Skinit tappoivat urheilijapojan - Tampere -91

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Sutherland
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2007 6:03 am

Skinit tappoivat urheilijapojan - Tampere -91

Viesti Kirjoittaja Sutherland »

Muistaakos kukaan tätä tapausta?

Tämä kun oli kovin puhuttu tapaus aikoinaan ja Tampereella meni vaikka minkälaista huhua tapahtuneesta. Järkyttävä tapaus :( Itse olin tapauksen sattuessa suht nuori ja muistikuvat ei niin hyvät, mutta jos joku muu muistaisi...

Pääpiirteissään muistelen tapauksen menneen niin, että joku perjantai/lauantaiyö ryhmällä skinejä tuli jotain kärhämää ns. urheilijapojan kanssa keskustassa. Tämä kulminoitui siihen, että skinipoppoo pahoinpiteli urheilijan ja lopuksi yksi skineistä puukotti hänet kuoliaaksi.


Pieniä lisäspeksejä:

-oli myöhäissyksy/talvi

-kaikki osalliset olivat muistaakseni alaikäisiä (skinipoppoossa nuorimmat seiskaluokkalaisia, vanhimmat skinit/urheilijapoika lukioikäisiä)

-urheilijapoika pelasi muistaakseni jääkiekkoa (tätä urheilujuttua kovasti silloin painotettiin, sen takia sen onkin niin hyvin jäänyt mieleen)

-Keskustorin McDonaldsin tienoilla tapahtui tämä, muistaakseni vielä niin että osapuolet olivat alunpitäen alkaneet kärhämöidä McDonaldsissa josta heidät oltiin heitetty ulos tms.

vasikka
Javier Pena
Viestit: 1847
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Muistan otsikot lehdissä ja sen, että kaikkia osallisia ei saatu rikosoikeudelliseen vastuuseen, kun olivat alle 15-vuotiaita.

jesse72
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 5:41 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja jesse72 »

Uhri oli lupaava jääkiekkoilija ja edessä olisi ollut peli seuraavana päivänä. Joukkue oli muistaakseni Ikurin Vire?

Kärhämää tuli ja uhri joutui skinien piirittämäksi. Iskuja sateli ja lopuksi joku tuikkasi veitsellä. Tekijä oli muistaakseni melkoinen ongelmatapaus. Kaapista löytyy tuo Alibi, jossa laaja reportaasi jutusta. Lisää joku päivä, ellei joku muu ehdi ennen.
Leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä

Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Miten mä taas muistaisin että tämä urheilija oli Hervannasta?

Sekoitan ehkä johonkin muuhun.

Sami

Viesti Kirjoittaja Sami »

Pystyttekö joku pistämään tuota juttua alibista tähän?

Siru
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2007 7:12 pm

Viesti Kirjoittaja Siru »

Sami kirjoitti:Pystyttekö joku pistämään tuota juttua alibista tähän?
Rikosposti nro. 12/91

Lauantaina 17-vuotiaan Juha-Pekka Juusolan piti vartioida ensimmäisen kerran Ikurin Vireen maalia B-junioreiden jääkiekko-ottelussa.
- Muista sitten herätä aamulla, poika sanoi isälleen ennen kuin lähti kavereineen kaupungille perjantai-iltana.

Tuota lätkämatsia ei Juhalle koskaan tullut, sillä häntäkin nuoremmat nahkapäälapset, skinheadit, pahoinpitelivät ja puukottivat lupaavan urheilijan hengiltä 5.10.1991 Tampereen keskustassa.

15-vuotias Ressuksi kutsuttu pulipää on vangittu Tampereen raastuvanoikeuden päätöksellä, mutta häntä nuorempi, toinen väkivallan pääpukareista selviytyy raa'asta rikoksestaan ilman oikeuskäsittelyä poikakodilla lastensuojeluviranomaisten ohjauksessa.

ryhmä skinheadeja vietti tapansa mukaisesti iltaa Tampereen keskustassa tavanomaisella päivystyspaikallaan McDonaldsin kulmalla. Pulipäät olivat ilmeisesti alkoholin vaikutuksen alaisena haastamassa riitaa illan myöhäisinä hetkinä. Heille tuli sanaharkkaa Juhan kanssa, joka nähtävästi huitaisi yhtä skiniä.

Pulipääjoukko hyökkäsi nyrkein ja monoin Juhan kimppuun ja pahoinpiteli häntä julmasti. Jääkiekkoilijaa lyötiin säälittä teräaseella useita kertoja.

