Kuka levittää myrkytettyjä nakkeja Kuopiossa?

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Pizzaman
Sofia Karppi
Viestit: 433
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 8:49 am

Re: Kuka levittää myrkytettyjä nakkeja Kuopiossa?

Viesti Kirjoittaja Pizzaman »

Mulla on se käsitys, että tässäkin ketjussa kommentoinut henkilö - joka on saatu kiinni myrkkylihapullista verekseltään Espoossa - on mies. Tästä on kyllä jo vuosia aikaa.

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kuka levittää myrkytettyjä nakkeja Kuopiossa?

Viesti Kirjoittaja meitzi »

damfin kirjoitti:Minun uskoakseni nämä myrkkynakkien kanssa touhuajat ovat useimmiten vanhempia rouvia jotka kyllä itse teosta tavattaessa saattavat olla kovaäänisiä ja pahansuisia, mutta tuskin niistä muuta vaaraa aikuisille ihmisille on.
En mä kyllä heti olisi ajatellut putsaria, bronsonia tai poliisimestarisisua vanhana rouvana, mutta toisaalta nyt kun asian mainitsit, niin kyllähän kaikki verhonheiluttajaämmän tunnusmerkit täyttyvät.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10563
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kuka levittää myrkytettyjä nakkeja Kuopiossa?

Viesti Kirjoittaja damfin »

meitzi kirjoitti:
damfin kirjoitti:Minun uskoakseni nämä myrkkynakkien kanssa touhuajat ovat useimmiten vanhempia rouvia jotka kyllä itse teosta tavattaessa saattavat olla kovaäänisiä ja pahansuisia, mutta tuskin niistä muuta vaaraa aikuisille ihmisille on.
En mä kyllä heti olisi ajatellut putsaria, bronsonia tai poliisimestarisisua vanhana rouvana, mutta toisaalta nyt kun asian mainitsit, niin kyllähän kaikki verhonheiluttajaämmän tunnusmerkit täyttyvät.
Minun käsittääkseni puhuminen ja tekeminen ovat eri asia, eikä minulla ollut tietoa siitä että putsari, bronson, ja poliisimestarisisu olivat itsekin levitelleet myrkkynakkeja. Joka tapauksessa tuollainen nakkien myrkyttely on akkamaista touhua ja minulla on jotenkin sellainen muistikuva että joskus joku rouva oli tuollaiseen syyllistynyt.

Pizzaman
Sofia Karppi
Viestit: 433
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 8:49 am

Re: Kuka levittää myrkytettyjä nakkeja Kuopiossa?

Viesti Kirjoittaja Pizzaman »

damfin kirjoitti:Minun käsittääkseni puhuminen ja tekeminen ovat eri asia, eikä minulla ollut tietoa siitä että putsari, bronson, ja poliisimestarisisu olivat itsekin levitelleet myrkkynakkeja. Joka tapauksessa tuollainen nakkien myrkyttely on akkamaista touhua ja minulla on jotenkin sellainen muistikuva että joskus joku rouva oli tuollaiseen syyllistynyt.
Tätä juippia on luonnehdittu ihmisaraksi. Ja voi mieskin olla akkamainen.

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Kuka levittää myrkytettyjä nakkeja Kuopiossa?

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Eläinten käyttäytymistutkijan mukaan koiranmyrkyttäjiä löytyy tasaverroin niin miehistä kuin naisista, hän ei tuo esiin jomman kumman ryhmän yliedustusta. Lisäksi koiranmyrkyttäjiä löytyy yhteiskunnan rikollisista aina ylemmän luokan tyyppeihin asti, tutkijan mukaan.
.... And when dog poisoners are caught they often defy profiling based on superficial features — men and women are equally represented, and they run the gamut of society from habitual criminals to upper class individuals. ...


https://www.dogster.com/lifestyle/dog-h ... oison-dogs

Lisäksi mitä tulee trollaamiseen silloin kun se on elämäntapana/lempipuuhana, niin todellakin yhteys sadistiseen käytökseen on kartoitettu tutkimuksessa. Lisää aiheesta linkin takaa.
"... the associations between sadism and GAIT (Global Assessment of Internet Trolling) scores were so strong that it might be said that online trolls are prototypical everyday sadists." ....
https://www.psychologytoday.com/intl/bl ... nd-sadists

Ei ole tietenkään ok trollaamisen nimissä yllyttää muita myrkyttämään eläimiä eikä muutenkaan trollata siihen tyyliin, että jos samoin tekisi esimerkiksi kouluampumisten taikka terrorismiuhkauilujen kanssa olisi virkavalta jo kuulolla.

