Katiska-vyyhti: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
dipidii
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 21, 2019 12:51 am

Re: Suuri huumejuttu: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Viesti Kirjoittaja dipidii »

H.Moilanen kirjoitti: Su Tammi 26, 2020 1:43 am
hutkivajournalisti kirjoitti: Su Tammi 26, 2020 12:29 am Jos istuu linnassa 30-vuotta-elämän loppuun niin ei tee rikoksia vapaassa yhteiskunnassa.
Tämä on yksi juttu. Osa Suomenkin rikollisista pitäisi pistää istumaan niin pitkiä tuomioita, etteivät he enää vapaudu ikinä tai korkeintaan rollaattoria käyttävinä. Loppuelämän vangeille säilytyspaikka voisi tosin olla jokin muu kuin vankila. Sellainen riittävän inhimillinen, mutta kuitenkin riittävän turvallinen. Ensikertalaisuusalennuksesta tekisin kertaluonteisen edun, mutta jatkossakin palkitsisin ehkä jollain tavalla rikkeettömistä vuosista.

Sitten on paljon muitakin keinoja. Kehittäisin vankeinhuoltoa vahvasti. Minun mallissa vankilassa lisääntyisivät työ- ja opiskelumahdollisuudet, ehkä kuntouttavat toiminnotkin, mutta sosiaalinen "hengailu" vähenisi. Rikollisille nollatoleranssi vankeinhoidon työpaikkoja täytettäessä ja kenkää heti paljastumisen yhteydessä. Nykyäänhän vankiloissa työskentelee vaikka kuinka hitosti rikollisia. Siinä nyt aluksi jotain. Huvittaisi kertoa enemmänkin, mutta en nyt sattuneesta syystä viitsi. Sitä paitsi menee ohi otsikon aiheesta.

Rikosseuraamuksiin liittäisin lisää asioita, kuten laajentaisin rikostaustan tarkastamisvaatimuksia ja riittävän rikkeettömän taustan vaatimusta moniin ammatteihin. Yksi niistä olisi kansanedustajan työ. Noissa olisi lähtökohtana kuitenkin yhteiskunnan turvallisuus & toimivuus eikä vangin lisärankaiseminen. Olen kyllä miettinyt sitäkin, pitääkö vankien edes saada äänestää vankeusaikanaan. Joissain maissahan vangeilla ei ole äänioikeutta, joskin he saattavat saada sen takaisin, jos lakeja kunnioittava elämä yhteiskunnassa sujuu vapautumisen jälkeen. Miksi esimerkiksi lakien ulkopuolelle jättäytyneillä prosenttijengiläisillä pitää olla äänioikeus? Hehän nimenomaan vastustavat laillista yhteiskuntaa.

Samalla voisi miettiä että ne jotka käyvät ja jäävät kiinni veronkierrosta tulisiko heillä tai heidän lapsillaan olla oikeus verollisiin järjestelmiin, kuten koulu, terveydenhuolto, ilmainen vankeinlaitos jne.

Korjaan tietenkin lapsilla tulisi olla oikeus, mutta eikö yksityisiin voisi sitten laittaa jos sitä rahaa on? Maksavat itse sen kerta kiertävätkin, nyt laittavat muut maksamaan heidän kulunsa ja näitähän riittää Suomessa. Ilmeisesti Kreikka ei opettanut mitään.
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4533
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Suuri huumejuttu: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Ja onko ylipäänsä oikeus toimia lastensa huoltajina vai tulisiko lapset ottaa huostaan järjestellen sitten mahdollista yhteydenpitoa rikolliseen vanhempaan tai rikollisiin vanhempiin siitä asetelmasta käsin.

Kuuntelin just tänään HS:n Mustan Laatikon rikollisjengeistä. Olisi kiinnostavaa lukea kyseisten toimittajien tekemä kirja aiheesta. Olin kuitenkin aika pettynyt, kun Mustaan Laatikkoon oli haastateltu jengiläisistä pelkkää Eikkaa. Ei Eikassa sinänsä mitään vikaa ole, mutta häntä on haastateltu jo niin monesti, että menee vähän luottamus toimittajien työhön, jos eivät muilta saa haastatteluita. Eikan lisäksi juttuun oli haastateltu jonkun liivijengiläisen puolisoa. Se haastattelu oli tosi surkea mun mielestä, koska siinä joku mimmi vaan selitteli, kuinka ei ole itse millään tavalla rikollinen (eipä!), mutta muut yhteiskunnan jäsenet ovat ilkeitä ja eristävät perhettä lapsineen kaikkineen. Noita stooreja oon kuullut niin monta, mutta vielä koskaan en ole tavannut ammattirikollisen akkaa, joka ei itsekin tekis vilunkia. Pikkurikollisten muijatkin on yleensä tavalla tai toisella mukana "yritystoiminnassa". Niin se vaan menee.