Tajuton nuorukainen kiidätettiin Tays:aan, mutta hänen henkeä ei kyetty enää pelastamaan. Juha Juusola kuoli kesken leikkauksen.

sqeeze
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: To Touko 17, 2007 12:10 am

Viesti Kirjoittaja sqeeze »

Vähän ot:ksi mutta, ne on tosiaan aika nuoria kun ruvetaan mukaan tuohon skini touhuun. Muistan joskus kun olin varmaan siinä kahdeksantoista korvilla ja juttelin jonkun skini porukan kanssa Tampereen yössä, niin nuorin porukasta oli kutakuinkin kymmenen. Kun kysyin siitä, että mitä noin nuori tekee niiden mukana niin joku niistä vanhemmista jätkistä oli sen isoveli. Mutta silti kyllä kymmenen vuotias on aika nuori heilumaan pilottitakissa kaupungilla keskellä yötä. Ei siinä oikein voi lähteä ruusuista tulevaisuutta tälle pojalle povaamaan.

Itse tapauksesta sen verran, että olisi mielenkiintoista tietää mihin ovat päätyneet nämä skinit jotka aikanaan mäkkärin kulmalla heiluivat. Ja sen on muuten jännää skinienkin touhuissa, että lähes aina käydään porukalla yhden päälle. Aikankin näin julkisuudessa tapauksia kuvataan.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am

DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Itse jopa kunnioitan niitä skinejä jotka hakkaavat nekkuja jotka pilaavat Suomea. Ei, en kunnioita skinejä jotka tappoivat tuon urheilijanuorukaisen, mutta jonkun on sentään uskallettava tapella takasin nekkuja vastaan.

Kai sitten olen hieman rasisti, mutta vain somppuja kohtaan.

Joo, ja tälle http://www.youtube.com/watch?v=vPBCUIuuSsc nauroin paljon ku nekku lähti Suomalaista tuhatta ja sataa karkuun.

Olen pahoillani jos joku sai nyt minusta amis-nazi-apina-hintti-rasisti-homo käsityksen.
What you do... Makes you who you are.

Sami

Viesti Kirjoittaja Sami »

Oon todistanut tapausta missä kaksi sellaista hemmetinmoista kaappia, skinheadia hakkas kymmenen somaleista ja suomalaisista loppahousuista koostuvan jengin. :D Katteltiin pidemmältä... ei ollu neekereillä eikä loppahousuilla mitää mahollisuuksia vaikka samanikäisiä olivat kuin skinit ja yhellä nekrulla vielä veitsi kädessä mutta sillä veitsellä tää skinit leikkas korvan osittain neekeriltä irti. :P Pahan näköistä murjomista, siinä oli pojilla kasvot veressä ja skineillä ne rystyset.

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Ompa terveet ihanteet pojilla, vetää aika hiljaiseksi. No, onneksi ei täällä päin juuri näiden amis-skinien lisäksi näy katukuvassa nahkapäitä. Tiedäppä sitten kumpi "pilaa" enemmän Suomikuvaa, SUOMALAINEN skiniporukka joka teilaa SUOMALAISEN urheilijan vaiko aineissa riehuva ULKOMAALAIStaustainen henkilö?

Juttelin taannoin kaverini ukin kanssa joka oli rintamalla, sanoi että kaikkein eniten häntä kuvottaa nuo nahkapäät, oli vissiin lukenut uutisia. Ja mitä ite olen nuorempana törmännyt skineihin ja skinitappeluihin, kertakaan en ole nähnyt heidän hakkaavan tummaihoista, aina on ollut kohteena joku suomalainen. Pitäähän viha nyt johonkin purkaa tms. Huvittavia näkyjä on ollut kun työtön alkoholin suurkuluttaja skini paasaa suu vaahdossa miten neekerit ei tee töitä ja nostaa soskunrahoja, pata kattilaa soimaa. Toinen huvittava tilanne oli ku lapsuuden ystäväni joka oli hyvin antaumuksellinen skinihead (n. 13-20 ikävuodet) purkautui kännissä miten paljon sitä hävettää oma menneisyys.J

os miettisi niin, että skinien tarkoitus olisi kohdistaa väkivaltaa rikollisiin ulkomaalaisiin tai edes ulkomaalaisiin niin miten hyvin moinen onnistuu käytännössä, miten paljon muita lieveilmiöitä he synnyttää ja hyötyykö Suomi loppupeleissä millään tavalla moisesta "valkoisesta terrorimista" vaiko häviääkö? Oma veikkaus on, että enemmän haittaa Suomella on tuommoisesta aktivismista, pyrkisivät oikeasti vaikuttamaan eivätkä leikkimään huligaaneja.