Laitan eri postauksen meneillä olevasta koirien myrkytystilanteesta. Kyse on sairaasta ja tuomittavasta rikollisuudesta eikä aihe tarvitse mitätöintiä ja provoamista trollien taholta, hankkikaa kiksinne terveemmin/ylläpito reagoimaan tahalliseen provoiluun ja trollaamiseen.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Kuka levittää myrkytettyjä nakkeja Kuopiossa?

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Kotkan alueelta uutisointia:
Myrkky tappanut kolme koiraa samalta tieltä – asukkaat pelkäävät, että liikkeellä on sarjamyrkyttäjä
Useat koirat ovat saaneet myrkytysoireita Ruonalan ja Karhuvuoren alueella Kotkassa.
...


https://yle.fi/uutiset/3-10766749

Espoossa Nuottalahden ja -niemen seudulla viskelty kirurgin veitsen vaihtoteriä/mattoveitsen teriä taikka askateluteriä jonkun pihalle ja luontoon.

Imatralla löydetty rotanmyrkkyä lasten leikkipuiston vierestä. https://esaimaa.fi/uutiset/lahella/aa9e ... PdVQqvhtko

Helsingin Kontulassa koira kuollut eläinlääkärin epäilemänä myrkkyyn.

Tilanteita päivitetään ja seurataan FB:n Myrkkyvaroitus koirille - sivulla. Häiriköt sitten jättäkää surun & huolen ihmiset ja hyödyllinen sivu rauhaan.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kuka levittää myrkytettyjä nakkeja Kuopiossa?

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Noin niin kuin yleensä samat ihmiset, jotka fantasioivat eläinten myrkytyksistä myöhemmin kunnostautuvat fantasioinnilla ihmisten myrkyttämisistä tai satuttamisista.

Olisi ihan jees, jos tilanteeseen reagoitaisiin ajoissa ja suljettaisiin yhteiskunnalta laitoshoitoon jo siinä vaiheessa, kun fantasiat kohdistuvat eläimiin.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

OscM
Poliisikoira Rex
Viestit: 266
Liittynyt: Su Maalis 06, 2016 10:34 pm

Re: Kuka levittää myrkytettyjä nakkeja Kuopiossa?

Viesti Kirjoittaja OscM »

Lassie:
Espoossa Nuottalahden ja -niemen seudulla viskelty kirurgin veitsen vaihtoteriä/mattoveitsen teriä taikka askateluteriä jonkun pihalle ja luontoon.

Imatralla löydetty rotanmyrkkyä lasten leikkipuiston vierestä. https://esaimaa.fi/uutiset/lahella/aa9e ... PdVQqvhtko

Helsingin Kontulassa koira kuollut eläinlääkärin epäilemänä myrkkyyn.

Tilanteita päivitetään ja seurataan FB:n Myrkkyvaroitus koirille - sivulla.
Niin myrkyt kuin terävätkin esineet voi hyvinkin todennäköisesti päätyä pienten lasten käsiin/suuhun. Mitä helvettiä oikein on meneillään...

putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4718
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: Kuka levittää myrkytettyjä nakkeja Kuopiossa?

Viesti Kirjoittaja putsari »

putsari kirjoitti:Sairas kusipää tietenkin, mutta kuka? Jos tiedätte, älkää ilmoittako poliisille, vaan hoitakaa oman käden oikeutena.
Älykkyysosamäärän täytyy olla huomattavasti alle kuudenkymmenen mikäli saa tuosta aloituksesta mielikuvan, että aloittaja jotenkin olisi koirien myrkytykseen myönteisesti suhtautuva. :roll:
Karvasvarvas kirjoitti:
Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti:
Ke Joulu 28, 2022 8:43 am
Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.

Vastaa Viestiin