Eli kun mietitään, tarvitseeko esim. lapsia ottaa huostaan, täytyisi myös lasten äitiä arvioida kriittisesti eikä uskoa kaikkia 1001 yön satuja rouvan rikkeettömyydestä.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
dipidii
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 21, 2019 12:51 am

Re: Suuri huumejuttu: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Viesti Kirjoittaja dipidii »

H.Moilanen kirjoitti: Su Tammi 26, 2020 2:55 am Ja onko ylipäänsä oikeus toimia lastensa huoltajina vai tulisiko lapset ottaa huostaan järjestellen sitten mahdollista yhteydenpitoa rikolliseen vanhempaan tai rikollisiin vanhempiin siitä asetelmasta käsin.

Kuuntelin just tänään HS:n Mustan Laatikon rikollisjengeistä. Olisi kiinnostavaa lukea kyseisten toimittajien tekemä kirja aiheesta. Olin kuitenkin aika pettynyt, kun Mustaan Laatikkoon oli haastateltu jengiläisistä pelkkää Eikkaa. Ei Eikassa sinänsä mitään vikaa ole, mutta häntä on haastateltu jo niin monesti, että menee vähän luottamus toimittajien työhön, jos eivät muilta saa haastatteluita. Eikan lisäksi juttuun oli haastateltu jonkun liivijengiläisen puolisoa. Se haastattelu oli tosi surkea mun mielestä, koska siinä joku mimmi vaan selitteli, kuinka ei ole itse millään tavalla rikollinen (eipä!), mutta muut yhteiskunnan jäsenet ovat ilkeitä ja eristävät perhettä lapsineen kaikkineen. Noita stooreja oon kuullut niin monta, mutta vielä koskaan en ole tavannut ammattirikollisen akkaa, joka ei itsekin tekis vilunkia. Pikkurikollisten muijatkin on yleensä tavalla tai toisella mukana "yritystoiminnassa". Niin se vaan menee.

Eli kun mietitään, tarvitseeko esim. lapsia ottaa huostaan, täytyisi myös lasten äitiä arvioida kriittisesti eikä uskoa kaikkia 1001 yön satuja rouvan rikkeettömyydestä.

Ei kai nyt rikollinen toiminta tarkoita välttämättä sitä että olisi huono vanhempi? Tietenkin vankilasta käsin on vaikea huolehtia lapsistaan, mutta jos ei molemmat ole vankilassa niin miten se huonontaa sitä vanhemmuutta? Ihan rikkaan kulissiperheen vanhempi voi olla vaikkapa väkivaltainen ja sitten taas rikollisen talouden omaava vanhempi ei, vaan hyvin rakastava, onko laitoskoti silloin jälkimmäiselle lapselle kuitenkaan parempi? Nyt menee kyllä juttu rutkasti ohi alkuperäisen aiheen ja tälle saisi olla omansa, mutta vastaanpa kuitenkin.
Carelin
Rico Tubbs
Viestit: 1255
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 8:37 am

Re: Suuri huumejuttu: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Viesti Kirjoittaja Carelin »

Suurimmalla osalla vangeista on pitkä huono-osaisuus historiassa eli vanhemmat jo moniongelmaisia, mielenterveyspatologisia tai työttömiä päihteiden suurkuluttajia. Voi olla myös varakkaiden perheiden vesoja, jotka ihan vaan ilman rakkautta eläneitä.
Tästä seuraa lapselle kyvyttömyys toimia yhteiskunnassa normaalina veronmaksajana ja osallistujana. Koetaan katkeraksi verojen maksut ja muut velvoitteet. Kun koulu menee poskelleen ja työpaikat sen myötä, niin keksitään jotain jännää bisnestä.

Näitä kansalaisia on vaikea saada ruotuun. Pitäisi tosissaan laittaa rahaa ennaltaehkäisyyn ja viimeistään linnassa kuntoutumiseen. Toinen vaihtoehto korottaa kakut jenkkityyliin. Itse kannatan kuntoutusta, koska suurin osa kyllä siitä hyötyisi.
El Pajarito
Frank Drebin
Viestit: 387
Liittynyt: Pe Tammi 26, 2018 1:58 pm

Re: Suuri huumejuttu: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Viesti Kirjoittaja El Pajarito »

Koettakaapa satusepot pysyä asiassa. Luulin että olen jossain vankeinhoito-ketjussa.

