Katiska-vyyhti: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
oldstyle
Hetty Wainthropp
Viestit: 487
Liittynyt: Pe Elo 18, 2017 6:44 am

Re: Sofia Belorfin luxuselämälle takapakkia - rahanpesuepäil

Viesti Kirjoittaja oldstyle »

Daddy Slam kirjoitti: Kertoisitko tälläiselle vatipäälle, että mitä pitäisi miettiä?
Itse olen ihmetellyt kahta asiaa tässä casessa.

2. Miksi käräjäoikeus käsitteli asian salaisena

Tässä ketjussa Sofian syyllisyys on suurimmalle osalle itsestäänselvyys. Minulle se ei ole. Perustelut olen moneen kertaan sanonut.

T. Yks vatipää
Vastaus kysymykseen on: Epäillyn pyynnöstä.

Ei kai syyllisyys ole mikään itsestäänselvyys, mutta toisaalta joidenkin mielestä syyttömyys vaikuttaa olevan.
Oikeaa tietoa tulee varmasti aikanaan.
Lamminsuo
Nikke Knakkertton
Viestit: 164
Liittynyt: Su Elo 21, 2016 12:25 am

Re: Sofia Belorfin luxuselämälle takapakkia - rahanpesuepäil

Viesti Kirjoittaja Lamminsuo »

Hmm, kun tällästä alkaa touhuamaan, eikö sitä missään välissä tuumailen että tästä voi jäädä kiinnikin? Kun tuntuu että jos homma on tarpeeksi isolla niin käry voi käydä. Ei nuo viranomaisetkaan ihan tyhmiä kuitenkaan ole.
TuskaistaTietoa
Axel Foley
Viestit: 2312
Liittynyt: Ke Touko 20, 2015 9:34 pm

Re: Sofia Belorfin luxuselämälle takapakkia - rahanpesuepäil

Viesti Kirjoittaja TuskaistaTietoa »

Monilla tässä maassa ihan hirveä kontrolli tarve. Kuinka tuntuisikin hyvältä saada vielä kaiken päälle kusetettavilta hyväksyntää.

Minun mielipidettäni, että Sofia ja Nikon isä tiesivät huumekaupoista on jo tässä vaiheessa lähes lukittu. Ainoastaan jotkut hyvin erikoiset uudet seikat muuttaisivat näkökantojani. Käytännössä tarkoittaisi sitä, etten ostaisi Nikon isän yrityksiltä mitään. Enpä olisi muutenkaan ostamassa, joten se siitä.

Oikeudenkäynnit sitten erikseen niissä puolustus yrittää kusettaa minkä pystyy, ja osin asianajajan kyvykkyyden perusteella ratkeaa uskotaanko puolustuksen horinoita, vai tutkinnan löytöjä.
Viimeksi muokannut TuskaistaTietoa, Ke Heinä 24, 2019 5:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Silli
Axel Foley
Viestit: 2178
Liittynyt: La Elo 25, 2018 12:28 pm

Re: Sofia Belorfin luxuselämälle takapakkia - rahanpesuepäil

Viesti Kirjoittaja Silli »

AnitaBlake kirjoitti:
TuskaistaTietoa kirjoitti:
Alibion kirjoitti:En tiedä mikä näitä huumeitten välittäjiä ja muita rikoksia tehneitä vetää tuonne Espanjaan. Itsekin pari ihmistä tiedän jotka rikoksia tehneet ja tuonne muuttaneet.
Onko kotimaassa vaan alkanut maa polttaan jalkojen alla vai mitä?? Onko kiinnijäämisriski Espanjassa pienempi??
Huumeet reilusti halvempia.
Espanja toimii myös yhtenä isona porttina huumeiden tuonnille Eurooppaan - sielä on oltava missä bisnes tapahtuu. Ja kun onnistuu tekemään rahaa niin sielä on helppo soluttautua luksuselämään koska juurikin Marbellan alueella Aurinkorannikolla on paljon rikkaita muualta Euroopasta tulleita. Jos eivät koko aikaisesti asu niin ainakin on omat huvilat. Kukaan ei ihmettele sielä Ferrareita, Rolexeja, tuhannen neliön taloja missä pidetään isoja juhlia, Louis Vuittoneita tai satojen eurojen shampanjapullon tilaamista kippolassa.
Tässä ketjussa linkattiin aiemmin espanjalaiseen lehteen, joka oli uutisoinut Nikon & Sofian pidätyksistä englannin kielellä. Luin sitä ja lehti alkoi tyrkyttää minulle myös toista artikkeliaan. Lukaisin jälkimmäisenkin artikkelin ja siinä kerrottiin, että etenkin Gibraltarin alue aivan Espanjan eteläosassa on alkanut muuttua Espanjan Kolumbiaksi Escobarin vallan aikana. Siellä toimivat niin latinokartellit, venäläiset ryhmittymät kuin perinteiset euroliigatkin. Väkivaltaa on kuulemma paljon. Sitä pelkäävät jo ne tavalliset paikalliset, jotka eivät millään tavalla ole huumebisneksissä itse mukana.

