että ajastin ei toiminut suunnitelmien mukaan ja Petri lähti siksi takaisin, kun luuli ajastuksen pettäneen täysin ja pommin jääneen räjähtämättä.

Ja jos Petri kuoli vahingossa, kuten noista erinäisistä vihjeistä saattaisi päätellä, ei ole mitään syytä, miksi hän olisi jättänyt jälkeensä jonkinlaisen viestin, etenkin jos hänen tarkoituksensa oli surmata ihmisiä jäämättä siitä kuitenkaan kiinni.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi

Viesti Kirjoittaja joey »

VoDKa kirjoitti:Mutta nyt, kun mitään täysin varmaa Petrin kirjoittamaa viestiä ei ole (edes siellä pommifoorumilla jonkinlaista vihjausta, edes hyvin vaikeasti tulkittavaa), on homma jotenkin minun päässäni yhtä sotkua, enkä ole valmis hyväksymään ratkaisua ennen kuin joku esittää täysin vedenpitävät todisteet suuntaan tai toiseen.
Täysin vedenpitäviä todisteita en tietenkään voi tarjota, mutta itse uskon teon tahallisuuteen lähinnä räjähdyspaikan takia. Asia on helppo ymmärtää sitten, kun on itse käynyt Myyrmannissa. En näe mitään mahdollisuutta, että kukaan jättäisi vahingossa pommin koko kauppakeskuksen selkeästi keskeisimmälle paikalle. Saati sitten, että jättäisi pommin oman onnensa nojaan ja poistuisi sen välittömästä läheisyydestä, niin kuin Gerdt teki.

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Kahta edellistä peesaten - ^Noin itsekkin asian näen...
Gerdt on tiedustellut tilan edeltävinä päivinä ja jättänyt pommin tikittämään, mutta mahdollisesti ajastimen petettyä palannut takaisin.
Noista omatekoisista pommeista nyt ei koskaan tiedä, mutta jos sitä pommia on kanniskeltu ympäriinsä päivän aikana, se jätettiin siihen roskikselle ja se räjähti Gerdtin palatessa näpelöimään sitä lisää, niin syntyy kuva, että se oli jo silloin viritetty ja laukesi pienestäkin ärsyyntymisestä...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

Norsula
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: To Loka 16, 2008 5:52 pm

Re: Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi

Viesti Kirjoittaja Norsula »

Oliko Gerdtin sitten tarkoitus olla jäämättä kiinni tekosestaan?

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Norsula kirjoitti:Oliko Gerdtin sitten tarkoitus olla jäämättä kiinni tekosestaan?
Vaikea spekuloida...
Luulis hänenkin tajunneen tuollaisen paikan olevan täynnä valvontakameroita, eli siinä valossa tuntuu kieltämättä sekin vaihtoehto aika oudolta.
Mutta niin kuin todettua, niin hänen raahailtua ensin sitä reppua pitkin-poikin mukanaan ja jätettyään sen sitten siihen roskikselle, niin kuulostaa siltä, että tarkoitus on ollut räjäyttää se itse seuraten tilanteen kehittymistä kauempaa.
Ja kyllähän ihmiset tekee itsemurhia kenellekkään ilmoittamatta, eli mahdollista on myös sekin, että Gerdt on ollut tilastopoikkeama siinäkin asiassa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi

Viesti Kirjoittaja joey »

Norsula kirjoitti:Oliko Gerdtin sitten tarkoitus olla jäämättä kiinni tekosestaan?
Itse uskon, että sillä ei ollut Gerdtille väliä: jos hän ei olisi jäänyt kiinni, hän olisi saanut toteutettua mestariluokan tihutyön ilman seuraamuksia, meriitti sinänsä sekin. Jos hän olisi jäänyt kiinni, hän olisi suorittanut linnatuomionsa rauhan ajan ensimmäisenä joukkomurhaajana. Sekin voi kuulostaa paremmalta kuin tulevaisuus koripalloa harrastelevana, naisten vihaamista teeskentelevänä, kiusattuna ammattikorkeanörttinä.

Myyrmannin räjähdys eroaa minusta juuri tuon takia hyvin olennaisesti kouluampumisista, joista ainakin Suomessa tehdyt luokittelisin selkeästi laajennetuiksi itsemurhiksi. Uskon, että Gerdt oli valmis kantamaan tekonsa seuraukset, tai toisin sanoen ottamaan kunnian itselleen elävänä.

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi

Viesti Kirjoittaja Maza »

VoDKa kirjoitti:Pommien räjäyttely on jokseenkin kohtalaisen jopa "normaali" harrastus tietyn ikäluokan (ja joskus vähän varttuneemmankin) väestön parissa.

