Jyväskylä: Hurjastelija ajoi herttaisen mummon kuoliaaksi
Re: Jyväskylä: Hurjastelija ajoi herttaisen mummon kuoliaaks
Etujarru teho n. 75% ja takajarru n. 25%.
MotoGPssä jyrkkään mutkaan tullaan sopivasti "sladissa" koska suoralla halutaan olla maximi aika ja jotta mutkan tiukkuus loivenisi ja lähtönopeus mutkasta saataisiin maksimaaliseksi.
MotoGPssä jyrkkään mutkaan tullaan sopivasti "sladissa" koska suoralla halutaan olla maximi aika ja jotta mutkan tiukkuus loivenisi ja lähtönopeus mutkasta saataisiin maksimaaliseksi.
- CharlesBronson
- Jessica Fletcher
- Viestit: 3122
- Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm
Re: Jyväskylä: Hurjastelija ajoi herttaisen mummon kuoliaaks
Se, että joku tekee asiat toisin, ei tarkoita sitä, että se olisi yleinen käytäntö.Esa Gee kirjoitti:Moottorijarrutus on eri asia, mutta katsotaan nyt niitä videoita.CharlesBronson kirjoitti: Katsohan tarkemmin niitä motogp-videoitasi.
Kumpaakin jarrua käytetään. Ja ihan yhtäaikaa. Oikeassa suhteessa tietenkin.
Tosin moottorijarrutus voi monessa kohtaa korvata takajarrun käytön.
https://m.youtube.com/watch?v=JXQiHZ1av4Q
Kannattaisi sinullakin mennä jakamaan ”tietojasi” gp varikolle. Olisitte ursan kanssa varmasti oikea dream team
it's my car !
-
- Susikoski
- Viestit: 49
- Liittynyt: La Heinä 20, 2019 6:08 pm
Re: Jyväskylä: Hurjastelija ajoi herttaisen mummon kuoliaaks
Autoilija ei käytä vilkkua, mutta spandex ei käytä järkeä. Jos autossa edellä syttyy jarruvalot niin mitähän mahtaa tapahtua? Muutama vinkki: Auto pysähtyy? Auto hiljentää vauhtia? Auto kääntyy? Jos edessä ei ole liikennevaloja niin mikähän edellisistä on todennäköisin?Esa Gee kirjoitti:Auto on max 20 metriä pyörän edellä. Jarruvalot syttyvät ja samanaikaisesti kääntää oikealle, ilman vilkkua leikaten pyöräilijän eteen. Mitä ennakointimahdollisuutta pyöräilijällä oli?SOL-palvelut kirjoitti:
Tuossa videollahan autoilija on jo eellä? Sitten syttyy jarruvalot pyöräilijän edellä mikä on yleensä pysähtymisen, tai kääntymisen merkki? Pyöräilijä reagoi tapahtumaan vasta, kun auto kääntyy eteen..
..kyllä liikennettä saa ja kannattaa havannoida spandexhomonkin.
Kävin vilkaisemassa fb ryhmää ”minä pysäköin pyörätielle”. Voi kettu että nauroin makeasti, kaikenlaisia hörhöjä sitä onkin olemassa. Et muodosta poikkeusta, edustat vain toista ääripäätä.
Ja ei, en ole spandexhomoilun ystävä, harrastaja tai puolesta puhuja, ennemminkin päinvastoin.
Spandex ei reagoi ennen auton kylkeä edessään mitenkään ja sitten hätäpaskajarrutus ja sarvien yli Minä tykkään Spandexpyöräilijöistä, he tuovat iloa päivään kuten tämäkin esimerkki osoitti.
Re: Jyväskylä: Hurjastelija ajoi herttaisen mummon kuoliaaks
Eli tässä jarrutetaan 75% tehollatötterö kirjoitti:Etujarru teho n. 75% ja takajarru n. 25%.