Lukekaa itse: https://www.theolivepress.es/spain-news ... o-escobar/

Tässä on kyseisen lehden julkaisema kuva Niko Ranta-ahosta, jonka pärstää ei ole kai vielä tässä ketjussa esitelty. Käsittääkseni kuva on Nikon somessa julkaisema selfie.
Liitteet
NIKO-2-696x696.jpg
NIKO-2-696x696.jpg (96.82 KiB) Katsottu 4359 kertaa
Minamary
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: La Huhti 07, 2018 9:41 pm

Re: Sofia Belorfin luxuselämälle takapakkia - rahanpesuepäil

Viesti Kirjoittaja Minamary »

Daddy Slam kirjoitti:( Niin siis ei kai tuosta ole kukaan eri mieltä. Jokainen on ymmärtänyt, että vangitseminen pelkästään tuottamuksellisesta rahanpesusta on liioiteltua. Mutta kun asia on salainen, niin se on salainen. Suurelle yleisölle on tiedotettu vain tuo syy. Onko Sofia syyllinen vai syytön, mistäs minä sen tietäisin. ) suluissa nim.merk Minamaryn tekstiä.

Salassapitoon täytyy olla erityisen painavat syyt.
Käräjäoikeus ei voi oikeusvaltiossa löyhin perustein salata päätöksiään ilman että oikeusturva horjuu. Tämän pitäisi olla itsestäänselvyys.
Sofian tilalla voisi olla siis kuka tahansa. Tästä mielestäni kysymys.
Aika monessa tänne linkitetyssä uutisessa lukee: "Rikoksesta epäillyt ja tutkinnanjohtaja puolsivat molemmat pyyntöä salaisesta käsittelystä." Eli Sofia ja Niko itsekin halusivat salaisen käsittelyn. Sofian tilalla voisi toki olla kuka tahansa. Siis ihan kuka tahansa, joka olisi tähän tapaan keskellä hyvin laajaa rikoskokonaisuutta, jossa on poikkeuksellisia elementtejä, kansainvälistä huumekauppaa ja helvetin enkeleitä kaverikuvissa.
Avatar
myrskylyhty
Harjunpää
Viestit: 320
Liittynyt: To Kesä 28, 2018 4:01 pm

Re: Sofia Belorfin luxuselämälle takapakkia - rahanpesuepäil

Viesti Kirjoittaja myrskylyhty »

Martina Aitolehti julkaisi kuvan: Vapaa kuin perhonen – Fani kyselee: ”Kuittaus Belórfille?
Tänään klo 17:21
Martina Aitolehti on hehkuttanut Instagramissa hyvää oloaan ja on julkaissut hempeilykuvan Stefan-rakkaansa kanssa.
Martina Aitolehti kertoo videolla some-maailmasta.
Vielä kaksi viikkoa sitten Martina Aitolehti kertoi Instagramissa itkeneensä kohuotsikoiden vuoksi.

Martinan piinaviikko alkoi, kun Seiska uutisoi Martinan häiriökäyttäytymisestä Sara Sieppiä kohtaan Ruisrockin vip-tiloissa.

Seuraavana päivänä Iltalehti uutisoi, että Martina joutuu käräjille kortitta ajosta. Hän oli menossa kynsihuoltoon, kun poliisi sakotti häntä ajokortitta ajosta.

Lopulta teräsnainen pyyhki kyyneleensä ja kertoi Instagramissaan keskittyvänsä pelkästään hyviin asioihin.

Kuhertelua Stefanin kainalossa
Viimeisen viikon ajan Martina on tehnyt niin kuin lupasi. Tuoreimmissa Instagram-kuvissa hän suorastaan hehkuu hyvää oloa.

Hellepäivistä Martina on nauttinut perheen veneellä. Hän on julkaissut huiman kuvan, jossa hän hyppää katolta mereen.

Lisäksi Martina on julkaissut jo toistamiseen lyhyen ajan sisällä yhteiskuvan hänestä ja Stefanista.

Kuvassa Stefan halaa Martinaa. Tällaista hempeilykuvaa pariskunnasta tuskin koskaan on julkaistu.

