Moottoriveneen ja purjeveneen törmäys Airistolla - 2 kuoli
Re: Moottoriveneen ja purjeveneen törmäys Airistolla - 2 kuo
Juu eiköhän tuo saa ehdollista ja sakot.
- On Anoi Kaa
- James Bond (George Lazenby)
- Viestit: 11798
- Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
- Paikkakunta: Syvä joki
Re: Moottoriveneen ja purjeveneen törmäys Airistolla - 2 kuo
Ihmettelin aluksi kuinka tällainen on mahdollista, mutta pohdinnan jälkeen selkeni, selvennän:
Mihin tarkoitukseen tuollaisia paatteja tehdään?
- Siihen, että suuri veronmaksaja lähipiireineen pääsee liikkumaan vesillä mahdollisimman mukavasti ja nopeasti. Silloin ei aina jouda jotain pikkupaatteja tähystelemään, kun mörssärillä voi kätevästi jyrätä ylikin, jos sattuu olemaan muuta hommaa just käynnissä.
Sitä todella toivon, että moottoripurren kajuutasta pääsi ulos keulan puolelta, koska muuten saattoi lapsille olla ikävät viimeiset muistot isästä.
Mihin tarkoitukseen tuollaisia paatteja tehdään?
- Siihen, että suuri veronmaksaja lähipiireineen pääsee liikkumaan vesillä mahdollisimman mukavasti ja nopeasti. Silloin ei aina jouda jotain pikkupaatteja tähystelemään, kun mörssärillä voi kätevästi jyrätä ylikin, jos sattuu olemaan muuta hommaa just käynnissä.
Sitä todella toivon, että moottoripurren kajuutasta pääsi ulos keulan puolelta, koska muuten saattoi lapsille olla ikävät viimeiset muistot isästä.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
-
- Javier Pena
- Viestit: 1865
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 3:38 pm
Re: Moottoriveneen ja purjeveneen törmäys Airistolla - 2 kuo
Just sen näkönen kaveri kyllä, että pönkittää pientä itsetuntoaan ja munaansa isolla veneellä, jolla pääsee näyttämään muille miten rohkea Kolumbus hän onkaan! Todennäköisesti on tehnyt omaisuutensa kunnan-/valtion prosessitason ongelmia ratkaisemalla, kun hänen rallienklantillaan tuskin klobaali kaubbacanava on kukoistanut.
Re: Moottoriveneen ja purjeveneen törmäys Airistolla - 2 kuo
Liikennevälineissä on vakuutukset juurikin sitä varten, ettei tartte toivoa vahingon sattuessa, että vahingon aiheuttajalla on paksu lompakko ja sen kaverina lähes mahdottomana kaverina jonkinlainen moraalikäsitys.Satunnainen kirjoitti:Jos olisin nyt tuon yrittäjän housuissa, ja minulla olisi taloudelliset mahdollisuudet, turvaisin noiden isättömäksi jääneiden perheiden taloudet esim 10.ksi vuodeksi jollain tapaa, olkoot se per/kk jotain ynms.
Ainoa tapa, jolla voisi hieman, edes hieman tasoittaa tuota hommaa.
Vaikkei raha korvaa mitään, mutta tuossa tilanteessa jäisi edes rahamurheet taustalle lapsilla ja leskeksi jääneillä.
Ikävintä jos ei ota nyt vastuuta kuin mies, vaan yrittää luikerrella jollain verukkeella....
En viitsi selata missä tuota moottoroitua pesufatia kutsuttiin ökyveneeksi, mutta toi ei ole enää tänäpäivänä sen enempää ökyvene kuin 90-luvun mersut ökyautoja. Tän päivän ökyveneet on hieman varustellumpia, ja saattavat olla kookkaampiakin. Tossa on jo yritystä, vaikkei ole edes ton malliston suurin.
https://www.nordecnautic.fi/veneet/gale ... on-650-sky
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Re: Moottoriveneen ja purjeveneen törmäys Airistolla - 2 kuo
Kaiketi rikastumaan päässyt todellinen metrimake jos tämä toisaalta lainattu kirjoitus pitää paikkaansa.