Aasinsiltaa: Nacci istuu 13 vuodestaan mitä? Mitenkäs näiden ei niin ensikertalaisten kanssa hommat meni? Joka tapauksessa semmoinen melkein kymppi. Eiköhän se vähän sinä aikana rauhoitu :) Ranta-Aho istuu puolet ja on mies parhaassa iässä vapauduttuaan. Jotenkin vielä luulen että saa jotain 11v näin ekalla kertaa.
Avatar
PiikkiSika
Adrian Monk
Viestit: 2808
Liittynyt: To Tammi 14, 2016 11:52 pm

Re: Suuri huumejuttu: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Viesti Kirjoittaja PiikkiSika »

Carelin kirjoitti: Su Tammi 26, 2020 9:44 am Suurimmalla osalla vangeista on pitkä huono-osaisuus historiassa eli vanhemmat jo moniongelmaisia, mielenterveyspatologisia tai työttömiä päihteiden suurkuluttajia.
On siellä ihan laidasta laitaan porukoiden kotijoukoissa - tuntemani vankila/rikoskierteeseen ajautuneilla osalla on spusse vanhemmat, joillakin ihan varsin menestyvät - mikäli siis rahassa ja elintasossa voi mitata

Itse olen ollut onnekas koska ainoat kokemukset on muutama putka/sellipäivä (selvinpäin)
Jälkeen päin mietittynä olisinhan mäkin joskus parikybäsenä vankilatuomion ansainnut urpoiluillani, mutta kuten alussa totesin olen ollut äärimmäisen onnekas, enkä myöskään lähteny puuhiin joista jää kiinni 70%. varmuudella.

Keskiluokkainen normi tausta, mutta ääripään konemukset (kielletyt sellaiset) antavat sellaisen kiksin, ettäei sitä kykene sanoin selventämään.

Törky se, perusmuotoinen se, väärennöstä, ryöstöä, ja tietty monia pahoinpitelyjä+varkauksia.
Kaikki vanhentuneet aikapäiviä sitten :mrgreen:

Tärkeintä on kiksit ja sen jälkeen materiaalinen hyvä ja kaveripiirin yhteisvoima!
! ! ! Eläköön EU-direktiivit ja kansan syväkyykky ! ! !
Avatar
PiikkiSika
Adrian Monk
Viestit: 2808
Liittynyt: To Tammi 14, 2016 11:52 pm

Re: Suuri huumejuttu: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Viesti Kirjoittaja PiikkiSika »

PiikkiSika kirjoitti: Su Tammi 26, 2020 4:28 pm
Carelin kirjoitti: Su Tammi 26, 2020 9:44 am Suurimmalla osalla vangeista on pitkä huono-osaisuus historiassa eli vanhemmat jo moniongelmaisia, mielenterveyspatologisia tai työttömiä päihteiden suurkuluttajia.
On siellä ihan laidasta laitaan porukoiden kotijoukoissa - tuntemani vankila/rikoskierteeseen ajautuneilla osalla on spusse vanhemmat, joillakin ihan varsin menestyvät - mikäli siis rahassa ja elintasossa voi mitata

Itse olen ollut onnekas koska ainoat kokemukset on muutama putka/sellipäivä (selvinpäin)
Jälkeen päin mietittynä olisinhan mäkin joskus parikybäsenä vankilatuomion ansainnut urpoiluillani, mutta kuten alussa totesin olen ollut äärimmäisen onnekas, enkä myöskään lähteny puuhiin joista jää kiinni 70%. varmuudella.

Keskiluokkainen normi tausta, mutta ääripään konemukset (kielletyt sellaiset) antavat sellaisen kiksin, ettäei sitä kykene sanoin selventämään.

Törky se, perusmuotoinen se, väärennöstä, ryöstöä, ja tietty monia pahoinpitelyjä+varkauksia.
Kaikki vanhentuneet aikapäiviä sitten :mrgreen:

Tärkeintä on kiksit ja sen jälkeen materiaalinen hyvä ja kaveripiirin yhteisvoima!
...ja hyvästä tuurista vielä sen verran, että aikoinaan ulkomailla oltiin murtauduttu yhteen kämppään, jonka piti olla tyhjä... no näin ei ollutkaan vaan joku siivooja/talouden hoitaja tepasteli kellarikerrokseen jossa olin jemmassa - riskit kiinnijäämisestä ko. maan lainsäädännön tuntien ajoi tilanteeseen, jossa mietin kuinka hiljennän tyypin jos se tulee huoneeseen jossa olin - ei tullut, ei tarvinnu terää eikä hapetusta. Tuuria on monenlaista ja se ei katso perhetaustoja, sanokoon tutkimukset mitä sanoo !
! ! ! Eläköön EU-direktiivit ja kansan syväkyykky ! ! !
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Suuri huumejuttu: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

El Pajarito kirjoitti: Su Tammi 26, 2020 12:57 pm Koettakaapa satusepot pysyä asiassa. Luulin että olen jossain vankeinhoito-ketjussa. ...
Sanoppa El Pajarito muuta!