MotoGPssä jyrkkään mutkaan tullaan sopivasti "sladissa" koska suoralla halutaan olla maximi aika ja jotta mutkan tiukkuus loivenisi ja lähtönopeus mutkasta saataisiin maksimaaliseksi.
https://m.youtube.com/watch?v=JXQiHZ1av4Q
Paska tasoista sakkia, kun mm titteleitä kahmitaan noinkin heikoilla jarruilla. Mutta ei se mitään, täältähän lähtee kohta joukkueellinen mirfolaisia neuvomaan marquesia oikesoppisen jarrutustekniikan suhteen.
Re: Jyväskylä: Hurjastelija ajoi herttaisen mummon kuoliaaks
Mitenkään pyöräilijää puolustamalla niin autoilija on tuon videon paskoja.
Täysin yksiselitteisesti ja ne jotka ovat muuta mieltä saavat olla mutta näontarkastaminen ei olisi pahitteeksi.
Tosin mitäpä sillä näölläkään tekee jos sieltä johtimet eivät johda mihinkään.
Täysin yksiselitteisesti ja ne jotka ovat muuta mieltä saavat olla mutta näontarkastaminen ei olisi pahitteeksi.
Tosin mitäpä sillä näölläkään tekee jos sieltä johtimet eivät johda mihinkään.
Re: Jyväskylä: Hurjastelija ajoi herttaisen mummon kuoliaaks
Sun MotoGpssä on tosiaan vaan etujarru.Esa Gee kirjoitti:Eli tässä jarrutetaan 75% tehollatötterö kirjoitti:Etujarru teho n. 75% ja takajarru n. 25%.
MotoGPssä jyrkkään mutkaan tullaan sopivasti "sladissa" koska suoralla halutaan olla maximi aika ja jotta mutkan tiukkuus loivenisi ja lähtönopeus mutkasta saataisiin maksimaaliseksi.
https://m.youtube.com/watch?v=JXQiHZ1av4Q
Paska tasoista sakkia, kun mm titteleitä kahmitaan noinkin heikoilla jarruilla. Mutta ei se mitään, täältähän lähtee kohta joukkueellinen mirfolaisia neuvomaan marquesia oikesoppisen jarrutustekniikan suhteen.
Ilmankos et ole jatkossa !
-
- Susikoski
- Viestit: 49
- Liittynyt: La Heinä 20, 2019 6:08 pm
Re: Jyväskylä: Hurjastelija ajoi herttaisen mummon kuoliaaks
Toki 100% etujarrulla, mutta takajarru on 25-30% etujarrun tehoista. Tämänhän sinä tiesitkin?Esa Gee kirjoitti:Eli tässä jarrutetaan 75% tehollatötterö kirjoitti:Etujarru teho n. 75% ja takajarru n. 25%.
MotoGPssä jyrkkään mutkaan tullaan sopivasti "sladissa" koska suoralla halutaan olla maximi aika ja jotta mutkan tiukkuus loivenisi ja lähtönopeus mutkasta saataisiin maksimaaliseksi.
https://m.youtube.com/watch?v=JXQiHZ1av4Q
Paska tasoista sakkia, kun mm titteleitä kahmitaan noinkin heikoilla jarruilla. Mutta ei se mitään, täältähän lähtee kohta joukkueellinen mirfolaisia neuvomaan marquesia oikesoppisen jarrutustekniikan suhteen.
- CharlesBronson
- Jessica Fletcher
- Viestit: 3122
- Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm
Re: Jyväskylä: Hurjastelija ajoi herttaisen mummon kuoliaaks
Kyllä.Esa Gee kirjoitti:Eli tässä jarrutetaan 75% tehollatötterö kirjoitti:Etujarru teho n. 75% ja takajarru n. 25%.
MotoGPssä jyrkkään mutkaan tullaan sopivasti "sladissa" koska suoralla halutaan olla maximi aika ja jotta mutkan tiukkuus loivenisi ja lähtönopeus mutkasta saataisiin maksimaaliseksi.
https://m.youtube.com/watch?v=JXQiHZ1av4Q
Noin 75% kokonaisjarrutehosta.
Ehkä jopa 80%.
it's my car !
Re: Jyväskylä: Hurjastelija ajoi herttaisen mummon kuoliaaks
Tötterö, Bronsoni ja solin siivooja menee nyt neuvomaan maailman mestaria, että kuinka takajarrulla jarrutetaan prosentteja sen ollessa ilmassa.