"Pjukalantielle, siis Paraisille, laitettiin pari vuotta sitten hidastetöyssyjä kun tämä sama johtaja poltti kumia jakiihdytteli suoralla Oldsillaan niin että mukulat juoksivat tien vieren heinikossa. Saman tien ihan läheisyydessä on koulu eikä johtaja välittänyt vaikka koululaisia samaan aikaan lähistöllä.
Omistamansa firma kuuleman mukaan maksaa huonointa palkkaa alallaan Paraisilla. Työnvälitystoimistokaan ei pakota ihmisiä menemään tuolle töihin."
Tosin tuon pituinen kaveri ei välttämättä kyllä näe yhtään mitä edessä edes tapahtuu kun ajaa veneellä kovaa vauhtia. Toivottavasti käyttää lasten istuinkoroketta autoa ajaessaan.
"Pjukalantielle, siis Paraisille, laitettiin pari vuotta sitten hidastetöyssyjä kun tämä sama johtaja poltti kumia jakiihdytteli suoralla Oldsillaan niin että mukulat juoksivat tien vieren heinikossa. Saman tien ihan läheisyydessä on koulu eikä johtaja välittänyt vaikka koululaisia samaan aikaan lähistöllä.
Omistamansa firma kuuleman mukaan maksaa huonointa palkkaa alallaan Paraisilla. Työnvälitystoimistokaan ei pakota ihmisiä menemään tuolle töihin."
Tosin tuon pituinen kaveri ei välttämättä kyllä näe yhtään mitä edessä edes tapahtuu kun ajaa veneellä kovaa vauhtia. Toivottavasti käyttää lasten istuinkoroketta autoa ajaessaan.
-
- Nikke Knakkertton
- Viestit: 186
- Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 10:55 pm
Re: Moottoriveneen ja purjeveneen törmäys Airistolla - 2 kuo
Ei tuo jokapojan vene ole.
Hinta vähintään, huom vähintään 150keur käytettynä.
90 luvun mersuun vaikea verrata, ellei vertaa johonkin 190 evoon, jonka hinta keräilyharvinaisuutena huitelee reilusti yli 100keuron.
Ei täällä jokainen ole niin varakas, että yli satkun lelut on normikauraa.
Mun pointti ei ollut vakuutuksissa, ne ei maksa kuin pakolliset ja niistäkin luistetaan mikäli mahdollista.
Hinta vähintään, huom vähintään 150keur käytettynä.
90 luvun mersuun vaikea verrata, ellei vertaa johonkin 190 evoon, jonka hinta keräilyharvinaisuutena huitelee reilusti yli 100keuron.
Ei täällä jokainen ole niin varakas, että yli satkun lelut on normikauraa.
Mun pointti ei ollut vakuutuksissa, ne ei maksa kuin pakolliset ja niistäkin luistetaan mikäli mahdollista.
Re: Moottoriveneen ja purjeveneen törmäys Airistolla - 2 kuo
Ei tuo mikään "optiomiljonäärin valinta" -tyylinen ökyvene ole, mutta jos meinaa laiturista lähteä, niin menovettä hörppii siinä määrin, että tavan duunari jää useimpina viikonloppuina satamaan juomaan kaljansa, vaikka olis perintörahoilla paatin hankkinutkin. Arvaisin, että kuluttaa hyvän matkaa yli 50 litraa tunnissa matkavauhtia. Yli satasen tuntikulutukseenkin saattaa yltää, jos on kiire.
Re: Moottoriveneen ja purjeveneen törmäys Airistolla - 2 kuo
Ei, sitä se ei ole. Mutta ökyveneet eivät ole jokapojan veneitä, eikä edes jokaisen äkkirikastuneen saavutettavissa.Satunnainen kirjoitti:Ei tuo jokapojan vene ole.