Mitä tuomioihin tulee, niin Naccia tullaan kyllä ampumaan kovilla pelkästään vittuilun vuoksi, näkihän sen jo ihan tekaistussa jutussa, missä varsinkin yrittivät ja lopulta osittain saivatkin annettua runtua MV-lehden kautta vittuilleelle Janitskinille.
Tuskin Naccille annetaan kuitenkaan päivästä päivään, jolloin hän istuu sen 2/3 tuomiostaan, joka lienee vähintään sen 11 vuotta. Ranta-Aho saanee melkein saman, kun tietojen valossa ollut aktiivinen ja ydinryhmää. Hän siis istuu sen puolet annetusta, koska ei oo istunut (viimeisen kolmen vuoden aikana, eikä kyllä ikinä). Laitan linkin näihin vapautumiskäytäntöihin, tosin Naccin kohdalla tulee olemaan melko hauskoja juttuja, kun on aiempi tuomio päällä ja ynnäilevät hyvityksiään ja alennuksiaan tuomarit. Vapautumisesta siis lisää tuolla:
https://www.rikosseuraamus.fi/fi/index/ ... minen.html
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Avatar
PiikkiSika
Adrian Monk
Viestit: 2808
Liittynyt: To Tammi 14, 2016 11:52 pm

Re: Suuri huumejuttu: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Viesti Kirjoittaja PiikkiSika »

Topicissa varmaankin perattu "alkupääoman" lähdettä? Moisten kilomäärien levittämiseen ei taida ihan pikkupääomilla päästä.
Kuka, ketkä ovat ne tahot jotka ovat riskilainaa alkujaan tarjonneet?
Mikä/kuka on linkittänyt yhteen "Suomen etsityimmän" ja Tampereen lätkä/heppa heebot?
Oisko homman voinu tehdä hieman huomaamattomammin, vai puskiko päälle semmonen ryssäläinen "pitää-näyttää-bling-bling". :mrgreen: Loistavalla lopputuloksella siis :idea:
! ! ! Eläköön EU-direktiivit ja kansan syväkyykky ! ! !
artreini
Sofia Karppi
Viestit: 444
Liittynyt: Ma Heinä 29, 2019 8:25 pm

Re: Suuri huumejuttu: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Viesti Kirjoittaja artreini »

Kerätään tähän muutamia kohtia:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/08/0 ... aita-katso

Hauska klikkiotsikko, jokseenkin ajankohtainen. Cheek ja muut tähdet tämänkin tapahtuman taustajoukoissa. Täytyy toki kehua, että tuollainen pientapahtuma on kasvanut nykyisiin mittoihinsa.

Täällä hämmästeltiin, kun Cheek ja Susanna Ranta-aho saivat viettää juoruvapaata elämän aluetta.
Voisiko vaikka Seiska/Aller media ja (pää) toimittaja Pauli Aalto-Setälä jotenkin olla ollut sitä mieltä, että tästä ei kirjoiteta.
Hän on tuon Elastisen kavereita ja ties kenen kaikkien. Tuossa olisi yksi heidän kuntosaliviritelmansä.

https://www.fum.fi/uutiset/elastisen-ja ... aikuttaja/

Taustatietona oli tähän tapaukseen vaikuttaneet olleen se joulun kotitehtävä Katiskapolulla Meri-Rastilassa.

Lehden julkaisema kuva antaa viitettä, että talo olisi 3.
Onko tarkempia tietoja tai onko julkaistavia nimiä puukotuksen aikaan paikalla olleista henkilöistä.