Triathlonia treenaava Martina on tyytyväinen kuluneeseen kauteensa.

– Fiilis kun kausi on paketissa, treenimotivaatio huipussa ja saat keskittyä perheeseen ja ystäviin, Martina iloitsee Stefaninsa kainalossa.

– Tää kausi toi mukanaan valtavasti varmuutta ja tietty kokemusta lisää jokaiseen lajiin. Tästä on enemmän kun hyvä jatkaa seuraavaan kauteen, kroppa ehjänä ja kunto huipussa.

– Tän tyytyväisempi en voisi olla ja suunnitelmat tulevaan valmentajien kanssa erittäin selkeät.

”Vapaa kuin perhonen”
Tiistaina Martina julkaisi kuvan, joka on herättänyt ainakin yhdessä hänen fanissaan kysymyksen.

– Vapaa kuin perhonen, Martina kirjoitti englanniksi kuvan yhteyteen.

– Onko tämä kuittaus Belorfille?, yksi Martinan faneista utelee.

Ilmeisesti tällä viitataan Sofia Belórfin rikosepäilyyn ja sitä kautta pidätykseen. Häntä epäillään tuottamuksellisesta rahanpesusta.

Martina ja Sofia olivat aiemmin ystäviä, mutta jostain syystä välit tulehtuivat ja tilanne eskaloitui kaksi vuotta sitten kesällä.

Tuolloin Martina ajatui The Weeknd -festivaalien VIP-alueella tilanteeseen, jossa hän kehotti Sofiaa poistumaan.

Kun Belórf ei tähän suostunut, Aitolehti painoi hänet maahan ja tarttui hiuksista kiinni.

Viime vuoden elokuussa tapaus eteni käräjille ja Martina tuomittiin pahoinpitelystä 40 päiväsakkoon.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 2dad96a312
"Olin sitä mieltä, että ketään ei tapeta, asiat pitää selvittää muuten." -Metsuri
Avatar
TavanTallaaja
Martin Beck
Viestit: 768
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 3:12 pm

Re: Sofia Belorfin luxuselämälle takapakkia - rahanpesuepäil

Viesti Kirjoittaja TavanTallaaja »

TuskaistaTietoa kirjoitti:
Daddy Slam kirjoitti:
TavanTallaaja kirjoitti:Siis.. vieläkö joku miettii että miksi pimatsukin kopitettiin? Nyt se vati pois päästä, oikeesti.
Kertoisitko tälläiselle vatipäälle, että mitä pitäisi miettiä?
Itse olen ihmetellyt kahta asiaa tässä casessa.
1. Mitkä oli tuomarin perustelut jatkaa Sofian tutkintavankeutta
2. Miksi käräjäoikeus käsitteli asian salaisena

Tässä ketjussa Sofian syyllisyys on suurimmalle osalle itsestäänselvyys. Minulle se ei ole. Perustelut olen moneen kertaan sanonut.

T. Yks vatipää
Sotkemisvaara. Lain mukaisesti, kun rikoksesta voi tuomita vuoden tai yli vankeutta voidaan epäilty vangita sotkemisvaara takia. Sofian epäillystä rikoksessa maksimirangaistus on kaksi vuotta vankeutta.

Luonnollisesti tälläiset huumejutussa, joiden tutkinta on kesken käsitellään salaisina. Aivan turhaa antaa tutkinnasta mitään tietoa ulos, joka ei ensin ole filtteröityä.
Eräs seikka on sekin, että kaikkia epäiltyjä ei olisi edelleenkään tavoitettu ja he voisivat pyrkiä olemaan yhteydessä Sofiaan. Tosin tämä tietenkin sisältyy tuon sotkemisvaara käsitteen alle.
Mutta ei kai hänen tutkintavankeuttaan ole vielä jatkettu? Kertaalleenhan se vasta on vangittu ja seuraavassa käsittelyssä voi päästä jo pihalle.
morbidelli
Agentti Scully
Viestit: 684
Liittynyt: To Loka 01, 2009 1:34 pm

Re: Sofia Belorfin luxuselämälle takapakkia - rahanpesuepäil

Viesti Kirjoittaja morbidelli »

Daddy Slam kirjoitti:
TavanTallaaja kirjoitti:Siis.. vieläkö joku miettii että miksi pimatsukin kopitettiin? Nyt se vati pois päästä, oikeesti.
Kertoisitko tälläiselle vatipäälle, että mitä pitäisi miettiä?
Itse olen ihmetellyt kahta asiaa tässä casessa.
1. Mitkä oli tuomarin perustelut jatkaa Sofian tutkintavankeutta
2. Miksi käräjäoikeus käsitteli asian salaisena

Tässä ketjussa Sofian syyllisyys on suurimmalle osalle itsestäänselvyys. Minulle se ei ole. Perustelut olen moneen kertaan sanonut.