Kuolemantapauksissa luistaminen on todella hankalaa. Sitä kun ei oikein millään voi väittää, että kuolema olikin diagnosoimaton vanha vammaMun pointti ei ollut vakuutuksissa, ne ei maksa kuin pakolliset ja niistäkin luistetaan mikäli mahdollista.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
-
- Javier Pena
- Viestit: 1865
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 3:38 pm
Re: Moottoriveneen ja purjeveneen törmäys Airistolla - 2 kuo
Huomaa, ettei takku ole koskaan omistanut autoa, tai venettä. Tuon pesufatin arvo huitelee siinä 200 000€ molemmin puolin riippuen varusteista. 90-luvun mersuja saa alle 1000€:lla. Toki takuilla on aina ollut ongelmaa matemaattisissa asioissa ja suuruusluokkien hahmottamisessa, kun tunnit on koulussa lintsattu ja impattu liimaa, bensaa, tai sytkärikaasuja.meitzi kirjoitti: En viitsi selata missä tuota moottoroitua pesufatia kutsuttiin ökyveneeksi, mutta toi ei ole enää tänäpäivänä sen enempää ökyvene kuin 90-luvun mersut ökyautoja. Tän päivän ökyveneet on hieman varustellumpia, ja saattavat olla kookkaampiakin. Tossa on jo yritystä, vaikkei ole edes ton malliston suurin.
https://www.nordecnautic.fi/veneet/gale ... on-650-sky
Re: Moottoriveneen ja purjeveneen törmäys Airistolla - 2 kuo
Kyseinen paatti on 20 vuotta vanha ja oli uutena varmasti "ökyvene" kaikkine lisävarustuksineen. Nyt käytettynä 150 000 euron arvoinen. Kehitys on mennyt rutkasti eteenpäin, veneet ovat isompia ja Turun vierasvenesatamassa Aurajoessa on (oli ainakin pari viikkoa sitten ) miltsin moottoriveneitä, jotka ovat lähempänä ns. ökyveneitä. Mutta tämä kaikki on sitä off-topicia.Marokonsoturi kirjoitti:Huomaa, ettei takku ole koskaan omistanut autoa, tai venettä. Tuon pesufatin arvo huitelee siinä 200 000€ molemmin puolin riippuen varusteista. 90-luvun mersuja saa alle 1000€:lla. Toki takuilla on aina ollut ongelmaa matemaattisissa asioissa ja suuruusluokkien hahmottamisessa, kun tunnit on koulussa lintsattu ja impattu liimaa, bensaa, tai sytkärikaasuja.meitzi kirjoitti: En viitsi selata missä tuota moottoroitua pesufatia kutsuttiin ökyveneeksi, mutta toi ei ole enää tänäpäivänä sen enempää ökyvene kuin 90-luvun mersut ökyautoja. Tän päivän ökyveneet on hieman varustellumpia, ja saattavat olla kookkaampiakin. Tossa on jo yritystä, vaikkei ole edes ton malliston suurin.
https://www.nordecnautic.fi/veneet/gale ... on-650-sky
Re: Moottoriveneen ja purjeveneen törmäys Airistolla - 2 kuo
Onkos sitten kaikki yli 200 000:n asunnotkin ökyasuntoja, kun se maksaa niinku paljon rahaa?
Ei, vaan suhteutetaan. Siksi 200 000€ on aika minimalistinen varausmaksu pienestä tai keskinkertaisesta ökyveneestä.
Ei, vaan suhteutetaan. Siksi 200 000€ on aika minimalistinen varausmaksu pienestä tai keskinkertaisesta ökyveneestä.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Re: Moottoriveneen ja purjeveneen törmäys Airistolla - 2 kuo
No jaa, eipä se purkillinen kaviaariakaan taikka puteli hienointa samppanjaa taida 200 000 euroa maksaa, mutta silti harva perusduunari niitä ostaa, vaikka sen 200 000 olisivat omakotitalostaan maksaneetkin.meitzi kirjoitti:Onkos sitten kaikki yli 200 000:n asunnotkin ökyasuntoja, kun se maksaa niinku paljon rahaa?
Ei, vaan suhteutetaan. Siksi 200 000€ on aika minimalistinen varausmaksu pienestä tai keskinkertaisesta ökyveneestä.
Suhteellista.
-
- Javier Pena
- Viestit: 1865
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 3:38 pm
Re: Moottoriveneen ja purjeveneen törmäys Airistolla - 2 kuo
Kyllähän ne melkoisia kartanoita ovat Helsingin ulkopuolella olevat? Toisekseen, jos ihmisellä on varaa pistää 30v vanhaan ökyveneeseen 200 000€ kiinni rahaa niin tuskinpa asuntokaan silloin on samaa hintaluokkaa. Suomalaiset keskimäärin ajelevat n. 3000-4000€ arvoisella autolla, että kun suhteutetaan (takuille nähtävästi täysin vieras käsite) niin kyllähän tuollainen 200 000€ vene öky on Suomen mittakaavassa. Voihan sitä toki ostaa, vaikka muutaman miljardin risteilijän 100 henkisellä miehistöllä, mutta ei se tuollaisesta 200 000€ veneestä yhtään vähemmän ökyä tee?meitzi kirjoitti:Onkos sitten kaikki yli 200 000:n asunnotkin ökyasuntoja, kun se maksaa niinku paljon rahaa?