Katiskapolku 3 00980 Helsinki
Tässä osoitteessa Luxus Neliöt Oy Etelän Pesu Oy

Tuolta löytyy kyseisen as-oy päättäjät asiakastiedon mukaan. Ketä ollut silloin tapahtuma aikaan on toinen juttu. (Nimet vaikuttavat venäläisiltä)
https://www.asiakastieto.fi/yritykset/f ... /paattajat
MrYesplease
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Syys 09, 2019 5:24 pm

Re: Suuri huumejuttu: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Viesti Kirjoittaja MrYesplease »

Täähän ois itsensä Jari Aarnion käsikirjoittama kokonaisuus. Puolivallattomat herrasmiehet ovat dominoineet Suomen huumemarkkinaa ja peli on pysynyt siistinä ja rehtinä. Osalliset ovat saaneet säilyttää päänsä ja asiakkaat ovat saaneet 'turvallista' tuotetta.

Kanuunapallot, helvetin perkeleet ja muut bandiitit on otettu jaolle ja bisnestä on tehty tiettyjä sääntöjä kunnioittaen.

Kun mopomongolit ja Itä-euroopan ihmemiehet ynnä muut saavat jalansijaa, alamaailma tehtailee meille aivan uudenlaisia lehtiotsikoita. Wait and see.
Avatar
WpwfLzpqM9srCxs
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 8:27 pm

Re: Suuri huumejuttu: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Viesti Kirjoittaja WpwfLzpqM9srCxs »

MrYesplease kirjoitti: Ma Tammi 27, 2020 2:59 am Täähän ois itsensä Jari Aarnion käsikirjoittama kokonaisuus.
Keisarilla itsellään tuskin on keskivertoa koppalakkia parempia kirjoittamisen, saati tarinankerronnan lahjoja. Kyllä tässä on nyt niin, että koreografiat suunnitellaan ja juonet punotaan aivan jossain muualla. Ikävä juttu on se, etteivät perimmäiset syylliset koskaan tulle joutumaan vastuuseen tekosistaan, vaikka ovatkin aktiivisesti, suunnitelmallisesti ja tietoisena osallistuneet rikosten valmisteluun ja usein omin karvaisin käsin valmistelleetkin asioita pidemmälle kuin mitä tavallinen toppahousu koskaan kehtaisi.
// Lihan kanssa ei kannata hosua //
JH65
Lauri Hanhivaara
Viestit: 126
Liittynyt: Su Joulu 22, 2019 7:04 pm

Re: Suuri huumejuttu: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Viesti Kirjoittaja JH65 »

Nyt tippuu lisää nimiä. Helsingin sanomissa julkaistiin, että vyyhdissä on syytettynä Suomen maajoukkueen kilpapurjehtija Janne Järvinen!!
Avatar
TavanTallaaja
Martin Beck
Viestit: 768
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 3:12 pm

Re: Suuri huumejuttu: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Viesti Kirjoittaja TavanTallaaja »

JH65 kirjoitti: Ma Tammi 27, 2020 5:26 pm Nyt tippuu lisää nimiä. Helsingin sanomissa julkaistiin, että vyyhdissä on syytettynä Suomen maajoukkueen kilpapurjehtija Janne Järvinen!!
Mielenkiinnolla odottelen mitä tuo vyyhdissä mukana oleminen tarkoittaa kenenkin kohdalla.
Avatar
swaghettiyolognese
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Pe Kesä 21, 2019 3:47 pm

Re: Suuri huumejuttu: Janne "Nacci" Tranberg, Niko Ranta-aho, Sofia Belorf jne

Viesti Kirjoittaja swaghettiyolognese »

MrYesplease kirjoitti: Ma Tammi 27, 2020 2:59 am Täähän ois itsensä Jari Aarnion käsikirjoittama kokonaisuus. Puolivallattomat herrasmiehet ovat dominoineet Suomen huumemarkkinaa ja peli on pysynyt siistinä ja rehtinä. Osalliset ovat saaneet säilyttää päänsä ja asiakkaat ovat saaneet 'turvallista' tuotetta.

Kanuunapallot, helvetin perkeleet ja muut bandiitit on otettu jaolle ja bisnestä on tehty tiettyjä sääntöjä kunnioittaen.

Kun mopomongolit ja Itä-euroopan ihmemiehet ynnä muut saavat jalansijaa, alamaailma tehtailee meille aivan uudenlaisia lehtiotsikoita. Wait and see.
Kiinnostava analyysi. Jari Aarniosta voi olla montaa mieltä, sinä vaikutat arvostavan häntä korkealle.

Salaliittoteoreetikkona minua kiihottaa ajatus, että Aarnio on ollut tässä kuviossa ainoastaan kilpimiehenä.
RL11/6 kirjoitti: Ti Tammi 02, 2024 2:41 amKyllä me kaipaamme kovasti Adolf Hitleriä
Vastaa Viestiin