Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Sherlok
Poliisikoira Rex
Viestit: 289
Liittynyt: Su Touko 10, 2020 3:26 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Sherlok »

Gladys kirjoitti: To Elo 20, 2020 8:20 pm
Sherlok kirjoitti: To Elo 20, 2020 8:07 pm Lähtikö auto muka suoralla tiellä käsistä? Olisiko tielle pompannut joku peura tms jota on kovassa vauhdissa väistetty :o
Jarrutusjälkiä ei ollut.
Nimenomaa. Kovassa vauhdissa pienikin ratinliike riittää, jarrua ei ehkä ole edes ehditty painamaan.
Truth is the first chapter in the book of wisdom.
-Mozzie
sörsse
Rico Tubbs
Viestit: 1261
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2017 1:30 am

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja sörsse »

Kuka tämän Citikan omistaja sitten on? Kuka siis on luovuttanut auton avaimet (humalaiselle?), vai itse omistajako oli ratissa?
khl
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1382
Liittynyt: La Syys 19, 2015 5:30 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja khl »

jjooonn kirjoitti: To Elo 20, 2020 7:50 pm
jjooonn kirjoitti: To Elo 20, 2020 7:36 pm Siinä kohdassa videota missä mies kysyy takapenkkiläisiltä, että: "Mihin me lähdetään tiistaina" niin näyttäisi siltä, että autossa olisi 5 henkilöä. Mies joka kysyy kysymyksen ja kuvaa, istuu pelkääjän paikalla ja takapenkillä kuvatessa näkyi takapenkillä olevan 3 tyyppiä, yksi mies ja nämä kaksi naista. Kuskin olkapää näkyi mutta oliko hän kuka? Takapenkillä oleva mies ei kuvaa, koska lähimmässä kädessä on tölkki. Itse olin ainakin näin näkevinäni, kun tarkkaa katsoo.
Mielessäni vain kävi, että voisiko yksi uhri olla viellä jossain maastossa autosta lentäneenä. Siis jos videon perusteella autossa olikin viellä yksi henkilö lisää.
Todennäköisesti😉
Kukaan ei vaan just kaipaa sitä!
jjooonn
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 6:25 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja jjooonn »

khl kirjoitti: To Elo 20, 2020 8:26 pm
jjooonn kirjoitti: To Elo 20, 2020 7:50 pm
jjooonn kirjoitti: To Elo 20, 2020 7:36 pm Siinä kohdassa videota missä mies kysyy takapenkkiläisiltä, että: "Mihin me lähdetään tiistaina" niin näyttäisi siltä, että autossa olisi 5 henkilöä. Mies joka kysyy kysymyksen ja kuvaa, istuu pelkääjän paikalla ja takapenkillä kuvatessa näkyi takapenkillä olevan 3 tyyppiä, yksi mies ja nämä kaksi naista. Kuskin olkapää näkyi mutta oliko hän kuka? Takapenkillä oleva mies ei kuvaa, koska lähimmässä kädessä on tölkki. Itse olin ainakin näin näkevinäni, kun tarkkaa katsoo.
Mielessäni vain kävi, että voisiko yksi uhri olla viellä jossain maastossa autosta lentäneenä. Siis jos videon perusteella autossa olikin viellä yksi henkilö lisää.
Todennäköisesti😉
Kukaan ei vaan just kaipaa sitä!
Itse ainakin ennen parisuhdetta ja naimisiin menoa (noin 18 vuotiaana noin 18v sitten) olisin helpostikkin voinnut olla viikon tai kaksi omissa oloissani tai kateissa eikä kukaan olisi osannut kaivata minua.
Toisaalta luulisi, että tämä hengissä selvinnyt on kertonut lukumärän, kun pystynyt kiistämään ajaneensakin.
Viimeksi muokannut jjooonn, To Elo 20, 2020 8:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jukuripää
Christopher Lorenzo
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:30 am
Paikkakunta: Nyhtänköljä

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

skavaböle kirjoitti: To Elo 20, 2020 7:20 pm Katselin uudelleen tuon Ylilaudalla olevan videokoosteen. Tytön ajaessa on viesti "mennää kovaa". Mutta kyseisen videon ajassa 0:29 näkyy tuo tytön "kovaa" ajaminen auton nopeusmittarista.. Jokainen voi itse päätellä mikä nopeus tuolloin oli. Mielestäni vauhti oli hiljainen. Tässä kohdin video on muuten kuvattu sivusta.