Sori miedosta offtopicista.

sqeeze
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: To Touko 17, 2007 12:10 am

Viesti Kirjoittaja sqeeze »

Juu siis ei mullakaan perjaatteessa ole mitään skinejä vastaan. Lukiossa oli kaksi samaan aikaan ja molemmat oli todella asiallisia kavereita. Toinen on edelleen hyvä ystävä. Mutta minulla olikin tuolla aikaisemmassa kirjoituksessa tuo lause, että julkisuudessa tapauksia usein kuvataan niin, että iso skini joukko hakkasi/tappoi yhden. Ja niinhän tässä kyseisessäkin tapauksessa oli käynyt.

Ja sinänsä skinit voi varmaan jakaa karkeasti kahteen porukkaan. Eli niihin jotka ovat skinejä aatteen takia ja ovat isänmaallisia. Sekä niihin jotka haluvat lähinnä hakata tummaihosia tai ketä nyt ikinä sattuu tielle osumaan. Voisi olettaa tähän kyseiseen verityöhön syyllistyneiden olleen tämän jälkimmäisen porukan edustajia.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am

DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Sami kirjoitti:Oon todistanut tapausta missä kaksi sellaista hemmetinmoista kaappia, skinheadia hakkas kymmenen somaleista ja suomalaisista loppahousuista koostuvan jengin. :D Katteltiin pidemmältä... ei ollu neekereillä eikä loppahousuilla mitää mahollisuuksia vaikka samanikäisiä olivat kuin skinit ja yhellä nekrulla vielä veitsi kädessä mutta sillä veitsellä tää skinit leikkas korvan osittain neekeriltä irti. :P Pahan näköistä murjomista, siinä oli pojilla kasvot veressä ja skineillä ne rystyset.
Itseäni monesti kuvottaa tappelut, mutta tuon olisin halunnu nähdä!
What you do... Makes you who you are.

Sutherland
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2007 6:03 am

Viesti Kirjoittaja Sutherland »

Kiitos Sirulle!
sqeeze kirjoitti:Vähän ot:ksi mutta, ne on tosiaan aika nuoria kun ruvetaan mukaan tuohon skini touhuun. [...] Mutta silti kyllä kymmenen vuotias on aika nuori heilumaan pilottitakissa kaupungilla keskellä yötä. Ei siinä oikein voi lähteä ruusuista tulevaisuutta tälle pojalle povaamaan.
Tästä täysin samaa mieltä.
sqeeze kirjoitti:Itse tapauksesta sen verran, että olisi mielenkiintoista tietää mihin ovat päätyneet nämä skinit jotka aikanaan mäkkärin kulmalla heiluivat.
Tämä olisi todellakin mielenkiintoista tietää. Itse asiassa yksi noista tuossa skinipoppoosta olleista oli luokallani, mutta tuon viikonlopun jälkeen katosi koulustamme vähin äänin johonkin laitokseen. Mitä olen henkilöstä kuullut juttua tuon jälkeen, niin kovin hyvin hänellä ei ole mennyt. No, eipä mennyt ennen tuota tapaustakaan :?
DonHessu kirjoitti:Itse jopa kunnioitan niitä skinejä jotka hakkaavat nekkuja jotka pilaavat Suomea.
Minä en. Voisiko tämänkaltaiset^ kommentit pitää jossain muussa topikissa? Tässä kun nyt oli tarkoitus keskustella rikoksesta, eikä jostain täysin aiheeseen kuulumattomasta skinit vs. maahanmuuttajat -jaadajaadasta.
Viimeksi muokannut Sutherland, Ke Heinä 25, 2007 6:39 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sutherland
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2007 6:03 am

Viesti Kirjoittaja Sutherland »

Siru kirjoitti:15-vuotias Ressuksi kutsuttu pulipää on vangittu Tampereen raastuvanoikeuden päätöksellä
Ai noin nuori :shock: Muistin, että olisi ollut muutaman vuoden vanhempi...

DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Okei sori.
What you do... Makes you who you are.

Vastaa Viestiin