T. Yks vatipää
Et ilmeisesti ymmärrä länsimaista oikeusperiaatetta jossa epäilyä pidetään syyttömänä kunnes oikeus on todennut syylliseksi. Täällä lukemasi jutut kannattaa yrittää ymmärtää siitä näkökulmasta, koska suurin osa tänne asiallisesti kirjoittavista olettaa kaikkien ymmärtävän tämän periaatteen. Se ei estä spekulointia mahdollisesta tapahtumienkulusta ja henkilöiden osallisuudesta. Tutkintavankeuskaan ei ole oikeudelta kannanotto syyllisyyden puolesta tai sitä vastaan. On jokaiselle vähänkään asioita ymmärtävälle täysin selvää että Sofian syyllisyys ei ole varmaa. Se on kuitenkin normaalia että ulkomailla asuva ihminen istuu tällaisessa jutussa tutkintavankeudessa kunnes esitutkintaviranomainen on saanut riittävän selvityksen hänen osuudestaan.

Älä ole huolissasi. Ellei esitutkinnassa löydy Sofialle lisää rikosnimikkeitä epäiltäväksi, hän pääsee ihan pian vapaaksi ja karkaa Dubaihin ja löytää uuden elättäjän tai parhaassa tapauksessa useampia. Minäkin voisin vaihtaa nuorempaan jos Sofia päättää sittenkin tulla Myllypuroon ja unohtaa Dubain. Rolexeja en lupaa mutta syntymäpäivänä reilun kaupan ruusut Alepasta.
Carelin
Rico Tubbs
Viestit: 1255
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 8:37 am

Re: Sofia Belorfin luxuselämälle takapakkia - rahanpesuepäil

Viesti Kirjoittaja Carelin »

65 Kiloa kokkelia ja ämmä jakanut jetsetkuvia solkenaan. lisäksi kännykkä luonnollisesti kytillä ja täynnä todisteita. Ei tuollainen hepsankeikka osaa olla tarpeeksi tarkkana asioista kun ei sitä osaa moni ammattirosvokaan. Kyttien tekniikka on nykyään sitä luokkaa, että ovat olleet kuuntelussa kuukausi kaupalla. Ei sitä akkaa sinne mutu tuntumalla ole otettu.

Jos jotain tekee niin ihan hölmö pitää olla kun netissä noin leuhkii rahoillaan. Kyllä muija saa vielä lisää syytteitä jos ei tarpeeksi ala vasikoimaan. mitä todnäk alkaa. Tuollainen pyrkyri polttaa kaikki, että itse pääsee pienemmällä. Veikkaan et Nikolla pysyy suu ummessa. Se tajuaa missä leikissä nyt ollaan. Se jos yläpuolelta jonkun polttaa niin huonosti käy.
khl
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1382
Liittynyt: La Syys 19, 2015 5:30 pm

Re: Sofia Belorfin luxuselämälle takapakkia - rahanpesuepäil

Viesti Kirjoittaja khl »

Ja Sofiallekko ei käy?
Carelin
Rico Tubbs
Viestit: 1255
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 8:37 am

Re: Sofia Belorfin luxuselämälle takapakkia - rahanpesuepäil

Viesti Kirjoittaja Carelin »

khl kirjoitti:Ja Sofiallekko ei käy?
Tuskin. teot on eri kun uhkailut.
Daddy Slam
Agentti Scully
Viestit: 669
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 3:54 pm

Re: Sofia Belorfin luxuselämälle takapakkia - rahanpesuepäil

Viesti Kirjoittaja Daddy Slam »

morbidelli kirjoitti:
Daddy Slam kirjoitti:
TavanTallaaja kirjoitti:Siis.. vieläkö joku miettii että miksi pimatsukin kopitettiin? Nyt se vati pois päästä, oikeesti.
Kertoisitko tälläiselle vatipäälle, että mitä pitäisi miettiä?
Itse olen ihmetellyt kahta asiaa tässä casessa.
1. Mitkä oli tuomarin perustelut jatkaa Sofian tutkintavankeutta
2. Miksi käräjäoikeus käsitteli asian salaisena

Tässä ketjussa Sofian syyllisyys on suurimmalle osalle itsestäänselvyys. Minulle se ei ole. Perustelut olen moneen kertaan sanonut.

