Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
NeitiEtsivätär
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Su Maalis 24, 2013 4:48 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivätär »

Toivottavasti tästä tapauksesta voisi ottaa edes oppia.
Jos näet/kuulet/tiedät, että kaveri ajaa kännissä, soita häkeen. Heti.
Voi pelastaa henkiä.

Onneksi yksi oli nuoresta iästään huolimatta kerinnyt saada jälkeläisen.
Näiltä muilta sekä heidän omaisilta se mahdollisuus vietiin.
Tosin eivät nämä muutkaan pulmusia olleet. (Eivät tietysti silti kuolemaa ansainneet)
Auton olisi voinut kolaroida vahingossa ihan kuka tahansa ajettaessa humalassa.
Nyt kyse siitä oliko tämä teko tahallinen vai onnettomuus.

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Taattua Suomi24 soopaa!

Mitä haet tällä?
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

^^ Sorry! Mun älykkyysosamääräni ei nyt ritä tähän?

Auto varastettiin jo 2019, eli vuotta ennen kolaria? Moukaroitiin lapiolla? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3090
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Tutka-jutka kirjoitti:
Ti Syys 14, 2021 5:57 pm
Siellä pohditaan jopa oliko koko homma valhetta ettei kukaan edes ajanut ulos koska ei auto puuta vasten katkea. Puu katkeaa - ei auto ja paikalta löytynyt takalasin lasi (ks 4. sivu) ei ole Sitikka ds:n lasi.
No tätähän mä olen kokoajan yrittänyt täällä selittää, mutta eihän nää mitään usko.
it's my car !

KZA
Remington Steele
Viestit: 248
Liittynyt: Ti Touko 12, 2015 8:33 pm
Paikkakunta: Kehä 3 ulkopuolella

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja KZA »

CharlesBronson kirjoitti:
Ti Syys 14, 2021 9:00 pm
Tutka-jutka kirjoitti:
Ti Syys 14, 2021 5:57 pm
Siellä pohditaan jopa oliko koko homma valhetta ettei kukaan edes ajanut ulos koska ei auto puuta vasten katkea. Puu katkeaa - ei auto ja paikalta löytynyt takalasin lasi (ks 4. sivu) ei ole Sitikka ds:n lasi.
No tätähän mä olen kokoajan yrittänyt täällä selittää, mutta eihän nää mitään usko.
Ööö, mitäääh??? :?
Suattaaha se olla mut suattaa olla olemattakii...

URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11302
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja URSA »

Ei puut katkea aina jos niihin osuu auto kovaa vauhtia. Tässä yksi esimerkki, jossa koivusta on vain lähtenyt kuorta irti: viewtopic.php?f=20&t=33317 Vastaavia kolareita on muitakin.

peteme
Neuvoja-Jack
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 7:10 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja peteme »

Noita puihin ajettuja,katkenneita autoja on tullut nähtyä tässä vuosi kymmenien aikoina monia.

Sherlok
Poliisikoira Rex
Viestit: 289
Liittynyt: Su Touko 10, 2020 3:26 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Sherlok »

Mikä salaliittoteoria täällä pyörii? ai että auto tuotu palasina tuohon paikalle? Ja mikä motiivi tälle onnettomuudelle olisi?

Tuollainen pikku Sitikka on pahvia eikä ihme että koivu voittaa kestävyydessä. :lol: :lol: luokattoman turvaton auto ja uskon että selviytyneitä olisi enemmän jos turvavyöt kiinni ja alla vähän isompi ja kovempaa tekoa oleva auto.
Truth is the first chapter in the book of wisdom.
-Mozzie

Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3245
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

^viimeistään tuo teksti kyllä vakuuttaa kaikki siitä että siellä ollaan ihan syystä eläkkeellä joten sen suhteen ei tarvitse olla huolissaan.
qurqo kirjoitti:
To Loka 26, 2023 9:01 pm
Ei renkaat mustaa piirrä, kuin lukkiutuneena.
:mrgreen:

Kacadu
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: La Touko 06, 2017 8:39 am

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Kacadu »

Nuoret kuolivat ulosajossa. Kuljettaja selvisi.
Ulosajon syy oli merkittävä ylinopeus, epäillyn kuljettajan ajo kokemattomuus alaikäisyys ym mikä selvinnee tässä oikeudenkäynnissä.
Jälki turmapaikalla on ollut karmiva, ei ole tarvittu photoshop-ohjelmistoa kuvien käsittelyyn. Auto katkesi keskeltä, kolme ruhjoutunutta elotonta nuorta ihmislasta. Auto osui sekä koivuun että mäntyyn matkallaan (näin olen ymmärtänyt, voi korjata jos olen väärässä) ennen kuin pysähtyi. Ranskalaisvalmisteinen auto on valitettavimmin katkennut palkinnon kohdalta kahtia.

Kaikki on varmasti pahoillaan, että eläkeläisenä olet kokenut asiat epäreiluna, mutta tämä turma ei liity suoraan sinun autosi varkauteen. Voi jopa olla, että jäät "näppejä nuolemaan" oman autosi kanssa ja se vasta valitettavaa onkin. Suoraan sinuun ei tämä turma liity, välillisesti tietenkin, ja ehkäpä siten, että kertonee omaa kieltään juuri näiden nuorten käyttäytymisestä. Ei juuri muusta.
Viimeksi muokannut Kacadu, Ke Syys 15, 2021 6:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3245
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

^pahasti näyttää se rolla keulivan, kuvankäsittelyjutut ym.
No mutta, eikös sitä joku viisas aikanaan sanonut että mielipiteet on kuin persreijät, jokaiselta löytyy omansa. 🙄
qurqo kirjoitti:
To Loka 26, 2023 9:01 pm
Ei renkaat mustaa piirrä, kuin lukkiutuneena.
:mrgreen:

Minde123
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Marras 17, 2020 12:33 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Minde123 »

Kesti hetki oivaltaa että tää tutka siis syyttää kuollutta uhria autovarkaudesta.

Insomnia
Harjunpää
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Joulu 03, 2019 4:28 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Insomnia »



Voi jeesus….nuo linkit ei toimi vaikka miten yrittää. Tai no tuo myynnissä oleva punainen ds3 joo, mutta muu ampuu ohi reilusti. Mitä ihmettä nyt yriteteään ”sanoa” tuon kaiken sekoilun lomassa? Jotain autoa on piesty 2019 ja se on nyt suoraan johdannaista reilun vuoden jälkeen tapahtuneeseen ulosajoon, että puun olisi pitänyt katketa ja kaikki tuota teoriaa epäilevät nyt sitten puolustaa kuskia?? 🤯 Ei se puu aina automaattisesti katkea auton osumasta. Ja tämän tapauksen jäljet näyttää aivan loogiselta kerrontaa seuraten….ajauduttu ulos tieltä ja törmätty lievästi sivuttain puuhun, ja auto katkennut kahtia. Kuskista ei epäilystä (vaikka kiistää) ja muut kuolleet.

Että joku muu piesty autoko nyt olisi roudattu tapahtumapaikalle ja kaikki muu olisi ”fantasiaa”? Vakuutusyhtiölle voi yrittää satuilla sekoja, mutta täällä ei mene läpi…

sikafleksi
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2021 8:53 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja sikafleksi »