Videon tilanteessa pyöräilijällä oli kaksi huonoa vaihtoehtoa, joista valitsi inhimillisesti sen yli jarruttamisen.
Videon tilanteessa pyöräilijällä oli kaksi huonoa vaihtoehtoa, joista valitsi inhimillisesti sen yli jarruttamisen.
Re: Jyväskylä: Hurjastelija ajoi herttaisen mummon kuoliaaks
^ Tuohon lentävän spandexin videoon ja syyllisyyteen, ennenkuin tappelette siitä vilkusta ja sen käyttämättömyydestä, joka toki on autoilijan virhe, niin ensin kannattaa pohtia että kuinka se sääntö siitä liikkuvan ajoneuvon oikealta puolelta ohittamisesta menikään, sitten voikin miettiä että kuinka se spandexhomo tuohon lentävään tilanteeseen ajautuikaan, mahtoiko kenties ajatella sujahtavansa lennokkaasti sen hidastavan auton ohi sieltä oikealta puolelta liikennesäännöistä välittämättä.
Re: Jyväskylä: Hurjastelija ajoi herttaisen mummon kuoliaaks
Tässä on huomio! Hyvä! Jos turvaväli olisi ollut kunnossa ja spandex pyöräillyt auton perässä, ei sivulla hänen ei olisi edes tarvinnut jarruttaa. Tosiaan tämähän ei ollut pyörätiellä vaan autotiellä, jolloin häntä koskee samat säännöt kuin autojakin. Pyöräilykortti takaisin!damfin kirjoitti:^ Tuohon lentävän spandexin videoon ja syyllisyyteen, ennenkuin tappelette siitä vilkusta ja sen käyttämättömyydestä, joka toki on autoilijan virhe, niin ensin kannattaa pohtia että kuinka se sääntö siitä liikkuvan ajoneuvon oikealta puolelta ohittamisesta menikään, sitten voikin miettiä että kuinka se spandexhomo tuohon lentävään tilanteeseen ajautuikaan, mahtoiko kenties ajatella sujahtavansa lennokkaasti sen hidastavan auton ohi sieltä oikealta puolelta liikennesäännöistä välittämättä.
Re: Jyväskylä: Hurjastelija ajoi herttaisen mummon kuoliaaks
Ei vaan meinaan, että käsijarrua olisi kannattanut "pumpata" niin, että vauhti ensin hidastuu. Vai kuuluuko mielestäsi polkupyörän pyörähtää ympäri eturenkaan varassa ja heittää pyöräilijä satulasta joka kerta, kun pyöräilijä jarruttaa? (Äkkijarrutuksen takiako pyöräilijät käyttävät kypäriä?) Mutta pyöräilijä oli toisaalta niin lähellä autoa, ettei sekään olisi paljoa auttanut.Esa Gee kirjoitti:Ok, meinaatko, että olisi sitten pysähtynyt takajarrulla?URSA kirjoitti:En näe videolla mitään ohittamista. Pyöräilijä lentää, koska jarruttaa vain etupyörän jarrulla ja siksi pyörä lentää ympäri ilman kosketusta autoon. Liian lyhyt turvaväli.
Katsoppa vaikka motogp videoita, niin ei siellä takajarrulla ole -mitään- virkaa kovissa jarrupaikoissa. Takapyörät irtoaa asfaltista jarruttaessa. Vai eikö ne vain ole vielä ”tajunneet” käyttää niitä.
Sinuna menisin markkinoimaan osaamistasi gp varikolle. Siellä varmuudella olisi kiinnostusta ja maksukykyä jarrutusmatkojen lyhentämiseen.
Videolla autoilija törttöilee ja kääntyy äkisti pyöräilijän eteen, mutta törmäystä ei tapahdu vaan pyörä lentää ympäri jarruttaessa, koska pyörän vauhti on niin kova ja väli edellä ajavaan autoon on olematon vauhtiin nähden. Video toimii esimerkkinä kovan vauhdin vaaroista.