Ei, vaan suhteutetaan. Siksi 200 000€ on aika minimalistinen varausmaksu pienestä tai keskinkertaisesta ökyveneestä.
damfin kerkesikin jo naulaamaan takkulogiikkaa.
Re: Moottoriveneen ja purjeveneen törmäys Airistolla - 2 kuo
Aktiivisena saimaanveneilijänä joskus sesonkiaikaan ongelmaksi on koitunut "nuorehkot paidattomat pojanklopit" jotka veneilevät pääsääntöisesti vanhoilla 7-10 metrin ysärijenkkiveneillä musiikkia huudattaen.
Kova on hinku kisaamaan ja ajamaan jättöpyörteissä; tunnelmaa voisi verrata mp vs. rekka -tilanteeksi.
Ikinä en ole nähnyt huolimattomuutta tätä suurempien kokoluokassa... toki keulapotkuri huutaa hoosiannaa rantautumisissa, joka veneilypiireissä on merkki veneen hallitsemattomuudesta, mutta saahan sitä toki käyttää jos sellainen on. Lukijoille tiedoksi, että keulapotkurilla ei ole tarkoitus kääntää venettä ympäri.
Uskompa, että kyseessä saattaa olla tuo uutisista bongattu heijastus tuulilasille, keli olisi otollinen tuohon.
Kova on hinku kisaamaan ja ajamaan jättöpyörteissä; tunnelmaa voisi verrata mp vs. rekka -tilanteeksi.
Ikinä en ole nähnyt huolimattomuutta tätä suurempien kokoluokassa... toki keulapotkuri huutaa hoosiannaa rantautumisissa, joka veneilypiireissä on merkki veneen hallitsemattomuudesta, mutta saahan sitä toki käyttää jos sellainen on. Lukijoille tiedoksi, että keulapotkurilla ei ole tarkoitus kääntää venettä ympäri.
Uskompa, että kyseessä saattaa olla tuo uutisista bongattu heijastus tuulilasille, keli olisi otollinen tuohon.
Re: Moottoriveneen ja purjeveneen törmäys Airistolla - 2 kuo
Kaikki on suhteellista. Turussa oli Swanien kokoontuminen heinäkuussa viitisen vuotta sitten, veneitä tuli 30-40 kpl eri puolilta maailmaa ja niiden kappalehinta oli 1-10 miljoonaa. Yksi italialainen vene jäi hylättynä Aurajokeen marraskuuhun saakka ennen kuin joku haki pois. Omistajalla oli ilmeisesti parempaa tekemistä. Tässä oli kerskailua ja ökyilyä. Mutta se siitä.Marokonsoturi kirjoitti:Kyllähän ne melkoisia kartanoita ovat Helsingin ulkopuolella olevat? Toisekseen, jos ihmisellä on varaa pistää 30v vanhaan ökyveneeseen 200 000€ kiinni rahaa niin tuskinpa asuntokaan silloin on samaa hintaluokkaa. Suomalaiset keskimäärin ajelevat n. 3000-4000€ arvoisella autolla, että kun suhteutetaan (takuille nähtävästi täysin vieras käsite) niin kyllähän tuollainen 200 000€ vene öky on Suomen mittakaavassa. Voihan sitä toki ostaa, vaikka muutaman miljardin risteilijän 100 henkisellä miehistöllä, mutta ei se tuollaisesta 200 000€ veneestä yhtään vähemmän ökyä tee?meitzi kirjoitti:Onkos sitten kaikki yli 200 000:n asunnotkin ökyasuntoja, kun se maksaa niinku paljon rahaa?
Ei, vaan suhteutetaan. Siksi 200 000€ on aika minimalistinen varausmaksu pienestä tai keskinkertaisesta ökyveneestä.
damfin kerkesikin jo naulaamaan takkulogiikkaa.