Tutka-jutka kirjoitti:
Ke Syys 15, 2021 10:03 pm
Aika hyvä huomio. Haluatko nähdä esitutkinta ja muut kuulustelu pöytäkirjat. Minun autoni varastettiin parkkipaikaltani joulukuussa 2019 ja varkaat jotka jäivät kiinni teosta olivat alaikäisiä ja heitä päästiin kuulustelemaan kun täyttivät 18, joskokaan tätä Nokialla kuollutta poliisi ei koskaan ehtinyt kuulustella kun tuo kouli ennen sitä. Asia on menossa käräjille ellei syyttäjä peru asiaa kun varaskin on kuollut ja varkaan rikoskumppanikin kiistää kaiken mukana olon. Minulle ei ole ilmoitettu haluanko itse nostaa syytettä varkaita vastaan, johon minulla kai on oikeus.
Noh mitä sanotte. En minä syytä tuota Nokialla kuollutta miestä mutta syyttäjä saattaa syyttää sillä tuo oli kavereilleen kehunut vatastaneensa auton tuon ottaessa heitä kyytiin hänen ajellessa sillä ympäriinsa ja ajaneensa sillä jopa johonkin tolppaan.
Epäiletkö minua. Kysy Valkeakosken poliisilta niin jos he vastaavat niin saat vastauksen tai kysy Tampereen käräjä-oikeudesta koska se tulee käsittelyyn. Voin mainita varkaan nimen mutta se on jo mainittu teidänkin sivuilla niin antaa olla mainitsematta jos vaikka olisikin syytön. Hänen äitiään ja lapsensa äitiä haluaisin puolustaa jos minunkin auton varkaus tapauksessa hänestä yritetään tehdä syyllistä niin kyllä puolustan heitä, mutta jos hän onkin syykkinen niin en voi asialle mitään.

Haukkukaa vaan etten ole lääkkeitäni ottaut. Minä kirjoitan tänne koska vakuutusyhtiö ja muutkin kusettavat eläkeläisparkaa eikä maksa hänelle mitään kun tuo varas sanoo että autossa oli avaimet virtalukossa, mikä tarkoitti hänelle että auto on sinun. Aja vain ja juo se pullo viinaakin joka oli pamkin alla.Onko tollanen normaalia käytöstä.

Ketä te palstalaiset nyt puolustatte.
Ensinnäkin aikaisempaan viestiisi liittyen se on ÄO, eli ÄlykkyysOsamäärä, eikä ÄÖ.
Toiseksi... Kuulostaa kyllä vähän hataralta, ettei muka autovarkaudesta epäiltyjä henkilöitä kuulustella, kuin vasta sitten kun täyttävät 18v.
Ja minkä takia autoa lainannut naapuri jätti viinapullon autoon? Jos se sitä lähti hakemaan, niin aikamoinen dementia saa olla että se unohtuu autoon. Vai oliko viinapullo matkaeväänä?
Tekstisi oli kyllä muutenkin todella sekava, joten on aika vaikeaa uskoa että se edes pitää paikkaansa.

Aivokasvain
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: To Tammi 02, 2020 8:41 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Aivokasvain »

Tutka-jutka kirjoitti:
To Syys 16, 2021 1:34 pm
https://omax.fi/listings/citroen-ds3-th ... n-paketti/

Onhan noissa kuvisa koivu, mutta se on pystyssä ja ei kovin vantteran tuntuinen. Sen kyljessä on naarmu. Siihenkö auto osui, mutta mitä se tuulen kaatama mänty sitten selittää. Noh, se siitä, mutta karsokaa takalaseja. Paikalta löytynyt takalasi ei ole ds3 Sitikan lasi. Katso kuvia ÄÖ:si kanssa.

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2 ... 03600.html
sitikka-lasi.jpg
sitikka-lasi.jpg (298.27 KiB) Katsottu 2266 kertaa
Katsotaanpas osaanko liittää kuvan viestiin.

Mutta siis, jos tuota kuvassani ylimpänä olevaa "takalasia" meinaat niin kyseessä näyttäis kyllä olevan oven pieni kolmioikkuna. Näkyyhän siinä sivuikkunan kiskokin. Ja alempana vielä vertailukuvat mitkä nopeasti googlella löysin.
Aivokas Vain

Vastaa Viestiin