Myöhemmin videolla nopeusmittari näyttää sitten paljon suurempia lukuja ja mielestäni nopeusmittaria on kuvattu suoraan edestä. Kuski vaihtunut?
Ainakin kuvakulma on vaihtunut.

Kuvan ottaminen ja viestin kirjoittaminen onnistuisi noissa nopeuksissa ainakin minulta. Tosin minulla on jo ikääkin sekä paljon ajokilometrejä takana.
Itse myös välillä kuvaan ajaessa sekä videoita, että ihan vaan kuvia. Ja kirjoitan viestejä.
Nuoret kuvaavat lähes työkseen tekemisiään; yhtään en ihmettele, jos humalassa oleva kölvi kuvaa ja seuraukset sitten mitä sattuu, kun tarkkaavaisuus herpaantuu, ja muutenkin on maailma auki ja pää sekaisin ja olo kuin kuninkaalla.

Joku kyseli tyttöjen sukunimiä. K on molemmilla alkukirjain.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Avatar
jukuripää
Christopher Lorenzo
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:30 am
Paikkakunta: Nyhtänköljä

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

sörsse kirjoitti: To Elo 20, 2020 8:23 pm Kuka tämän Citikan omistaja sitten on? Kuka siis on luovuttanut auton avaimet (humalaiselle?), vai itse omistajako oli ratissa?
Kyllä kuski on lähteissä varmaan selvä ollut.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
sörsse
Rico Tubbs
Viestit: 1261
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2017 1:30 am

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja sörsse »

En sitä epäilekään, mutta ajattelin jos tämä hengissä selvinnyt oli joko omistaja tai vastuussa autosta ja todetaan että kaikilla oli Alkoa veressä, niin on aivan sama kuka ajoi, kun syytteet ovat kuitenkin samat.
Ramppa X Rämäpää
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: To Elo 20, 2020 10:40 am

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Ramppa X Rämäpää »

Sherlok kirjoitti: To Elo 20, 2020 8:22 pm
Gladys kirjoitti: To Elo 20, 2020 8:20 pm
Sherlok kirjoitti: To Elo 20, 2020 8:07 pm Lähtikö auto muka suoralla tiellä käsistä? Olisiko tielle pompannut joku peura tms jota on kovassa vauhdissa väistetty :o
Jarrutusjälkiä ei ollut.
Nimenomaa. Kovassa vauhdissa pienikin ratinliike riittää, jarrua ei ehkä ole edes ehditty painamaan.
Kokematon kuski, kännissä, 170 km/h (tai mitä onkaan ollut sillä hetkellä), somettaa ajaessaan. Voihan siellä peurakin olla ollut, mutta tuolla yhdistelmällä ei tartte, onnistuu kolarointi ilmankin. Niin ja vaikka kuvan ottaja olisikin vänkärin puolella, niin kuva on otettu suoraan mittaristosta eli silloinkin ylimääräiset kädet on kuskin puolella. Noissa olosuhteissa tuollainen härvääminen riittää aiheuttamaan onnettomuuden.
mrs.Lansbury
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: Ke Heinä 03, 2013 9:30 am

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja mrs.Lansbury »

Sherlok kirjoitti: To Elo 20, 2020 7:02 pm
mrs.Lansbury kirjoitti: To Elo 20, 2020 3:38 pm https://www.instagram.com/p/CA6_htxJpaE ... ntoo3ozsco