Petrin tekemä pommi oli tietenkin ihan eri luokkaa kuin teini-ikäisten kolttoset, mutta en silti pidä mahdottomana ajatuksena sitä, että noiden teinien tapaan Petri oli halunnut testata pommia metsässä.

Tässä on vähän sama kuin siinä Konginkankaan onnettomuudessa; vanhemmat tarvitsivat jonkun jota syyttää lapsensa menetyksestä (jälleen normaali käyttäytyminen ihmisellä), mutta kuitenkin loppujen lopuksi kyseessä oli onnettomuus - eihän tuo paperirekan kuski tarkoituksella ohjannut juuri kohti tuota bussia tappaakseen sen matkustajat.
Pommien räjäyttely ei ole millään lailla normaalia toimintaa uudenvuodenyötä lukuunottamatta, jolloin pääosin tietty sosiaalisesti alemman tason luokka katsoo asiakseen ostaa räjäytteitä ja häiritä niillä ihmisiä.

Nikki DoRKa on ottanut näköjään asiakseen puhutella murhaaja-Gerdiä etunimella ikäänkuin hengenheimolaisena ja ymmärtäjänä. Tämä on sitä samaa viettiä, joka saa naiset leipomaan leipää vankilassa oleville murhaajille.

Konginkankaan liikenneonnetomuudella ei ole mitään tekemistä Myyrmannin tapauksen kanssa. Petri Gerd oli verenhimoinen murhaaja, joka kulki hengenvaarallinen räjähde kassissaan ympäri ruuhkaista pääkaupunkiseutua. Räjähde oli varustettu hauleilla, joka kuvaa täysin häikäilemätöntä ja muista ihmisistä piittaamatonta asennetta.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

NiskaLenkki
Nikke Knakkertton
Viestit: 188
Liittynyt: To Loka 01, 2009 1:50 pm

Re: Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi

Viesti Kirjoittaja NiskaLenkki »

Mua on kanssa yllättänyt, kuinka moni uskoo tämän teon olleen jokin onnettomien sattumien summa. Itse olin myös kyseisenä iltana Myyrmannissa ja kyllä se tuhon määrä oli kuitenkin vähän toista, kun jokin pikkupoikien pommileikki.. Asuin Myyrmäessä 7-8 vuotta ja koirien kanssa on tullut ne metsiköt koluttua ihan kyllästymiseen asti läpi, siellä on kävelyteitä ja pururadat, mutta ne yksittäiset metsäläntit on melko pieniä, en usko, että pommia olisi mitenkään voinut siellä "turvallisesti" testata. Seurasin myös tapahtuman jälkeen erittäin tarkkaan kaikki uutiset aiheesta ja kyllä nämä vahinko-spekulaatiot ovat tulleet myöhempään, Armas Gerdtin kirjan myötä..

v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Siinä roskiksen takana(roskis lähes kiinni siinä) oli suuri viherkasvi (joku puu,) jonka suojiin, on arveltu Petrin aikoneen piilottaa repun. Se ajastin ja haulit on syy, miksi myös itse uskon teon tahallisuuteen ja nimenomaan räjähdyksen tuhosta kirjoitteluun seuraavana päivänä kavereille. Niin Petri oli jättänyt viestin ja ajatuksia olisi vaihdettu sitten siitä pommista. Eli mikään itsemurha pommi ei ole kyseessä. Sitä juttua, että olisi jättänyt repun roskiksen päälle, lähtenyt pois ja palannut, ei tue mikään asiakirjoissa. Kameroista ei saanut selvää ja ne kamerat eivät kuvanneet, vaan miten sen nyt selittäisin, ottavat kuvia on kait parempi vertaus. Sekuntti sieltä toinen täältä eli ihan yhtä tyhjän kanssa. Ymmärrän Savusumua todella hyvin, en itsekkään unohda!
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme

Norsula
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: To Loka 16, 2008 5:52 pm

Re: Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi

Viesti Kirjoittaja Norsula »

Oliskohan niin että Gerdt oli kolmikosta Gerdt, Auvinen ja Saari, se kaikista sulkeutuinein, sillä en muista lukeneeni yhtäkään kaverin tai edes ns. kaverin kuvausta Gerdtistä. Muistan vain aikoinaan jonkun Gerdtin luokkakaverin sanoneen lehdessä, että tämän nähtiin usein jopa hymyilevänkin. :roll: Kaikki arviot hänen persoonallisuudestaan pohjautuvat lähinnä isänsä kirjoittamaan kirjaan. Sen pohjalta ei ainakaan -yllättäen- muodostunut kuvaa murhanhimoisesta psykopaatista, joka säntäisi joukkomurhan jälkeen kotikoneelle nauttimaan aikaansaannoksistaan.

Vastaa Viestiin