T. Yks vatipää
Et ilmeisesti ymmärrä länsimaista oikeusperiaatetta jossa epäilyä pidetään syyttömänä kunnes oikeus on todennut syylliseksi. Täällä lukemasi jutut kannattaa yrittää ymmärtää siitä näkökulmasta, koska suurin osa tänne asiallisesti kirjoittavista olettaa kaikkien ymmärtävän tämän periaatteen. Se ei estä spekulointia mahdollisesta tapahtumienkulusta ja henkilöiden osallisuudesta. Tutkintavankeuskaan ei ole oikeudelta kannanotto syyllisyyden puolesta tai sitä vastaan. On jokaiselle vähänkään asioita ymmärtävälle täysin selvää että Sofian syyllisyys ei ole varmaa. Se on kuitenkin normaalia että ulkomailla asuva ihminen istuu tällaisessa jutussa tutkintavankeudessa kunnes esitutkintaviranomainen on saanut riittävän selvityksen hänen osuudestaan.

Älä ole huolissasi. Ellei esitutkinnassa löydy Sofialle lisää rikosnimikkeitä epäiltäväksi, hän pääsee ihan pian vapaaksi ja karkaa Dubaihin ja löytää uuden elättäjän tai parhaassa tapauksessa useampia. Minäkin voisin vaihtaa nuorempaan jos Sofia päättää sittenkin tulla Myllypuroon ja unohtaa Dubain. Rolexeja en lupaa mutta syntymäpäivänä reilun kaupan ruusut Alepasta.
Aika kovat johtopäätökset minun ymmärtämisestä tai ymmärtämättömyydestä.
Sehän täällä on näemmä tapana.

Ottaako oikeus mielestäsi kantaa suuntaan tai toiseen, jatkamalla tutkintavankeutta tai mikä nyt oikea termi tälle käräjäoikeuden päätökselle pitää Sofia vangittuna onkaan?
Itse näen jatkamisen vähintäänkin suosiolliseksi tutkinnan suuntaan. Tätä mielipidettä tukee oikeuden aikaisemmat päätökset tuottamuksellisen rahanpesun osalta.
Daddy Slam
Agentti Scully
Viestit: 669
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 3:54 pm

Re: Sofia Belorfin luxuselämälle takapakkia - rahanpesuepäil

Viesti Kirjoittaja Daddy Slam »

Morbidellille

Vastaukset kysymykseeni onkin jo kirjoittamassasi viestissä.
Minun johtopäätös siitä on, toivot puolueellisia ja salaisia oikeudenkäyntejä.

Hyvää päivänjatkoa

T. Daddy Slam
Papa Legba
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Elo 22, 2018 8:43 pm

Re: Sofia Belorfin luxuselämälle takapakkia - rahanpesuepäil

Viesti Kirjoittaja Papa Legba »

Carelin kirjoitti:65 Kiloa kokkelia ja ämmä jakanut jetsetkuvia solkenaan. lisäksi kännykkä luonnollisesti kytillä ja täynnä todisteita. Ei tuollainen hepsankeikka osaa olla tarpeeksi tarkkana asioista kun ei sitä osaa moni ammattirosvokaan. Kyttien tekniikka on nykyään sitä luokkaa, että ovat olleet kuuntelussa kuukausi kaupalla. Ei sitä akkaa sinne mutu tuntumalla ole otettu.

Jos jotain tekee niin ihan hölmö pitää olla kun netissä noin leuhkii rahoillaan. Kyllä muija saa vielä lisää syytteitä jos ei tarpeeksi ala vasikoimaan. mitä todnäk alkaa. Tuollainen pyrkyri polttaa kaikki, että itse pääsee pienemmällä. Veikkaan et Nikolla pysyy suu ummessa. Se tajuaa missä leikissä nyt ollaan. Se jos yläpuolelta jonkun polttaa niin huonosti käy.
Samaa mieltä.
Silli
Axel Foley
Viestit: 2178
Liittynyt: La Elo 25, 2018 12:28 pm

Re: Sofia Belorfin luxuselämälle takapakkia - rahanpesuepäil

Viesti Kirjoittaja Silli »

Liittyykös hiljattain julkistettu tullivaraston pomon epäilty sekoilu doping-aineiden salakuljetuksen kanssa tähän vyyhtiin? Meinaan vaan, että jos se kehoaan rakentava douppipoliisi liittyy tähän juttuun, niin voihan tuo Kymenlaakson keissikin liittyä.

https://murha.info/phpbb2/viewtopic.php ... to#p951861
Kauden kalasuositus: Jalostajan Saaristosilli & Sipulisilli
Vastaa Viestiin