En saanut kuvaa suoraan, mutta tuossa linkissä on Jasperin kuva.
Eli se Tuulitukka on Alex, hänellähän on nenärengaskin, jota tässä kuvassa ei ole. Tosin saahan sen pois.
Oletko täysin varma että on oikea henkilö? Jossain oli ihan eri sukunimi Jasperille..
Tuossahan lukee, että jarvijasper eli Jasper Järvi. Pitäis olla siis oikea henkilö 🤷‍♀️
Avatar
jukuripää
Christopher Lorenzo
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:30 am
Paikkakunta: Nyhtänköljä

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

mrs.Lansbury kirjoitti: To Elo 20, 2020 10:10 pm
Sherlok kirjoitti: To Elo 20, 2020 7:02 pm
mrs.Lansbury kirjoitti: To Elo 20, 2020 3:38 pm https://www.instagram.com/p/CA6_htxJpaE ... ntoo3ozsco

En saanut kuvaa suoraan, mutta tuossa linkissä on Jasperin kuva.
Eli se Tuulitukka on Alex, hänellähän on nenärengaskin, jota tässä kuvassa ei ole. Tosin saahan sen pois.
Oletko täysin varma että on oikea henkilö? Jossain oli ihan eri sukunimi Jasperille..
Tuossahan lukee, että jarvijasper eli Jasper Järvi. Pitäis olla siis oikea henkilö 🤷‍♀️

Joku tarjosi aiemmin Jasperille välillä ihan toisen henkilön sukunimeä. Oikea sukunimi on siis tuo Järvi.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
mrs.Lansbury
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: Ke Heinä 03, 2013 9:30 am

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja mrs.Lansbury »

jukuripää kirjoitti: To Elo 20, 2020 10:16 pm
mrs.Lansbury kirjoitti: To Elo 20, 2020 10:10 pm
Sherlok kirjoitti: To Elo 20, 2020 7:02 pm

Oletko täysin varma että on oikea henkilö? Jossain oli ihan eri sukunimi Jasperille..
Tuossahan lukee, että jarvijasper eli Jasper Järvi. Pitäis olla siis oikea henkilö 🤷‍♀️

Joku tarjosi aiemmin Jasperille välillä ihan toisen henkilön sukunimeä. Oikea sukunimi on siis tuo Järvi.
En oo muuta nähnyt kuin Jasper I-M....järvi ja sit Jasper Järvi. Onko ollut muitakin? 🤔 Tämä jälkimmäinen se kuitenkin on.
aku88
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Su Helmi 02, 2020 5:21 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja aku88 »

A:n viestit "mä tapsn itteni" ja "rotan elämää" kertoo mitä?
Avatar
jukuripää
Christopher Lorenzo
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:30 am
Paikkakunta: Nyhtänköljä

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

aku88 kirjoitti: To Elo 20, 2020 11:18 pm A:n viestit "mä tapsn itteni" ja "rotan elämää" kertoo mitä?
Kertovat lähinnä siitä, että nuppi on sekaisin ja mieli on maassa ja millään ei ole mitään väliä; ei edes toisten ihmisten hengellä.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Jokurtti
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Helmi 25, 2020 9:40 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Jokurtti »

Kun tuota videopätkää katselin uudestaan muutaman kerran, niin sanoisin että kuskia on vaihdettu tuon tytön ajamisen jälkeen. Videolla aika selvästi näkyy että kuvaaja on ratin takana (tekstinä "Sanni <3"), ja puhelinta heilutetaan kuskin puoleisen ikkunan ulkopuolella. Sen jälkeen tulevat ne kaksi viimeistä kuvapäivitystä. Ottaen huomioon miten paljon nuoret näpyttelevät puhelimia nykyään, kuvakkeiden ja kirjainten paikat ovat lihasmuistissa joten eiköhän se kirjoittelu onnistu myös ajaessakin.
Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3122
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Ramppa X Rämäpää kirjoitti: To Elo 20, 2020 9:17 pm Voihan siellä peurakin olla ollut, mutta tuolla yhdistelmällä ei tartte, onnistuu kolarointi ilmankin
Mikä yhdistelmä?
Lasketaanko tuo asuntovaunu yhdistelmäksi?
it's my car !
Vastaa Viestiin