Re: Jyväskylä: Hurjastelija ajoi herttaisen mummon kuoliaaks
Voisi olla ajokortti ihan aiheellinen autoilijoillekin, sattui esim. tämä nyt silmään - hurjastelija ajoi herttaisen vanhuksen kuoliaaksi:Wileda kirjoitti:Voisi olla hyvä, että pyöräilyynkin vaadittaisiin ajokortti. Vaikuttaa siltä, ettei näillä kaikkein vaarallisimmilla pyöräilijöillä oikein ole käsitystä ollenkaan miten siellä liikenteessä tulisi mennä ja käyttäytyä. Ajokortin hinta voisi olla, vaikka 500€. Valtio saisi samalla tuloja interreilaajien elättämiseen.
"85-vuotias polkupyöräilijä kuoli törmäyksessä auton kanssa pyörätien jatkeella Riihimäellä
Autoilijaa epäillään liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kuolemantuottamuksesta.
Elina Pikkarainen HS
Julkaistu: 21.7. 10:06
POLKUPYÖRÄILIJÄ kuoli pyörätien jatkeella tapahtuneessa kolarissa henkilöauton kanssa lauantaina Riihimäellä, tiedotti poliisi sunnuntaina.
Onnettomuus tapahtui Uramossa Riihimäellä iltapäivällä. Henkilöauton noin 35-vuotias kuljettaja törmäsi suojatiellä pyörätien jatkeella pyöräilleeseen noin 85-vuotiaaseen mieheen.
Autolla ajanut nainen oli tiedotteen mukaan tullut stop-merkillä varustettuun risteykseen, muttei ollut huomannut oikealta pyörätietä pitkin tullutta noin 85-vuotiasta polkupyöräilijää. Pyöräilijä törmäsi auton oikeaan etukulmaan ja kaatui.
Mies kuoli paikan päällä elvytyksestä huolimatta.
POLIISI ja liikenneonnettomuustutkintalautakunta tutkivat tapahtunutta.
Autoilijaa epäillään liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kuolemantuottamuksesta."
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006180033.html
Re: Jyväskylä: Hurjastelija ajoi herttaisen mummon kuoliaaks
Ehkäpä naisille ei pitäisi myöntää ajokortteja. Ehkä ajatteli, että STOP = selfietime?Autolla ajanut nainen oli tiedotteen mukaan tullut stop-merkillä
-
- James Bond (Daniel Graig)
- Viestit: 17103
- Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am
Re: Jyväskylä: Hurjastelija ajoi herttaisen mummon kuoliaaks
Toisin kuin sanot, niin ajokorttihan on autoilijalle aiheellinen. Ehkä sen päivitys useammin olisi aiheellinen. Sana hurjastelija ei käy tässä laatuun, sillä kuljettajan ei ole mainittu ajaneen olosuhteisiin eikä rajoitukseen nähden liian kovaa, vaan hän oli jättänyt huomioimatta pakollista pysähtymistä osoittavan liikennemerkin.dlf kirjoitti:Voisi olla ajokortti ihan aiheellinen autoilijoillekin, sattui esim. tämä nyt silmään - hurjastelija ajoi herttaisen vanhuksen kuoliaaksi:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006180033.html
- Oikeudessa on muistaakseni olemassa jopa ennakkopäätös siitä, että kolmiomerkin takaa tullutta ei tuomittu, vaikka päätietä ajanut törmäsi häneen, sillä päätietä ajaneen nopeus oli niin suuri, että sivutieltä tullut olisi ehtinyt normaalisti reiluisti "alta pois".
- Mutta tuskinpa iäkäs pyöräilijä ajoi sentään niin kovaa. Kyseessähän ei ollut putkinäköinen spandex-kuski.
Mutta huomasitteko;
Versus ketjun aihe;Autoilijaa epäillään liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kuolemantuottamuksesta.
Jos ajaa fillarilla kuoliaaksi ei kuolemantuottamusepäilyjä, eikä oteta edes nimeä poliisin toimesta talteen, mutta vastaava autolla, niin......pyöräilijää epäillään liikenneturvallisuuden vaarantamisesta
Yhtä kaikki; kumpainenkin huolimattomuudesta ja välinpitämättömyydestä johtuvia liikennekuolemia.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!